Princess 242120 Caffè Italiano zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 142 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Princess 242120 Caffè Italiano zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

f seranara 24-10-2014

ik en een vriendin hebben een 242120 prinses gekocht een ervan is alnaar grof vuil.
na ongeveer een maand moest het apperaat al ontkalkt .
durgal gekocht en filters daarna niet meer mogelijk cappucino te maken .Lekt constant heet water na twee maanden spoot het er zelfs uit.De mijne is nu ook voor de tweede keer ontkalkt en ik kan al maanden geen cappucino zetten en lekt constant water .graag zou ik het adres hebben om de fabriek te shrijven een waardeloos apperaat en dat voor meerdan 50,00 E

Rolo2704 21-03-2015

Doe al 4 jaar naar volle tevredenheid gebruikmaken van dit apparaat. Bij oranje lampje volgens de juiste stappen ontkalken en hij doet het geweldig. Alleen bij heet water tappen gaat hij om onduidelijke reden water lekken. Min oplossing is om een schone vaatdoek erbij te leggen om het water op te vangen. Zou niet houten, maar de rest van het apparaat werkt nog naar volle tevredenheid

paulh67 03-04-2014

Perfect apparaat als het op koffie aankomt. Deze Princess (Petra Electronics) zet veel betere koffie (heerlijke dikke crema laag) dan een Philips Senseo. Geloof me, uit een Philips Senseo is hierbij vergeleken echt slootwater! Enig nadeel van deze apparaten is de levensduur. Na een jaar gaan ze gek doen dwz water lekken, voortijdig stoppen onder het brouwen etc. Opgestuurd naar Princess en na een goede twee weken terug: konden er niets aan ontdekken....ja ja. Apparaat deed het hierna nog slechter. Kon er geen heet water meer mee zetten want dat kwam uit alle kanten eruit. Koffie zetten voor 2 bakjes tegelijk gaf hij anderhalf bakje, dus die draaiknop met standen was nu ook kapot. Hebben hem maar opgepakt en zo in de klilko gegooid. Bedankt Princess!
Totaal: 6.2

Redge 24-11-2013

Geweldig apparaat, en er komt heerlijke koffie uit. Ik ga nooit meer terug naar de Senseo.

Je moet wel oppassen met de schuifla dat de pad er goed in zit. Als de handel moeilijk op koffie te zetten is, zit de pad niet goed en kan het gaan lekken. Gewoon even de pad wat aandrukken en klaar.

Melkschuim was in het begin heel dik, nu wat minder, maar nog steeds zeer gewaardeerde feature.

madelief99 04-09-2013

Ondanks of juist dankzij de overkill aan philips senseo reclame toch weer voor de Princess gekozen. Had deze vroeger ook al eens: zeer tevreden op het moeilijke schuifhandeltje na.
Dat lijkt nu verbeterd, je schuift hem nu gemakkelijk, als de pads er goed in zitten, in de juiste stand. Na de senseo quadrant weer super blij met de princess: wat een verschil in smaak, temperatuur, cremalaag en mogelijkheden: Topapparaat!

jobur 06-01-2013

Ik heb hem 3 jaren geleden gekocht en heb er toch nog aardig wat aan pads afgedronken.Helaas brak binnen 6 maanden dat kunststofhandeltje af en dat heb ik door een metalen vervangen.Prima hoor
Misschien wat voor Princess om dat onderdeel te vervangen
Ik ontkalk het ook met ontkalker op azijnbasis en dat gaat ook goed.

ErikEnschede 13-04-2013

Dat hendeltje is bij mij nu voor de 2de keer gebroken. Waar heb jij die in metaal weten te krijgen?

mykje42 03-02-2013

Hoe heb je dat handeltje vervangen dan? Ik heb nu hetzelfde probleem (na 8 jaar pas)Ik heb al wat schroeven los gedraaid, maar krijg het onderdeel er niet uit.

vakantieganger67 02-01-2014

Hallo Jobur. ook hier hetzelfde probleem met de handel. Ik heb via Princess een nieuwe besteld (helaas kunststof), maar krijg het niet voor elkaar om te apparaat te demonteren om vervolgens de nieuwe handel te plaatsen. Zou je kunnen aangeven wat er, behalve de 4 grote schroeven, nog meer gedaan moet worden?

koffielekkerbek 19-10-2012

Hallo liefhebbers van koffie....

Ik heb hem al drie jaar en evenveel keer laten maken....
Keurige service via de MAKRO..

Maar nu is hij weer kapot wat nu?

Verslaafd aan de smaak, maal m'n eigen bonen (SUPER GOEDKOOP van KRUITVAT) hub in houdertje...FANTASTISCHE KOFFIE met schuimlaag. Heet water ook prima, melk schuim ik liever op met glazen opschuimer in magnatron...(das echt super dik bijna room)

1.Eerste reparatie was dus een koreltje koffie in pad-opening hij bouwt dan zoveel druk op dat alles vast zit..
aLS DAT NU (DOOR EIGENLIJK EIGEN SLORDIGHEID GEBEURT STEEK IK ER EEN BOT MES TUSSEN, FF GEKOEI EN KLAAR.

2. Knop afgebroken...plastic

3. Melkschuimer kapot was binnen garantie dus toch maar weer verstuurd.

NU is WEER knop afgebroken... WAT te doen?

Zo goedkoop en lekker zet je niet per kopje met ander merk...

kvz100 22-08-2012

Hoewel hij naar mijn mening best veel lawaai maakt en de melkopschuimer ook al vrij snel kapot was, heb ik ook nu weer gekozen voor dit apparaat. Het is gewoon heerlijke koffie. Daar kan geen Senseo tegenop. Wat betreft de schuif. Ook ik had er last van dat ik de schuif niet helemaal naar links kon schuiven. Dit is simpel op te lossen door de koffiepads ondersteboven in de houder te leggen. De schuif gaat dan zonder problemen naar links en de schuimlaag blijft hetzelfde. Dit staat overigens in de gebruiksaanwijzing!!!!(zie afbeelding die daarbij staat).
Ik ben er ook achter gekomen dat het lekken komt doordat je het reservoir te vol doet. Iets minder water erin en ook dit probleem is opgelost.
Het is misschien een apparaat met gebruiksaanwijzing, maar je hebt dan ook heerlijke koffie!

sjoerd_1970 23-08-2012

Dank voor je tip van de pads. Dat wist ik niet. NIet eens opgemerkt in de handleiding ;o) Ga het morgen proberen.

Lekken komt idd als de bak te vol is (er staat een maximum op aangegveen). Voorbij het maximum kan het lekken langs de rand, die staat iets schuin in het apparaat en dat merk je niet als je het vult.

Ben met je eens dat de koffie lekker is. Ook een dikke schuimlaag altijd.

sjoerd_1970 05-03-2012

Ik heb al eens eerder een recensie geplaatst, maar omdat het apparaat nu al meerdere jaren dienst doet, tijd voor een update.

De smaak vind ik nog steeds goed. Je kunt makkelijker varieren met meer of minder koffie.

De gebruiksmogelijkheden zijn voor een Senseo achtig apparaat uitgebreid. Makkelijk vind ik dat je de ronde tuit in het apparaat kunt draaien en zo een hogere beker kunt plaatsen. Of wat losdraaien voor een klein kopje.

Het maken van Machiato ging altijd goed. Eerst even melk schuimen en de warme melk (geen schuim) onderin het kopje, liefst doorzichtig glas. Dan sterke koffie langs de zijkant laten stromen, dan krijg je mooi twee lagen. Dan wat schuim erop.

Het enige gebruiksonvriendelijke is de puzzel die je moet uitvoeren om te ontkalken. Je moet dan goed de handleiding doorlezen.

Ik vind het ook redelijk makkelijk om het apparaat schoon te houden. Schroef regelmatig het ronde tuutje eraf waar de koffie door stroomt en maak dit gedeelte ook schoon.

Ik heb nog geen problemen gehad met de duurzaamheid, dus wat mij betreft een dikke 8. Ik durg geen 9 te geven vanwege de problemen die anderen hier melden. ik denk dat een Philips Senseo apparaat iets duurzamer is, maar verder vind ik het een prima ding.

Melkopschruimer gebruik ik niet. Het ding diet het wel, maar zit binnen no-time natuurlijk verstopt en moet je goed schoon houden. Maar het kan wel, ook voor chocomelk met schuim.

Mavvie 04-03-2012

Jammer dat er zoveel klachten over dit apparaat zijn. Ik heb dit vooraf ook gezien, maar toch het risico genomen.

Ik had de vlakke smaak van de Senseo wel gehad. Ik ben niet teleurgesteld, het apparaat werkt goed. Vooral het regelbare waterniveau is echt super, koffie op eigen sterkte.

Een paar tips :
-De voorkeuze schuif moet echt op het tekentje staan. Wil de schuif voor koffie niet helemaal naar links, dan op nieuw naar rechts en de pad(s) rechtleggen.
-Lekken; de padlader moet er recht inzitten en de pads ook. Bij lekken, draai de regeling(koffie uitlaat punten losser, dit is het ronde schijfje waar de koffie uit komt)

Het is niet zo'n simpel te bedienen apparaat als de Senseo, maar heeft ook meer mogelijkheden. Melkschuim uitlaat gebruik ik niet, te veel (schoonmaak)werk.

pascalrijskamp 24-12-2011

goede dag allen,
ik lees niet anders dan slechte reviews over de princess caffe italiano 242120.
ik moet toegeven dat het niet allemaal soepeltjes verloopt. het ontkalken (je mag wel een curcus gevolgd hebben) vind ik altijd even een gedoe, maar na het ontkalken weer lekker 3 maanden koffie.
als het gaat om de water lekkages, dit waren telkens slangen die losgeraakt waren in de kop van de machine. even sleutelen en weer draaien.
ECHT de smaak is prima en het schuim is top, maar het heeft wel wat om handen.
ik denk dat je ook moet kijken naar prijs, smaak, kwaliteit. in vergelijking met andere melkschuimapparaten is hij niet duur.
En hij werkt nog steeds. al met al (misschien stiekem) toch wel een klein topapparaatje

koffiekaatje69 23-11-2011

na anderhalf jaar in bezit te zijn van dit koffiepad apparaat rest ons 1 conclusie.... nooit meer een princess. wij kochten het apparaat, en na 3 maanden deed hij niets meer en brandde er continu een oranje lampje, volgens de klantenservice was dit een zekering die stuk was, kortom, apparaat naar its teruggebracht en we kregen hem na 3 weken terug, hij deed het toen weer even, totdat weer het oranje lampje ging branden. we hebben hem toen weer naar its gebracht en kregen een nieuwe. Deze is een tijdje meegegaan, tot dat er water ging lekken uit de waterbak en kortsluiting is ontstaan.
het leuke aan het verhaal is dat its inmiddels failliet is en wij nu te maken hebben met de klantenservice van princess. wij proberen al een tijdje de machine terug te sturen naar princess, elke keer weer mailwisseling, en vervolgens hebben wij tot 2x toe een antwoordnummer gekregen waar het apparaat heengestuurd moet worden, en bij het postkantoor krijgen ze het antwoordnummer niet gevonden, dus apparaat staat nog altijd hier en wij drinken al meer dan een maand oploskoffie. princess beweert dat het antwoordnummer wel bestaat.
ik heb de hoop al opgegeven dat we iets bij princess gaan bereiken, rest mij nog slechts om voor te nemen nooit meer iets van princess te kopen en mijn relaas op kieskeurig te zetten.
mensen, doe er je voordeel mee.

Koffieliefhebber57 04-10-2011

Heb dit apparaat in 2010 gekregen en was helemaal tevreden, totdat na verloop van tijd lekkage optrad.
Vieze bruine smurrie lekte lang de padhouder wat een vreselijk geklieder gaf. Apparaat naar de winkel gebracht voor reparatie, kreeg het terug met de mededeling dat het niet was ontkalkt. Nou wel dus!! Heb altijd het dure goedje gebruikt wat de fabrikant adviseert. Weer terug naar de winkel met foto's van de lekkage.
Na heel lang wachten kwam de mededeling dat het apparaat niet te repareren was en ik een nieuwe mocht uitzoeken.
Heb nu de opvolger van dit apparaat sinds een half jaar in gebruik en ja hoor.....ook deze lekt.
Koffie komt langs de padhouder en dat geeft een ontzettend geklieder.
Voor mij geen Princess koffiepadapparaat meer!!

splinter666 15-09-2011

----------update review 15-09-2011----------
De koffie is inderdaad heerlijk. Met de bijgeleverde pad kun je verschillende koffiesoorten uitproberen. Het afvullen van de pad is wel even lastig, maar je kunt er voor de cappuccino bijvoorbeeld espresso-maling in doen. Heerlijk. Het ontkalken kost inderdaad wat tijd, maar als je de gebruiksaanwijzing een paar keer doorleest, dan is het vrij simpel. Tip: Je kunt de waterhardheid instellen, als je die op zijn zachst doet dan duurt het wat langer voordat je weer moet ontkalken.

----------oude review 25-01-2011----------
Wat een geweldig apparaat. Compact en toch veelzijdig, ik wil geen ander meer. Thuis ben ik de enige die koffie drinkt en gebruik het apparaat elke dag. De rest van het gezin gebruikt de heetwatertap voor thee of cupasoup. Zelf heb ik een zak espresso maling gekocht en doe dit in de bijgeleverde pad. Als je dan eerst melk opschuimt en dan de espresso zet, dan heb je een heerlijke cappuchino. Met deze pad kun je ook verschillende koffiesoorten(bijv.Kenya blend) gebruiken. Kost iets meer tijd als een gewone pad, maar dan heb je ook een heerlijk kopje koffie en variatie op zijn tijd. Je moet het apparaat wel goed schoon houden en op tijd ontkalken. Goed de gebruiksaanwijzingen lezen, dan heb je veel plezier van dit apparaat.

xxvliegjexx 14-09-2011

Wat een fijn apparaat!! Veel beter dan de Senseo. Hier kan je tenminste apart thee zetten zonder " bijsmaak" van koffie zoals bij de Senseo. Melk op schuimen gaat ook goed. Koffiepads erin doen is helemaal geen probleem, mits je een " kuiltje" in het midden maakt in de pad. Koffie lekker en heet met een dikke schuimlaag erop. Pas alleen op dat je er niet teveel water in doet, anders stroomt hij iets over omdat hij er schuin ingaat.. dus denk dan niet dat hij " lekt" zoals anderen beweren. Ervaring met losse koffie en ontkalken heb ik nog niet. Maar sowieso voor " smaak en een lekkere dikke schuimlaag" zou ik hem al aanraden.

alma777 01-02-2012

kun je me zeggen hoe het werkt, bij mij komt er geen mooie opgeklopte schuim uit en hij lekt alleen maar :(

Amca 16-08-2011

Wij hebben het apparaat nu 3 maanden in gebruik.
De koffie smaakt een stuk beter dan uit onze senseo apparaat. Het apparaat is eenvoudig in gebruik en makkelijk schoon te maken. Het ontkalken kost wat tijd.

Petra e12 13-08-2011

Idee is leuk maar apparaat waardeloos.Niet kopen. Van af de eerste dag ruzie mee gehad.is erg gebruiks onvriendelijk.gebruik met twee pads is moeizaam om ze exact in de houder te krijgen,anders krijg je de schuif niet om.blijft regelmatig storing geven.niet stomen, schuif blijft klem zitten enz enz. Ontkalken is een hele studie.apparaat is nu helemaal van slag gaat niet aan dan niet meer uit.ik ben er klaar mee hoeft niet eens voor reparatie.heb gelukkig mijn senseo nog bewaard

Petrus77 08-07-2011

Prima apparaat! Wij hebben 'm bijna twee jaar in bezit en gebruiken de machine dagelijks. De koffie smaakt heerlijk en na al die tijd zit er er nog steeds een dikke schuimlaag op. Verder is het apparaat makkelijk schoon te maken en over het algemeen erg gebruiksvriendelijk.

Het is wel belangrijk om de pads goed in de houder te doen. Als dit verkeerd gebeurt, dan kan die vast komen te zitten. Volg wat dit betreft gewoon de aanwijzingen in de (duidelijke) handleiding op.

In ieder geval zijn wij erg tevreden en zouden wij dit apparaat, mocht het onverhoopt kapot gaan, gelijk weer kopen. Overigens hebben wij de witte versie van de Hema.

Cien70 05-07-2011

Heb hetzelfde apparaat van de Hema. De koffie is lekker, maar over de bediening zou wat beter nagedacht mogen worden, is wel voor verbetering vatbaar. En wat een gedoe om de schuif dicht te krijgen als er een pad inzit! Eigenlijk past het gewoon niet. Het is zelfs zo erg dat het schuifje nu is afgebroken. Dus apparaat nu onbruikbaar. Toch maar op zoek nu naar een ander merk. Jammer, want ik vond de koffie hieruit lekkerder dan uit de senseo.

dennis196 13-06-2011

heerlijke cappuchino's voor mijn zoontje van 3 zet ik de kinder capp vind hij heerlijk de waterkoker kon met de oude senseo naar zolder het enige probleem is het schoonmaken van de melkopschuimer hier in de buurt is het juiste schoonmaakmiddel niet te vinden ik heb het nu een keer met schoonmaakazijn gedaan maar dat wil ik niet vaker doen ik hoop dat het bestelde spul snel binnen is

wika 06-05-2011

Hetzelfe apparaat bij de Hema aangeschaft. Deze was na een jaar kapot. Maakte kortsluiting. Nieuwe gekregen. Ook deze was na een jaar kapot. Apparaat warmde niet meer op en ging uit. Deze week weer terug gegaan naar de Hema. Geld terug gekregen en een Senseo Quadrante HD7862 gekocht. Deze kan alleen koffie maken (sterkte is regelbaar).
Misschien dat de Princess teveel snufjes had in verhouding tot de prijs.

lia59 13-02-2011

We hebben dit apparaat nu ruim een half jaar en hij bevalt prima. Zalige cappuccino. De melkopschuimer werkt goed, ook met sojamelk. De koffie is heet. Het enige minpuntje is het ontkalken. Duur spul en je moet er een half uur bij blijven staan. De gebruiksaanwijzing is wel duidelijk. We hadden hem in de aanbieding voor 50 Euro. Geen centje spijt.

dynapeet 12-02-2011

We hebben hem nu 2 jaar en de melk schuimer hebben we in het begin even gebruikt Nu hebben we een echte melk schuimer die gewoon echt schuimt.Nu is de schuifknop afgebroken Dit is een plastic knopje Waarom maken ze dit nou niet van metaal? Hij maakt ook veel herrie Hier gaat hij er uit

Janvl44 25-01-2011

Magsel68 22-01-2011

Wat een slecht apparaat.... en dan toch nog redelijk goede cijfers.
Ik heb 2 problemen wat ik heb met dit apparaat is het feit dat het de ene keer geen koffie wil zetten en dan enkele weken later weer wel.
Het begon 2 maanden geleden. Rood knipperend lampje, geen opwarm geluid.
Een paar dagen zonder iets gedaan te hebben werkte het apparaat weer.
Een paar weken daarna weer een rood knipperend lampje zonder opwarm geluid.
Ontkalkt (zonder dat dat aangegeven werd), maar rood knipperend lampje en geen opwarmgeluid.
2 weken later zonder verder iets gedaan te hebben werkte het apparaat weer.
Nu weer een rood knipperend lampje zonder opwarm geluid.

2e probleem is het geklooi met die pads elke keer en dat schuifje. Erg jammer.

Tijd om een ander merk apparaat te proberen??

stok123 18-01-2011

Alleen met pads goed bruikbaar, opschuimen en heetwatertappen gaat gepaard met waterlekkage uit alle openingen, zelfs van binnen uit lekt bruin water. Is zeer moeilijk in de stand opschuimen te krijgen dus schuifmechanisme deugt niet