AEG CG6600

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG CG6600 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

hellima 18-09-2014
Geschreven voor: AEG CG6600

Eind 2009 dit apparaat gekocht. Zeer tevreden over. Tot na 2 jaar en 3 maanden het apparaat kapot ging: het warmte-element was geërodeerd. Kosten 260 euro. Na een paar maanden werkte het warmwaterpijpje niet meer waardoor ik ook niet meer makkelijk kon ontkalken (30x op 'spoelen' drukken). Vanochtend deed ie het niet meer: blijkt het schuifje om de koffierestanten door te schuiven afgebroken te zijn, zonder dat ik aan het apparaat ben geweest. Voor mij geen AEG meer!!!!

onderdelendiscounter 18-08-2015

Deze apparaat is gewoon van delonghi en de verwarming kost bij ons 45.00 waarom dan 260.00 de delonghi esam4500 is de zelfde apparaat
alleen een ander jasje 65.00euro arbeidsloon in de btw

ineke710 31-07-2012
Geschreven voor: AEG CG6600

Ik heb mijn koffiemachiene nu ong.4 jaar en was er erg tevreden mee maar plots hield hij er mee op,we hebben de monteur gebeld van AEG en hij heeft er naar gekeken en ons een prijsberekening gedaan er moet een nieuwe koffiezeteenheid en een nieuw warmte element in...Prijs ong.320-330 EURO!!IK ben erg geschrokken en we moeten er nog goed over na denken!! Heb je zo'n duur apperaat en zijn de reparatiekosten ook nog zo duur,dat word dan ook een erg duur kopje koffie!!

bartendertje 02-08-2012

ik heb mijn a.e.g. door bon cafe laten maken, betrouwbaar en goedkoop,

mrs Kaat 14-05-2010

---------- update review, 14-05-2010 ---------
Wij hebben het apparaat nu meer dan een jaar denk ik en zijn er alleen maar positief over. Echt een heerlijke bak koffie. Natuurlijk moet je dan wel de bonen vinden die jou smaak voldoen,maar die zijn er meer dan zat. Ik gebruik geen bonen van de Aldi meer. Zeer nare ervaring met een steentje wat daarin zat (bijna mijn maalhuis aan gruzelementen). Ik heb nu meestal DE of AH bonen van 100% arabica.

Ook water voor thee is prima heet. Heerlijk bakkie thee.

Gezien mijn man altijd met warme melk zijn koffie dronk ben ik voor deze machine gegaan. Met 1 druk op de knop een heerlijke caffe latte of cappuccino. Ook gebruik ik regelmatig de koffie kan voor 10 kopjes.Zorg wel van te voren dat alles goed gevuld is (bonen en water) en dat het opvangbakje van de prut leeg is.

Ik heb alleen 1 nadeel gevonden. Ik heb het idee dat er vuil water IN het deurtje terecht komt. Als ik het apparaat schoon maak en het deurtje staat open , dan lekt er vies water uit.

---------- 1e review, 19-12-2008 ----------
Ik heb de AEG nu een week in huis en kan niet anders zeggen als dat het een goede machine is.
Heerlijke koffie,goed heet,makkelijk te bedienen,duidelijke handleiding.
Ik gebruik bonen van Sumatra en die bevallen prima,maar ga nog wel rond kijken voor andere.Melk gebruik ik gewoon halfvolle melk en ook dat gaat prima.

Ik ben dus zeer tervreden.

wilma hofmans 18-11-2011

hallo Mrs Kaat

mij lukt het nog steeds niet om de kan met het zetten helemaal vol te krijgen. Ik zet bv. 4 kopjes en ik krijg er maar 2 uit. Heb jij misschien tips om dat aan te passen?

Groet
Wilma

mrs Kaat 09-08-2012

Ik begin terug te komen op mijn review.......ik heb hem nu 4 jaar en er komen mankementen aan. Hij most erg veel koffie....dit komt niet in de zetgroep maar valt er naast en door het gehele apparaat heen. Zoveel....als ik het bij elkaar veeg heb ik zeker twee volle eetlepels (ongebruikte koffie)
Verder spoelt hij slecht de laatste tijd. Veel prut wat achter blijft op de zetgroep.

Ik wil de duurzaamheid toch wel gaan aanpassen. Die 9 ben ik het niet meer zo mee eens.

Probleem met vuile slijm uit het deurtje is ook nog steeds niet weg.

Koffie is nog steeds erg lekker hoor daar geen woord over.

mrs Kaat 26-09-2012

Up-date:
Vrijdag hield mij AEG ermee op. Hij bleef hangen in het opwarm programma. Via de site mijnapparaten.nl de machine aangemeld en vandaag is de monteur geweest.....Helaas verwarmingselement is defect. Tja en dan ben je ineens 260 euro armer.
Kon hem ook niet laten repareren,maar dan was ik wel 80 euro kwijt voor het voorrijden en het onderzoek.
Ik heb weer een heerlijke bak koffie,maar ze beginnen me wel erg duur te worden.

Bettine 06-02-2010
Geschreven voor: AEG CG6600

Paar dagen in bezit. Heeft WEL een warmhoudplaatje voor koffiekopjes.
Heet water 74 graden, dit is ongeveer 10 graden lager dan wanneer je kokend water in een koud kopje met theezakje doet, toch vond ik de smaak niet tegenvallen.
Met gemalen koffie kun je slechts twee kopjes per keer zetten, dus geen 10, dit kan alleen met hele bonen. Dit was voor mij een tegenvaller. De koffie Markus Rood van de Aldi smaakt helaas minder lekker uit dit apparaat. Temperatuur koffie is prima. Vormgeving viel ook wat tegen, veel plastic.

Regine 29-05-2008
Geschreven voor: AEG CG6600

Na veel apparaten vergeleken te hebben, voor deze gekozen. Geen moment spijt gehad. Dit apparaat kan bijna net zo veel als een Jura Z5, maar de prijs is wel 1000 euro voordeliger. Voordeel van deze is, dat je zelf de koffiezeteenheid er uit kunt halen om schoon te maken. Bij een Jura kan dit niet, deze is helemaal dicht en moet je dus weg brengen naar een dealer. Wij gebruiken de bonen van La Place (V en D). Deze vinden wij erg lekker smaken en we hebben dus tot nu toe nog geen andere bonen erin gehad. Cappucino maken gaat erg gemakkelijk, kan uit de koelkast, inschuiven en met één druk op de knop en goede schuimlaag. (wel langhoudbare melk gebruiken)

beerbelly 14-04-2008
Geschreven voor: AEG CG6600

Heb het apparaat nu een paar dagen en de koffie is niet te vergelijken met een senseo. Nu proef je echte koffie. Alleen met de cappuccino wil het nog niet zo goed lukken. De melk wordt niet opgeschuimd maar komt als warme melk in het kopje. Waar zou dat aan kunnen liggen.
Een andere melk soort proberen wil ook nog wel eens helpen maar welk merk is het beste om cappuccino te maken, voordat ik alle melk merken ga kopen.

Rob Smith 26-01-2012

Mogelijk het schuifje op de melkkan in de verkeerde stand.
Overkwam mij (en veel anderen denk ik) ook!
Succes.

AEG 22-01-2008
Geschreven voor: AEG CG6600

Na veel research te hebben gedaan is onze keus uiteindelijk de AEG Caffe Grande Macchiato CG 6600 geworden. Doorslaggevend is geweest dat je met dit apparaat ook een kan koffie kan zetten (het koffiezetapparaat kan nu weg) en de losse melkkan voor de cappucino.
Het is apparaat werkt erg gemakkelijk. Met een draaiknop is de sterkte van de koffie makkelijk in te stellen. Ook is met een draaiknop het volume van het koffiekopje in te stellen. Met de losse melkkan kan je makkelijk een cappucino zetten. Het schoonmaken van het melkpijpje is met een druk op de knop zo klaar. En de melkkan kan zo weer de koelkast in.
Het display op het apparaat is duidelijk.
Ook het schoonmaken van het apparaat en het legen van het koffiebakje is zo gedaan.
Na een aantal proef kopjes koffie weet je al gauw bij welke instellingen je de koffie het lekkerst vindt. De koffie smaakt erg goed. Na een half uur heb je nog steeds een lekker koffiesmaakje in je mond!
Over de duurzaamheid kan ik nog geen oordeel geven. Tot nu toe zijn we zeer tevreden over het apparaat. Het kost een paar centjes maar dan heb je ook echt wat! Een echte aanrader.

hnmnbv 20-10-2007
Geschreven voor: AEG CG6600

Na drie dagen gebruikt te hebben apparaat gereinigd en de zetgroep proberen uit te nemen met ingeschakeld apparaat. Fout dus: mag allleen met uitgeschakeld apparaat. Zetgroep stukje los en niet meer te bewegen. Langsgebracht bij fabrikant: binnen week weer (kostenloos!) klaar. Klasse.

Aparaat ziet er mooi uit met alu-look buitenkant. Lekbak is alleen nogal plasticachtig. Hoe de kwaliteit op langere termijn is zal nog moeten blijken.
Veel zaken instelbaar qua smaak en hoeveelheid. Tot nu toe alles op standaard instelling laten staan.
Zetten van een bakkie gaat gepaard met nogal wat geluid. Resultaat is echter voortreffelijk, een half uurtje na de koffie gedronken te hebben heb je nog een lekker smaakje in je mond. Goed warm en mooi cremelaagje.
Vooral cappucino zetten gaat erg gemakkelijk: gewoon kan uit de koelkast halen, verbinding in apparaat schuiven en op de knop drukken waarna alles vanzelf gaat. Na de tijd nog even doorblazen met stoom en weer de koelkast in.
Kortom een aanrader.

marcelb2007 05-09-2007
Geschreven voor: AEG CG6600

vindt het een mooie machine,heel makkelijk van het melkkannetje niks met slangetjes!!
heb nog niet de juiste bonen gevonden.
lekkere hete koffie,zijn zeer tevreden

ftankvw 02-09-2007
Geschreven voor: AEG CG6600

Sterke punten: representatief, vrijwel alles is instelbaar (volume, sterkte), goede koffiesmaak en het is makkelijk een prachtige cappuccino te maken.

Zwakke punten: lange doorlooptijd, trage warmwaterafgifte, geen inschakeltijd programmeerbaar, bonenreservoir is iets te klein en bonen vallen in scharnier waardoor dit niet sluit. Ik heb machines gehad waarbij handling van waterreservoir en koffiedikopvangbak makkelijker waren.

Conclusie: mooie machine die heerlijke koffie maakt, maar op het praktische vlak een paar puntjes laat vallen.