De'Longhi EC 710

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi EC 710 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

coby1958 13-05-2010
Geschreven voor: De'Longhi EC 710

We hebben het apparaat nu ruim een jaar in gebruik, en hij bevalt prima. Wel alles even voorverwarmen door alleen (reeds opgewarmd) water door te laten stromen.
Als je twee kopjes zet vult het ene kopje idd sneller dan het andere. Ben er nog steeds niet achter waardoor dat komt. Melk opschuimen doe ik niet met het stoompijpje, omdat het schuim zo weer inzakt. Ik schuim koude melk op met een melkopschuimmixertje op batterijtjes, en daarna warm ik het op in de magnetron. Het legen van de koffiehouders gaat wel wat lastig. ideeën?
Wij vinden espressokoffie van DE het lekkerst. En door meer water door te laten lopen heb je een heerlijk 'gewoon' kopje koffie.

tbeckers 29-03-2010
Geschreven voor: De'Longhi EC 710

geweldig apparaat! Je zet er een heerlijke expresso of cappucino mee. Gemakkelijk schoon te maken. Ook is het apparaat snel opgewarmd. Ik gebruik gewone snelfiltermaling.
Een Senseo apparaat is hier niets bij vergeleken. Je krijgt gewoon veel waar voor je geld.

Cristian 28-01-2009
Geschreven voor: De'Longhi EC 710

Goede machine. Heb geen moment spijt van aankoop heb hem nu een half jaar in bezit en maakt echt heerlijke koffie. Senseo/Nespresso: Eat your heart out!!
Dit is pas echte Italiaanse koffie. Een heerlijke espresso of cappuccino in een paar minuten. Schuimpijpje werkt perfect. Heb altijd mooie schuim. Moet wel de goeie melk hebben, houdbare melk werkt het beste en dat gebruiken ze in Italië ook.
Het grote voordeel van dit apparaat is dat je megakeus hebt in soorten koffie. Dat heb je niet bij die padmachines. Bovendien is de smaak ook veel minder bij die pad machines.

Bibelebons 04-01-2009
Geschreven voor: De'Longhi EC 710

Ben ruim een jaar in het bezit van dit (2e hands)espressoapparaat en ik vind hem uitstekend. Ooit begonnen met een Tomado, ca. 30 jaar geleden, via oa. Krups en Philips terecht gekomen bij Delonghi en NOOIT spijt van gehad. Alle merken geven verschillende hoeveelheden in het rechter en linker kopje. Het plaatsen van het piston gaat in het begin en na het demonteren en weer in elkaar zetten van de filter wat zwaar. Gebruik van koffiepads gaat langzamer dan van gemalen koffie ook al staat de koffiemolen op de fijnste stand. Voor mij geen andere meer. Ik heb zelfs een reserve staan aangezien die van mij overuren maakt. Ik zet nooit andere koffie.

ChrisC 01-01-2009

Waardeloos apparaat!
Ingeval 2 kopjes onder de halter geplaatst worden, dan verschilt de inhoud zéér veel. Tot 1 cm verschil! Bovendien verloopt het verschil, de ene keer is het rechterkopje meer gevuld, de andere keer is het linkerkopje meer gevuld.
Daarbij is de halter moeilijk te ledigen direct na het doorlopen van de koffie, wat het ook moeilijk maakt om bijv. 2 maal één kopje na elkaar te bereiden, om zodoende het verschil in inhoud te omzeilen. Voelt helemaal ook niet robuust aan! Echt een prutsding. Heb gelukkig het toestel mogen inruilen in de winkel, alhoewel de winkel zelf het toestel niet mocht terugsturen. Conclusie; koop dat aub NOOIT. Spaar evt. wat langer en koop een volautomatisch apparaat.

Hans Zaayer2008 12-05-2008
Geschreven voor: De'Longhi EC 710

App. enige maanden in huis. Voldoet prima. Fraaie vormgeving en een lekker kopje espresso/capuchino.
App. moet wel ca. 15 min. op stoom komen. Geeft een goede koffie bij verschillende merken esprssokoffie.
App. schudt niet zodat de kopjes er netjes onder blijven.
Het was even zoeken in de winkel naar dit app. want niet iedere winkelketen had het in huis. Toch gevonden bij een winkel in Zeist.

LidaW 16-02-2008
Geschreven voor: De'Longhi EC 710

Prettig apparaat. Zet goede espresso en het is goed mogelijk met normale filterkoffie een goede kop koffie te maken. Wat minder handig bij het opschuimen van melk omdat het stoompijpje niet op de beste plaats zit. Het kannetje past er niet gemakkelijk onder.
Service: Erg belabberd. Direct na aankoop in dec. 2007 raakte de piston en filter defect (fabrieksfoutje). Na diverse telefoontjes, e-mails en toezeggingen uiteindelijk het verkeerde onderdeel ontvangen. Nu, midden feb. 2008 eindelijk het goede onderdeel ontvangen.

E vd Berg 25-11-2007

Prima apparaat.
nadat onze 6 jaar oude krups kapot was, viel ons oog op dit apparaat en tot nu toe zijn we zeer tevreden.

Makkelijk schoon te maken, prima espresso, melkschuim mooi stevig.

Maakt iets meer lawaai als de krups, maar dat nemen we voor lief..

vraag: Is het zo dat het vastzetten van de filterhouder alleen in het begin zo zwaar gaat en wordt dat minder?

koffiekopje 03-11-2007
Geschreven voor: De'Longhi EC 710

De koffie smaakt prima. Na paar jaar gemakkelijke senseo ben ik uiteraard wat meer tijd kwijt maar dat vind ik het waard. Ik gebruik hem vooral om een lekkere cappucino te maken en dat gaat prima!
Ik heb direct na aanschaf al een reactie op een review achtergelaten ivm ontbreken van een onderdeel. Dat is dan ook mijn einge tip: controleer de inhoud van de doos! (Ik heb na een aantal mailtjes en een belofte nog altijd het ontbrekende aandrukplaatje niet ontvangen. Ik heb het nu maar elders besteld).

ruud 167 11-10-2007
Geschreven voor: De'Longhi EC 710

Ik heb dit apparaat gekocht aan de hand van de reviews op deze site. Ik wou een niet al te duur apparaat kopen maar wel eentje waar weinig problemen mee zijn, voldoende pompdruk heeft en die er tevens leuk uit ziet.

Tot nu erg veel plezier gehad van de EC 710. 'k heb er meteen een koffiemaler bijgekocht om lekkere verse koffie te hebben. Makkelijk te bedienen, goed schoon te houden en het is snel klaar.

Ik moet wel zeggen dat ik hem alleen een paar keer per week gebruik. Dus ik kan niet echt zeggen of hij duurzaam is of niet.
Tevens zet ik er alleen espresso er mee: water in het reservoir, koffie in de halter stoppen, op de knop drukken => qua mogelijkheden vind ik dus dat ik hier over zeggen dat er voor mij maar 1 mogelijkheid is: lekker koffie.

Hij maakt wel wat lawaai als hij het water er door heen pompt maar voor mij niet storend. Vergeleken met de verhalen die ik over de krubs apparaten heb gehoord is deze aardig stil.

En qua uitelijk: vrienden van mij lopen er direct heen als ze binnenkomen: 'zo, dat is een mooi dingetje.'

Erik83 18-05-2007
Geschreven voor: De'Longhi EC 710

Prima apparaat, ik zet er dagelijks erg lekkere espresso's en lungo's mee. Stoompijpje werkt perfect, krijg je prima melkschuim mee voor cappucino.
Ik gebruik hem i.c.m. een horeca-koffiemaler waar ik Perla Excellent bonen in doe en smaak is altijd erg goed.

Nadeel vind ik dat je er niet te hoge kopjes onder kan zetten, 7 a 8 cm is echt de max.
Ook geeft de tweekops-houder zoals eerder hier vermeld vaak meer koffie in de ene kop dan in de andere.

PJF 03-01-2007

een waardeloos apparaat. wij hebben dit apparaat 2 jaar in ons bezit. in dit
tijd hebben wij ongeveer 4 maanden gebruik van kunnen maken. het apparaat is 3
x terug naar de longhi voor reparatie en nu is het alweer stuk - kosten €120!
wij zijn het nu zat en gaan op zoek naar een nieuwe apparaat -uiteraard van een
andere merk.
Wij hebben wel een plus punt te melden - de koffie smaakte prima !

Gerard1963 04-04-2006
Geschreven voor: De'Longhi EC 710

Ik ben heel tevreden over dit apparaat: je krijgt altijd een mooie, stevige
crema-laag en de sterkte van de koffie is heel goed te doseren. Bij sommige
apparatan lijkt het niet uit te maken hoeveel koffie je in de houder doet, hij
smaakt altijd hetzelfde; bij deze Delonghi heb ik daar geen last van.

p-tje 31-01-2005
Geschreven voor: De'Longhi EC 710

ben heel tevreden over dit apparaat. Is geschikt voor gewone koffie, espresso,
servings en zelfs op de gewone snelfilter maling van een jan linders eigen
merk-koffie komt een cremig laagje, je hebt een apparte houder voor de servings
( die zijn niet overal verkrijgbaar maar dan ga je naar de sligro of de
speciale zaken en sla je toch voldoende in) en je kunt er niet op mispakken
omdat je altijd nog snelfilterkoffie kunt gebruiken. Goed schoon te houden,
makkelijk in ebruik en ik was mijn gebruiksaanwijzing kwijt, 1 mailtje naar
delonghi en een paar dagen later had ik al een nieuwe over de post
(kostenloos).