Krups XN5009

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups XN5009 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

yack fou 30-01-2011
Geschreven voor: Krups XN5009

Na twee en een half jaar defect, weliswaar niet de eerste keer maar nu voorgoed overleden, garantie is uiteraard verlopen maar je mag verwachten dat zo een apparaat langer meegaat, het is het allemaal net niet, niet qua smaak en ook niet qua kwaliteit. Jammer, het is tijd om weer terug te gaan naar het echte werk........Jura apparaat

ept88 26-12-2010
Geschreven voor: Krups XN5009

Apparaat na 2 jaar kapot. Doet helemaal niets meer. Dit verwacht je niet van een Nespresso (Krups) apparaat, valt mij erg tegen. Garantie is natuurlijk net afgelopen..maar afgezien daarvan verwacht je wel een langere levens duur van zo'n machine..

reyhyper 09-09-2008
Geschreven voor: Krups XN5009

Zeer tevreden ben ik met de smaak van de verschillende koffiepads en de kwaliteit van de koffie. Zonder 'echt' espresso apparaat is dit niet te overtreffen. Het apparaat is qua design wel naar mijn smaak en neemt niet te veel ruimte in. Mindere kanten zijn het geluidsniveau, de warmhoudplaatjes (vanuit milieu oogpunt waanzin) en de ribbeltjes op de opvang/lek plateau en bakjes. Verder laat binnen circa 2 maanden gebruik het chroom van het plateau los waarop het kopje wordt geplaatst bij het maken van de koffie. Gebeld met Nespresso (Krups handelt de garantie niet af) en sturen mij direct een nieuwe op met de suggestie het plateau alleen met warm water te wassen en goed af te drogen (en dat is niet makkelijk met al die ribbels). Onder aan de streep wil ik in ieder geval nooit meer terug naar 'reguliere' koffie.

Antheia 24-05-2008
Geschreven voor: Krups XN5009

In tegenstelling tot wat er in de productinfo op deze site staat, is de waterhoeveelheid wel zelf instelbaar. Verder is dit een prima apparaat dat zijn werk goed doet. Met 19 bar wordt je koffie echt onder de juiste druk gezet. Met het bijgeleverde welkomstpakket (2 kopjes, een info boekje en 12 capsules) kun je direct beginnen met koffie drinken. Wel snel bijkopen bij de Bijenkorf, in de nespresso shops of op internet bijbestellen want 12 is zó op...

Ikzelf wil graag een Aeroccino erbij gaan kopen voor de cappucino/latte machiato's en vraag me nog af hoe het warmhoudplaatje nu eigenlijk werkt. Verder heel tevreden, eindelijk weer lekkere koffie ipv Senseo.

rodeloper 23-05-2008
Geschreven voor: Krups XN5009

Heb de rode cube van Nespresso nu anderhalf jaar geleden voor mijn verjaardag gekregen. Gebruik hem vooral s' avonds bij etentjes of verjaardagen, voor de huis-tuin en keukenkoffie blijf ik de senseo gebruiken. Goeie slobberkoffie!
De Cube doet het uitstekend. De koffie is lekker, leuk ook al die keus in smaken, apparaat is mooi van vorm en kleur, ik heb de rode. Handig dat er twee knoppen zitten, voor een klein kopje (espresso) of een dubbele hoeveelheid (latte of cappuchino) Waterreservoir is redelijk van formaat, bijvullen hoeft niet zo snel. Wat wel een beetje onhandig is, is het schoonmaken van de afvalhouderjes voor in het apparaat. Mooi estetisch vormgegeven maar al die ribbeltjes afdrogen blijft lastig.
Onhandig is ook het aanschaffen van de koffie. Tegenwoordig zijn er iets meer winkels waar je de cups kunt kopen, maar eigenlijk kun je buiten de grote steden alleen via internet terecht.
Verder vind ik Nespresso erg pretentieus. Als klant ontvang je eens in de zoveel tijd een glossy met allerlei onzinnige luxigheden en interviews met sterren. Jammer dat ze die glossy niet overboord gooien en de cups iets minder prijzig maken. 0.30 cent per kopje is toch aan de prijs. Maar ja, image above eveything natuurlijk..........what else? ;-)