Saeco Aroma Inox Restyling zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Aroma Inox Restyling zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Pieter H 25-11-2011

Dit apparaat 5 jaar geleden gekocht en vrij veel gebruikt,totdat we het koffiebakje kwijt waren.
Waarschijnlijk met het legen in de afvalbak beland.
Het legen gaat overigens niet eenvoudig;er is geen voorziening gemaakt dat het bakje in de houder blijft zitten.(dit had ons véél goedkopere en goede Hema toestel overigens wél)
Het bleek verder dat het nabestellen van een zo eenvoudig filtertje niet mogelijk was,alleen met de volledige handgreep à raison van 65 €,gelet op het bovenstaande uitermate klant onvriendelijk !

Pellinkhof 24-05-2011

In sept 2009 een app. aangeschaft. Is 3x teruggeweest omdat de aardlekschakelaar uitsloeg. Toen nieuwe gekregen Na driekwart jaar(regelmatig gebruik, smaak uitstekend) begeeft de compressor het. Wel regelmatig ontkalkt.

Leon Homburg 02-02-2011

Wat een superapparaat. Lekker compact, simpel maar geslaagd no-nonsense design. Misschien niet zo gebruiksvriendelijk als een volautomaat, maar dit ding doet voor een hele schappelijke prijs gewoon waarvoor het is gemaakt: lekkere espresso maken. In het begin is het een klein beetje onwennig (hoeveel koffie moet er nou in? Draai ik de piston niet te hard vast?), maar als je de gebruiksaanwijzing even doorneemt zet je in no-time een heerlijke espresso met een prachtige crema. Echt waar, de koffie smaakt nergens meer zo lekker als thuis. Gelukkig verbruikt hij maar 950 watt en hoefden we op vakantie (camping Spanje met 6A stroomaansluiting) niet zonder te zitten.
Het met de hand vullen en legen van de piston is geen enkel bezwaar. Het leegkloppen ervan zoals een echte barista dat doet heb ik nog niet voor elkaar gekregen. Misschien gebruik ik niet genoeg kracht, maar de koffie is in geval van een doppio erg compact en er alleen met een (plastic) lepeltje uit te verwijderen. Als je een enkele espresso zet en dus minder koffie gebruikt blijft er water in de piston staan, dat is kennelijk normaal. Ik maak de piston altijd meteen schoon, anders worden de koffieresten hard en drogen koffiedeeltjes op de rand van de piston op. Deze zijn dan lastiger te verwijderen en hierdoor komt de afsluiting in gevaar.
De gemalen espresso kopen we in de supermarkt en hij staat daarna in een blik in de koelkast (op de camping in de koelbox). Aan het eind van de week is er een pond doorheen gegaan en dan is de smaak wel iets minder. Maar des te lekkerder is de espresso uit het nieuwe pak!
Eens in de drie maanden wordt de Saeco ontkalkt. Twee keer per week haal ik eventuele koffieresten in de pistonhouder weg met een vochtige tissue.
Met de stoompijp hebben we nauwelijks ervaring omdat we eigenlijk alleen espresso's drinken. De uitneembare watertank van doorzichtig hard plastic is het enige onderdeel waarvan ik me afvraag of dat niet wat degelijker uitgevoerd had kunnen worden. Als je de tank gewoon laat zitten en vult vanuit met een ander medium (ik gebuik daarvoor een waterkoker)is er niks aan de hand.
Jammer dat er geen mogelijkheid is om een cijfer te geven voor prijs-kwaliteit verhouding. Daar had een dikke 10 komen te staan.

Telecom Retailer 08-12-2010

De eerste indruk van dit apparaat: ziet er degelijk uit. Het eerste kopje koffie smaamkte heerlijk!!
En wat meerdere mensen al schreven: het is net zoals in een echt Italiaans restaurant. Hoewel hij niet gemaakt is om tientallen kopjes per dag te zetten. Daarvoor duurt het te lang voordat hij opgewarmd is.
Een klein minpunt is er ook. Je moet behoorlijk veel kracht zetten om de koffiehouder goed onder de machine te krijgen. Maar misschien is dat een persoonlijke ervaring. Ik ben een Delonghi Treviso gewend en die was nodig aan vervanging toe!
Nog een klein puntje van kritiek: ik zie het nut niet van een padhouder bij dit apparaat. Immers als ik Senseo had gelust, had ik wel zo'n apparaat gekocht!
Al met al kan ik mij bij voorgaande reviews aansluiten dat dit apparaat een aanrader is. Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen, omdat het apparaat pas net in mijn bezit is!

Ramon1973 06-11-2010

Ik heb de voorloper van deze, de Aroma Nero. Zelfde machine maar met koperen boiler en zwarte behuizing. Destijds gekregen van een kennis van een kennis die er niks voor wilde hebben. Hij heeft de machine zo'n 5 jaar in gebruik gehad en ik gebruik hem inmiddels ook alweer 6 jaar. Eens per jaar gaat de machine helemaal uit elkaar (doe ik zelf) en wordt hij helemaal schoon gemaakt, ontkalkt en doucheplaat en ringen worden vervangen. Eens per maand de pistonhouder, piston en doucheplaat schoonmaken en je hebt altijd lekkere koffie. Enige echte gebrek van de machine: de opwarmtijd voor stoom is best lang, daardoor kun je niet "even snel" meerdere cappucino's maken. Als mijn moeder op bezoek komt, dan heeft die de cappuccino al op voordat ik de volgende klaar heb(geef haar voortaan als laatste).
Verder makkelijk in gebruik, al zijn doppio kopjes wat hoog voor de machine.

TinusTrapper 08-05-2010

Ik heb dit apparaat nu enkele maanden in bezit. Hij bevalt uitstekend.
Door geringe omvang en basic look past hij in elke keuken.

Simpele bediening. Knoppen kunnen niet missen. Makkelijk water bijvullen. Gebruik zowel de pads als de gemalen koffie en beiden gaan prima.

Mijn vrouw is van de makkelijke en gebruikt altijd de pads (gewoon de illy uit de supermarkt) Dat is prima.

De echte koffiedrinker zal toch voor wat meer finesse gaan en zelf de ideale boon laten malen lijkt me.

De warmte van de koffie laat te wensen over wanneer je je niet aan de 'espresso-regels' houdt. (het zou verboden moeten worden). Dus zorg dat je m even laat doorlopen dmv stoompijpje en verwarm de kopjes (!) ook pistron even verwarmen en je hebt een kop gloeiend hete koffie.

Enige nadeel vind ik eigenlijk de beperkte hoogte tussen rooster en pistron waardoor kopjes al snel te hoog zijn.

Dus:
-Echt espressomerk.
-Goede materialen, weinig plastic.
-Eenvoudige bediening
-Kleine omvang
-Zowel pads als gemalen
-Prijs/kwaliteit

-/-
-Beperkte hoogte voor kopjes

Aanrader dus

Eelco68 13-08-2009

Wij hebben de Saeco Aroma nu een maand 5 in gebruik en zijn er erg tevreden over.

Doordat het apparaat zelf zijn druk regelt (je hoeft de koffie in tegenstelling tot de non presurized filterhouders niet aan te drukken) is het koffie zetten zeer eenvoudig.
Het opstomen van melk voor de capucino vergt echter wat gewenning.

Verder een zeer eenvoudig en daarom makkelijk te onderhouden en ook betaalbaar apparaat.

rudolf staal 13-08-2009

Ik heb dit apparaat reeds 3 jaar in mijn bezit en ben zeer tevreden! hij heeft mij nog niet een maal in de steek gelaten. En klein nadeel is dat de koffie niet heel erg warm is. Gelukkig is daar een oplossing voor: zet de rechter (stoom)knop aan gedurende een seconde of 15 voordat je de 'koffieknop' aanzet. Dan wordt de koffie loeiheet!
Als dit apparaat een keer stuk zou gaan, zou ik onmiddelijk weer dit type kopen

smits.opheij 10-08-2009

Ik heb dit nieuwe apparaat sinds een maand in bezit en het bevalt prima. Het is erg eenvoudig in het gebruik, gebruikersvriendelijk en het opkloppen van de melk is eenvoudig en werkt prima.

Ik heb (nog) geen nadelen kunnen ontdekken.

Ik gebruik het apparaat voornamelijk voor het maken van cappucino.

Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, maar het is in ieder geval een degelijk apparaat.

Cashewnoot 08-08-2009

Ik heb dit fijne apparaat nu twee weken en ben er zeer tevreden over. Er komt een lekker kopje espresso uit maar als je een normaal Hollands bakje wilt zetten dan vind ik de cremelaag te schuimerig. Na wat zoeken op het net vond ik een manier om de veer waardoor de koffie automatisch aangestampt word te verwijderen waardoor de kwaliteit van de koffie die uit het apparaat komt aanzienlijk is verbeterd. Op deze manier moet u zelf de koffie aanstampen en is de maling van de koffie nog belangrijker!

Matthijs1081 15-07-2009

Nadat ons bouwmarktapparaat van 50 euro het begeven had de speurtocht naar een opvolger gestart met als doel een apparaat te vinden dat er goed uitziet en waar je gewoon een goede kop cappuccino mee kan zetten. De allergoedkoopste apparaten vielen bij voorbaat af en toen kwamen we hierop uit. Na de eerste kop waren we meteen verkocht. Het voelt allemaal stevig aan en de koffie is goed heet. De smaak is zeer goed en melk opschuimen gaat erg gemakkelijk - een stuk beter dan met het vorige apparaat! De duurzaamheid is nog even afwachten.

M. van Santen 24-06-2009

ben erg enthousiast over mijn nieuwe aankoop. Heb via deze site gezocht op beste espressoapparaten met gemalen koffie tot 200 euro.
Heb hem nu een kleine maand in gebruik en vind de koffie heerlijk terwijl ik gewone K&G gebruik.
Apparaat ziet er ook nog mooi en strak uit en is in no-time op temperatuur.
Wel wat bewerkelijk met het opruimen en schoonmaken van de koffiedrap maar dat heb ik er graag voor over.

floes84 06-04-2009

Een heel goed espresso apparaat in deze prijsklasse. Met een goede molen en goede bonen is hier een prima kopje espresso mee te zetten!! Ook cappuccino wil prima met het stoompijpje.

Alex12 12-12-2008

Perfect apparaat zonder fratsen. Sterkte van de koffie is heel gemakkelijk zelf te bepalen door meer/minder koffie/water te gebruiken. Fantastische crema-laag.
Enkele onderhoudstips:
1. regelmatig ontkalken met speciaal middel voor espresso-apparaten (geen middel gebruiken voor 'gewone' koffiezetters).
2. de ruimte waarin je de pistonhouder vastzet, maak ik dagelijks alsvolgt schoon: een velletje keukenpapier vouw ik 5x op, even onder de kraan en uitknijpen tussen de handpalmen; de rand past nu perfect in de gleuf die je zo heel gemakkelijk kunt schoonmaken (2x herhalen na gewoon zelfde papiertje uitspoelen). Ingewikkeld? Nee, hoor, 1 minuutje werk, gewoon routine geworden. Het voorkomt dat koffieprut zich in de rand vastzet, waardoor de afdichting niet meer 100% is: drukverlies en er gaat water aan de buitenkant lekken. Dit is niet typisch voor deze machine, maar geldt voor alle pistonapparaten!
3. 1x per week haal het zeefje uit de pistonhouder en maak zeefje en pistonhouder even met een keukensponsje schoon.
Ik heb mijn eerste apparaat nu 21/2 jaar en inmiddels een tweede aangeschaft, want ik wilde in de caravan toch ook kunnen genieten van de echte Italiaanse espresso. Thuis is ie echt veel lekkerder dan in de meeste restaurants!

R v.d.Worp 28-08-2008

Ik heb deze machine nu bijna 8 jaar en drink dagelijks meerdere espresso's. Na 7 jaar heb ik hem voor 60 euro laten repareren omdat de aardlekschakelaar afsloeg . De rubber ringen zijn toen ook vervangen. Hij doet het nu weer prima. Kortom, een uitstekend en oerdegelijk apparaat.

JPK 18-05-2008

Inmiddels een jaar in bezit: zie mijn eerdere opmerking. . Steeds weer heerlijke koffie. Op een hoekje slijt de verf wat af, maar verder geen enkele slijtage. Opschuimen gaat prima met magere melk, anders krijg je snel schuim dat wegtrekt.

Gideon K 06-04-2008

Goed apparaat. Wordt lekker heet en de koffie smaakt goed. Geen fratsen. Apparaat is degelijk en ziet er zeer strak uit. Goede prijs voor een Italiaans apparaat.

Fred C 30-07-2007

Gewoon een goed recht-toe-recht-aan espresso apparaat. Lekker compact, ziet er goed uit en maakt een degelijke indruk. Zowel espresso als cappucino is uitstekend bij gebruik van kwaliteitskoffie. De bediening is simpel. Wat ik wel mis is een voorverwarmsysteem voor de kopjes. Het gepolijste r.v.s. bovenblad wordt weliswaar warm, maar het verwarmt de kopjes nauwelijks. Verder duurt het na het doorlopen van de koffie even (pakweg 1 minuut) voordat de stoom voor het opschuimen van de melk op druk is. Maar daar valt mee te leven. Alles bij elkaar een goed apparaat voor een lekke bakkie koffie.

richard35 11-02-2007

Sinds augustus 2006 zijn we in het bezit van deze espresso machine. Zeer tevreden. Koffie is goed heet en na wat oefenen kunnen we een heerlijke capucino maken. Een aanrader.

Martino C 12-02-2006

Als je gewoon zonder poespas of gedoe met dure koffiepads of capsules een
uitstekende espresso of capuccino wilt maken, is deze machine een prima keus.
Hij maakt een uitstekende creme laag op de koffie en ook het melk stomen is
perfect. Alleen moet je eerst even het water weg laten lopen voordat hij echt
op stoom komt. Verder zijn het waterreservoir en de lekbak ruim bemeten, zodat
je niet vaak hoeft bij te vullen of leeg te gooien. Hij oogt mooi strak en
degelijk.

R. Staal 07-10-2005

Dit apparaat is zeer sober, maar voortreffelijk van smaak! Ook de kwaliteit en
robuustheid is zeer goed. Ik heb het apparaat nu bijna 2 jaar en nooit is er
wat kapot gegaan. Door een vrij uniek systeem in de piston-houder (waar dus de
koffie in gaat) , onstaat er een fantastich mooie cremelaag op de koffie. Het
is echt een apparaatje waar je van gaat houden!
Wel is het noodzakelijk dat je het goed onderhoudt. Tijdig ontkalken; een paar
onderdelen moet je goed vrij houden van koffie-prut etc. Maar als je een
liefhebber bent van een heerlijke espresso; gewone koffie of cappuchino, dan
zal dat geen probleem zijn denk ik.
Ook het opschuimen van de melk door de stoomunit gaat (na enige oefening)
perfect!
Echt een aanrader voor mensen die hun eerste ECHTE Italiaanse Espresso-machine
willen aanschaffen. Dan gooi je het Senseo-apparaat direkt weg..
Oh ja..niet te vergeten... In een goed espresso-apparaat moet GOEDE koffie!!!
Ga naar een goede winkel die echte bonen koffie verkoopt. Per kilo kost goede
koffie ongeveer 18 euro. Geen kattepis, maar dan heb je ook echte koffie!! Laat
het daar malen, of koop zelf een goede maalmachine. Deze zijn niet goedkoop.
Reken daar ook nog maar 150 euro voor. Als je dat er niet voor over hebt, laat
het dan malen in de winkel. Dat is verser / lekkerder, en ook raakt je machine
niet verstopt door te fijne maling.. (snelfiltermaling is FUNEST voor je
espresso-apparaat!!!)
Veel succes met uw keuze... Ik koop volgende keer denk ik weer een Saeco.