Krups F889 Espresso Orchestro

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 100 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups F889 Espresso Orchestro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

m******@h********** 29-11-2021
  • Product gekregen

20 jaar later...

De meeste reviews zijn geplaatst in de periode 2000-2006. Ik vind het leuk om aan te geven dat mijn Krups inmiddels 20 jaar oud is en nog steeds prima werkt. Ik heb de machine jaren geleden van iemand gekregen die hem als defect naar de milieustraat wilde brengen maar na een zetgroep revisie incl. drainageventiel werkte hij weer helemaal prima en gebruik ik hem sindsdien met veel plezier als backup machine.
De kwaliteit van de koffie is wat mij betreft prima, krachtig en heet genoeg.
Er is vaak gesproken over de beperkte garantie en/of de gebrekkige (dure) support van de Krups service organisatie maar ik vind het apparaat zelf goed gebouwd en kan er nog steeds van genieten. Zolang de printplaat en het thermoblok goed blijven functioneren blijf ik hem het onderhoud geven wat nodig is.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Oogt strak
  • Duurzaam gebouwd

Minpunten

• Onderhoudsgevoelig
  • Beperkt instelbaar ten opzichte van tegenwoordig

conan1068 15-01-2009

Ik kan me niet vinden in de kritiek op dit apparaat. Misschien dat ik net mazzel heb gehad (als ik de vele negatieve reacties bekijk) maar de koffietemperatuur is vanaf het begin gewoon goed. De smaak vind ik uitstekend en het is zeer prettig dat je elke maling kunt gebruiken die je wilt. Met bonen varieer ik minder, dat zou iets ingewikkelder zijn. Omdat het mijn enige koffie apparaat is wordt de machine redelijk zwaar belast. Schoonmaken geeft hij zelf aan en voor het ontkalken gebruik ik een azijn-water mengsel. De service melding heb ik lang geleden weggedrukt (daarvoor wegbrengen naar de fabrikant leek me duur en omslachtig.) Nu, na ruim drie jaar heeft de O-ring het begeven. Helaas te laat de commentaren op deze site gelezen anders had ik dat ongetwijfeld zelf kunnen verhelpen. Gezien de hoeveelheid koffie die ik ermee gezet heb is deze storing niet onredelijk, nu alleen nog maar hopen dat de reparatie niet al te duur uitvalt. Enige nadeel (subjectief) is dat ik het nogal een groot bakbeest vind.

mermaar 29-12-2008

Hallo

Sinds twee dagen werkt onze machine niet meer naar behoren. Als we hem aanzetten maakt hij erg veel herrie, naar verloop van tijd gaan de lampjes(rood en groen) afwisselend knipperen. De machine lijkt helemaal van slag. Zit er ook ergen een reset knop?? Alvast bedankt voor reacties.

guush 19-11-2008

Zelf heb ik dan de AEG Cafamosa CF85 al meer jaren. Deze is qua bouw en onderdelen gelijk aan de Krups Orchestro F889. 1 keer heb ik hiervan de grote o-ringen moeten vervangen en de laatste tijd lekte hij wat water bij de boiler, bleek toen ik hem open had geschroeft. De aansluiting van de boiler naar de waterpomp was niet meer in orde. Zwak punt van deze apparaten. Bij een duitse webshop een nieuwe legris besteld en erin gezet en hij kan er weer tegenaan! Tip voor het zoeken, ook voor goede manuals: bnd en kaffee.

Jack Walker 10-09-2008

Na een paar duizend heerlijke kopjes koffie heeft ook bij mij de grote 0-ring het begeven. Het water komt in het prutbakje terrecht i.p.v het kopje. Met behulp van de instructies hier succesvol de grote 0-ring en de kleintjes vervangen. Apparaat is weer als nieuw, en ik zit nu aan een pittige bak. Ben er wel heel wat uurtjes mee bezig geweest. Heb ook een papiertje tussen het tankje en de thermostaat gedaan maar merk daar niet veel van. Ik drink elders wel eens bloedhete koffie uit zo'n ander apparaat maar proef dan niet de diepe verse koffiesmaak als bij deze krups. Ik was ook verbaast te zien dat mijn apparaat na 2 jaar gebruik, vanbinnen nog erg schoon was, geen schimmel, aleen hier en daar wat hard geworden koffieresten.
Perfect apparaat en als je handig bent doe je de grote beurt voor 85 eurocent.

Tip: neem een ring van 35mm en niet de 39mm, past beter en kan daarom nergens tussen komen.
Vervang die vervelende schroefjes aan de achterkant.
Gebruik niet teveel kracht, maar zo nu en dan moet je het een een en ander wel flink uit elkaar trekken.

ik doe het zelf 13-03-2008

Wij hebben onze Orchestro nu twee jaar. Om de haverklap gaat er iets stuk. Ik heb het ding altijd wel mooi in orde gekrgen, maar ik vind dat zulks gewoon niet hoort. Het ding ligt nu in de vuilbak. Krups = brol!

R.v.d.Meer 07-01-2008

Heb een keer zo`n ding 2e hands gekregen. Hij lekte als een zeef. Maar ben er een weekje mee gaan stoeien, en na grote schoonmaak en wat rubberringetjes weer aan de praat gekregen. De koffie is goed, maar heeft toch wel wat onderhoud nodig. Maak hem denk ik 1x per jaar open om hem schoon te maken. Als je een beetje technisch bent is dat te doen.
Neem anders zelf wat digitale fotoo`s, weet je weer hoe hij in elkaar moet. Het is dat ik hem bijna voor niks heb gekregen, anders was een paar honderd euro echt te veel betaald voor zo`n koffie apparaat. O ja het knopje van het heet water is ook zo lekker gemaakt. die breek al als je er naar kijkt. 2x opnieuw besteld bij krups. En beide keren waren de pootjes van die knop al afgebroken voor ik hem er in kon zetten. Heb hem nog steeds, maar dat komt meer dat ik er handig in ben geworden van het vele openen van dat kreng.

Mariek 05-12-2007

Sinds 6 jaar in ons bezit en al die tijd heerlijke koffie, zó lekker dat de koffie elders vaak tegenvalt in vergelijking met wat je gewend bent. Maar inmiddels staat het apparaat voor de 3e of 4e maal bij de reparateur. We maken altijd trouw schoon, met Krupsmateriaal. De hardheid van het water moet HOGER worden ingesteld dan in werkelijkheid het geval is. De huidige klacht is dat er geen druk op het stoompijpje staat. Dit leek mij typisch een geval van slangetje vervangen of afdichting vernieuwen. Dat blijkt € 142 te kosten!! Of € 45 betalen en het zelf proberen. Maar hoe?
En: misschien is het wel tijd voor een nieuw apparaat. Maar welke machine maakt net zo lekkere espresso en cappuccino?

Pieter2001 11-11-2007

Het apparaat in 2001 in de aanbieding aangeschaft en sinsdien veelvuldig gebruikt. ( gemiddeld 5 kopjes per dag.) De koffie is behoorlijk heet zeker wanneer de kopjes eerst worden gevuld met wat heet water. Zelfs de espresso is wanneer ik deze vergelijk met een professioneel Italiaans espressoapparaat behoorlijk goed. De koffie is pittig met een goede crema. Uiteraard is wel belangrijk over verse gebrande bonen van een goede kwaliteit te beschikken. Een keer een onderhoudsbeurt laten uitvoeren nadat de koffie niet door de pijpjes kwam, maar in het drapbakje terecht kwam. Beurt kostte niets en de verzending van het apparaat was ook gratis. Een prima apparaat wat zijn waarde dik heeft bewezen.

domis 30-10-2007

Waardeloos apparaat, zijn geld zeker NIET waard.
Ik heb er 3 jaar één gehad. Koffie niet heet, papiertje tussen de boiler en de sensor. Jahoor natuurlijk.
Het werkte inderdaad welmaar slaat natuurlijk nergens op.
Na een 3 kwart jaar Krups maar eens gebeld omdat ik het schoonmaak programma niet keer opgestart.
Neehoor , dat geeft ie zelf aan. Ik heb nooit wat gezien.
Ontkalken, halverwege kapte dat ding er mee en konik weer opnieuw beginnen. Dat lampje heeft mij al die tijd gebrand.
Na een hoop geratel heb ik dat apparaat een grote zwiep de container in gegeven een Siemens Surpresso
gekocht.
Dat is een perfect ding. Alles is in te stellen, bonen maling, hoeveelheid water, 6 soorten koffie's , temp instelleng van heet tot zeer heet.
Kost iets meer , maar werkt echt goed......een aanrader.

Jeroen

westr102 13-11-2012

Mijn machine geeft ook geen echt warme koffie, hoe krijg ik het warmer? en waar vind ik het "papiertje tussen de boiler en de sensor"....? Of moet hij dan helemaal open?

Familie Thole 29-09-2007

Wij hebben de Krups Orchestro 2 1/2 jaar en alle lampjes gingen branden als een kerstboom. Tussentijds hebben we 'braaf' alle onderhoudsbeurten met de Krups artikelen uitgevoerd. Nu blijkt er een beurt nodig na 5000 kopjes (?) (met gemiddeld 4 per dag hebben we dat nog niet behaald) die maar liefst 120 euro kost excl. verzendkosten. Dat vinden wij echt belachelijk. Als we dat hadden geweten hadden we dit apparaat NOOIT gekocht. Voor ons dus NOOIT meer een Krups. Bij de winkel was er de afspraak dat er een aan-huis service zou zijn en deze blijkt er úberhaupt niet te bestaan. Al met al voelen wij ons enorm bekocht. Denk dus goed na vóór je dit apparaat aanschaft. Koffie is wel lekker en het stoompijpje voor cappucino werkt bij ons niet goed.

Yabadoop 09-09-2007

Ik lees heel veel problemen met dit apparaat. Als ik nu moest kiezen tussen een orchestra of een andere wist ik het wel. Ik koos een ander merk en type. Ik heb dit apparaat voor al deze revieuws gekocht namelijk in 2000 of 2001. Kweet het niet eens meer. Alleen dat ik het apparaat in vertrouwde guldens heb betaald van een bonus, vandaar. Ik gebruik alleen Lavazzo bonen. Geen voorgemalen zooi of een ander merk. Als het apparaat vraagt om ontkalking of schoonmaken gebeurt dat optijd met de krups ontkalkingsmiddelen. Het kost en paar centen (momenteel 8,50 euries voor wat pillen) maar dan heb je ook wat. Op aanraden van vrienden (ze hebben ook zo'n apparaat) doen we er tegenwoordig alvast wat lauw water in, koffie wordt idd heter (blaren zijn het bewijs).
Mijn krupsje is pas 1x voor groot onderhoud weggeweest. Hoeveel koffie zetten we met dat ding? Heeeeeeel veel, namelijk zo'n 50 bakjes koffie per week Lekker makkelijk zo'n 1 of 2 verse bakjeszetmachine.
Ik gebruik dat stoomstaafje nooit omdat ik gruw van schoonmaken van vastgekoekte melk. Cappucino koop ik wel op het terras of in een restaurant.
Voor mij heeft dit apparaat zijn geld wel opgebracht.

resume:
gebruik Lavazzo bonen
geef em onderhoud als tie er om vraagt
doe vast wat lauw water in het reservoir (regelmatig water verversen - bacterien!!)

afzender: een gelukkige koffieleut

appi 29-03-2007

Heb het apparaat nu 5 jaar. Het is 4 keer voor reparatie terug geweest. Nu onderhoud ik hem zelf. Huidige klachten zijn dat het ontkalkingsprogramma zelf moet worden opgeroepen en dat het niet goed werkt. Steeds begint het stoomlampje te knipperen en dan stopt de boel. Na de schakelaar even op heet water te hebben gezet gaat hij weer door.
Tijdens normaal gebruik begint het stoomlampje vaak te knipperen en dan moet via de heetwaterknop het systeem blijkbaar weer gevuld worden.
Misschien daarmee in verband staat de lekkage waarbij water onder de lekbak terechtkomt.
Verder doet hij nog wel vaker onverwachte dingen, zoals het schoonmaakprogramma niet goed afwerken. De volgende keer kan dat best weer goed gaan.
Kortom, als je wat handig bent gaat het misschien nog, maar verder is het echt niks.

Gert JB 30-01-2007

Heb nu 5 jaar de krups. De machine werkt nog steeds naar behoren en geeft een heerlijk kopje koffie. Je moet alleen zoeken naa de juiste koffie. De ene soort is te vet, de andere heeft te veel bonen gruis. enz enz
De O-ringen zijn inmiddels vervangen door mij, even puzzelen maar je hoeft niet echt erg handig te zijn om het te kunnen doen. Even googlen en je kan via een duitse site een beschrijving downloaden waarin precies staat hoe je kan demonteren en monteren. Ook de boiler vervangen staat er in.
Verder kan je terug vallen op de servicedienst van Krups, kreeg zelf bij het daar halen van een nieuwe boilet een aanpassing mee zodat de kofiie nog iets warmer was, bleek een stukje hard plastic te zijn.
Maar snap ook dat het ook anders kan gaan en dat er problemen ontstaan. Ik zou dan ook anders reageren voor een toch wel dure machine. Zou het geheel erg slecht zijn dan waren er echt niet zoveel van verkocht door krups en was de produktie al in vroeg stadium gestopt.

Niekb77 23-12-2006

Apparaat z'on 4 jaar in bezit. Altijd netjes schoonmaak/ontkalkingsprogramma
gedraaid. Sinds laatste tijd aantal problemen. Ontkalkingsprogramma heeft
kuren. Bij starten maakt machine hakkelend lawaai (net of er iets vast zit) en
geluid gaat net zolang door tot alle lampjes beginnen te knipperen. Stekker uit
het apparaat gehaald en volgende dag opnieuw geprobeerd. Ging aantal keren goed
maar probleem blijft en ontkalkingslampje blijft branden (schoonmaakprogramma
werkt helemaal niet meer). Apparaat zet (soms) nog wel koffie echter komt niet
veel uit de pijpjes. Zover ik kan bezien komt de koffie niet in de lekbak. Denk
dat ik het apparaat maar eens uit elkaar haal.

El Rudo 07-12-2006

Een half jaar in bezit, via internet 2de hands, apparaat zal een jaar of 4 oud
zijn. Ik vond de koffie koud en daardoor niet zo lekker (bij te koud water komt
de het aroma niet goed uit het koffiemaalsel, en is de koffie te zuur) De
laatste maanden begonnen de servicebeurt lampjes te knipperen, heb onlangs
duitse lipringen en speciaal siliconen vet gehaald bij de winkel. Apparaat
schoongemaakt, hier en daar een klodder schimmel weggehaald. Volgens tip van
deze site stukje filterpapier tussen de sensor en de ketel geklemd. Apparaat in
elkaar en nu is ie helemaal top. Klus duurde ongeveer 3 uur, volgende keer 2
uur. Mijn oordeel over de constructie van het inwendige is heel goed, prima
materialen en bijzonder nauwkeurig allemaal. Hier ga ik nog jaren plezier van
hebben voor weinig.

dkasperts 16-10-2006

Prima apparaat. Inderdaad dure servicebeurten, maar snel weer terug. Perfecte
service!! Met een eerder apparaat van krups had ik klachten, opgestuurd. ze
konden m niet meer maken, maar ik kreeg meteen een nieuw apparaat
toegestuurd!!! Wel regelatig schoonmaken, ontkalken. Ook perfecte cappuccino
mee te maken. 3 jaar in mn bezit!

Birg. 04-10-2006

Lekkere koffie, maar in technische zin alleen maar ellende met dit apparaat!
Hij is nu voor de 4e keer stuk. Het ding slaat steeds op tilt, terwijl we toch
braaf de schoonmaakprogramma's draaien. Wij hebben slechte ervaringen met
Krups. Bij de eerste keer defect zou de reparatie onder garantie vallen, maar
we kregen toch een rekening van 90 euro, voor een 'grote beurt'. Op protesten
wordt niet gereageerd. Hou bij dit apparaat rekening met hoge onderhoudskosten:
elk jaar een grote beurt. Laten we de aanschafkosten + onderhoud maar niet
omrekenen per kopje....

Johan J. 11-09-2006

prima apparaat! heb hem inmiddels 4 jaar in bezit en geniet nog iedere dag van
heerlijke koffie! is 1 keer teuggeweest naar Krups voor een beurt en heeft mij
verder nog nooit in de steek gelaten. enig minpuntje is dat de koffie niet heet
genoeg is naar mijn idee en soms zit er een vreemd smaakje aan de koffie.
verder een prima apparaat wat ik zo weer zou kopen!

Marty999 08-09-2006

Na 6mnd defect op zolder gestaan te hebben toch maar het apparaat (5jr oud)
afgelopen vrijdag opgestuurd naar Krups voor een beurtje. En 4dgn!!? later heb
ik het apparaat terug....beurtje gehad en nog mooier...helemaal GRATIS...Echter
kwam er vies water uit dus gelijk maar het schoonmaakprogramma
gedraaid....nieuw probleempje...water kwam niet uit de pijpjes maar ergens
bovenlangs achter de pijpjes vandaan...Krups direct gebeld en de vriendelijke
mevrouw vertelde dat er misschien wat koffie dik de pijpjes blokkeerde. Zij
adviseerde mij om met een vuilniszaksluiting de pijpjes door te prikken en
schoon te maken. Paar x gedaan totdat er geen viezigheid meer uitkwam en een x
of 10 doorgespoeld.........en jahoor....hij doet het weer perect....eindelijk
weer heerlijke (en hete) koffie.....na al die maanden duffe oplos espresso
gedronken te hebben. Ben dus ZEER te spreken over de service van Krups.

Gerard Verton 15-08-2006

Na ongeveer een jaar werd de Krups gratis vervangen. In eerste instantie waren
we daar heel verheugd over. Inmiddels ben ik bijna volleerd monteur (binnen 15
minuten het hele apparaat uit elkaar en binnen 20 minuten weer alles werkend
terug, let op het ene kleine schroefje, anders heb je een brulaap in huis). Nu
staat de Krups weer stil (aardlekschakelaar), na vele revisies en lekkage's. Ik
twijfel bijzonder of ik weer verder ga met vervanging van de brouwgroep,
verwarming, pomp etc. of het apparaat maar gelijk weggooi. Ik heb alle ellende
al meegemaakt, de mooie O-ringen van meneer Kuntze, de terecht goede tip om
siliconen te gebruiken voor een betere werking etc.. Basisfout van dit apparaat
is dat de reiniging lastig uitvalt door het ontbreken van een uitneembare
brouwgroep. En de temperatuur van de koffie is gewoon te laag.

Jan sas 12-02-2014

Graag zou ik willen weten hoe je de behuizing van de concerto kunt verwijderen.
Als U mij dat kunt uitleggen zou ik U zeer dankbaar zijn.
Heb n.l. Lekkage en SEB repareert niet meer.
B.v.d. Jan Sas.

Ron Keijsers 08-07-2006

Goede koffie (bij de juiste bonen)
Maalgrofte is slecht in te stellen.
Koffiedosering is niet in te stellen wat erg jammer is. Alleen met de
waterdosering is te spelen dus als je van sterke koffie houd krijg je halve
kopjes!
Bij de boiler moet je een noodgreep toepassen om geen lauwe koffie te krijgen
(papiertje tussen boiler en temp.sensor).
Als je zelf niet technisch bent kost dit apparaat je in de loop der jaren
handen vol geld.

Al met al een slechte prijs/kwaliteit verhouding!

ellenbaaltervan 29-06-2006

Helaas hebben ook wij een Krups Orchestro in bezit, de tweede binnen +- 4 jaar
die veel problemen geeft. Braaf voeren wij de schoonmaak- en
ontkalkingsprogramma's uit, wat ik al een rotklus vind. Moet je elke keer toch
weer een half uur voor uit trekken. Onze eerste hield er mee op, ondanks de
onderhoudsbeurten. Op een gegeven moment brak er spontaan een onderdeel af. Het
koffieresidubakje kon ook niet meer op de normale wijze teruggeplaatst worden.
Onze tweede apparaat geeft nu halve bakken koffie, ik zie de bui alweer hangen,
maar we gaan voor een onderhoudsbeurt... Hopelijk krijgen we dan weer goede
koffie! Maar hierna NOOIT meer een Krups Orchestro

rk40 21-06-2006

Jaren in bezit, optijd zijn dure beurten laten geven. Iedereen die bij mij
koffie drink klaagt over te koude koffie, Ik zou niemand zo'n apparaat
aanbevelen, de koste van onderhoud zijn echt niet normaal je bent minimaal 100
euro kwijt na iedere 5000 kopjes koffie, de ontkalk poeder en schoonmaak
tabletten zijn ook verschrikkelijk duur.

mulderd 20-06-2006

Ik heb een koffiemachine van Krups, een Orchestro F889. Zo'n apparaat waar je
bonen in stort, water en er komt een goede kop koffie aan de onderkant uit.
Zo'n Krups geeft aan wanneer er een ontkalkingsbeurt nodig is, wanneer ewen
schoonmaakbeurt met een pil nodig is en het apparaat is in staat om een signaal
te geven dat de eigenaar richting een Servicepunt moet gaan. Je brengt het
apparaat aan de balie, je doet je verhaal en een week later heb je de factuur
en het apparaat thuisgestuurd. Een reparatie of een beurt kost minimaal 120
euro.
In mijn geval ben ik 4 jaar eigenaar van het apparaat en moet jaarlijks terug
voor een beurtje en heb telkens toch wel weer dezelfde klachten. Die worden
altijd verholpen en een jaar later sta je toch weer aan die balie met je
apparaat.

De laatste keer vond ik de reparatie slecht uitgevoerd en was na een half jaar
al de klos. Ik heb toen, omdat Veenendaal mij een halve dag kost, een
alternatieve reparateur gebeld.
Die heeft me toen laten schrikken. Het apparaat zat vol met rotzooi, vet,
verrottingsafval van bacterien en roest. Erg onhygienisch dus. Daarnaast was
technisch gezien het apparaat verwaarloosd. Hij legde uit dat kalk de
boosdoener was van mijn problemen met de machine. Als de boiler 2 jaar eerder
was vervangen, had ik 1x niet hoeven te gaan (120 euro dus). De lekkages die
mij teisteren sinds ik hem heb, zorgden voor de schimmel en verroesting van
bepaalde onderdelen. Plus kortsluiting waardoor ik noodgedwongen hem moest
laten repareren.
De reparatie betond dus eerst uit het ontsmetten en daarna vervangen van
noodzakelijke onderdelen. Ik ben nu zeker dat ik de SEB Groupe nooit meer hoef
en wil bezoeken.