Grundig MUSICBOY 51

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Grundig MUSICBOY 51 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

louiscecil 04-02-2012
Geschreven voor: Grundig MUSICBOY 51

Als de radio naast je bed zachtjes speelt klinkt hij heel erg dof en de klankregeling werkt dan niet. Enkel als je hem luider zet (zelfs tamelijk luid) gaat er precies een bijkomende luidspreker aan en werkt de toonregeling wel. Of dit een fout is aan het toestel weet ik niet. Besluit: voor de huiskamer een zeer goed toestel, aan je bed en op laag volume niet aan te horen.

basco 12-07-2009
Geschreven voor: Grundig MUSICBOY 51

In tegenstelling tot de vorige persoon, vind ik de ontvangst echt heel slecht. als je hem zenders laat zoeken, speelt hij er soms zelfs 2 tegelijk door elkaar af, en veel ruis. het is een solide degelijke radio, maar wat heb je er aan met slechte ontvangst.

Marco1977 08-04-2009
Geschreven voor: Grundig MUSICBOY 51

Het is een stevige radio met een aantrekkelijk en modern uiterlijk, de algehele afwerking en de soepel lopende regelaars voor volume en tone maken duidelijk dat het hier om een product van hoge kwaliteit gaat. Er is ook heel goed over nagedacht, het apparaat heeft namelijk nergens uitstekende knoppen of andere delen, de handgreep is ook heel mooi glad weggewerkt en de antenne is met een speciaal magnetisch klepje afgedekt, zodat hij tijdens transport nergens achter blijft haken, prima geschikt voor op reis dus.
Maar natuurlijk ook voor in de keuken, op de studeer- of hobbykamer of in de tuin.

Voordat ik deze radio kocht heb ik ook geluisterd naar andere radio's met houten behuizingen, die veel duurder waren, rond de 200 euro. Die klonken natuurlijk wel veel beter, maar ze zijn zwaarder en het prijsverschil is erg groot. Voor een radio van dit formaat en deze prijsklasse is de geluidskwaliteit van de grundig gewoon goed. Op een normaal volume-niveau klinkt hij behoorlijk zuiver en vol, heeft zelfs een beetje bas. Maar als je hem echt hard gaat zetten gaat hij wel wat schel klinken. Dat is zo met de meeste kleine radio's van plastic. Maar als het echt hard moet kunnen, koop dan een bouwradio.

De fm-radio heeft 10 voorkeuze zenders. De ontvangst is prima, helder en geen ruis. Sommige zenders komen niet meteen perfect door, maar als je dan de antenne een draait komt het helemaal goed.
Ik las trouwens bij sommige andere radio's op kieskeurig dat deze radio 1,2 en 3 niet goed of helemaal niet konden ontvangen. Bij deze grundig heb ik het getest en hij ontvangt ze allemaal goed. Dit is natuurlijk ook sterk afhankelijk van de locatie en de beschikbare masten. En dan moet je ook nog over de juiste ethernetfrequenties beschikken. Maar die vind je wel op internet als je even zoekt. Let hierbij wel even op dat ethernet- en kabelfrequenties niet hetzelfde zijn!
Oh ja, er zit ook een klok op met sleeptimer en wekfunctie, ook handig voor op reis.

Een paar minpuntjes: hij heeft alleen fm, dus geen mw/lw/sw en hij heeft ook geen line in voor een mp3-speler.