DJI AIR 2S Fly More Combo - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

j*********@h********** 16-09-2022
Geschreven voor: DJI AIR 2S Fly More Combo

Kleine aanvulling op mijn eerder review.

Omdat deze drone vrij klein is, is in the line of sight vliegen geregeld lastig. De drone is moeilijk zichtbaa bij daglicht.

Maar het blijft een prima drone waarmee het goed vliegen, filmed en fotograferen is. Nog altijd geen spijt van de aanschaf

RJS 29-05-2022

Fijne drone die prima beeldmateriaal maakt

Geschreven voor: DJI AIR 2S Fly More Combo

Omdat mijn ouwe trouwe Phantom 3 Advanced kapot ging (de gimbal hield ermee op, dus total loss) en ik nogal wat klussen had voor dronefotografie, heb ik direct de DJI Air 2S aangeschaft. Ik had eerlijk gezegd liever de Mavic 3 van dezelfde firma gekocht, maar daarvoor ontbraken de middelen. Voor €1249 kocht ik de combo variant aan, met diverse extra's waarvan de belangrijkstetoch wel de 2 extra batterijen zijn. Heb uk spijt van de aankoop?

Nee! De Air 2S is een enorme stap vooruit vergeleken met de Phantom 3. Hij vliegt beter en de beelden die hij maakt zijn eveneens van een veel hoger niveau. Dat laatste dankzij de 1" sensor, maar toch ook vanwege een veel betere lens. Het resultaat is veel scherpere beelden met een wat hogere resolutie (20mp vergeleken met 12mp van de Phantom 3). Het dynamisch bereik is behoorlijk hoog, zodat ook opnamen bij minder ideaal licht toch tot prima resultaten leidt. De fotografie is dus dik in orde. Hoe de prestaties qua video zijn, weet ik niet. Ik gebruik de drone met name als vliegende fotocamera. Niettemin zien de videoopnamen die ik heb gemaakt er prachtig uit. Maar als je qua video hwt onderste uit de kan wil, dan moet je nog even doorsparen voor de Mavic 3.

Al met al goede resultaten. Ik ben best kritisch want het fotomateriaal moet op hoge kwaliteit publiceerbaar zijn, ook In grotere formaten.

Dan het vliegen. Dat gaat zoveel beter. Ik stuur het ding met vertrouwen de lucht in. De verbinding met de reemote control is zeer stabiel. Ik vlieg niet ver weg, want je moet de drone immers altijd in zicht hebben, maar een opname van een bijna 100 meter hoge kerktoren in stedelijk gebied ging probleemloos. Dat was met de Phantom 3 wel anders. Als het beeld dan opeens wegviel, stond je wel met zweet in je handjes. Alhoewel de besturing nooit wegviel... Maar goed, het vliegen is vertrouwenwekkend. Ook bij harde wind houd ie zich goed. Enorm prettig is het APAS systeem, dat (ruim op tijd) waarschuwt als er bemande vliegtuigen in de buurt komen. Voorheen had ik mijn oren wijd openstaan om ander naderend vliegverkeer aan te horen komen. Dat moet nog steeds trouwens want niet al het vliegverkeer beschikt over zo'n baken. Maar het vliegt toch meer ontspannen met zo'n systeem. De drone vliegt op een batterij gemakkelijk 25 minuten, een stuk langer dan de Phantom. Die was bij 15 tot hooguit 20 minuten wel aan landen toe.

Voorts heeft het toestel een handig formaat met zijn uitvouwbare poten. Een klein tasje is voldoende voor de drone, de afstandsbediening en twee extra batterijen.

Geen negatieve punten? Ja hoor. Het kapje van de gimbal is niet handig te plaatsen. Het went wel. De poten zijn aan de korte kant. Starten uit grasland is lastig. Gelukkig kun je de drone gemakkelijk uit de hand lanceren en laten landen. Verder is de afstandsbediening niet in alle opzichten handig te bedienen het plaatsen van de telefoon is ronduit lastig en ik mis het wieltje op de remote waarmee je de belichting kon aanpassen. Maar dat is het wel.

De DJI Air 2S is een prima drone. Die gaat nog jaren prachtige opnamen maken!

Pluspunten

• Prima beeldresultaten.
  • Vliegt goed en veilig
  • Relatief stil
  • APAS
  • Compact opvouwbaar

Minpunten

• Kapje gimbal lastig te plaatsen
  • Wat lastige afstandsbediening
  • Tis wel een uitgave