Saeco Talea Ring

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Talea Ring op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

patrickhuijs 27-05-2010
Geschreven voor: Saeco Talea Ring

Na enkele weken reeds een defect aan het bedieningspaneel. De aanraakgevoelige knop werkte toen al niet meer.
Op zich geen verkeerd apparaat met meer dan voldoende instelmogelijkheden voor de koffie. Vreemd genoeg onthield het apparaat soms de hoeveelheid water niet en stopte dus niet op tijd automatisch.
Groot nadeel van dit apparaat is dat de waarschuwing "waterreservoir vullen" pas komt wanneer er bijna geen water meer inzit. Zelfs mijn Senseo thuis (dit apparaat heb ik gekocht voor kantoor) geeft aan wanneer er niet meer genoeg water in de machine zit voor 1 kopje koffie. Deze Saeco begint gewoon vrolijk koffie te zetten en komt er pas achter dat het water op is als je kopje half vol is. In principe dus een complete maling koffiebonen verspild want je kunt dan geen half kopje bijtappen.
Het reservoir is ondoorzichtig dus je kunt dit zelf niet tijdig signaleren.

tinobeau 08-03-2009
Geschreven voor: Saeco Talea Ring

ik heb de talea ring nu 1 1/2 jaar en ben heel tevreden het enige nadeel is dat ik er meer koffie door ben gaan dri nken.voor mij is hij top

dave65 03-02-2009
Geschreven voor: Saeco Talea Ring

Wij hebben deze machine nu anderhalf jaar en deze is al 4 keer naar Saeco terug geweest.
Niets anders als problemen en lekken.
Zijn nu in onderhandeling met saeco over een nieuwe machine...ben benieuwd.
Een echte teleurstelling

Ton1959 02-02-2009
Geschreven voor: Saeco Talea Ring

Ik heb de 'Ring' op aanraden van de verkoper gekocht, hij zou beter zijn dan de Giro en heeft een snufje wat op een Ipod bediening lijkt. En daar gaat het fout...

Het is niet zo'n knopje als de Ipod heeft, het is een stukje plastic wat, als je met je vinger erop gaat, de machine in werking zet en je koffie maakt.

En dat is bij onze machine steeds een loterij: moet je 1 x met je vinger erop of wordt het toch weer 50 x drukken?

Die 50 x drukken is steeds vaker van toepassing dan de 1 x drukken die er bedoelt is en dat is zéér irritant!

Heel vreemd is dat zo-wie-zo; als je op de middenknop 'drukt' om de machine uit zijn slaap te halen dan doet hij dat direct, gewoon 1 x drukken maar als je koffie wil moet je met één vinger op alle mogelijke manieren op die middenknop drukken...

Nu heb ik de servicedesk gesproken van Saeco en die geeft aan dat de machine terug moet naar hun (in Wijk bij Duurstede). De beste manier van aanleveren is de machine in de doos te doen en die naar hun toe te brengen ('slechts' een uurtje rijden...) dan gaan hun hem repareren.
De TNTpost of andere transporteurs vertrouwen ze niet want ze weten niet of de machine wel heel aankomt. En als de machine stuk aankomt is het niet hun fout en vervalt de garantie!

Wat een ramp! Moet ik eerst naar Wijk bij Duurstede (ik mag wel een TamTam kopen om er te komen!), ben daarna mijn machine 2 tot 3 weken kwijt en dan mag ik hem weer ophalen.
en dan maar hopen dat hij goed blijft.

Zelf weet ik dat de PHwaarde van mijn huid te hoog is, iedere afstandbediening in huis is bijna 'blank', en denk ik dat de 'touch-voelertjes' vol gelopen zijn dus dat dit gewoon weer terugkomt.

Wie heeft dit ook meegemaakt? En wat is het beste? Omruilen voor de Giro en het prijsverschil voor verlies nemen?

Verder vind ik de machine top (als hij het doet) en de koffie goed en de sterkte practisch instelbaar.

Ik heb meerdere merken koffie geprobeerd en ben nog steeds op zoek naar 'de juiste'.
Komt allemaal goed!

De wieltjes eronder zijn een hele goed oplossing, weinig extra ruimte nodig om water te vullen en de drab eruit te halen.
Van lekkage heb ik nog geen last, wel van een zakkend plaatje, dat is niet sterk gemaakt.

Wat ik wél vervelend is dat er in de bovenopening voor gemalen koffie koffiepoeder blijft zitten en dat je er slecht bij kan om het te reinigen.

(Ik heb hem overigens nu 2 maanden in huis)

roberto52 01-02-2009
Geschreven voor: Saeco Talea Ring

Sinds 31-01-2009 gebruiken wij dit apparaat.Het valt ons op dat het waterreservoir niet goed aansluit.De koffie niet warm genoeg is ondanks het voorverwarmen van de kopjes en de uiterste temperatuur stand.
Dus tot nu geen sucses.

Tamaar 16-06-2008
Geschreven voor: Saeco Talea Ring

De Talea ring nu bijna een jaar in mijn bezit en ik ben er erg tevreden mee.
Het ontwerp vind ik heel slim gedaan. Vergeleken bij andere volautomatische espresso apparaten neemt hij weinig plaats in beslag (belangrijk in mijn kleine keuken) en door de wieltjes kan je toch makkelijk bij de lades.
De koffie is heerlijk en het toetsring menu werkt echt heel snel. Je glijd gewoon met je vinger over de ring en alle opties vliegen langs. Veel instellings mogelijkheden zodat mijns inziens iedereene zijn ideale koffie kan bepalen. Geheugen voor meerdere soorten, dus als bv je partner andere koffie wil, hoef je dat niet steeds te veranderen.

Minpuntjes:
-zoals door andere aangegeven is het waterreservoir wel heel snel leeg, en bovendien stopt hij al met koffie afgeven wanner het tankje nog voor 1/4 vol is. Hij geeft dan i.d.d. soms maar een half bakje. Heel vervelend, maar natuurlijk niet een dagelijks probleem.
- de lekbakjes zijn ook erg snel vol in de koffiedik bak vormt snel schimmel. Om de dag ff afwassen dus.
-in tegenstelling tot de andere beoordelers vind ik de koffie juist net niet heet genoeg. De koffie uit de luxere Saeco apparaten wordt heter. Ik los dit op door mijn kopje voor te verwarmen (even een paar seconden in de magnetron voor je de koffie er in doet).

Conclusie. Het is een wat onderhouds intensiever apparaat dan sommige andere volautomaten maar dit komt vooral door de wat kleinere afmetingen. Het is voor zover ik weet het enige volautomatische espresso apparaat wat zo klein is. Ik vind de extra moeite een goede ruil word de ruimte winst. Misschien dat mensen met meer ruimte liever een luxere versie zouden willen.

Ook de prijs/kwaliteit verhouding vind ik erg goed.
De meeste apparaten die een vergelijkbaar kopje koffie zetten zijn minimaal 2 keer zo duur.

Peter2002 08-05-2008
Geschreven voor: Saeco Talea Ring

Prima koffie, makkelijke bediening. Slechts één minpuntje en dat is dat het kopjesplateau wel erg licht is afgesteld. Met twee gevulde koppen zakt deze langzaam naar beneden. Voor de rest prima apparaat.

Bamibal 04-04-2008
Geschreven voor: Saeco Talea Ring

Echt een aanrader, dit apparaat.
Pluspunten: Zelfs als de koffietemperatuur staat ingesteld op gemiddeld is hij echt heet genoeg. Ook kun je de hoeveelheid koffie precies inprogrammeren op je eigen kopjes. Bediening is erg eenvoudig. En natuurlijk heerlijke koffie. Ik gebruik Arabicabonen van V&D.
Minpuntjes: Het is best een groot apparaat. Het lekbakje krast snel, want het is gewoon plastic met een zilverkleurig laagje.

erik en lydia 13-05-2007
Geschreven voor: Saeco Talea Ring

sinds twee maanden in het bezit van deze machine.
Zet erg goede en vooral hete koffie.
Dit in tegenstelling tot ons vorige apparaat, een krups ochestra.
Doordat wij nu diverse machines hebben gehad, kan ik wel een vergelijk geven.
Tegenvaller is bijv. dat het waterreservoir klein is, dagelijks bijvullen dus.
Ook geeft hij niet op tijd aan dat het reservoir leeg is, het komt dus voor dat je maar een half bakkiekrijgt en vervolgens de melding, water bijvullen.
Ook de koffieprut afvoer is klein, ook vaak leegmaken.
Klinkt allemaal negatief maar het zijn kleine dingen.
Apparaat ziet er mooi uit en werkt perfect, koffie krijg je door op de touchknoppen te drukken, deze zijn zeer gevoelig.
Veel instelmogelijkheden.
Als je twee kopjes koffie wilt zetten moet je de knop gewoon twee keer indrukken, het apparaat zet vervolgens twee keer koffie achter elkaar, het duurt hierdoor iets langer dan ik gewend ben.
Zeer tevreden.

MrRene 18-03-2007
Geschreven voor: Saeco Talea Ring

Fijn apparaat. Zeer snel in het opwarmen en een lekkere hete kop koffie(instelbaar). Veel instellingsmogelijkheden vwb smaak. Apparaat spoelt bij aanvang eerst even door dus altijd vers water. In het reservoir zit een soort brita filter voor lekker water. Weet alleen nog niet wat nieuwe patronen kosten en waar je ze kunt kopen.
Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen want ik heb hem pas een paar dagen in het bezit. Voorheen een Solis gehad die 6 jaar naar tevredenheid gefunctioneerd heeft maar deze Saeco maakt veel minder lawaai en de koffie wordt heter.

Goodie 12-03-2007
Geschreven voor: Saeco Talea Ring

Mooi apparaat. Zet heerlijke koffie en is makkelijk te bedienen. Alle onderdelen zijn er makkelijk uit te halen zodat schoonmaken geen probleem is. De wieltjes onder het apparaat zorgen ervoor dat je niet heel veel ruimte nodig hebt om het waterreservoir te vullen en de koffiedik lade te legen, heel praktisch!
Ben nog aan het uitproberen wat voor onze smaak de lekkerste koffie is, maar tot nu toe drinken we heerlijke espresso, machiatto en capucino. Ook de mogelijkheid om gemalen koffie te gebruiken is handig als je eens een kopje caffeïne vrij wilt drinken.
Bij het opschuimen komt er wel eerst wat water uit het stoompijpje dus het is zaak die op te vangen in een ander bakje dan waar je de melk in hebt. Met de juiste melk (friesche vlag langlekker halfvol of vol) krijg je ook mooie schuim.

Titia 05-03-2007
Geschreven voor: Saeco Talea Ring

Ik ben heel tevreden over dit apparaat. Het is heel makkelijk schoon te maken. Ik heb me niet gerealiseerd dat als je veel koffie drinkt je wel heel vaak het waterreservoir moet vullen en het lekbakje moet legen. Het is wel heel makkelijk om te doen. Onder het apparaat zitten 3 wieltjes en je kunt het dan makkelijk draaien om alle bakjes er uit te halen. De schuimer doet het ook heel goed. je krijgt mooi schuim, niet zo dik als met een schuimer die je in de magnetron zet, maar goed. De smaak van de koffie wordt natuurlijk bepaald door de bonen. Maar welke boon ik ook gebruik, je krijgt bij de koffie een heel mooi cremelaagje. Het is eenvoudig om de maalgraad te veranderen en je kunt zelfs tijdens het doorlopen van de koffie de sterkte beinvloeden door aan de knop te draaien. Je kunt niet 2 kopjes tegelijk zetten, ondanks de 2 pijpjes. Door 2 keer op de knop te drukken geeft de automaat na elkaar 2 kopjes koffie af.
Al met al ben ik tot nu toe heel tevreden met het apparaat