Gaggia Baby

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Gaggia Baby op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Daan Coolegem 02-03-2011
Geschreven voor: Gaggia Baby

Gisteren hebben we onze Baby voor de tweede keer terug gekregen van de importeur in Lelystad. Ik denk dat we voor de derde (=scheepsrecht toch?) keer hem maar weer moeten gaan opsturen, om nu echt gerepareerd te worden.. Erg jammer allemaal van een servicedienst van de importeur.. Moeten we hem dan zelf gaan repareren, of een nieuwe kopen? Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met een baby twin?

ghindr 16-02-2011
Geschreven voor: Gaggia Baby

Heb je baby twin nu 4 jaar gehad. Is na 2 reparaties nu dan echt totaal verrot: alle relevante delen blijken van aluminium te zijn en dat gaat niet samen met rvs.

Josekurvers 17-01-2011
Geschreven voor: Gaggia Baby

Het slechtste apparaat ooit. Ik heb allerlei koffie en pads gebruikt maar heb nog niet een lange tijd achter elkaar een behoorlijke espresso gehad. Gewoon een slecht apparaat.

Tim_D 09-10-2010
Geschreven voor: Gaggia Baby

Dit apparaat doet het gezegde "wat Italiaans is, rommel is" pijnlijk alle eer aan.
De vormgeving zit prima, een eerlijke 7.
De mogelijkheden zijn zwak maar misschien in orde voor de prijs, een neutrale 5.
Kwa gebruiksgemak begint het schoentje te wringen, het apparaat is makkelijk te begrijpen maar moet minstens een kwartier opwarmen of je hebt geen hete expresso, een 3.
Dan komen we tot de ramp, smaak en duurzaamheid.
Kwa smaak is het vooral het gebrek aan een crème-laagje op de koffie.
Voor dit apparaat moet je blijkbaar het optioneel stukje "crèma ring" kopen.
Laat je niet vangen, zonder dat stukje, GEEN crèmelaagje!
Ik vind die een schande, een goede expresso heeft een lucratief crème laagje en hoeft geen optie te zijn!
De duurzaamheid is catastrofaal, na een jaar lekt het apparaat en de werkdruk is onvoldoende geworden.
Onze goeie ouwe Jura deed het allemaal maar heeft na jaren prima werk de geest gegeven.
Nadien de grote vergissing gemaakt over te schakelen naar deze Gaggia.
Wegblijven en een Jura kopen, een goede raad van een expresso liefhebber!
De review over mijn gloednieuwe Jura, die het meteen beter doet, komt later.

Robster60 31-01-2010
Geschreven voor: Gaggia Baby

Mijn Gaggia Baby Twin via Marktplaats.nl kunnen bemachtigen. Heb al jaren een Gaggia, eerst een Baby (gekocht in Italië) die twaalf jaar heeft gewerkt en daarna een Carvezza, nu zeven jaar oud. Beide prima apparaten voor het ambachtelijk espressomaken. Wilde nu een apparaat waar je direct mee kan stomen, dus het werd de Baby Twin.

Bij nadere inspectie bleek dat de bovenbouw doorgezakt was. De grondplaat bleek gescheurd, waarschijnlijk door een keer te hard erop te drukken of een val. Die grondplaat is gemaakt van een soort gespoten plastic en is niet stevig, het scheurt snel. Het had beter van metaal gemaakt kunnen zijn. Ik heb de boel met aluminium profiel weer stevig gemaakt, een 'enhanced version' is het geworden.

Let dus bij de aanschaf van een tweedehandsje op of de bovenbouw niet is doorgezakt.

Verder is de lak van het afdruipbakje aan het bladderen. Water en gietalumium doet de boel corroderen. Dat was ook het geval bij de Baby, die geheel was gemaakt van spuitaluminium. Op zich geen probleem maar het ziet er natuurlijk niet uit. Mijn Baby Twin is uit 2007 dus het bladderen begint al snel.

Het schuimen is even wennen, je moet de stoomdraaiknop helemaal openzetten. Door een magneetcontact wordt dan de pomp aangezet en je krijgt dan pas een goede hoeveelheid stoom.

Verder een prima apparaat, ziet er in ieder gaval erg mooi uit en de bediening is door de aanraakknopjes erg makkelijk.

ms_denhaag 10-12-2009
Geschreven voor: Gaggia Baby

Met enthousiasme gekocht twee jaar terug tijdens de drie dwaze dagen. Een mooi (Italiaans) vormgegeven compact apparaat.

Koffie smaakt goed en ook het melkschuimen gaat prima.

De warmhoudplaat bovenop is meer voor de show dan dat hij echt goed werkt.

Helaas vind ik de kwaliteit van de gebruikte materialen ver beneden de maat.

Het begon (na het verstrijken van de garantie) met het afbladderen van de verf van het lekbakje. Het lijkt af het geanodiseerd aluminium is maar het is ordinair gespoten aluminium. Doet denken aan italiaanse auto's, waar de lak ook snel vanaf valt.
Dan de melkschuimer; die was na een jaar lam geworden, maar nog wel te gebruiken.

Ondanks ontkalken om de drie weken met bij de speciaalzaak gekochte ontkalker reageert het hele apparaat niet meer.

Weggebracht naar erkende reparateur en die zegt dat reparatie meer dan 150 euro gaat kosten en dan moet je maar afwachten hoe lang die het nog blijft doen. Zijn advies is om het apparaat niet te repareren en te gaan sparen voor een echt goede machine.

Mijn schoonouders hebben al 12 jaar een domobar. Ga ik nu ook voor sparen.

Ik zou niemand aanbevelen dit apparaat te kopen. Koop voor weining een een nespresso of spaar door voor een echt goede machine.

escape 27-10-2009
Geschreven voor: Gaggia Baby

Na lang wikken en wegen niet voor een volledige automaat gekozen en daarna de keuze laten vallen op de Gaggia New Baby Twin.
Vormgeving:
Redelijke afmetingen, geen bakbeest; past ook in onze kleine keuken.
Stoer uiterlijk door de RVS afwerking. Dat RVS is overigens een dunne beplating over alu/ABS? behuizing. Voet, lekbak, bovenzijde zijn van stevig gietaluminium.
Het filter is van verchroomd koper. Het boilertje is van aluminium.
Bediening:
Eenvoudige bediening d.m.v. 4 groen verlichte aanraaktoetsen aan de voorzijde en een draaiknop voor heetwater/stoom boven op. Die aanraaktoetsen reageren wat nerveus; je hoeft ze amper aan te raken of het apparaat begint al te werken.
Er is een lampje dat knippert bij het opwarmen. Ook voor het stomen is er een. Het stoom pijpje kun je in veel richtingen draaien.
De waterbak zit heel praktisch achterop en kun je zonder één druppel te morsen verwijderen. Ook de aan/uit schakelaar zit achterop. De elektrische aansluiting loopt via een (los) standaard eurosnoer.
Het geheel is gemakkelijk schoon te maken: je kunt ook back-flushen.
Mogelijkheden:
De eerste twee knopjes (klein- en groot kopje) kun je voorprogrammeren voor de gewenste hoeveelheid water. Bij het kleine kopje wordt er eerst nog een pre-infuus aan de koffie gegeven.
Met het laatste knopje kun de handmatig de hoeveelheid water bepalen.
Het andere knopje wordt gebruikt voor heetwater afgifte via het stoompijpje.
Het stomen start bij het draaien aan de knop bovenop.
De warmhoudplaat (bovenzijde) wordt amper warm; je kunt er gerust je hand op leggen. Het opwarmen van de kopjes doe ik dan maar met warm water. Volgens de tekeningen, die ik op Internet vond, zit er toch echt een verwarmings-element.
Mijn (eerste) ervaringen:
Bij het eerste gebruik viel op dat het water een vieze lucht (lijkt op verbrand rubber) had. Dit was het sterkst bij het water/stoom uit het pijpje, maar ook het water uit de douchekop was niet helemaal fris.
Ik neem aan dat het “nieuwigheid” was. Ik denk dat dit wordt veroorzaakt door de toegepaste siliconen slangetjes (helaas geen koper of RVS). Het heeft ongeveer een week geduurd voordat alles normaal rook/smaakte.
Het maken van een espresso viel in het begin niet mee, maar dat is mijn onervarenheid. Ik startte met een te fijne maling en stampte de koffie te veel aan zodat er geen water door kon stromen. Ik heb heel wat koffie weggegooid. Uiteindelijk de bonen en de molen laten staan en gewoon een busje gemalen Illy-koffie gehaald. Hiermee kwam er eindelijk resultaat. Het voordeel van de vele uren van experimenteren was dat het apparaat goed schoongespoeld werd.
Er zit ook veel verschil in toepassen van het 2 cups-filters of die voor één kopje: wanneer je alles goed hebt ingesteld voor één kopje, gelden die instellingen niet voor het bereiden van twee kopjes tegelijkertijd.
Melk opschuimen gaat prima; zelfs met gewone halfvolle melk.
Mijn eind-conclusie: de gebruikte koffie is het belangrijkste voor het uiteindelijke resultaat. De twee preset knopjes hebben alleen zin wanneer je steeds dezelfde koffie gebruikt.

Wanneer ik de slag goed te pakken heb, ga ik het weer met de bonen en de molen (Gaggia MM) proberen.

Degelijkheid:
Ik heb de binnenzijde natuurlijk niet gezien, maar het apparaat voelt degelijk aan. De betrouwbaarheid zal nog moeten blijken.

Sigurdfelix 12-07-2009
Geschreven voor: Gaggia Baby

Heb de machine nu een maand,en ik heb ben er heel blij mee. De materialen van de machine zijn makkelijk schoon te houden. Cappuchino maken is ook heel eenvoudig. Enige minpuntje vind ik de filterhouder. Filter wisselen is een heel gepeuter.

Koop wel een Baby met doseerfunctie...

Erwin van Asselt 31-05-2008
Geschreven voor: Gaggia Baby

Voor de beste cappuccino hoef ik de deur niet meer uit. Eindelijk een apparaat dat espresso zet met een zeer geconcentreerde en diepe smaak. Wel even oefenen met verschillende soorten maling voordat je de juiste te pakken hebt. Is een kwestie van proberen. Omdat de waterhoeveelheden exact in te programmeren zijn, kan het eigenlijk niet meer misgaan. Mijn hart verpacht aan dit apparaat.

Arnie 20-05-2008
Geschreven voor: Gaggia Baby

Dit is een topapparaat! Maakt perfecte espresso's en een prachtig melkschuim.
Je moet, zoals met iedere halfautomaat, wel weten wat je doet. Maak je je espresso volgens de regels van het spel en doe je dat ook met de melk, dan tovert dit apparaat iedere keer een glimlach op je gezicht.
Bijzonder prettig zijn het gebruiksgemak en het gemak waarmee je de hoeveelheid water kunt reguleren. Je bent daarmee echt zelf meester over het hele koffieproces.

14Gabber 22-03-2008
Geschreven voor: Gaggia Baby

Dit is een apparaat dat precies doet en goed doet waarvoor hij gemaakt is. Toch zijn er een paar dingen die je moet weten. Aanvullend op eerder reviews daarom het volgende:
- de maalgraad van de kofiie is behoorlijk van invloed op de smaak (kwaliteit) van het kopje espresso. Zo bleek de maalgraad van mijn eerste gekochte pak gemalen espressobonen zodanig, dat het water na 6 seconden reeds de koffie in het filter had doorlopen. Dit geeft een 'mager' resultaat. Dat moet veel langzamer gaan. Daarom zelf maar een speciale espressokoffiemolen aangeschaft. En dat blijkt, zeker bij wisseling van bonensoort, eigenlijk onontbeerlijk. Zeer aan te bevelen!
- de warmte van de koffie.
Daarover bestaat een klacht van een respondent, terwijl anderen die klacht niet delen. Toch is dit wel een punt van aandacht.
Ook ik vind de koffie onvoldoende van temperatuur wanneer die, direct vanaf het warmhoudplaatje, met koffie wordt gevuld. Maar dat is geen tekortkoming aan dit apparaat omdat dit waarschijnlijk ook bij andere apparaten het geval is. Voor een lekkere warme kop espresso moet je gewoon eerst het kopje vullen met heet water uit de machine via de piston, waarin dan nog geen koffie aanwezig is. Zet het kopje met warm water even weg en vul dan de filterhouder met koffie. Vul daarna het inmiddels verwarmde kopje met de koffie. Op deze manier heb je ook nauwelijks opwarmtijd nodig.
Deze warmere koffie vind ik veel lekkerder.

EWS80 03-01-2008
Geschreven voor: Gaggia Baby

Na het lezen van de beoordeling van naam43 krijg ik de indruk dat deze/gene niet voldoende bekend is met handmatige espresso-apparaten in het algemeen. Deze machines vergen inderdaad wat meer tijd en moeite dan een doorsnee koffiezet-apparaat, maar als je er tijd en moeite in investeert is het resultaat 100x bevredigender. Zelf heb ik de BabyTwin een half jaar in bezit en ben ik er extreem tervreden mee. Ik zou iedereen die de aanschaf van een soortgelijk appraat overweegt aanraden eerst eens rond te snuffelen op verschillende sites over het bereiden van espresso's met een handmatige machine en uitgebreid de tijd te nemen het apparaat te leren kennen. Een lange opwarmtijd is een must, evenals het experimenteren met verschillende malingen en het aanstampen van de koffie.

Voor wie op zoek is naar een handmatige machine is de Gaggia BabyTwin een uitstekende keus, daar ben ik van overtuigd.

naam43 20-10-2007
Geschreven voor: Gaggia Baby

ik ben al een tijdje in het bezit van de gaggia baby twin
machine (9 maanden ),een machine waar ik zo ongeveer een boekdeel over kan schrijven ,na alle ellende die ik al gehad heb .ik had de machine een week in huis maar bemerkte al snel dat de koffie niet voldoende warm werd .3 maal terug gestuurd ,en nu is hij nog niet voldoende warm . als ik visite krijg en 2 kopjes zet voor de gasten en daarna voor ons zelf ,zijn de eerste 2 kopjes al lauw . de machine moet regelmatig worden gereinigd ,anders loopt hij niet meer ,iets wat veel tijd in beslag neemd ,en laatst heb ik al een nieuwe piston ring moeten vervangen (kreeg ik overgens als service van de verkoop winkel voor 1 maal )dus hoe moet het verder ?zelf maar een nieuwe aanschaffen ?het vervangen van de piston ring is geen klusje voor iemand die er geen kijk op heeft ,wand je moet er toch wel een beetje verstand van hebben alles bij elkaar heb ik nog steeds spijt van de koop van de espresse machiene ,die uiteindelijk toch niet goedkoop was en niets dan ellende
ik had beter een goedkoop koffie app kunnen kopen

sylvia quarless 05-10-2007
Geschreven voor: Gaggia Baby

Na lang zoeken en reviews gelezen heb ik voor Gaggia baby twin unox gekozen.
Ik heb gaggia baby twin unox al drie weken in bezit. Veel soorten koffie geprobeerd, de ene smaakvoller dan de andere. Tot nu toe gaat het prima met espresso maken. Met melk schuimen gaat het redelijk. De ene keer lukt het prima de andere keer niet. Wel moet ik erbij zeggen houdbare melk is het beste om cappuccino schuim te maken. De stoompijp moet je ook goed in elkaar gezet worden( zie gebruiksaanwijzing) anders krijgt je helemaal geen schuim. Trouwens ik heb ook zo'n cappuccinatorekit met slang gekocht, maar het lukt mij voor geen meter om schuim te krijgen. Wie heeft enige ervaring met zo'n cappuccinatorekit kit.

Queen astrid 28-08-2007
Geschreven voor: Gaggia Baby

Fantastisch apparaat en ben zeer tevreden. Ik kijk er altijd weer naar uit om een heerlijke espresso te maken, melkstomer doet het ook goed maar die gebruik ik niet veel omdat ik een losse opschuimer van nespresso heb. De gemalen koffie gebruik ik van ah caffeinevrije espresso en met caffeine heb ik de roma van simon levelt maar ooit ga ik de maler van gaggia aanschaffen. Door dat ik verschillende reviewes had gelezen en naar de winkel voor inlichtingen ben ik overstag gegaan maar daar heb ik geen spijt van hiervoor had ik een apparaat van nespresso maar dat liep behoorlijk in de papieren als ik koffie moest gaan bestellen ook prima koffie maar erg duur als je veel koffie gebruikt. gr. Astrid

SKU 27-08-2007
Geschreven voor: Gaggia Baby

Ik heb na enkele dagen zoeken gekozen voor de Baby Twin. De belangrijkste reden is de rapid steam functie voor het snel opschuimen van melk voor de cappacino. Het apparaat bevalt tot nu toe ontzettend goed. Eerst geprobeerd met gekochte gemalen koffie een espresso en cappacino te maken. Dat ging niet. Ik moest teveel kracht gebruiken met tampen om uberhaupt boven de 20 seconden te komen. Ik heb daarom de Gaggia MDF bonenmaler erbij gekocht. Deze bevalt me ook ontzettend goed. Nu kan ik wel het lekkere kopje espresso zetten. Uit de beschrijving was niet duidelijk af te leiden dat het thermoblok voor stoom eerst gedraint moet worden tot alle lampen gaan knipperen. Hierna ging ook het opschuimen van de melk goed. Ik geniet nu dagelijks van een lekkere espresso of cappucino.

els wijsman 29-06-2007
Geschreven voor: Gaggia Baby

Gaggia Baby Twin is nu enkele dagen binnen. Heb hem geprogrammeerd en al een prachtige kan met schuim voor de cappucchino gemaakt. Echt een fantastisch apparaat dat perfecte koffie geeft. Espresso is precies op drinktemperatuur, niet superheet, maar wel goed. Kortom, ik ben erg tevreden met het apparaat en vind het ook een prachtig gezicht in de keukenl

E M 10-06-2005
Geschreven voor: Gaggia Baby

Wij hebben de Gaggia ongeveer vijf jaar in bezit gehad. Een redelijk goede
machine met een paar nadelen. Over het algemeen loopt de espresso te snel door,
waardoor de espresso te warm is en er geen enkele vorm van crema te ontdekken
is! We hebben lang moeten experimenteren met de juiste bonen en maling om een
goed kopje espresso te krijgen. De machine is onderhoudsgevoelig en moet zeer
regelmatig worden schoongemaakt, maar dan heb je er jaren plezier van. Hij is
sinds deze week overleden :-(. Op grond van bovenstaande ervaringen gaan we
niet weer een Gaggia aanschaffen.