Krups XP7240

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 86 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups XP7240 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

fam. de Pruyssenaere 22-02-2011
Geschreven voor: Krups XP7240

In 2007 een Krups XP7240 gekocht bij de MAKRO. Binnen een jaar was de machine lek. Hiervoor werd ons een nieuw apparaat geleverd. In het tweede jaar was het mechanisme geblokkeerd. SEB service heeft het app. opgehaald en binnen 2 weken kreeg ik het retour. Volgens SEB was er geen garantie meer maar kreeg geen rekening.(coulance regeling) In 2010 een storing met de watervoorziening. Doordat er toch geen garantie meer op het app. zat heb ik het bij een witgoedzaak in de buurt gebracht. Binnen een week gerepareerd en tot mijn grote verbazing hoorde ik dat er nog garantie op het app. zat. Op dit moment de 4e keer een storing. Nu is de aan/uit schakelaar stuk.
We zijn het zo zat dat we het niet meer laten repararen. In 4 jaar tijd dus 2 machines versleten. Mag toch niet gebeuren bij gewoon huish.gebruik. Trouwens is het app. goed onderhouden! Daar ligt het dus niet aan. Wij vinden dit echt een MISKOOP!

rich-ard 02-02-2011
Geschreven voor: Krups XP7240

Ook ik heb deze machine, en ook ik heb nu het gevoel van KRUPS, NOOIT MEER!!

Ik heb hem destijds gehad als cadeau. Helemaal bij ermee. Hierna heb ik hem regelmatig gebruikt, maar omdat ik op mijzelf woon heb ik naar verhouding weinig koffie ermee gezet (overigens wel altijd aan het reinigingsbeleid gehouden).

Nu is de mijne ook kapot, hij maakt wel geluid, maar er komt geen koffie uit, wel loopt het overloopbakje vol van binnenuit.

Nou heb ik hem in december 2010 opgestuurd naar Krups ter controle/reparatie.
Ik kon geen aankoopbon meer overleggen omdat ik die niet meer heb. Dit heb ik ook uitgelegd.
Ik heb hem ergens medio 2008/2009 gekregen, maar de productiedatum van het apparaat is 2007. Dit valt natuurlijk niet meer te bewijzen, dus daardoor heb ik geen garantie of ondersteuning aldus Groupe SEB. Dit vind ik echt een treurige zaak. Het apparaat heeft een hele hoop geld gekost en dan verwacht ik niet dat hij al zo snel kapot gaat, en nog maar te spreken over de snel verlopende garantie.

Na een lange poos heb ik uiteindelijk van Groupe SEB te horen gekregen dat mijn apparaat niet gemaakt zou worden. Ik vind het echt raar en eigenlijk zelfs schandalig dat Krups dit nu laat gebeuren.
Tuurlijk, je gaat niet iedereen zijn geld teruggeven als het niet moet, maar als nagenoeg IEDEREEN die dit apparaat gekocht heeft dezelfde problemen krijgt dan moet er toch wel een belletje gaan rinkelen???!!

Hierdoor een spijtig DIKKE 0 voor de service!

Tomadje 28-10-2010

---------- update review, 28-10-2010 ----------
Dinsdag 26-10-2010 hebben we een EA 8050 PN ontvangen van Krups, een spliksplinternieuwe. De duurzaamheid van dit apparaat kunnen we nu nog niet inschatten maar ik neem mijn petje af voor de service van Krups, want ik moet eerlijk toegeven dat ik dit niet had verwacht na mijn eerste telefonische contact met de klantenservice.

Dus wij zijn weer blije tevreden Krups koffiedrinkers.

---------- 3e review, 21-10-2010 ----------
Vandaag een mail gekregen van de Krups men gaat ons apparaat vervangen door een apparaat uit de nieuwe serie. Ons "oude" apparaat wordt vandaag opgehaald en dan zouden we een nieuwe moeten krijgen.

Als dit zo is dan is de service wel erg goed!!! Dat zou voor mij een reden zijn voor een "warme douche". Maar we zullen nog niet te vroeg juichen.

---------- 2e review, 28-05-2010 ----------
Ons apparaat is inmiddels op kosten van Krups gerepareerd.
We hebben ook een nieuwe lekbak gekregen en een aantal onderdelen zijn vervangen.

Met twee man kwamen ze op maandag ons apparaat ophalen en op woensdagmiddag was het apparaat alweer retour.

Wij mogen niet klagen over de service, maar ik heb een dame gespronken, telefonisch, van de klantenservice waar de honden geen brood van lusten. Daarna ben ik wel door een vriendelijke dame geholpen en dat was een hele opluchting.

---------- 1e review, 04-05-2010 ----------
Wij hebben een XP7240 en na iets meer dan 2 jaar heeft het apparaat de geest gegeven.

Wij hebben gebeld met SEB group en het 1e telefoontje kregen wij een niet zo'n aardigedame aan de telefoon. Later teruggebeld prima geholpen. Apparaat wordt komende maandag opgehaald.

Ben benieuwd wat de oplossing gaat worden....

Wij hebben wel een paar opmerkingen bij het apparaat:
* Lekbakje, onderdelen breken af het materiaal wordt poreus
* Er komt speling tussen het lekbakje en het apparaat
* Van het onderdeel waardoor de koffie in de kopjes loopt laat de zilverkleurige coating los
* Waterfilter, steeds foutmeldingen bij vervanging

En nu dus stuk. Het materiaal is niet echt van hoogwaardige kwaliteit.

Apostma 22-08-2010
Geschreven voor: Krups XP7240

Helaas hebben wij ook niet zo'n goede ervaring met dit apparaat. In het begin hebben we een aantal keer gehad dat er water onder het apparaat lag, maar dit ging vrij snel over. En de melkopschuimer heeft het in het begin een paar keer goed gedaan, maar op een gegeven moment kwam er geen schuim meer uit, wat we ook deden.
Een paar weken geleden schoot het apparaat continue in de zelftest en was het van binnen een grote koffiedrab explosie. Op het eind kwam er alleen nog water aan de onderkant van het apparaat uit en niets meer in de kopjes. op dit punt heb ik de Krups klantenservice gebeld. zeer aardig te woord gestaan overigens. Ook ons apparaat is zo'n 2,5 jaar oud en de garantie is inmiddels verlopen. Ook wij hebben dit weekend een brief ontvangen dat hij niet meer te repareren valt en dat we voor € 250 extra een nieuwe versie krijgen, namelijk de EA8010. In mijn ogen is dit geen vervangend apparaat, want wij hebben destijds voor een apparaat met een melkopschuimsysteem gekozen en dat heeft de 8010 niet. We zijn erg teleurgesteld in de service van Krups. Wij vinden nog steeds dat je voor een apparaat van € 500,- wel wat meer mag verwachten dan een levensduur van 2,5 jaar. Tevens lees ik deze klacht wel vaker, dus lijkt het mij dat dit een tekortkoming in het apparaat is. Ik heb weinig vertrouwen in een vervangend apparaat. Dan betalen we nu € 250,- bij en dan hebben we over 2 jaar weer hetzelfde probleem?! Tevens wil ik wel weten wat er nu precies kapot is aan dit apparaat. Al met al dus geen aanrader!

Dumlu 03-08-2010
Geschreven voor: Krups XP7240

Na 2,5 jaar heeft onze Krups Xp7240 het begeven. Via de klantenservice het apparaat laten ophalen en na een week een brief gekregen waarbij we de mogelijkheid kregen om met bijbetaling van 210 euro een ea8050 te krijgen. Repareren was niet meer mogelijk. Dit vind ik geen service. Ook al is de garantie met een half jaar verlopen, dan nog mag je van een dergelijk apparaat van een 'gerenommeerd' merk al Krups en waar een behoorlijk bedrag voor betaald moet worden verwachten dat de levendsuur langer dan 2,5 jaar is. Heb hierover contact met Krups gehad en deze zeiden dat dit het beleid was vanuit het hoofdkantoor in Frankrijk. Het bijbetalen van bijna de helft van de nieuwwaarde vind ik belachelijk. Het zal duidelijk mogen zijn dat ik niet akkoord ga met hun voorstel en dat dit de eerste en laatste apparaat van dit merk is geweest. Het hoofdkantoor zal ook nog een stevige brief van mij ontvangen omtrent hun beleid.

rick vos 22-07-2010

Hoi iedereen,

Ook ik heb ook veel dezelfde bevindingen met de machine.
Geweldige koffie, ziet er goed uit met het display enzo.
Na ongeveer 5 maanden kwam er water onder de machine vandaan. Even open geschroefd en ik zag dat er een slangetje los lag. Deze vast gemaakt verders alles weer goed. Wel een aantal keren een storing gehad maar dan gewoon even een aantal keren aan en uit zetten en het loste wel weer op. Nu afgelopen zondag een kopje koffie aan het zetten. En er kwam weer water onder de machine vandaan. Even gekeken geen slangetje los ofzo. Maandag even de klatenservice gebeld. Deze vertelde dat mijn garantie was verlopen. Maar dat men er wel naar wilde gaan kijken. Vandaag machine op laten halen en ik hoop ook een klein beetje op een coulance vanuit krups. Want op 27 dec 2007 heb ik er 619 euro voor betaald en hoopte echt er langer dan 2 1/2 jaar mee te doen. Ben benieuwd wat krups gaat doen. Ik hou jullie op de hoogte. Jammer van de vele verhalen, vooral het water onderuit de machine hoor je vaak.

Rick Vos

dahelden 24-06-2010

---------- update review, 24-06-2010 ---------
"Goede service Krups"

Na negatieve ervaringen met Krups (zie eerdere review)kom ik toch terug op mijn besluit nooit meer een Krups. Na een telefonisch onderhoud is mij persoonlijk uit gelegd waarom Krups een strakker beleid heeft aangenomen.

Ik snap hun visie, ondanks alles zijn ze ons toch tegemoet gekomen.
Dus een hele warme douche voor Krups en wij genieten weer van EA8250.

PS de aeroccino is ook super en dat mag ook wel eens genoemd worden. Dit is nl ook een product uit hun fabriek.

Deze combinatie geeft de lekkerste cappucino dan in menig restaurant

---------- 1e review, 09-06-2010 ----------
Nog geen 2 jaar in bezit en nu voor de 5e keer bij SEB Group, nu kan hij niet meer gemaakt worden en kan ik met bijbetaling van 150 euro een nieuwer model toegestuurd krijgen.

Wat een kenau's bij die klantenservice, valt geen normaal gesprek mee te voeren.

De aankoopbon is helaas kwijt geraakt en de productiedatum is net over de 2 jaar, ik heb uitgelegd dat het apaartaat waarschijnlijk 3 maanden bij de verkoper heeft gestaan voordat ik hem kocht, maar de mevrouw van de klantenservice vertelde alleen hooghartig dat ze daar niet in mee gaan.

Ik heb de offerte van 150 euro terug gestuurd en nu blijkt hi niet te zijn aangekomen. Ik heb hem notabene afgegeven op het postkantoor in een voorgedrukte antwoordenveloppe.
Inmiddels al meer dan 3 weken zonder koffiezetapparaat waar we meer dan 600 euro voor betaald hebben.
moet op nieuwe offerte wachten..

Krups NOOIT MEER!!!!!!

Sandy1979 27-05-2010
Geschreven voor: Krups XP7240

Wij zijn helemaal niet tevreden van de service van Krups. Na 1 jaar en 3 maand ging ons apparaat voor de eerste keer kapot. Wij brachten dit binnen bij het service center te Schoten. Na enkele weken kregen we een nieuw toestel, onder garantie. Daarna, een jaar en 7 maand later, ging dit toestel ook weer kapot. Het toestel werd binnengebracht en nu, aangezien het toestel uit garantie is, dienen wij de herstelling te betalen. En hoelang zal het nu meegaan? Een jaar als we geluk hebben? Ik vind dit nier normaal voor een groot merk. Wij hebben ook naar SEB- group gebeld en daar zeiden ze simpelweg dat het toestel uit garantie was en dat er geen enkele technische fout of productiefout aan het toestel was. Het was volledig normaal dat een koffieapparaat het geen 2 jaar volhoudt.
Wij zullen zeker NOOIT nog een Krups en bij uitbreiding, nooit nog een toestel van de SEB-group kopen daar verantwoordelijkheid en klantvriendelijkheid blijkbaar niet hoog in het vaandel gedragen worden.

Robertcp 26-03-2010
Geschreven voor: Krups XP7240

Een heerlijk kopje koffie, maar wat een technisch slecht apparaat. Vandaag mijn derde exemplaar aangesloten nadat de vorige twee door Krups waren vervangen voor een nieuwe (ja, wel een goede service). En wat denk je.. gelijk weer in een storing, voordat het eerste kopje is gezet. Dus dat wordt weer opsturen. Nu weet ik waarom ze zo duur zijn.

Peggy1970 25-01-2010
Geschreven voor: Krups XP7240

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Kroeze1976; KRUPS geeft een supergoede service. Jammer dat het apparaat blijkbaar zo makkelijk stuk gaat / in storing gaat, maar dat lost men wel zeer service gericht op.
Zowel wij als mijn broer hebben dit apparaat. Het apparaat van mijn broer ging na 2,5 jaar kapot (en natuurlijk had hij geen aankoopbon meer). Het is opgehaald en gerepareerd (GRATIS!) teruggebracht.
Die van ons was 5 mnd oud en gaf een foutcode (22 voor de geinteresserden). We hebben gebeld, het werd de volgende werkfag opgehaald en binnen 4 werkdagen kregen we een spiksplinternieuw apparaat thuisbezorgd, het nieuwe type.

En ook niet onbelangrijk, de koffie is ook goed!

Enige kanttekening: De dames aan de telefoon (bij de klantenservice) zijn vreselijk onvriendelijk!

kroeze1976 12-01-2010
Geschreven voor: Krups XP7240

Super apparaat, maar bovenal een super service!! Daar mag zeker niet over geklaagt worden. Ik heb zo'n apparaat, en m'n moeder en m'n zus ook. We hebben er allemaal een keer een probleem mee gehad. M'n moeder kreeg gelijk een nieuwe, ook het nieuwste model. Die van m'n zus is gerepareerd en ik heb die van mij 1 keer laten reapraren en nu was ie weer kapot en kreeg vandaag en spik slinter nieuw apparaat. Ondanks dat ik geen aankoop bon meer had. Ik had het apparaat al 2.5 jaar. Dus wie over slechte service praat is niet goedwijs!!!
Super service Krups. Dikke tien.
Groetjes

bas.laros 03-12-2009
Geschreven voor: Krups XP7240

waardeloos apparaat ook bij mij al voor de 3 de keer stuk de service van Krups is ook echt heel erg slecht ze komen hem wel ophalen en weer thuis brengen maar wat heb je aan een apparaat wat telkens 3 tot 6 weken weg is ook gevraagd aan krups om een andere maar dat doen ze gewoon niet hij kost rond de 600 euro niet echt goedkoop maar de kwaliteit is nog geen 100 euro espaar je zelf een hele hoop ergenis en koop geen krups wel jammer is dat de koffie heerlijk is als hij niet stuk is

marko1900 11-11-2009
Geschreven voor: Krups XP7240

Afgelopen maandag het apparaat voor de 5-de keer ter reparatie aangeboden. Terwijl de afgelopen 4 keren er een nieuw apparaat voor terug is gekomen. We hebben zelf al een nieuwer type ten opzichte van de oorspronkelijke aankoop. Grootste klachten: melkopschuimer die niet werkt, machine loopt vast, koffie komt onderuit het apparaat lopen. De service is geweldig te noemen. Het apparaat wordt netjes opgehaald en gebracht, ook buiten de garantieperiode gewoon in behandeling genomen zonder kosten, telkens veranging door een nieuwe machine te sturen, pannenset e.d. ontvangen voor het ongemak. Alleen zeer jammer dat een machine van bijna € 700,- (ten tijde van de aanschaf) zovaak kapot gaat en er geen definitieve oplossing komt. M.a.w. Krups moet dit wel doen als hun apparaten zo'n belabberde kwaliteit hebben. Als de machine werkt is het overgens een uitstekende machine.

Wageninger 14-06-2009
Geschreven voor: Krups XP7240

Heerlijke koffie en erg makkelijk in gebruik.
Maar....vandaag is m'n vierde apparaat -weer- kapot gegaan. Alle vorige keren (4x in 3 jaar) heb ik telkens een nieuw apparaat gekregen van Krups. Prima service, maar nu ben ik het wel zat. Weg ermee en op zoek naar een goed apparaat!

snuffelaar 06-04-2009
Geschreven voor: Krups XP7240

Ik snap niet wat iedereen verkeerd doet, met name de gebruiksaanwijzing goed lezen had in de meeste gevallen i.m.o. een hoop narigheid voorkomen, zelf ben ik een geroutineerde espressomaker, heb dan ook verschllende machines tot de beschikking en vind de 7240 een uitstekend meeneeem apparaat, wat je veelal ziet cq hoort over de slechte maalkwaliteit, de mensen zijn gewoon om een machine lekker te gebruiken zonder kennis van het apparaat genomen te hebben, in de gebruiksaanwijzing staat duidelijkdat het maalwerk aleen versteld mag worden bij een malende machine, anders gaat de molen kapot! en dan heeft u alleen slappe bakkies slootwater, mijn motto lees van alle huishoudelijke apparaten eerst uitvoerig de gebruikershandleiding en voorkom daarmee een hoop teleurstelling !!

Ik vind het een topapparaat om mee te nemen naar beurzen e.d. om de teleurstelling van slechte koffie te voorkomen die je in beursgebouwen e.d. tegenkomt en dan vaak nog dik over de 2 euro moet betalen voor iets wat we vroeger een bakkie troost noemden maar wat tegenwoordig die term in geen geval meer verdient, wij hebben onze eigen troost bij ons, btw wij gebruiken het laatste jaar DE Dark Roast top voor een nette prijs!!

P.S. ik heb geen connecties met Krups of DE!

Marc Brabant 03-04-2009
Geschreven voor: Krups XP7240

We kozen deze Krups omdat hij vooral compact en mooi was en het merk Krups bij ons te bok stond als kwaliteitsproduct.

Echter na een jaar heeft hij al drie keer bij Krups gestaan met verschillende klachten: lekken, verbrande bonen lucht, slappe koffie elektronische storing.

Moet zeggen de service is super: iedere keer kregen we binnen anderhalve week het apparaat netjes gerepareerd (kosteloos)terug.

We krijgen nu na de derde reparatie ons geld terug en gaan (gelukkig) op zoek naar een apparaat dat wel goed blijft werken, wat je mag verwachten van een huishoudelijk apparaat in deze prijsklasse, zelfs al zit die aan de onderkant van zijn klasse qua prijs.

jeroen_ 21-03-2009
Geschreven voor: Krups XP7240

Apparaat geeft geen lekkere koffie maal inrichting waarschijnlijk snel versleten (nieuw was het beter) ook de temperatuur laat te wensen over. Apparaat na een jaar redelijk functioneren defect, na goede service weer terug. Hierna binnen maand weer defect, na reparatie een maand koffie uit apparaat kunnen halen daarna wederom defect.

GoodWatch 16-12-2008
Geschreven voor: Krups XP7240

Na iets meer dan twee jaar gebruik heb ik afscheid genomen van mijn Krups XP7240. Nadat ruim een maand geleden nummer 4 de geest gaf heb ik bij de klantenservice aangegeven dat nu de maat vol was en dat ik het aankoopbedrag terug wilde hebben.

Ik ben zeer tevreden met de klantenservice en de relatief snelle afhandeling na elk defect (het apparaat is 3 maal vervangen door een nieuw exemplaar) maar het kon gewoon niet zo door gaan. Ik heb mijn geld terug. Het is triest dat het zo af moest lopen maar ik heb nog nooit zo'n slecht door ontwikkelt apparaat in bezit gehad.

marietje75 29-09-2008
Geschreven voor: Krups XP7240

Vandaag heeft mijn krups xp7240 het begeven.Hij word morgen opgehaald en duurt dik 2 weken:S.Nou ja zit ik dan 2 weken geen koffie,kreeg ook geen vervangapparaat.Dus moet je dan 2 aparaten hebben voor als de ander het begeeft?
Hij is nu 10 maanden oud,en ben er nooit echt tevree over geweest.Hij maakt een herrie,de waterfilter moet je om de haverklap vernieuwen,en de lekbak is al naar 4 kopjes vol.Soms zit er niks in en moet je hem toch schoonmaken:S,apparaat doet wat hij wil.Die stoomfunctie vind ik helemaal een rotding,1 keer gebruikt en echt niet fijn.Vind het apparaat echt geen waarde voor zijn geld hebben

silvia1964 20-09-2008
Geschreven voor: Krups XP7240

Ik heb de krups xp7240 sinds juli ´06, het ging in het begin geweldig, in sep´t ´07ging hij kapot maar dinsdag werd hij opgehaald en zaterdags had ik een splinternieuwe (geweldige service),nu precies 1 jaar later loopt er water onder uit ik ben benieuwd of nu de garantie geld van mijn eerste aperaat uit 2006 ? Of de garantie van vorig jaar? want als de garantie telt van 2006 heb ik pech denk ik,maar in feite is het apperaat pas 1 jaar oud. dus maandag effe bellen ik zal nog eens laten horen hoe het gegaan is.

Mr Fredo 10-07-2008
Geschreven voor: Krups XP7240

Echt geweldige koffie/espresso en een mooi, compact design apparaat. Maar wat een slechte constructie!!
In voorjaar 2006 gekocht en bij thuiskomst al meteen lekkage (slangetje naar lekbak niet goed bevestigd), na 1 maand geen stoomdruk meer en na 6 maanden helemaal niets meer. Elke keer wel weer netjes een nieuw apparaat gekregen. Vanaf nov '06 (nieuw binnenwerk dus) heeft hij het 1,5 perfect gedaan tot... vorige maand het verwamingsblok ermee op hield (foutcode 6). Dus sinds kort heb ik het 4e apparaat staan. Hopen dat deze het nu wél blijft doen.
De service van Krups is zoals al gezegd geweldig: je krijgt meteen een nieuw apparaat óók 2jr na aankoop, maar 4 apparaten in 2 jaar is mij te veel. Zodra hij weer kapot gaat en hij wordt niet meer gratis vervangen/gerepareerd, gaat hij de deur uit.

Penta 14-06-2008
Geschreven voor: Krups XP7240

De duurzaamheid van deze machine is zeer slecht. Krups zou de hele productie stop moeten zetten. Ik heb binnen een half jaar drie nieuwe machines ontvangen die alle drie na een paar maanden begonnen te lekken uit het gat onder de lekbak. De koffie is prima en met de vormgeving is ook niets mis. Bij de vierde keer was ik het zat en heb mijn geld terug geeist. Krups maakte daar geen probleem van, de winkel overigens wel, dus daar zal ik niet zo snel meer iets aanschaffen. Voor mensen die twijfelen deze machine te kopen, niet doen !!!

De service van Krups is overigens Top !!!

TomR 03-06-2008
Geschreven voor: Krups XP7240

Heb mijn XP7240 nu alweer 2 jaar. De eerste begaf het helaas na 6 maanden. Binnen een week had ik een nieuw apparaat van Krups. Nu 1,5 jaar verder in mijn 2e ook defect, dwz stoort regelmatig. Zoals gewoonlijk wordt het apparataat netjes thuis afgehaald en zojuist heb ik vernomen dat ik weer een nieuw apparaat krijg. Service is dus echt uitstekend. Uiteraard hoop ik dat deze serie minder stoort. Toch heb ik geen spijt van mijn keuze want het is een geweldig apparaat met uitstekende koffie. De goede service van Krups verzacht het gemis bij een storing toch aanzienlijk. Anyway nog even doorbijten met mijn van de zolder gehaalde Senseo en dan wordt het weer genieten!

Cheers 27-05-2008
Geschreven voor: Krups XP7240

Ik heb dit type nu 2 jaar in bezit.De eerste serie was erg slecht, echter in oktober 2006 is Krups met een volledig herzien binnenwerk gekomen.Sindsdien, nu 1,5 jaar verder niet 1 dag een probleem gehad.En in het eerste halve jaar niets meer dan LOF voor de geweldige service van KRUPS.

Heerlijke Espresso en koffie, er gemakkelijk in gebruik en vooral erg snel opgewarmd en klaar voor gebruik.

Koffieleut 14-05-2008
Geschreven voor: Krups XP7240

Wat een dramatisch apparaat. Geen cappuccio mee te zetten, als je een dubbele espresso wilt zetten moet je snel op de knop drukken. Ben je iets te langzaam dan worden de bonen wel gemalen maar meteen weer uitgespuugd, geweldig!, wie bedenkt zoiets.... Een melkkan is er niet onder te plaatsen door de slechte plaatsing van het stoompijpje, het residubakje moet je continue legen ook al is deze nog lang niet vol, het waterreservoir heeft een onhandige hendel waardoor het vullen irritant is. Het apparaat spoelt niet automatisch door als je hem uitzet, bij het zetten van een espresso druppelt het stoompijpje na van het vorige gebruik.