Saeco Odea Giro Grey

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Odea Giro Grey op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

radeknosek 02-07-2011
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

Na 3 jaar steeds tevreden. 1x een storing gehad (aan het begin). Deze storing lag waarschijnlijk aan de koffiebonen. Onze buurman heeft een koffiehandel= lekkere bonen.
Apparaat is heel eenvoudig te bedienen
Mogelijkheden zijn OK- voor ons voldoende
Vormgeving vinden wij mooi, helaas is het apparaat van kuntstsof.
Qua duurzaamheid- hij doet het nog steeds. Af en toe moet ik hem ontkalen, 1x per maand de binnenunits goed schoonmaken. En dan doet hij het weer.
Enige minpunt- na 3 jaar begint het stoompijpje een beetje te lekken.
Overal beoordeling: prima apparaat.

kommer en kwel 11-03-2011
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

Wij hebben hem 2,5 jaar geleden aangeschaft. Met pijn in mijn hart ga ik er afstand van doen want het onze relatie met dit apparaat staat op ontploffen.
Wat ik tegenwoordig allemaal moet doen voor een lekkere bak koffie.......... allereerst een half uur eerder opstaan. Na een half jaar na aanschaf begon hij al kuren te krijgen en het laatste half jaar wordt het steeds erger. Iedere keer word ik getrakteerd op allemaal knipperende lampjes en geen koffie. Het water opvangbakje is al een jaar niet meer op zijn plek want dan doet hij helemaal niks meer. Het "signaal" van het koffieprut opvangbakje naar het apparaat maakt geen contact meer. Gevolg, dan doet hij het dus ook niet! Bij een beetje wiebelen en contact zoeken, heb je geluk,....... vrolijk gaat hij de bonen malen maar dan.......... contact valt weg,..... weer wiebelen en contact zoeken en ja, dan denkt het apparaat niet na en gooit mijn versgemalen koffie keurig, netjes in het afvalbakje,....... weg koffie, weg goed humeur.
Dit proces is dagelijks en soms, na 10 minuten martelen, zet ik mijn senseo maar weer aan en "geniet" van een bakje minder smakelijke koffie.
Zeg nou niet dat ik het apparaat niet goed ontkalkt... want dat doe ik altijd keurig volgens gebruiksaanwijzing. Nee, dit maandagochtendapparaat gaat bij mij als defect apparaat op Marktplaats voor de liefhebber.

ricker59 28-12-2010

---------Update review, 28-12-2010---------
ik spoel de zetgroep elke week schoon en zet hem dan met de rest van plastic in de vaatwasser, hij klinkt wel een beetje rouw maar hij werkt nog steeds goed, het enige is soms dat de water sensor niet goed werkt.

---------1e review, 30-3-2008---------
Ricker59:Ben zeer tevreden over dit apparaat. Zet heerlijke koffie,was bang dat het minder zou zijn dan mijn Nespresso(met de cups), ik gebruik de bonen van La Place Italian expresso en deze zijn erg lekker,en waren nu heel goedkoop 6,25 p/kg bij aanschaf van 12 kg (kan ik een kleine 6mnd vooruit) ,gebruikte instelling fijnste maalstand,2 boontjes koffie en waterstand 4.wat me wel iets tegen valt is dat er regelmatig na ongeveer 7 kopjes er al een lampjes gaan branden. Het is allemaal zo weer leeggemaakt of bijgevuld natuurlijk. Voorheen hadden we een Nespresso en daar was het water weer heel snel op. En het lekkere is nu wel dat ik bij elk bakje koffie ik 0.20 euro bespaar t.o.v. de Nespresso. Dus over een half jaar heb ik de machine al terug verdiend.

J10neke 25-12-2010
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

Niet kopen!!! Elke Saeco geeft problemen!! Ik heb ik 2 weken tijd 3 Saeco machines versleten en elke keer begon na een paar kopjes koffie het rode lampje te branden terwijl ik het apparaat eerst controleerde voordat ik het aanzette. Kortom, alles was oke, water bijgevuld, bakjes geleegd en koffiebonen reservoir gevuld. Zie het rode lampje dan maar weer uit te krijgen. Probleem!!!! Spaar liever door voor een duurzaam apparaat maar laat deze staan.

anita2802 24-09-2010
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

is n schitterd apparaat en de koffie is heel warm
de koffiebonen van kruitvat cafe espresso d,italia
is n hele goede keus ook de prijs is acceptabel n kilo voor 5,49 en als hij in de aanbieding is heb je hem voor 3,99
heb verschillende merken bonen uit geprobeerd maar deze is de lekkerste

Freerk Visser 27-06-2010
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

Na 3 jaar redelijk intensief gebruik was bij onze Saeco een pijpje afgebroken. Navraag bij de leverancier leerde dat alleen kijken 65 euro kost, daar komen de reparatiekosten nog bij. Terwijl we precies wisten wat er aan de hand was.
We hebben het apparaat bij ons lokaal service center (Van Ast - Alblasserdam) gebracht, reparatie kostte 59 euro. De machine werkt weer als nieuw.

henkdoornb 11-04-2010
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

Lekkere koffie maar weinig degelijk apparaat. Wij hebben de saeco nu bijna 3 jaar en hij is al 2 keer terug naar het servicecentrum geweest voor flinke reparaties. Garantieperiode is nu afgelopen en als er weer een serieus probleem is dan gaan we geen kosten voor reparatie meer maken. Stoompijpje lekt nu.
Als instapmodel wel aardig, maar helaas te gevoelig voor storingen en technische problemen.

Jan van Dijk1 09-02-2010
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

prima ding, en nog bedankt voor de tip, wanneer het rode ontkalkingslampje gaat branden, gewoon de drubbel 6 seconnden indrukken, weg rode lampje.

Gerard54 27-08-2009
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

Dit apparaat hebben we nu 2,5 jaar naar tevredenheid. Zoals al eerder gemeld, zijn de sensoren erg gevoelig en wordt er daardoor snel een storing gemeld. Stelt doorgaans geen fluit voor. Water- en koffieopvangbakje regelmatig legen en het apparaat werkt weer.
Wat Caroline schrijft gebeurde mij laatst ook, maar het is echt zaak om de cassette minimaal 1Xper week even met warmwater schoon te spoelen en genoeg koffie in het reservoir te doen. Is de cassette niet schoon, dan wordt er koffie gemalen en slaat het apparaat af en gooit de koffie weg. Alles bij elkaar, vind ik dit nog steeds een puik apparaat met prima koffie, waar ik mijn visite nog steeds mee verras. Ook degenen die zelf een apparaat van rond de 1000 euro hebben. Wij gebruiken koffie van AH, Hema en La Place.

carolien1 18-06-2009
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

Sinds deze week gebruik ik 2 nieuwe soorten bonen.
Ons apparaat hoor ik wel de bonen malen maar er komt geen koffie uit het apparaat. Na een aantal keren lukt het wel en dan gaat het weer mis.
Weet iemand waar dit aan ligt ?

kritische gebruiker 29-03-2009
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

1 1/2 jaar in bezit. Koffie kan heerlijk zijn, hangt af van de bonen, maalgraad en hoeveelheid water. Wij houden het tot nu toe op Palermo van Leveld. Schoonmaken 1x per 2 maanden. Ontkalken doe ik niet meer, dan gaatie maar eerder stuk koop ik een nieuwe en kost het waarschijnlijk minder(ontkalken en/of filters volgens schema kosten een vermogen).
Machine werkt tot nu toe goed. Bij lampje: ontkalken, kun je de druppelknop 6 sec. Indrukken en ben je daar ook vanaf. Verder moet je wennen aan de vele alarm lampjes, echter deze duiden erop dat er echt actie nodig is (water/koffie bijvullen, koffieprut verwijderen).
2 punten van kritiek:
1: Lawaai is enorm (geld voor veel espressomachines en wordt niet in de beoordelingslijst opgenomen, jammer.
2: Als het water op is wordt er niet op tijd gewaarschuwd, dan krijg je gewoon een klein (sterk) kopje. Daarna de alarmlamp, maar dat is dus te laat.
Verder zeer tevreden over de kwaliteit/prijsverhouding. Zie dat er bij de Jura's die vele malen meer kosten ook wel eens iets mis is. Tot zover nog geen storing gehad. Dagelijks gemiddeld 8 kopjes espresso per dag, slechts incidenteel cappucino voor gasten die dit altijd zeer positief waarderen.

Alexander1980 28-03-2009
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

Vanwege lekkage uit het stoompijpje heb ik hem teruggestuurd na de fabriek. Daar hebben ze een onderdeel vervangen en binnen 2 weken had ik hem terug. 2 weken na de reparatie weer het zelfde probleem.. Nu is het zelfs zo erg dat de machine zowel aan de onderkant als uit het stoompijpje lekt.. Nooit meer Saeco voor mij Erg jammer want de koffie is wel erg goed.

EtB 10-03-2009

Hallo,
ruim 1,5 jaar de Odea Go in bezit. Na 13 maanden veel goede espresso en cappuccino (En ook veel alarmen, maar goed, daar is mee te leven), begon het eerste mechanisch elektrische probleem.
Binnen twee maande drie micro-schakelaars kapot. Deze vervangen, maar nu na weer een maand weer datzelfde alarm (bovenste en onderste LED branden om en om).
De machine doet nou helemaal niks, geen opwarming, niks.
Ik ben benieuwd of iemand anders dit probleem ook heeft gehad. Heb hem inmiddels uit elkaar, de tmax zijn goed, vermoed dat de hoofdprint kaduuk is.
Evert

dat heb ik weer 03-03-2009
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

Ik vindt het een slechte apparaat die een sensor heeft om aan te sluiten aan de computer bij de verkoop wordt niet verteld dat je het apparaat alle 2 a 3 jaar moet opsturen naar Saeco nederland en dat het apparaat dan geupdate wordt die kosten heb je dus alle 2(a)3 jaar weer,
ik had een goedkoper adres voor reparatie aan mijn ouder koffieapparaat geen verzendkosten ezv.en veel goedkoper in onderhoud service maar die kunnen mij nu niet meer helpen had ik het eerder geweten had ik nooid dit apparaat gekocht maar een waar ik niet al de extra kosten aan heb.

Hapi 19-02-2009

---------- update review ----------
Het service centre was vriendelijker toen ik de machine bracht. Reparatie duurt waarschijnlijk meer dan twee weken. Er staan heel veel defecte machines te wachten.

---------- oude review 12-02-09 ----------
Na twee jaar en twee weken (twee weken verstrijken van de garantietermijn) is het ding weer stuk. Wekelijks schoonmaken, om de zes weken ontkalken, ja, ik heb alles netjes gedaan. Niet vaak gebruikt (ik ben de enige koffiedrinker thuis), maar toch een heel korte levensduur.

Lekkere koffie wel, aanschafprijs relatief laag, maar HEEL veel onderhoud nodig, en HEEL vaak defect.
De serviceafdeling is bijna vriendelijk, en heeft vele tientallen apparaten voor reparatie staan. Een eenvoudige reparatie kost al gauw twee weken.

Is het apparaat z'n geld waard? Neen, zeker niet!
Zou ik het weer kopen? Neen, zeker niet!
Voel ik mij bekocht? Ja, zonder twijfel!

bernhard 20-11-2008
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

super lekkere koffie,dat is het positieve,voor de rest storing op storing.
vaak eenvoudig op te lossen maar toch-bakje zetten,water op-koffiebonen op-opvang bakje legen-koffie prut legen-ontkalken.
grootste storing was een ongebrande boon die alles verstopte.nu is hij helemaal kapot,kraakt en kreunt,geeft geen koffie meer,ik gooi hem weg en dat binnen een jaar.

Tr1bal 04-11-2008
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

+ Verschillende revieuws gelezen en toch maar besloten hem te kopen. Ik vind het een perfect apparaat voor het geld! de koffie is inderdaad goed heet en komt er op goed tempo uit. Wel is het nu natuurlijk moeilijk om de juist boon te vinden die ik lekker vind :).

Elke week een keer goed schoonmaken en dan moet ie neem ik aan lang meegaan.

- Wel vind ik dat het water snel op is, maja. dan is het wel steeds vers.

Bitfreak 17-10-2008
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

Prima apparaat, zet lekkere koffie die ook voldoende heet is, zelfs bij het zetten van twee koppen.

Schoonmaken gaat eenvoudig en het zetten van cappuccino is ook een fluitje van een cent.

De heetwaterfunctie vind ik wat overbodig, voor het zetten van thee heb je toch echt gekookt water nodig en voor andere toepassingen pak je heet water uit de kraan.

Al met al een aanrader, zeker gezien de prijs.

Ge Snoek 16-09-2008

---------- update review ----------
aanvulling op de geplaatste review. De NL reparatie afd is weinig toeschietelijk met zelf reparerende klanten. Zij gaan ervanuit dat je het apparaat iedere keer naar hen toestuurt, vlg de zegsman via de zaak waar je het apparaat kocht zou dat zonder kosten zijn! En straks buiten de garantie kost dat elke keer dus zeker €50. Overigens blijkt er een Duits Forum te zijn: htttp://www. saeco-support-forum.de/odea-serie , waar men wat klant vriendelijker is. De NL TD geeft ook aan dat er geen reparatie handleidingen zouden zijn terwijl de Duitsers daar wel over reppen.
Overigens blijkt er in Woerden nog een reparatie club te zitten die ook een soort smeermiddel voor de zet unit verkoopt. Misschien moet ik daar mijn licht eens opsteken! Kijk bv eens op www.gsrshop.nl. Al met al dus nog steeds geen lekkere capuccino, maar ergernis.

---------- oude review 14-09-2008 ----------
Apparaat nu in minder dan 2 jaar al 3 x gerepareerd. Is een ronduit slechte/zwakke constructie. Na de 1e reparatie al vrij snel weer storing, dus zelf maar eens het apparaat gedemonteerd en gekeken wat er loos was. Blijkt een gebroken tandwieltje. Dit gemeld bij TD van Saeco in Wijk bij Duurstede en per omgaande een nieuw wieltje gestuurd gekregen. Nu een paar maanden later een ander draaiend onderdeel stuk/gebroken, echter vinden van de juiste stand van wielen onderling blijkt een regelrechte ramp. Reparatie handleidingen bv in Engels oid ook niet te vinden. De door mij zelf gedane reparatie zal ik binnenkort met foto's op eigen site zetten, mogelijk hebben anderen er dan ook wat aan.
Wij raden aanschaf van dit apparaat zeker af. Al was het alleen al vanwege de steeds terugkerende ergernis bij het optredende van om reparatie vragende storing. Toen ik na de 1e reparatie het apparaat bij de TD zelf afhaalde schrok ik van het magazijn waar enorme aantallen apparaten stonden. Dit gaf al te denken....

Esther1973 30-05-2008
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

Tijdens het jaar dat wij dit apparaat in ons bezit hebben gehad is't apparaat 4x een periode van 3-6 weken teruggestuurd naar de fabriek i.v.m. storingen. 't Begon met een defecte aan- en uitknop. Vervolgens gaf het apparaat steeds storingen aan waarbij het opvangbakje niet goed gesloten zou zijn. In de fabriek werd dit steeds weer verholpenmaar na 2 kopjes koffie kwam de storing steeds weer terug. Uiteindelijk werden er een aantal onderdelen vervangen waarna we het apparaat weer terugkregen. Helaas kwam hierna de volgende storing tevoorschijn, het apparaat lekte fors. Na veel getouwtrek konden we het apparaat inleveren, Saeco zelf nam het apparaat niet terug maar de verkopende winkel heeft het apparaat uit coulance teruggenomen. Achteraf horen wij alleen maar slechte verhalen over dit apparaat, de ene storing na de ander... Een absolute afrader wat ons betreft.

Wilken 22-03-2008
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

Sinds twee maanden de blije bezitter van de giro. Heb nog gekeken naar de giro plus, maar het enige wat je voor de meerprijs krijgt is een grijze buitenkant. Intern is er geen verschil.
Het apparaat maakt goede koffie en heeft veel instelmogelijkheden (sterkte, hoeveelheid koffie en maling). Het stoom/heet water pijpje werkt ook goed. Hij maakt mooie cappucino's van volle melk.
Opwarm tijd is 30sec waarna hij zichzelf 2sec schoonspoelt. Koffie is erg heet (tenzij je koude bekers met koude koffiemelk gebruikt, maar dat lijkt me logisch)
Eén keer per week intern schoonmaken voldoet. Verder het prut- en lekwater bakje regelmatig leegmaken als hij dat aangeeft (na ongeveer 8 kopjes koffie).
Het enige nadeel dat ik kan verzinnen is dat je in fel zonlicht niet aan de lampjes kan zien of het apparaat aan staat. Je moet dan naar de aan/uit knop kijken (die staat bij aan naar binnen)
Kortom: Echte aanrader!

Ruben de Groot 19-02-2008
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

goed apparaat. Als je hem goed onderhoud en wekelijks schoon maakt is het heerijk koffie drinken. Water, bonen en afval op niveau houden en hij hij staat voor je klaar. Koffie is alleen niet heel erg warm. Warm je je kopje vooraf en gooi je geen koude koffiemelk er in dat is het zeer acceptabel. Zeer gebruiksvriendelijk en onderhoud is simpel. Op de lange termijn moet nog blijken daarvoor wel een extra verzekering voor afgesloten. Met al de apparaten kun je geloof ik pech hebben

bjorn 15-02-2008
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

wij hebben nu het saeco odea go ruim een half jaar in ons bezit. na wat kleine beginners problemen (gezien wij de ouderwetse koffiepot gewent waren) waren we toch al snel aan het apparaat gewend, en ik moet zeggen hij bevalt prima. de koffie is heerlijk en heet, en een capucino is ook snel en lekker gemaakt. wij gebruiken het stoommontje ook om theewater mee te maken gezien je hem ook helemaal open kan draaien.
we zijn er erg blij mee, en hebben er tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Johan A. 15-12-2007
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

Uitstekend apparaat, nu twee weken in gebruik naar volle tevredenheid. Lekker eenvoudig toestel, doet wat het moet doen lekkere koffie\expresso maken en voor de liefhebber maaktie een mooie schuimkraag op je cappucino.Ben nu nog een beetje aan het experimenteren met diverse bonen en hoewel smaak persoonlijk is hou ik met aanbevolen voor tips. Onderhoud is ook simpel, ik maak 1 x per week het binnenwerk schoon, wat na zo'n 40-50 kopjes ook echt nodig is en ik leeg het prutbakje en afvalwaterreservoir elke dag. Het apparaat doet wat plastic-achtig aan, maar voor deze prijs kun je niet alles verwachten. Ben wel benieuwd naar de duurzaamheid van het apparaat.

Gaucho Gringo 30-10-2007
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Grey

Op basis van de informatie op deze site gekozen voor de Saeco Giro Plus Titanium.
Wat mij ook over de streep hielp, is het feit dat DE zich prominent aan deze machine verbindt. Verder was de aanbieding op dat moment wel rg aantrekkelijk.
Ook vond en vind ik dat er niet teveel elektronische snufjes aan moeten zitten , je kijkt toch gn film op je koffiemachine(?) Mr mogelijkheden wil ik dus niet!
De gebruiksaanwijzing is soms een beetje onduidelijk en je moet het erratum inderdaad GOED lezen! Vooral voor wat betreft het instellen van de maaleenheid. Dat knopje moet je namelijk indrukken met de speciale sleutel en drna draaien.
Ik gebruik ALTIJD gefilterd water voor mijn waterkoker en koffiezetapparaten, d.m.v. een BRTA waterfilter. In mijn waterkoker heb ik daarom bijna gn kalkafzetting. In de Giro Plus heb ik ook nog gn kalk kunnen vinden. Gemiddeld zet ik zo'n 6 kopjes per dag. Toen de machine dus aangaf dat ik moest ontkalken, heb ik die melding uitgezet en ben doorgegaan.

De machine produceert wat lawaai met het malen van de koffiebonen, dit vind ik niet storend. Het grootste nadeel vind ik dat wanneer je de stoompijp gebruikt, je er eerst een ander bekertje onder moet houden, zodat de machine het restwater uit de leiding pompt. Wanneer je dit niet doet, zit al dat water in je melk. Afgezien hiervan lukt het opschuimen erg goed met zowel volle als halfvolle melk. Natuurlijk doorstaat het schuim van volle melk de suikerproef beter, omdat deze vetter is. Meer stomen betekend vaker bijvullen, dit is echter niet storend, een gewoon apparaat moet je veel vaker vullen. Het stomen produceert behoorlijk wat afvalwater in de lekbak.
Het binnenwerk van de machine is makkelijk uitneembaar en zr goed schoon te spoelen. Ik raad aan om dit met koud water te doen, zodat de ingevette delen gewoon vet blijven. De koffie korrels die zijn blijven plakken hebben gn invloed op de smaak van de koffie, ze komen er toch niet mee in contact. Dit moet echter wel lke week, anders krijg je schimmelvorming (Gebruiksaanwijzing beter lezen ;-) )
De juiste instelling had ik vrij snel gevonden, ik gebruik fijn-maling, met de koffie indicator op 3 boontjes, en water op max. 2e punt van de ring (v.l.n.r.).
De machine heeft een warmhoudplaatje voor kopjes. Dit is een wassen neus, door het malen trilt de machine en vallen je kopjes er vanaf. De machine zet ik dus na het 2e bakje weer uit, o.a. om stroom te besparen. Wanneer je hem binnen 1 uur weer aanzet is hij binnen een minuut weer klaar voor gebruik. Na 1 uur is dit 1 minuut, omdat hij dan een spoelprogrammaatje afwerkt.
Het gebruik van dark roast bonen is niet mogelijk, deze zetten teveel vet af in het binnenwerk.
Verder worden alle andere soorten goed gemalen. Aan het residu kan je al zien of je goede bonen hebt, je ziet dan nl. in het afvalbakje keurig intacte pucks liggen. Wanneer je een minder goede (goedkope) boon of melange gebruikt wordt het een smerige brij.
Koop dus altijd je bonen bij een gespecialiseerde winkel, daar kan je ook altijd terecht voor advies.

Ben dus zr tevreden met de machine en kan hem eenieder aanraden, zeker vanwege de prijs-kwaliteit verhouding.