Gaggia Titanium zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 150 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Gaggia Titanium zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

vero 11-06-2014
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

Apparaat gekocht eind 2007. De teller staat op 18500 inmiddels... Voordat de garantieperiode af was gelopen al het eerste defect, digitale scherm gaf vreemde teksten weer. Netjes vervangen in Lelystad.
We ontkalken hem zeer weinig, hebben weinig kalkhoudend water.
Is 2x voor een defect naar Lelystad geweest, maar vind dat deze reparatiekosten erg duur zijn, zelfs de "grote beurt" kost een fortuin. Jammer!!
Al met al hebben we iedere dag heerlijke koffie, maar ik weet niet of ik nogmaals voor dit apparaat zou gaan.

edjedepetje 29-05-2014
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

Apparaat heeft inmiddels 14.000 koppen koffie gezet. Hij begon weer een beetje te lekken, dus voor de 2e keer de stoomkraan vervangen (in Lelystad via internet). Dit is prima zelf te doen. Als het goed is kan hij nu weer door naar de 20.000 koppen koffie.
Tot dus ver ben ik zeer tevreden over dit apparaat.

solana 25-05-2014
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

Nadat er een dure reparatie was uitgevoerd aan onze Gaggia,bijna 200 Euro, met een wachttijd van bijna 2 maanden, kregen we ons apparaat weer terug,met een kapotte watertank,een vergeten capitiatore etc.en ons werd doodleuk medegedeeld dat het eigen schuld was,wij hadden immers gekozen voor retourzenden,maar als het tijdens transport zou zijn gebeurd,had het missende stuk in de doos moeten zitten,niet dus!Wel konden we op eigen kosten een nieuwe watertank bestellen.
Philips heeft het probleem zelf opgelost door een nieuwe watertank en capitiatore te zenden,kostenloos, echter, na 2 weken kregen we weer problemen met het apparaat, nu waarschijnlijk weer de printplaat. Inmiddels is het apparaat al weer weken weg en nog steeds hebben we geen bericht gehad van de leverancier,uitgezonderd dat we rekening moeten houden dat de kosten weer voor ons zullen zijn!
Voor ons nooit meer een Gaggia!

bekhofschans 07-05-2014
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

Top apparaat, na plm. 12000 een onderhoudsbeurt laten geven door Rubinati. Het is onze tweede machine. De eerste gaf na 20000 kopjes de geest, maar had achteraf nog gerepareerd kunnen worden

Koffie1000 05-05-2014
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

We hebben een Gaggia titanium plus, eerste drie jaar geen problemen daarna ieder jaar een defect.
Al met al een heel duur apparaat en we hebben nu besloten nooit meer een Gaggia aan te schaffen.
Jammer, want de koffie smaakte heerlijk.
Dus nee, niet aan te raden.

Het apparaat is makkelijk in gebruik en simpel schoon te maken.
Ondanks het feit dat we het apparaat op tijd ontkalken en schoonmaken, gaat hij snel kapot.
Nu voor de vierde keer in drie defect en dus besloten om dit keer een ander merk , Graef, aan te schaffen. Geen volautomatische, maar met een aparte bonenmaler.
Hopelijk gaat deze langer mee.

slimfreak3 04-04-2014
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

Inmiddels al 9 jaar een Gaggia fan. Onderhoudsarm apparaat dat gewoon doet wat ie moet doen. Dus goeie koffie maken!!!! Het feit dat dit machine al 9 jaar op de markt is zegt alles. Iets wat goed is blijft geliefd. Natuurlijk wel eens wat kleine storingen gehad, maar altijd voordelig te repareren bij een hobbyist. Hij heeft een voorkeur voor deze machine omdat hij goed in elkaar zit. Leuk dat dit al de 140e review is. Geen enkele machine doet hem dat na.

solana 03-02-2014
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

wij zijn tot nu toe heel tevreden geweest over onze Gaggia, alleen melkopschuimer gebruiken we niet,veel te veel gedoe,dus een melkopschuimer gekocht.Koffie is goed heet en als je de juist bonen gebruikt,heerlijke koffie, echter nu na bijna 3 jaar is de machine ermee opgehouden,doet niets meer, heb het opgestuurd naar de leverancier en hoop dat het te repareren is ,machine van bijna 500 euro, daar mag je toch wel van verwachten dat hij langer meegaat.

al560617 14-02-2014

Hallo Solana,

Dat is balen.
Hebben jullie Google al geraadpleegd.
Kijk of je het probleem kan vinden.
Over allerlei zaken of apparaten zijn er artikelen en video's te vinden.
Ook is er een Gaggia specialist, die ik wel eens ben tegen gekomen op het internet.
Een hobbyist die zich deze machines eigen heeft gemaakt en deze voor een schappelijke prijs repareert.
Ik zal even kijken of ik hem kan vinden, laat ik het wel weten.

Wij zelf hebben deze machine zo'n 3 jaar en 6250 kopjes koffie verder, zonder problemen (afkloppen!).
Wel heb ik er gelijk een demiwaterfilfter bij aangeschaft.
Waardoor de machine alleen gebruikt wordt met absoluut kalkvrij water.
De prof. lease machines in b.v. kantoorgebouwen hebben ook vaak een soortgelijk filter, tussen de kraan een de machine.
En niet voor niets natuurlijk.

Let wel, kalkhoudend leidingwater is absoluut funest voor heel veel apparatuur, ondanks dat er regelmatig ontkalkt wordt en dat verkort de levensduur aanzienlijk.

Gr. Fred

solana 13-02-2014

reparatie moet bijna 300 euro kosten,men zegt dat module,vlotter,valve en kraantje moet worden vervangen en dit na nog geen 1500 kopjes koffie, nooit problemen gehad, maar van de 1 op andere dag hield machine er mee op!
Wij laten het terugkomen en denken dat het een simpel defect is,maar repareren voor dit geld is geen optie.

markvdhout 09-01-2014
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

De gaggia gekocht in maart 2011. 2 maanden geleden begon hij kuren te vertonen. Na het zetten van een aantal kopjes koffie gooide hij de aardlek eruit. Als we hem een paar uur lieten staan deed hij het weer maar dan weer na een paar kopjes kortsluiting. Garantie was verlopen en redelijkheid billikheid zat er bij Philips niet in. Hierop hebben we hem uit elkaar gehaald. Wat bleek, aan de achterkant zit de thermostaat in een U van isolatieschuim(achter het verwarmingselement). Deze U zat vol met water en hierin lag de thermostaat dus die voor kortsluiting zorgde omdat hij helemaal was verroest, dit was ook met het verwarmingselement aan de hand, vol met kalk en roest ondanks het doorlopen van het ontkalkingsproces iedere keer dat hij dit aangaf. Misschien drinken wij wel teveel koffie, bijna 9500 koppen in krap 3 jaar tijd, voor zo'n apparaat.
Uit ervaring weet ik dat het vervangen van een verwarmingselement rond de 200 euro kost en heb hierom besloten een nieuwe te kopen. Dit keer niet een dure want ze gaan bij ons allemaal na 2-3 jaar kapot, ongeacht het merk (Etna, Saeco, Philips, Gaggia).

Jackzon 01-12-2013
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

Apparaat zet redelijke koffie (beetje slap) maar er is altijd wat met dit ding. Na 2.5 jaar aanrommelen heeft hij het begeven. De bonenmaler is nu defect en de garantie verlopen.
Deze machine kan alleen de droge bonen aan, koop nooit die donkere, glanzende, vette bonen. Wees ook voorzichting met ontkalken want 1 foutje en hij blijft hangen in het programma.

Ik heb nu de Melitta solo en moet zeggen dat de koffie een stuk beter is, sterker en warmer.
De titanium is mooi om te zien maar van zeer slechte kwaliteit.
Niet kopen!

al560617 02-12-2013

Hallo,

Dit is wel een beetje kort door de bocht.
De sterkte kan je gewoon regelen, incl. de waterhoeveelheid.
Oftewel, je kan er een erg sterke bak mee zetten.

Dat deze niet echt warm is, ben ik het mee eens,(als je koffiemelk uit de koelkast gebruikt).

De bonen MOETEN arabica zijn dat is bekent, dus geen troep in de maler gooien. Lijkt me logisch.

Wij gebruiken Illy of Lavazza en na ruim 5600 kopjes, drie keer reinigen en ontkalken, werkt die nog naar behoren.
Moet er wel bij vertellen dat we onthard (gedemineraliseerd) water gebruiken en GEEN kraanwater.

Succes met je Melitta.

Gr. Fred

Jackzon 21-03-2014

Juist de dure vettere bonen kan de gaggia niet aan en ja, je kan de sterkte regelen maar hij gebruikt meer bonen in vergelijking met m'n huidige machine.
Italiaanse degelijkheid, net als die treinen.

Toontje35 26-11-2013
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

Ik heb het apparaat nu 6 jaar en 14000 kopjes verder. Net terug uit Lelystad. Dat was de 3e keer. Ditmaal een transistor op de printplaat stuk.
Best tevreden over de machine qua smaak en gebruiksgemak. Denk wel dat je tegenwoordig voor veel minder geld een minstens zo goed apparaat kan kopen. Is 3 keer veel in 6 jaar? Vind van wel eigenlijk.
Gelukkig woon ik dichtbij Lelystad en kan ik snel heen en weer rijden. Als je het apparaat moet opsturen, ben je een stuk duurder uit.

bibakat 27-09-2013
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

We hebben dit apparaat nu 7 jaar en zijn er zeer tevreden over. Erg fijn dat je zelf het simpele onderhoud kunt doen zoals de zetgroep schoonmaken. De Gaggia wordt elke dag gebruikt en doet het altijd trouw. In de afgelopen 7 jaar slechts 1 keer voor groot onderhoud ermee naar het servicebedrijf in Lelystad gegaan. Binnenkort moet dat wel weer een keer, maar daar kun je op zo'n lange termijn helemaal niets van zeggen!

Leen Hilversum 11-04-2013
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

De Gaggia Titanium heb ik nu 2 jaar in bezit. Ik heb deze machine gekocht omdat de aanschaf prijs het materiaal, het design en gebruiksgemak mij aanspraken. Na ongeveer 2000 kopjes koffie begon hij water te lekken en na 4000 kopjes geen stoom meer + dat hij steeds aangeeft "Koffiedik lade legen" moet ik deze er steeds uithalen en drogen op veel punten, maar de Koffiedik lade was niet of nauwelijks vol zodat deze niet aan legen toe was.De laatste keer dat ik de maschine ter reparatie aanbood was ik deze door een fout van de reparateur 2 maanden kwijt,toen ik deze weer ophaalde was
er niets gedaan aan de klacht, maar kreeg hem zonder enige waarschuwing van de reparateur terug vol met antikalk vloeistof. De Leverancier die teste deze machine op mijn verzoek en kwam tot de conclusie dat er niets gedaan was aan de klacht.Meteen een vervolg reparatie opdracht gestuurd naar de reparateur, na 1 maand weer terug, ingebruik genomen en weer de melding "Koffiedik lade legen" nu ik denk dat ik toevallig pech had want als ik andere personen spreek of wat ik hoor over deze machine is het in verhouding een goede machine qua prijs verhouding. De leverancier treft geen blaam volgens mij want ik kreeg ter compensatie wel een pak koffie bonen mee van 1 kg, personeel van de Shop ook een + punt ,goede service maar de Firma van de na service betreffende de gerantie nee een dikke onvoldoende. Niettemin sta ik neutraal tegen over deze Koffiemachine, behalve de aankoop prijs want dat is een + punt

edjedepetje 26-12-2012
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

Ik wil graag de andere kant van dit apparaat belichten. Wat ik vooral lees zijn mensen die niet tevreden zijn.
Mijn ervaring is anders, we hebben dit apparaat nu ruim 2 jaar en hebben er 9000 koppen koffie mee gezet. Apparaat heeft nog nooit problemen of defecten gehad. Het enige is dat de hoge druk kraan bij ongeveer 5/6 duizend koppen begon te lekken. Bij een internet winkel de kraan als set, met klemmetjes en o-ringen gekocht, en deze zelf vervangen.
Wat wel heel belangrijk is, maar dat geld voor alle bonen machines, is dat je het apparaat regelmatig (elke week) inwendig schoon maakt en dat je stipt elke 2 maanden het apparaat zijn ontkalk cyclus geeft. Als je dit doet, laat het apparaat je niet in de steek.

Marion00 25-12-2012
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

Inmiddels voor de 5e keer retour, ondanks reservoir gevuld is met water, blijft hij aangeven dat het reservoir gevuld moet worden. Ook is hij altijd te laat met aangeven dat de koffiediklade geleegd moet worden, met als gevolg overal koffieprut.
Medewerker van Philps heeft aangegeven dat hij wordt omgeruild voor een nieuw exemplaar ( had garantie bijgekocht), apparaat werd opgehaald.
Nu al 2x een rekening ontvangen voor reparatie met hierop de melding dat, als ik niet wens te betalen het apparaat niet retour komt, maar ik wel de transportkosten moet betalen.
Uiteraard weer contact opgenomen met Philips, "het zou allemaal geregeld worden", inmiddels ook een email van het reparatiebedrijf dat "ze in overleg zijn" met Philips!
Vandaag huis vol gasten voor Kerstdiner. Hebben we in ieder geval wat om over te praten, omdat er geen koffie komt na de maaltijd.
Mocht je twijfelen om dit apparaat aan te schaffen: doe het niet! Voor een enorm bedrag koop je ontzettend veel ergernis
- regelmatig telefonisch contact (uiteraard geen gratis servicenummer) met Philips,
- veel frustratie als je weer eens geen koffie kunt zetten en
- Regelmatig helemaal geen apparaat in de keuken, omdat hij weer retour is.
Héél erg vervelend en zonde van het geld!

Ridderr 23-12-2012
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

Wij hebben de gaggia nu bijna 4 jaar en ik ken de werkplaats in Lelystad ook heel goed. Nu diverse keren geweest omdat er weer een hele plas water onder stond of omdat de zekeringen weer doorsloegen. Nieuwe slagen en klemmen er weer in. Kraantje ook al vervangen. Uitlaat opening nu al voor de tweede keer compleet vergaan. Voor ons geen gaggia meer. Wij drinken gemiddeld per dag drie keer koffie dus we zijn ook niet groot gebruikers.
Daarom voor duurzaamheid de minimale score.

Ridderr 23-12-2012

O, ja en als je de lade verwijderd omdat de koekjes bak vol zit, dan valt er altijd wel een koekje in het apparaat. Het zet werk lijkt het nog steeds goed te doen.:-)

al560617 16-12-2012
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

Na lang de wens gehad te hebben, deze machine een jaar geleden aangeschaft.
Mooie machine, voor thuis gebruik en Senseo was ik helemaal zat, wat een bocht is dat, vergeleken met deze koffie!
De bonen was even zoeken, maar daar waren we vrij snel uit.
Het instellen van de maling en hoeveelheid koffie is vrij eenvoudig.
Wij gebruiken geen leidingwater maar demiwater middels een harsfilter op de waterleiding aangesloten.
Ik ga er vanuit dat kalkvrij water het behoud van de machine is.
In Rottedam hebben we hard water van 8DH.
De kopjeswarmer heb ik gelijk uitgezet, de kopjes blijven te koud en het spaart me energie.
We hebben er nu 2720 kopjes koffie uitgetapt, zonder problemen.
Een week geleden gaf de machine aan dat er ontkalkt moest worden, dit heb ik net gedaan, maar is in de gebruiksaanwijzing wat onduidelijk omschreven.
We kunnen er nu weer een tijdje tegenaan, met een schone machine.
Peroonlijk vind ik de Titanium een aanrader voor een redelijke prijs.

Marion00 07-12-2012
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

Sinds 2 jaar in bezit, apparaat gaat nu voor 4e keer weg voor reparatie. Daarnaast ook nog veelvuldig telefonisch contact gehad, eerst met Gaggia in Lelystad, later met Philips, over diverse storingen. Apparaat ziet er mooi uit (vandaar nog redelijk hoog cijfer), maar werkt totaal niet naar behoren. Bij iedere reparatie weer 3 weken zonder koffiemachine. Zéér irritant. Nu maar weer mn Nespresso-apparaat, (die ik speciaal heb aangeschaft omdat mn Gaggia het zo dikwijls laat afweten) uit de kast gehaald en de komende weken weer aan de cups. En dan maar weer wachten op de volgende storing! Bij aanschaf van mijn Gaggia indertijd extra garantie bijgekocht, is mn beste investering geweest! De aanschaf van het apparaat is vreselijk zonde van het geld geweest!
Niet doen!

Freekje2 28-10-2012
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

Na het overlijden van een Saeco Odea Giro Plus (4 jaar geworden) besloot ik een degelijker apparaat aan te schaffen. De keuze was makkelijk: deze site stond bol van de goede kritieken over de Gaggia Titanium Zilver. Deze gekocht via de internetshop.nl en daarop een verzekering afgesloten. Levering snel en volgens afspraak alleen was er een onderdeel gesneuveld tijdens het transport. Dat werd op de verzekering verhaald (mijn verzekering dus) en ik kreeg prompt het onderdeel weer als vervanging.
Het eerste jaar was het een geweldig apparaat, wel veel herrie maar prima koffie en hij deet het altijd. Na anderhalf jaar kwam het ontluchten verhaal. 3 van de 4 keer sprong het apparaat op ontluchten en alle tips en youtube filmpjes ten spijt, daar was vrijwel niet doorheen te komen. Contact gezocht met de leverancier die gelijk te kennen gaf dat het vaak kwam door achterstallig of niet goed onderhouden van de machine. Ik moest de machine maar opsturen op eigen risico naar een adres die er dan wel naar zou kijken. Hoe lang het ging duren ? geen idee. Wat het ging kosten ? Geen idee. Niet mijn idee van service en garantie toen ik het apparaat (inclusief extra garantie/verzekering) aanschafte.
Om kort te gaan: ik ben er klaar mee, wat een enorme miskoop dit apparaat. Kijk maar eens naar http://www.huistuintiel.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=112&Itemid=137 die website. Een kat in de zak dus, en nog een dure kat ook. En met die internetshop.nl ? Ach, koop er iets wat geen service nodig heeft want service kennen ze niet.

Pr8agtje 17-05-2012
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

Hallo andere gebruikers, wij hebben onze Gaggia Titanium 2,5 jaar in gebruik en af en toe een klein lekprobleem dat we oplossen door het pijpje alle kanten op te draaien. Alleen nu krijgen wij ons koffiehuis niet meer in het apparaat. Het wil niet vastklikken wat we ook proberen. Ik heb het niet over de lekbak of koffieprutbak maar het koffiehuis. Weet iemand raad? Wij hebben pas 5800 bakkies getapt dus ja is repareren een optie?
Pr8agtje

EdwinA27 31-05-2012

Hoi,

Als je de groep eruit heb gehaald moet ie "vast" komen te zitten aan 3 aangrijpingspunten

1.het schuifgedeelte onder aan de groep
2.het gedeelte waar de rotor in komt(rond gat)
3.het haakje bovenin net onder het taps toelopende bakje waar de gemalen koffie in valt.

Als een van deze drie niet goed is, en ik gok ff nummer 3 dan moet je daar ff goed verder zoeken. Mogelijk dat het haakje kapot is of dat er binnenin (in de machine)iets niet meer functioneert. Als de groep kapot is, lijkt het me dat je gewoon een nieuwe groep kan bestellen.

Suc6

19rene62 18-03-2012
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

Gevallen voor de "looks" van dit apparaat. Na 2,5jaar de zoveelste storing en dus maar weggedaan. Ik heb de indruk dat dit apparaat vooral geschikt is voor espresso. Als je vaak cappuccino wil maken krijg je te maken met dat "ontluchten-gedoe", maar helaas ook met slangen in het apparaat die los schieten. Ook vindt ik de temperatuur van de espresso te laag.

Willem_1950 26-02-2012
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

Onze tweede Gaggia Titanium alweer. En hij doet het prima.Verleden week ineens de melding "Koffie op". En dat terwijl hij vol zat! Hij bleef maar malen.Op Youtube was ik al eens een filmpje tegen gekomen van ene Cathy van een Amerikaanse leverancier die precies uitlegt wat en hoe dit te verhelpen. Dus dit filmpje weer opgezocht en haar nagedaan. Het maalgedeelte uit elkaar gehaald, schoongemaakt, koffiekanaal schoongemaakt en daarna de maler gecalibreerd en weer in elkaar gezet. Fluitje van een cent. Na een half uur werk deed hij het weer.
Er staan nog veel meer instructieve filmpjes op Youtube. Zoek op "Gaggia Titanium".

Voordorp393 02-03-2012

Ik heb het zelfde probleem hij geeft aan koffie op en maalt niet meer.
Is het echt zo makkelijk om dit zelf op te lossen?

Everwlgn55 29-04-2012

Dat de maler blijft open Kan liggen aan het soort bonen wat wordt gebruikt. Als deze te vet zijn verstopt het maal systeem. Schoonmaken is dan de enige optie. Heb zelf al 8 jaar dezelfde titanium. Heb al verschillende storingen opgelost. Prima machine.

Voordorp393 04-03-2012

Ik heb contact gehad met de leverancier en die gaf de volgende tip:
de bonenmaler op 18 zetten en de andere op -.
En ja hoor hij doet het weer

Daan dappie 24-02-2012
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

Dit apparaat is makkelijk in gebruik en de koffie is prima.Gewone koffie is dan ineens niet zo lekker meer.Het is makkelijk schoon te maken.
Ik heb na een jaar wel al drie lekages gehad en is het afwachten wat de importeur ermee gaat doen.Het apparaat heeft zijn onderhoud gehad ,want dat moet je wel bij deze machines doen.

Echt zuivere koffie 20-02-2012
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

Na 7,5 jaar trouwe dienst heeft onze Gaggia Titanium nu echt de geest gegeven. Ooit één keer lekkage gehad, die door het Gaggia service center in Kerpen (Duitsland) netjes is opgelost. Laatst eigenhandig een reparatie doorgevoerd (koolborsteltjes van koffiemaalwerk vervangen bij 25.500 kopjes). De stand bij opgave zal omstreeks 26.200 kopjes zijn. Wij zijn dankbaar, trots en gaan graag weer over naar de volgende Gaggia Titanium!

Echt zuivere koffie 01-03-2012

Toch weer het apparaat aan de praat gekregen!
Broei-eenheid losgemaakt en zeefje op de zuiger vervangen dankzij onderdelenshop Esprase.
Voor 16 euro weer lekkere koffie! Weer eens geboft.
Eenvoudig en goed te repareren dit apparaat!

J Bouman 16-02-2012

---------- update review, 16-02-2012 ----------
Update: Ik heb twee weken terug mijn gaggia titanium terug gekregen van de ""service"" afdeling van Philips. Bij het uitpakken ging het alweer mis. Het bovenste bakje wat de bonen afdekt was gebroken. Ook kon de deur niet meer dicht, ook deze was gebroken ( de sluiting die achter de deur zit) en als laatste miste ik een schroef die boven op het apparaat zit ( waar je reeds gemalen koffie in moet doen) En dan volgt nog de test of de reparatie wel gelukt is.

De eerste kop koffie mislukt, weer dezelfde storing.... hij pakt wel bonen, maar blijft ongeveer 30 seconden malen. Vervolgens krijg ik de melding bonen. Als je de machine open maakt zie je dat de zetgroep helemaal onder de gemalen koffie zit. Ook de reparatie is dus niet gelukt. Ik had met een manager van de "service" afdeling van philips afgesproken dat ik direct met hem contact op zou nemen als ik weer problemen zou hebben.

Dit heb ik dus gedaan, en hij had mij beloofd het apparaat om te ruilen voor een nieuwe( zodat ik niet weer zonder apparaat zou komen te zitten ) Deze belofte kon hij niet waarmaken, ik moest eerst mijn oude machine opsturen en pas dan zou ik een nieuwe machine krijgen. Vorige week donderdag 9-2-2012 is mij machine opgehaald, en ik zou maandag uiterlijk dinsdag de nieuwe titanium ontvangen. Vandaag heb ik weer contact opgenomen met philips, om te vragen waarom ik hem nog niet had ontvangen. Na 10 min in de wacht te hebben gestaan kreeg ik van de "service" medewerker te horen dat de machine volgende week verzonden word. Toen ik hem vertelde dat ik dit niet acceptabel vond, kon hij mij alleen melden dat hij dit zeer vervelend voor mij vond en er niets aan kon doen. Ik hem hem gevraagd mij door te verbinden met een service manager, maar daarop kreeg ik het antwoord dat die niet aanwezig was en mij toch hetzelfde zou vertellen.

Kunnen bedrijven je tot twee keer toch een belofte doen en deze ongestraft niet nakomen? Het lijkt mij dat een bedrijf ook een verplichting heeft deze na te komen..... Hij zou wel zorgen dat ik morgen voor 12:00 terug gebeld zou worden door een manager van de service afdeling.

Als ik jullie een tip mag geven: doe geen zaken met philips, zolang je geen problemen hebt zal je er vast veel plezier van beleven. Maar de ellende begint op het moment dat je afhankelijk word van hun "service" afdeling.

Ik heb al gezien dat er bedrijven zijn zoals siemens en bosch die service aan huis geven. Neem dit in overweging bij uw aankoop!

---------- 1e review, 21-01-2012 ----------
Wij hebben deze machine gekocht nadat onze bosch de geest had gegeven. Hij heeft 1500 bakjes koffie gezet toen het mis ging. Hij bleef maar malen, maar pakte geen bonen meer. Blijkbaar is gaggia overgenomen door philips, dus heb ik contact opgenomen met hun voor de reparatie. Het apparaat werd opgehaald en was na 3 weken weer bij ons terug. Hij heeft ongeveer 25 bakjes koffie gezet voor hij weer dezelfde storing gaf. Ik heb weer contact opgenomen met Philips en gevraagd naar de "manager" van de """service""" afdeling. Die kon niets voor mij betekenen, ik moest dus het apparaat weer verzenden voor "reparatie" toen ik de machine weer terug kreeg na de 2e reparatie bleek dat ze enkel met de instellingen bezig zijn geweest, en ze wel 30 koppen koffie ermee hebben gezet. Maar de instellingen stonden allemaal op slap met weinig bonen. Toen ik de instellingen had aangepast naar een fijnere maling en meer bonen ging het weer mis. In het begin wide hij geen bonen meer pakken, maar na 20x proberen pakte hij wel bonen maar bleef veel te lang doormalen met de melding bonen op....... druk je nog een keer op de koffie knop, dan gaat hij wel koffie zetten maar omdat er teveel gemaald is kan hij de koffie er niet doorheen persen. Kortom hij kan nu voor de 3e keer naar Philips om weer nagekeken te worden.
Ik heb al een paar keer gevraagd dit apparaat te vervangen voor een werkend model, of voor een leen apparaat voor zolang de reparatie duurt. Philips wil hier op geen manier aan meewerken. De service is zeer zeer bedroevend! Wij hebben veel van het merk philips, van stofzuigers, tv's, radio's noem het maar op. Maar na deze ervaring heb ik gezworen nooit meer een product van philips aan te schaffen!

J Bouman 17-02-2012

Wederom een update over mijn service problemen met philips. Vandaag zou ik voor 12 uur terug gebeld worden, dit hebben ze gedaan (11:40) Die mevrouw vertelde mij dat ze mijn zaak aan het afhandelen waren met de commerciele afdeling en dat ik die middag nog terug gebeld zou worden. Ook werd mij verteld dat ze een extra compensatie wilde regelen vanwege alle problemen die ik heb gehad.

Om 14:00 werd ik weer gebeld en die mevrouw vertelde dat er weer spoed achter was gezet de zaak af te handelen. Maar dat ze de gaggia titanium op alle vestigingen zochten om hem te kunnen leveren. Ik heb haar toen verteld, dat ik liever geen titanium meer wil hebben en of er geen ander model geleverd kan worden. Dit ging ze nakijken en ze zou mij nog terug bellen om dit af te handen. En er voor zorgen dat ik weer een tevreden gevoel zou krijgen over philips.

Nu krijg ik net een email, en geen telefoontje met hetvolgende bericht:

Naar aanleiding van het telefoongesprek wat u heeft gehad via onze klantenservice stuur ik u deze mail. Op dit moment ben ik samen met onze commerciele afdeling bezig om dit in orde te maken. We hebben met spoed een bericht gestuurd naar Servilux om te kijken naar een nieuw apparaat. Mocht deze niet meer leverbaar zijn, dan gaan wij over tot een omruiling van een ander model.

Zodra ik hier meer over weet, dan zal ik u uiteraard op de hoogte houden. Op dit moment wacht ik dus op het antwoord van Servilux.

Weer niet wat er is afgesproken, ik ben niet gebeld en ze willen weer een gaggia titanium leveren die ik niet wil hebben. Ook word er geen woord meer gesproken over een extra compensatie. Het blijft een grote teleurstelling, en deze week word niet zoals beloofd een nieuw apparaat geleverd.

Mullie804 19-02-2012

Wat een ellende allemaal, heb hem zelf ook gehad 5 jaar zonder problemen en 18000 kopjes dus het kan ook goed gaan.

John Fransen 01-02-2012
Geschreven voor: Gaggia Titanium zilver

Leuk apparaat, lekkere koffie, alleen slechte kwaliteit. Veel plastic. Bonen worden slecht gepakt moet je vaak met de hand erin drukken. Na en kleine 2 maanden ging hij kapot. Aangeboden voor reparatie. Was pas na 2 maanden terug. Opgehaald. Stekker in het stopcontact. En de aardlekschakelaar eruit. Volgende dag terug gebracht. Na 6 weken kreeg ik de mededeling dat hij niet gerepareerd kon worden. De verkopende zaak had dit product en ook andere produkten van Gaggia inmiddels uit het assortiment genomen. Wegens meerdere klachten. Niet echt aan te raden dus. Gelukkig een goed regeling kunnen treffen met de verkopende zaak.

hanbee 02-02-2012

Raar verhaal, waarom is dit model dan al jaren op de markt als dit zo'n slecht product zou zijn zoals je zegt?
Alles kan stuk ook een Mercedes.
Ik ben verder heel tevreden over mijn Gaggia.

mullie 804 18-02-2012

Veel plastic??? moet je de andere apparaten is bekijken ik heb deze gekozen omdat er niet zoveel plastic aanzat en heb er bijna 20000 kopjes mee gemaakt maar omdat de revieuws slecht werden heb ik nu de accademia gekozen echt een geweldig apparaat

Frank1947 08-02-2012

Onbegrijpelijk. Wij hebben de Gaggia Titanium al 5 jaar; we hebben er tot nu toe 8800 kopjes koffie mee gezet en die smaken nog steeds heerlijk. Het enige wat je op dit apparaat aan zou kunnen merken is dat het malen nogal wat lawaai maakt. Voor de rest is het een prima en betrouwbaar apparaat. Ook wij hebben wel eens gehad dat het malen niet goed gaat en de molen hard ronddraait zonder de bonen te malen. Dit komt toch door te vette bonen. Probeer dus wat drogere bonen te vinden, dan heb je daar absoluut geen last meer van.