JURA 13409 groen, rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA 13409 groen, rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

M. de Laet 11-01-2012
Geschreven voor: JURA 13409 groen, rvs

Ena 5 nu een paar maanden in bezit. In het begin overdonderd door de smaak. Met name senseo is bij vrienden/familie niet meer te drinken als je dit hebt geproefd.
Nog wel zoeken naar de juiste bonen, die erg bepalend zijn voor de smaak. Ik zag dat de consumentenbond een 3,6 gaf voor de smaak op schaal van 10 (bitter en beetje zuur). Dat herken ik bij de sterkere type bonen ook. Maar bij wat mindere sterke bonen heerlijke koffie.
Onverwacht waren ook de handelingen die je regelmatig moet uitvoeren (waterreservoir vullen, afvalbakje legen etc.). Uiteindelijk is dit altijd minder dan de tijd je kwijt bent met het zetten van koffie in een normaal apparaat of het zetten van espresso in een apparaat met pistons. Dus relatief kost het je niet zoveel tijd. Alleen als je achter elkaar het apparaat aanzet, deze moet opwarmen, spoelen en je ook nog alles moet vullen en legen, dan kan het wel eens lang duren voordat je aan een geurig bakkie zit.
Ben erg tevreden met apparaat en hoop dat als ik de ultieme bonensoort te pakken heb, dat ik dan helemaal kan gaan genieten.

M Schenk 15-01-2012

Bedankt voor deze review
Corazon van Simon levelt is een erg fijne boon !

Rob Schieving 16-10-2011
Geschreven voor: JURA 13409 groen, rvs

Wij hebben nu de ena 5 bijna een jaar in ons bezit aangschaft bij het kookpunt in rotterdam het enige minpunt van deze machine vinden wij dat de bonen niet helemaal doorglijden maar blijven steken