Saeco Exprelia EVO HD8855/01

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Exprelia EVO HD8855/01 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

DaVinciX 08-09-2017

Slecht binnen werk, binnen 3 jaar stuk

Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Het binnenwerk, koffie afschuiver, staat al heel snel scheef. Net buiten de garantie komt er alleen maar druppelsgewijs koffie uit. Ik had een betere kwaliteit verwacht van zo'n duur apparaat. Was al het tweede. We stappen nu over naar JURA

Minpunten

• Klein water reservoir
  • Veel te snel stuk

HaroldH 02-07-2017

foutcode e05 zelf opgelost

Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Prima apparaat, maar al snel wordt je geplaagd door de foutcode E05 (vulling watercircuit). Na enkele keren reparatie onder garantie, kreeg ik na een paar jaar zonder echte problemen weer deze foutmelding. En die was niet meer weg te krijgen, ook niet na tientallen keren herstarten en andere tips op internet.
Het punt was dat het water prima doorstroomde (bijv. lekbak onder unit telkens vol), dus het zit niet in het waterreservoir of pomp.
Als niet-technisch persoon heb ik toch maar zelf het heft in handen genomen. Het metalen filter op de unit leek me al eerder een probleem. Bij het ontkalken schrobde ik dat altijd al met een oude tandenborstel, en dat voorkwam m.i. lang de meeste problemen.
Om het filter eraf te kunnen halen, moet je het zeskantige schroefje verwijderen. Dat bleek een zogenaamd torx-schroefje te zijn. Dat lukt niet met een torx-schroevendraaier omdat je er niet bij kunt, maar met een inbus-torx. Bij Karwei verkopen ze voor 13 EUR een 9-delige torx-inbus-set van Skandia, waarvan de kleinste (T10), of was het nou de een-na-kleinste (T15)?, bleek te passen,
Aan de binnenkant van het metalen filter zat een heel hard donker laagje dat vrijwel het hele filter verstopte. Na een half uur weken in onverdunde huishoudazijn, en vervolgens wel een half uur afwisselend flink schrobben (tandenborstel) met azijn en Dubro ontvetter, was het filter weer helemaal schoon. Even testen door er doorheen te blazen.
Verder heb ik ook de rubberen afsluitring vervangen die net onder het filter aan de unit zit. Die 40 mm O-ring 0320-40 Siliconen voor zetgroep is voor ruim 5 EUR incl. verzendkosten te koop bij www.koffie-onderdelen.nl
Het apparaat werkt nu weer perfect. Ook mooie droge koffie in het afvalbakje (vanwege de nieuwe afsluitring) i.p.v. nat geklieder sinds jaren...
Ook lijkt de koffie nu een stuk warmer. Hoe dat nu komt?

Pluspunten

• koffie prima
  • voldoende mogelijkheden

Minpunten

• te snel foutmeldingen
  • geen hulp in handleiding

Jeanluc 15-04-2024

Ik zit met het zelfde probleem, kan je wat duidelijker zijn over de metalen filter? Waar bevindt die zich?
Alvast bedankt.

Patrick Van Endert 22-03-2017

Design is het enige wat goed is aan apparaat

Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Mooi apparaat, maar veel te duur voor de o zo slechte werking.
Vanaf dag 1, steeds foutmelding E04 en na 2j en 6 maanden nog altijd hetzelfde resultaat.
Voor mij nooit nog een Saeco van philips en beveel het niemand aan, of zou het dan toch een maandag of vrijdag geproduceerd apparaat zijn

Pluspunten

• design

Minpunten

• slechte werking

stefan 23-01-2017

slechte kwaliteit

Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

mooi maar duur apparaat en na 2,5 jaar kapot heeft in de afgelopen tijd al veel storing gehad had voor dat geld verwacht dat we hier toch wel 10 jaar plezier van zouden hebben maar helaas goedkoop is duurkoop gaat helaas ook hier niet op

Amsbebek 11-08-2015
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Het apparaat kan je niet resetten. Bij het ontkalken blijft het apparaat een loop maken in fase 1 (uit 2) en gaat niet naar fase 2. aan en uit zetten helpt niet, zo ook de helpdesk van Philips (anderhalf uur aan de telefoon gezeten) die met niet-werkende tijdverslindende adviezen komt.
Mooi apparaat, goede koffie maar 1200 euro voor 400 kopjes koffie tot nu toe is 3 euro aan afschrijving per gezet kopje!

Even013 18-10-2015

Is dit opgelost? Ik heb ongeveer dezelfde probleem. Bij het ontkalken blijft het apparaat hangen en maakt van binnen heel raar geluid. diverse malen aan en uitgezet. Niets helpt! Wie kan helpen?

nailart10 23-08-2014
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

wij hebben deze machine aangeschaft ,en staat prachtig in de keuken ,koffie is heerlijk.
alleen naar korte tijd ging hij steeds langer over een kopje koffie doen a 2 min ,erg lang dus ,machine ontkalkt maar probleem bleef, terug naar bcc gegaan superservice daar want product werd omgeruild,dit apparaat een maand in huis zelfde probleem grrr.weer terug naar bcc,vandaag gaat de verkoper zijn best doen en met de baas overleggen om het om te ruilen.ik hoop het zo en dan voor ons geen phillips saeco exprellia meer.eerst maar even wachten of het apparaat omgeruild gaat worden.maar binnen drie mnd twee apparaten met het zelfde probleem,voor zo,n duur apparaat mag dat toch niet,spaar je ergens! voor is het 1 brok frustratie.

fred schilperoort 11-05-2014
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Ik heb deze machine net een maand of 9. Na een half jaar klapte de zetunit uit elkaar. Gevolg zetunit defect en het toegangsdeurtje ontzet.Service centrum ingeschakeld deze kreeg het voor elkaar in 3 weken tijd de zetunit te vervangen (5 sec werk) naar de vormgeving werd niet gekeken. Klacht ingediend waarop niet gereageerd werd door Philips.Na de verkoper gegaan (BCC)deze heeft het apparaat ook weer opgestuurd, weer 3 weken en niets aangedaan. BCC heeft een ander apparaat verstrekt, maand gebruikt, zetunit blijft smerig met als klap op de vuurpijl dat na schoonmaken volgens de handleiding er reinigingsmiddelen achterbleven in de zet unit, wederom opgestuurd en wederom weer niks aan gedaan. Mijn advies en ik volg het zelf ook neem nooit meer wat van Philips, want van service hebben ze niet van gehoord en nog een tip voor het service centrum, begin is te luisteren naar de klanten

PaulusVV 08-05-2014
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Ik heb deze machine van Philips gekregen ter vervanging van een eerdere versie van deze machine die binnen 2 jaar 5 keer was stuk gegaan. Ook deze machine begon binnen een jaar fout medlingen te geven en ik had er geen zin meer in om opnieuw met de niet al te beste klanten service van Philips hierover te gaan communiceren. Hoewel de koffie en de mogelijkheden best op orde zijn is dit zo een storings gevoelige machine dat ik hem niet kan aanraden.

loes1986 18-04-2014
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

In november 2011 hebben wij een Philips Saeco Exprelia machine gekocht nu al voor de 4e keer binnen korte tijd voor reparatie is teruggebracht. De eerste keer zat er stroomspanning op de machine en bleef het melkkannetje maar overlopen. De tweede idem. De 3e keer gaf de machine de code E04 aan en erna "maximale belasting unit" waardoor deze helemaal niet meer aanging. "Vulling watercircuit" geeft de machine de laatste 2 maanden sowieso al aan, en dit verdwijnt niet meer, zelf niet na reparatie. Men dacht dat het probleem de melkkan was, deze is vervangen, maar helaas, de melding bleef. Weer opgestuurd voor reparatie. Nu de laatste keer op 4-4-14 is de machine weder om opgehaald met melding E05 en niet meer aangaan. Echter, servilux kon niets vinden en nu mogen wij opdraaien voor 32 euro onderzoekskosten (terwijl de garantie nog 8 mdn loopt!) en krijgen we de machine in dezelfde staat terug! Dit is natuurlijk geen doen, echter de Philip klantenservice had hier totaal geen begrip voor.

M.M.M.M 23-11-2013
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Machine sinds een week, gemakkelijk in bediening, snel opgewarmd. Lekbak en prutbak zijn klein, raken dus snel vol. Vormgeving is mooi. Koffie is prima. Gemakkelijk schoon te maken.

joswil 16-11-2013
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Na jarenlang Senseokoffie te hebben gedronken, wilde we eens wat anders . Na wat zoekwerk en voorlichting in de winkel zijn we uiteindelijk uitgekomen op de Philips Saeco Exprelia HD 8855. We hebben de machine inmiddels 'n half jaar en zijn er uitermate tevreden over.

Je moet er even de tijd voor nemen , maar als de juiste instellingen en espressobonen hebt gevonden krijg je 'n fantastische lekkere koffie of espresso met mooie schuimlaag en volle aroma.
Ook de Cappuccino en Latte macchiato zijn voortreffelijk en 'n lust voor het oog met 'n mooie melkschuimlaag. Als je melk uit de koelkast gebruikt kan de Cappuccino misschien niet de juiste temperatuur hebben, daarom adviseer ik om het glas of kopje even voor te verwarmen en dat kan prima met het stoom/heetwaterpijpje wat deze machine ook heeft.

Het design van het apparaat oogt heel mooi in onze keuken met het rvs en is makkelijk in gebruik en onderhoud.
Reinigen van de uitneembare koffie-unit is zo simpel en doe ik eens per week onder de kraan .

Enigste minpuntje is dat de koffiediklade vrij snel vol zit , en dan weer geleegd moet worden , maar dat zullen andere merken ook wel hebben .

eindconclusie : We hebben destijds de juiste keuze gemaakt om voor de Saeco Hd8855 te kiezen. Het is even n flinke uitgave, maar is zijn geld meer dan waard, en we genieten elke dag van heerlijke koffiesoorten. 'n aanrader !!!

Marcel en Ingrid 14-11-2013
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

We hebben de machine nu een paar dagen, maar bevalt erg goed.
Hiervoor een bosch gehad, deze was moeilijk schoon te houden.
Vormgeving erg mooi. Bediening erg makkelijk. Even de juiste instellingen zoeken, en tot nu toe een prima apparaat.
Jammer van de kleine opvang bakken voor water en koffieresidu.

esined59 07-11-2013
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Mooie luxe uitstraling van het apparaat. Wij zijn nog aan het uittesten welke koffie/welke maling voor ons het lekkerst is. De cappuccino is elk geval prima met mooie schuimlaag. Minpuntje is dat de lekbak en prutlade snel vol zitten, maar daar wennen we wel aan. Verder tevreden.

mmslijt 01-11-2013
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Al jaren maken wij gebruik van de senseo, maar omdat deze aan vervanging toe was dachten wij: we gaan eens kijken voor een volautomatische koffie machine. Zodoende dat we op deze zijn gestuit. De design is super. Met één knop je gewenste koffie kiezen. Omdat wij dit apparaat pas hebben moeten we alleen even kijken wat het beste afstemming is voor ons.

Moonline 25-10-2013
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Na jaren nespresso, senseo nu overgestapt op deze volautomaat. Geweldige koffie. Eenvoudige bediening. Leuke saeco app geïnstalleerd op de ipad met tips over maken van koffie varianten. Jammer dat 'ons'. type niet op de app valt te kiezen. Melkschuim helemaal goed. Warme melk is nog iets te koud. Natuurlijk wel op te lossen met het stoompijpje.

Meij023 19-10-2013
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Na meer dan 10 jaar begaf onze Miele koffiemachine het. In een vergelijkend onderzoek kwam de Hd8855 er prima uit en dat blijkt ook in de praktijk zo te zijn. De mogelijkheden zijn legio en de koffie smaakt prima. Kortom: een goede keuze.

Christientien 16-10-2013
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Op 22 september 2013 de HD8855 aangeschaft. Goede uitleg door verkoper Maarten van koffiediscounter. Na 2 dagen al een defect: display geeft niet aan dat koffie toegevoegd moet worden. Machine keurig opgehaald. Na constatering defect kregen we snel een andere machine.
Alle koffiesoorten /dranken zijn erg lekker. Zijn aan het experimenteren met bonen. Schoonmaken valt reuze mee. Gebruiksaanwijzing duidelijk en display helpt ook mee. Jammer dat er geen verwisselbaar bonenreservoir is zodat je van cafeineboon naar decafboon kunt switchen. Nu moet dat met gemalen koffie bovenin de machine. We hebben er lang voor gespaard en deze machine is het waard!

rwielders 14-10-2013
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Review Philips Saeco Exprelia EVO8855Wij hebben nu sinds 2 weken de Philips Saeco Exprelia EVO8855 in ons bezit.

Het is altijd afwachten hoe de machine thuis werkt.
Wat ons betreft een grandioos apparaat! Je moet de machine wel even naar eigen smaak instellen: afstellen verhouding koffie/melk, bonen etc. Daarna een paar espresso's voor proef, zodat de machine zichzelf instelt en dan is het voor mekaar!

Kijk in het begin ook goed naar de koffiedik. Uiteindelijk moet het een massief rondje zijn, anders is de afstelling niet goed.

Voor een goede smaak hebben wij de machine op 3 "bonen" sterkte, 2 na fijnste stand qua fijnheid.

SUPER koffie, echt wat we er van verwacht hadden. Absoluut dus een aanrader, maar wel even een investering.

Ralph & Ilona

fidessa79 11-10-2013
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Onze trouwe bonenmachine van Skiemens begaf het en we dachten dezelfde tevredenheid te kunnen halen bij een Nespresso voor de 'bijzondere momenten' en een filtermalingapparaat voor de 'gewone' kopjes koffie. Hier kwamen we echter heel snel op terug. Gewone koffie is echt niet lekker meer als je verse bonenkoffie gewend bent en de cupjes van Nespresso zijn behoorlijk prijzig.
Naar verhouding is een bonenmachine natuurlijk een flinke investering, maar als koffieliefhebbers hebben we het er absoluut voor over.
We hadden de filmpjes op koffiediscounter bekeken en besloten te gaan kijken. In de winkel kregen we een vers kopje koffie en waren eigenlijk meteen verkocht. De chique vormgeving, het gemak met de automatisch melkopschuimer, de vele mogelijkheden die het apparaat verder nog te bieden heeft... we hebben het geld er in dit geval echt graag voor over.

Schoonmaken en onderhoud zijn simpel. We hebben het nu goed uitgelegd gekregen (in tegenstelling tot destijds met de Siemens) en het is erg simpel. Het lekbakje en de koffiedraplade zijn relatief snel vol, maar dit mag de pret van een goede kop koffie niet drukken.
Als ik dan toch een minpunt moet noemen, dan is het waterreservoir wat klein en lastig uit het apparaat te tillen omdat er bij ons een kast boven het apparaat staat. Maar dat is allemaal maar relatief als je de smaak van de koffie proeft.
We zijn dus erg tevreden.

rickvandenberg 10-10-2013
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Sinds 2 weken de Saeco Exprelia HD8855 in huis. Hiervoor hadden we ook al een Saeco espressomachine. Nu volautomaat die ook de melk automatisch regelt. Fijn apparaat. Zeer makkelijk te bedienen en schoon te houden. Je kunt je persoonlijke voorkeur snel en makkelijk inprogrammeren. Koffie is heerlijk.

Gekocht bij de koffiediscounter. Prima behandeling. Persoonlijk opgehaald na telefonisch overleg. Goede uitleg gehad. Machine doet alles naar wens. Na het opstarten en uitzetten spoelt de machine automatisch de waterdoorloop schoon . Geluid valt mee. Natuurlijk hoor je het als de bonen gemalen worden maar dat is normaal. Het is een degelijke machine die een roestvrijstaal “look” heeft, het oog wilt ook wat. Wat de duurzaamheid betreft valt er weinig over te zeggen omdat we hem nog maar zo kort hebben maar onze vorige espressomachine was ook een Saeco en die is 6 jaar meegegaan dus we hebben goede hoop.

jos321 06-10-2013
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

De koffie smaakt zoals je zou verwachten.
Ook de cappuccino, zelfs met normale melk lukt perfect.
Al bij al erg tevreden. Het oude koffiezetapparaat heeft plaats gemaakt voor dit apparaat.

waja1968 02-10-2013
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Na 7 jaar gebruik te hebben gemaakt van een Siemens volautomaat begaf deze het en moest ik op zoek naar een nieuwe
Na een lange "studie" op internet en bij winkels uiteindelijk gekozen voor dit type van Phillips SAECO.

voordelen:
+ heerlijke koffie/melk producten
+ veel instelmogelijkheden in een eenvoudig menu
+ zelfreiniging van het apparaat incl. de melkkan (was een voorwaarde voor mij)
+ prachtige vormgeving (= smaak)
+ heet water is geen sputterend straaltje maar een strakke straal heet water
+ goede melkschuim (2,5gr vet en eiwitverrijkt)

nadeel
- lekbakje snel vol (maar dat wordt vooral veroorzaakt door het goed automatisch reinigen en daar ben ik wel weer blij mee)

Kortom: ik heb hem nu een maand en geniet iedere dag van heerlijke cappuccino en de andere producten. Ik hoop dat deze ook 7 jaar meegaat!

waja1968 02-03-2015

Update na ruim een jaar verder en in totaal ruim 5000 producten gemaakt waarvan ruim 3000 cappuccino's.

Wij zijn nog steeds enorm tevreden over dit apparaat. Jammer om te lezen dat er ook veel storingen zijn. Wij hebben blijkbaar geluk (tot nu toe nog geen enkele storing).

Jspradam 30-09-2013
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Na vele trouwe dienstjaren begaf mijn Nespresso Dolce Gusto het. Helaas, maar nu was het eindelijk tijd om een mooie espressomachine te kopen. Na veel uitzoekwerk en flink wat wikken en wegen, uiteindelijk voor de Saeco HD8855 gekozen en na een week van fanatiek testen ben ik zeer blij met mijn keuze.

Ten eerste de koffie zelf: Mooi vol aroma, koffie ziet er prachtig uit en is goed heet. Dmv het instellingenmenu kun je de verschillende soorten koffie (Espresso, Lungo etc) helemaal naar je eigen smaak instellen. Vervolgens krijg je met 1 druk op de knop een heerlijk kopje koffie zoals jij hem hebben wilt.

Ten tweede, de cappuccino: Ik was altijd sceptisch over een cappuccino uit een 'consumenten automaat' maar dit apparaat heeft mij volledig verrast. Mooi vol melkschuim wat schuimig blijft, ook als je je koffie ietsjes later opdrinkt. Bovendien is de kan waarin de melk zit in een mum van tijd aangesloten, spoelt hij zichzelf iedere keer schoon en kun je hem direct in de koelkast zetten zodat je nagenoeg geen extra moeite hoeft te doen om een cappuccino te drinken.

Ten derde, het onderhoud en bijvullen. Ik heb het apparaat pas een paar weken, maar het schoonmaken van de lekbakjes etc is een fluitje van een cent. Het voorpaneel gaat via een knopje aan de zijkant open waarna je direct bij het zetsysteem kunt. Het bijvullen van het apparaat is ook heel eenvoudig dmv de grote vulopeningen bovenop het apparaat.

Ten slotte, de winkel. Ik heb de Saeco 8855 bij koffiediscounter in Naarden opgehaald omdat ik het toch belangrijk vond om even nog wat meer info te krijgen over mijn geplande aankoop. Ik werd erg goed geïnformeerd en er werden mij nog enkele (goedkopere) alternatieven aangeboden, maar ik ben uiteindelijk bij mijn keuze voor de Saeco gebleven. Overigens vind ik de filmpjes op de website waarin de producten getest worden zeer nuttig.

Conclusie: op zoek naar een espressomachine die ook prachtige cappuccino's zet en geen €1000 moet kosten? Dan is de Saeco beslist een hele goede keuze! Ik ben er in ieder geval erg blij mee.

Alex0810 12-09-2013
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Op 28 augustus onze Philips Saeco Exprelia EVO HD8855 aangeschaft bij Koffiediscounter. 11 september constateerde we dat de koffiebonen op waren maar de machine gaf niets in het display weer. Vandaag gebeld met de Koffiediscounter en gevraagd wat nu en toen vertelde ze doodleuk dat ik hem in Naarden kan langsbrengen om hem ter reparatie aan te bieden. Waarschijnlijk een sensor die niet werkt. Hij valt binnen de garantie dus geen kosten bij reparatie.
Als ik hem laat ophalen loop ik risico dat, omdat we de originele verpakking niet meer hebben, er schade ontstaat die dan voor ons eigen risico is.
Als er een defect binnen 7 dagen was geconstateerd met originele verpakking hadden we hem kunnen omruilen.
Ik heb dus een dure koffiemachine aangeschaft die een mankement vertoont na 14 dagen maar in plaats van een nieuwe koffiemachine wordt deze ter reparatie aangeboden bij Philips.
Het lijkt op pure pech omdat ons koffiebonenreservoir na 14 dagen leeg was en we een defect constateerde? Echt waardeloos en waarom kan de koffiediscounter ons geen nieuwe bezorgen?

George12345 26-06-2013
Geschreven voor: Saeco Exprelia EVO HD8855/01

Heb in dec 2011 een espresso machine hd8854 gekocht waarvan de koffie lauw was. na 5 keer poging tot repareren heeft Philips een ander model geleverd, de hd8855. Dit heeft veel tijd en energie gekost aan onze kant. Dit model hd8855 gaf meteen problemen. na veel bellen en 2 keer repareren is hij weer stuk. ik heb meteen weer Philips gebeld maar wordt nu van het kastje naar de muur gestuurd. ik heb er geen vertrouwen in weer een reparatie en wil mijn geld. maar dat schijnt niet zo te gaan. volgens mij had ik na 3 keer repareren al recht op? Nu een maand later wordt ik nog steeds van het kastje naar de muur gestuurd, Iedere keer als je belt belooft Philips om je voor het eind van de week terug te bellen met een oplossing. Niet dus, de verantwoordelijke supervisors komen hun bel beloftes niet na en zijn altijd telefonisch in gesprek als je de service afdeling vraagt of je ze kan spreken. Ik heb nog nooit zo'n slechte service meegemaakt in mijn leven. Ik adviseer iedereen om niet een Philips apparaat te nemen, want mocht je een keer problemen hebben, reparaties worden niet goed uitgevoerd bij Servilux en klagen hierover bij Philips helpt dus niet, je blijft met je dure espresso apparaat van 1000 euro zitten. Na reparatie krijg je je apparaat terug in een doos van een ander met zijn gebruikte accessoires, soms zelfs met de klachtomschrijving van een andere klant erbij. Waardeloos product en nog waardelozere service!

Kees_koffie4 06-10-2014

Hoi,

Ik ben ook zo stom geweest. Ik kwam eigenlijk voor een Jura, maar bij de koffiediscounter hebben ze me overgehaald een Philips Saeco Exprelia te kopen. Wat een fout!!
Al 4 keer naar Servilux geweest. Nu dus weer kapot. Tijdens een bakje koffie 3 keer resetten!