Krups XP7220

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 44 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups XP7220 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Sandra 27-11-2020

Reparatie van Krups Dolce Gusto Piccolo

Geschreven voor: Krups XP7220

Het apparaat ging na 4 weken stuk. Via Dolce Gusto prima geholpen zodat ik het apparaat in kon sturen. Maar nu na 5 weken nog geen vervangend apparaat, Krups is niet telefonish bereikbaar ivm sluiting van het kantoor door corona. Bij navraag per mail wordt aangegeven, dat na 2-3 weken een vervangend apparaat verwacht kan worden vanaf het moment dat dit weer gegeven is in de serviceportal. 3 weken later is er nog geen leverdatum bekend. Per mail word ik doorverwezen naar de reparateur en die geeft aan te wachten op uitlevering van een nieuw apparaat door Krups. Geld teruggave is niet mogelijk en uitzicht op de ontvangst van een nieuw apparaat is nog niet in zicht. Ik zal niemand aanraden een Krups-apparaat aan te schaffen en ik weet ook dat ik dat niet meer zal doen.

Pluspunten

• Maakt prima koffie

Minpunten

• Snel kapot
  • Slechte service

koffieleutje66 20-01-2012
Geschreven voor: Krups XP7220

Prima apparaat in gebruik, makkelijk en goede koffie, maar 1x per 5 maanden aangeboden ter reparatie. In 26 maanden dus 5x terug naar de technische dienst. Waterlekkage en maalproblemen. Nu een geheel nieuw apparaat ontvangen. Hopen dat deze beter blijft werken.

agavus 22-03-2011
Geschreven voor: Krups XP7220

Dit apparaat heb ik nu 2 jaar en 3 maanden in mijn bezit. Prijs kwaliteit verhouding is naar mijn mening goed.

Echter twee weken geleden begon het apparaat te lekken (dit schijnt wel vaker voor te komen).

Omdat de garantie net verlopen was heb ik maar besloten om het apparaat open te maken om te kijken of het niet een slangetje was die niet helemaal lekker zat. Helaas bleek het het warmteblok te zijn dat helemaal in het midden zit. Foto hiervan gemaakt en een email naar Krups gestuurd. Ik kreeg direct de volgende dag een antwoord dat ik even moest bellen om een afspraak te maken om het apparaat op te laten halen. Mochten er kosten ontstaan dan zou er contact met mij opgenomen worden. Vorige week donderdag opgehaald en vandaag opeens stond een TNT chauffeur voor de deur met de machine. Net even getest en het probleem is verholpen.

Ik vind dit echt goede en snelle service van Krups aangezien garantie al 3 maanden verlopen was. Mag ook wel een keer gezegd worden.

Inge09 01-02-2011
Geschreven voor: Krups XP7220

Service van Krups prima, apparaat is al 3 x teruggestuurd sinds aanschaf in zomer 2007. De laatste keer een heel nieuw apparaat teruggekregen, maar begint nu - een jaar later - ook al weer kuren te vertonen. Foutmeldingen, water lekken, slecht malen. Tijd om uit te kijken naar een ander.

Randolf 10-01-2011
Geschreven voor: Krups XP7220

Ik heb al ruim 3 jaar de xp7220, en vind het een prima apparaat. De koffie is heerlijk.

Alleen is het apparaat na enkele maanden kapot.
Krups heeft deze toen vervangen voor een nieuwere serie. Afgelopen weekend ging deze echter ook kapot. Hij lekte af en toe al wat water, maar sinds het weekend doet hij helemaal niks meer. Aangezien ik in veenendaal woon, heb ik het apparaat langs gebracht. Ik hou jullie op de hoogte van het vervolg.

Ted72 04-01-2011
Geschreven voor: Krups XP7220

Heb nu sinds 4 jaar de xp 7220. Al vanaf het begin af aan vind ik de koffie te slap en is hij niet warm genoeg. Ik heb hier verder niets mee gedaan dus kan er ook niet over klagen. Nu sinds een maand begint hij te lekker aan de onderzijde. Dit is een klacht die volgens dit forum meer voorkomt.

Omdat iedereen eigenlijk zeer goed te spreken is over de service van krups heb ik toch maar even gebeld.

Ze hebben voorgesteld het apparaat op te halen om te kijken wat ze kunnen doen.
Inmiddels is het apparaat afgehaald.

Ik hoop dat ze me net als alle andere me blij kunnen maken.
Want ik vond de inverstering hoog genoeg en zie het niet zo zitten om nu een neiuwe te kopen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Peter de Koning 25-11-2010
Geschreven voor: Krups XP7220

Het apparaat zet heerlijk koffie, is heel gemakkelijk in de bediening, eigenlijk perfect. Op een ding na dan, je kunt hem niet uit elkaar halen om te reinigen.

Na precies 2 jaar en 6 weken gaf hij de geest. Had gelezen over de dure onderhoudsbeurten. Gebeld met Krups en een hele vriendelijke klantenservice stond me te woord. Stuur het apparaat maar op, we komen het zelfs bij u halen. Ik was verrast, hij was net buiten de garantie.
Een week later stond Krups weer voor de deur. Hij was doorgebrand mijn XP 7200. Ik kreeg gratis een nieuwe, de XP 8010. Is dat geen geweldige service. Geweldig Krups, zo blijf je klant.

MODW 26-03-2010

---------- update review, 26-03-2010 ----------
Al enige tijd heb ik een krups. Veel en vaak heb ik de maschine xp7227 terug gestuurd (5x) Een jaar geleden is hij geheel kostenloos door de fabrikant vervangen voor de 8050 Ik vind dit een prima service. Echter vorige week gaf dit apparaat een foutcode weer en er stond water onder. Vanmorgen een geheel nieuw apparaat ontvangen. Afgelopenweek heb ik echter wel het gemak en de lekkere koffie moeten ontberen. Net een bakkie gezet en werkt prima. Ik wilde service dienst en zeker de dames achter de telefoon complimenteren. Over de duurzaamheid kan ik nu niets zeggen maar ik vind het een mooi design en makkelijk te bedienen apparaat enhet allerbelangrijkste de lekkere koffie. Ik hoop dat deze nog lang mee mag gaan.

---------- 1e review, 13-03-2010 ---------
Zeker 2 jaar lees ik de reviews. Mijn eerste apparaat was een 7240 Dit apparaat is 4 maal retour geweest en Ik kreeg nadien de 8050 geheel nieuw en kostenloos. Dit apparaat heeft perfect gefunctioneert van 25-09-2008 tot 10 minuten geleden. Ik kreeg foutmelding 06 en neem contact op met de fabriekant. Ik ben erg benieuwd hoe dit verder gaat, en zal zeker de garantietijd in de gaten houden. Als het apparaat werkt vind ik het zeer gebruiksvriendelijk Ook het ontwerp ben ik zeer tevreden mee mooi compact. Jammer dat het zovaak kapot is en je weer de last heb van retourneren en vrij moet zijn als het wordt opgehaald en teruggebracht. Toch wil ik de dames van de klantenservice complimenteren dat ze ondanks de vele telefoontjes vriendelijk naar mij toe zijn gebleven. Ik dank de reviewer die me attendeerde op het garantie termijn. Omdat ik op kieskeurig nadat ik de Krupps had gekocht altijd de reviews lees vond ik dat ik er nu ook een moest plaatsen met mijn bevindingen zodat iemand anders er ook zijn voordell mee kan doen.
Conclusie Prima apparaat als hij het doet en niet zo storingsgevoelig is. Klantenservice heeft mij altijd vriendelijk benaderd.

Olsder 21-03-2010

---------- update review, 21-03-2010 ----------
Na 2 1/2 jaar is de machine kapot gegaan. Met Krups kontakt gezocht, vervolgens opgestuurd. Binnen een week heb ik een nieuwe verbeterde machine ontvangen.
Perfect !!!
Tijdens de afwezigheid Senseo koffie gedronken. Nu weet ik waarom ik een espresso heb gekocht.

---------- 1e review, 10-03-2010 ----------
Na 2 1/2 jaar ook plassen water onder de machine.
Een aantal keren is ook de aan/uit knop vervangen.
Ik zal kontakt opnemen met Krups over de mogelijkheden

dreamfox 17-02-2010
Geschreven voor: Krups XP7220

Apparaat nu zo'n 3 jaar in mijn bezit en al 4 keer kapot gegaan. Deze laatste keer hetzelfde als vorige, water langst onderen eruit.
Was afgesproken met krupss"onder garantie, maar dan stuurt de reparateur's firma van krupss een bestek op van maar liefst 259€, inderdaad, 259 €! Met 40 euro verschil een nieuwe van het simpele model, en dit enkel voor een reparatie, die al eens 8 maanden geleden werd uitgevoerd.
Kortom, zeer zeer ontevreden van dit toestel, en als hij dan eindelijk thuis is en niet in reparatie smaakt de koffie al vlug als slootwater...
grrr...
Overzicht defecten:
1- intern systeem volledig kapot gedraaid na ±8maanden-> nieuwe ter vervanging gehad.
2- koffie langhst onderen uit het apparaat / water koud / geen smaak
3- aan/uit knop kapot
4-water (geen koffie niet meer) langst alle kanten eruit / koffie (water met smaakje) lauw

Rene23 15-08-2008
Geschreven voor: Krups XP7220

Wat een teleurstelling. Duurzaamheid van dit apparaat is een ramp. Inmiddels staat in twee jaar tijd mijn XP7220 (overigens nr 2) bij Krups voor reparatie.
Daarnaast vindt ik de consistentie van het kopje espresso/koffie erg slecht: altijd weer een verrassing hoe het gaat smaken (en oogt).
Als ik de klok terug kon draaien, dan toch maar een veel duurdere Jura ofzo. Die doen het tenminste...

rvz 23-03-2008
Geschreven voor: Krups XP7220

Wat een rommel. Anderhalf jaar in het bezit en nu voor de vierde keer terug. Over de service geen mopperen, maar heb het apparaat niet gekocht om in service bij Krups te staan.
Naast de duurzaamheid ben ik verder niet tevreden over de kwaliteit van het bakkie. Deze is namelijk niet constant. Het gebeurt ook zeer regelmatig dat er een slap bakkie wordt geproduceerd, waarna de hele machine schoongemaakt moet worden omdat de koffieprut overal zit.
Kortom: geen aanrader.

Willem J 06-02-2008
Geschreven voor: Krups XP7220

Wij hebben de 7220 nu ongeveer een maand. Ik ben vrij critisch over de kwaliteit van mijn bakkie leut maar ik moet zeggen dat wij geen klachten hebben over de kwaliteit koffie. Het apparaat is ronduit prima !! Na diverse soorten koffie geprobeerd te hebben blijf ik nu hangen op de (rode) lavazza . Voor de mensen die twijfelen ivm een aantal slechte recensies wil ik zeggen, gewoon gebruik maken van de proef maand. Indien hij niet bevalt, stuur je hem gewoon retour en krijg je je centen terug. Ga er vanuit dat op dit soort sites altijd meer negatieve dan positieve berichten geplaatst worden. De positieve nemen vaak de moeite niet terwijl de negatieve deze site gebruiken om hun ei kwijt te kunnen.

gerard2008 23-01-2008
Geschreven voor: Krups XP7220

Prachtig apparaat en doet wat hij belooft. Zet heerlijke koffie en heb nergens problemen mee. Is makkelijk te bedienen....kan niet fout gaan. Ben er erg tevreden mee.

linliz 19-01-2008
Geschreven voor: Krups XP7220

Spijt ,spijt,en nog eens spijt dat ik hem gekocht heb.
Na 2 dagen gaf hij al aan waterfilter vervangen,nou ja zeg.....13de dag gaf hij foutcode 09 aan.Servicelijn gebeld,en na hem te hebben gereset ging hij eindelijk 2 kopjes koffie zetten.

Maar het kwam overal uit waar het niet uit hoorde te komen,er kwam geen druppel in mijn 2 kopjes die onder de pijpjes stonden,aanrecht lag vol,lekbakje lag vol...overal kwam het uit.Ook kwam er water uit het stoompijpje,terwijl ik koffie aan het zetten was,lijkt me ook niet echt zo te horen.
Wat een drama zeg,dat voor 500 euro,en dan 13 dagen plezier ervan.

We hebben gevraagd om een nieuw apparaat,kregen we niet,hij wordt gewoon gemaakt.Ik heb geen vertrouwen meer in een apparaat waar overal koffie is uitgedropen hoor,oxidatie enzo...

Ik ben héél erg geschrokken na het lezen van de reviews,en had beter gelijk voor de delongie 4500 kunnen gaan.

Voorlopig al 8 dagen zonder,benieuwd hoe lang het gaat duren,maar denk dat hij langer weg is als dat ik er plezier van heb gehad.

Hou jullie op de hoogte van de verdere vorderingen,maar raad hem dus af te kopen.

Clautje 18-12-2007
Geschreven voor: Krups XP7220

Na 2 weken ging de cappuchino/latte functie kapot, na het lezen van alle reviews hebben wij het apparaat direct teruggebracht naar de winkel en na een beetje zeuren netjes ons geld teruggekregen. Wij hebben nu een DeLonghi 4500 gekocht. Wat een verademing na dat gekloot met zo'n kannetje dat alles nu volautomatisch gaat, wel een stuk duurder maar....de moeite waard.

PeterZ1 09-12-2007
Geschreven voor: Krups XP7220

Na 2 jaar inmiddels aan ons derde nieuw apparaat toe.

Storingen alleen aan het binnenwerk. Niet gewend van een Krups machine. Service gaf geen problemen. Kreeg zelfs een Tefalpan omdat het een keer wat lang duurde.
Koffie smaakt prima, lekkere crèmelaag. Temperatuur kon wel wat warmer.
Opvangbakken moeten wel wat vaak geleegd worden.
Duidelijke informatie in instructies op de display.

Door de 2 jaar garantie tot nu toe wel ieder jaar een nieuw toestel gekregen.

Frebus 25-07-2007
Geschreven voor: Krups XP7220

Het is een zeer mooi toestel en vooral ook compact t.o.v. de meeste van zijn concurrenten. De smaak van de koffie is goed en ook de cremalaag op de koffie is perfect en blijft lang behouden. Het gebruiksgemak is OK en ook de aanwijzingen die je krijgt op het display wanneer je het toestel moet reinigen zijn duidelijk. Tot daar geen probleem... Na enkele weken echter kregen we reeds foutmeldingen die niet terug te vinden waren in de handleiding, de helft van het display was soms onleesbaar met allerlei vreemde tekens. Wanneer de opvangbakjes amper half vol zijn, krijg ik al de melding om ze leeg te maken. Het ergste hadden we echter een maand geleden voor : De koffie kwam onderaan de machine uit ipv in de tas. Inmiddels ben ik het toestel al een maand kwijt voor reparatie. Geen vervangtoestel en intussen ook nog steeds geen nieuws betreffende de status van mijn herstelling. Ik heb al mails gestuurd naar Krups zonder enig antwoord. Misschien moet men op kieskeurig ook eens een beoordeling voorzien betreffende de service van de fabrikant. Deze is in mijn geval 0 waard !!

yoast 22-07-2007
Geschreven voor: Krups XP7220

Mooie machine, redelijk goede espresso, aardige koffie, maar een goede cappucino is nog niet gelukt. Na drie weken alweer ter reparatie twee weken (!) weggeweest.
Het apparaat heeft veel onderhoud nodig en de opvangbakken moeten steeds halfvol geleegd worden. Zelfs mijn schoonmoeder zeurt minder.
Het waterfilter moet om de twee maanden vervangen worden. En dat is knap waardeloos! Dat had de verkoper echt moeten vertellen.

Arie Mostert 06-07-2007
Geschreven voor: Krups XP7220

Maart 2007 een Krups XP7220 gekocht. Heel mooi apparaat, heerlijke koffie, prima cappucino en ook nog gebruiksvriendelijk. Na drie maanden trad er een storing op waardoor het apparaat terug moest. Eén week later een nieuwe gekregen, Na één kopje koffie opnieuw een storing. Na wat aandringen kon ik het apparaat meteen terugbrengen en wachten op de reparatie. Na een uurtje weer een nieuwe machine gekregen. Een prima service dus, maar dit geeft geen vertrouwen in de toekomst. Onze eerste miskoop van Krups ?

johnkoffie 21-01-2007
Geschreven voor: Krups XP7220

Mooie machine, heerlijke koffie, jammer dat de kopjes van de lekbak wegtrillen. Jammer dat ik bij mijn eerste XP7220 kortsluiting had. Goed dat ik na 6 weken een nieuwe kreeg maar bijzonder jammer dat ook dit apparaat na circa 2,5 maand weer een foutmelding (08) geeft. De koffieprut blijft in ieder geval weer in het apparaat steken. Eergister nog wel schoon gemaakt ook (met het daarvoor bedoelde reinigingstablet) omdat de machine dit aan gaf. Ik ben nu dus behoorlijk teleurgesteld en erg benieuwd hoe Krups dit nu weer gaat oplossen.

MartinMartin 28-12-2006

Perfecte machine! Alles is instelbaar, koffiesterkte, warmte en maling. Goede
indicatoren en alles digitaal uitleesbaar. Ook qua vormgeving en pronkstuk in
iedere keuken.

Waldo2006 10-11-2006

Na twee maanden wachten , kreeg ik de vernieuwde XP7220, 'met verbeterd
binnenwerk'. Het drama van de XP7220 zet zich voort. De electronica werkt niet
goed. Het display knippert en het apparaat warmt niet op. Moet weer gerepareerd
worden. En dan denk je dat je met Krups een A-merk in huis haalt.... Nog nooit
zo'n slecht apparaat gezien.

Laurens NL 04-11-2006

Ik heb eindelijk het apparaat binnen na 9 weken wachten. Door de problemen die
krups heeft gehad met het apparaat is het uit de handel genomen.
Maar nu heb ik de vernieuwde versie in huis.
En ik kan alleen maar zeggen fantastisch.
Heerlijke koffie die zeer heet uit het apparaat komt, apparaat gaat automatisch
aan op ingestelde tijdstip, uitgebreid keuzemenu, schitterende vormgeving,
makkelijk te bedienen, klein.
Alleen nu is het nog afwachten of deze versie wel heel blijft, maar vooralsnog
heeft krups met dit apparaat een sprong voorwaarts gemaakt

Spriet 29-09-2006
Geschreven voor: Krups XP7220

Apparaat gekocht begin dit jaar. Inderdaad een aanwinst voor de keuken, staat
heel mooi. Koffie smaakt heerlijk. Verder zeer gebruiksvriendelijk. Echter...
na zo'n 6 maanden en 300 kopjes loopt de koffie in het lekbakje in plaats van
het kopje. Teruggestuurd naar Krups (prima ophaalservice). Na 3 weken gebeld,
en wat blijkt: de hele serie is opgegeven. De nieuwe (verbeterde) serie is eind
oktober beschikbaar. Ik mocht kiezen tussen geld terug en een nieuw apparaat -
gezien ons enthousiasme kiezen we voor het nieuwe apparaat, maar dan moet het
niet te lang duren.