Krups Evidence volautomatische espressomachine - Chrome EA893C chroom, metallic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Evidence volautomatische espressomachine - Chrome EA893C chroom, metallic op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Roks 30-01-2019

een prima machine voor een goede prijs

Omdat mijn oude machine de geest gegeven had heb ik op internet wat gezocht op verschillende machines en besloten de om de Krups Evidence EA 893 C aan te schaffen.
Wij waren wel wat gewend qua instellingsmogelijkheden en koffiesoorten dus de verwachtingen lagen hoog ………..
Het is niet een machine van stekker er in en gaan. Je moet het een en ander in elkaar zetten en operationeel maken maar al snel waren dag, datum en tijd ingesteld, de ontharder/waterfilter geplaatst het reservoir gevuld en de bonen in de machine gedaan. Wij gebruiken meestal de bonen van de Hema, prima smaak, branding en prijs.
Op het display vind je verschillende ikoontjes voor basissoorten koffie zoals espresso, cappuccino, latte macchiato en lungo. Één druk op de knop en de machine gaat opwarmen..
Maar als je echt een lekker bakkie wilt kan je de maling nog heel eenvoudig instellen door aan de knop in het bonencompartiment te draaien. Kost een paar kopjes koffie maar dan heb je ook wat.
Op het display zit tevens de mogelijkheid de waterhoeveelheid per kopje te verhogen of te verminderen. Daarnaast de extra shot knop om bij bv een cappuccino een extra beetje koffie te krijgen. Ideaal voor cappuccino drinkers die de koffie te slap vinden. Bovendien zit de instelling “dark” op de display, je krijgt dan een sterkere kop koffie dan via de basisinstelling.
De machine heeft ook een bluetooth-functie die je direct kunt pairen met je telefoon. Zet dan machine ’s avonds op standby en zet ’s ochtends, via je telefoon, je eerste bakkie koffie. Het is dan klaar als je in de keuken komt, als je tenminste niet in de keuken zelf slaapt of op 1 kamertje woont.
Wat een machine. Ronduit geweldig!

Pluspunten

• goede keuzes voor verschillende soorten koffie
  • prima instelbaarheid
  • bluetooth

Minpunten

• kleine opvangbakjes
  • schoonmaken melk unit

IMuitHelmond 23-01-2019

Krups Evidence

Na dit product een tijdje in huis te hebben moet ik zeggen dat ik er nog steeds geen genoeg van kan krijgen. Het design is complex maar tegelijkertijd simpel. Krups is makkelijk te bedienen dankzij de vereenvoudigde display.

Met de Krups app kun je eenvoudig koffie op afstand zetten. Via de app kun je ook je favoriete koffie samenstellen en opslaan.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Snel

Minpunten

• App kan soms crashen

Chou91 22-01-2019

Heerlijke koffie, veel instellingen mogelijk

Update;
Ik ben nog steeds tevreden over dit product, heb het nu al enige maanden thuis staan. De uitstraling past goed bij mijn moderne (wit, beton, accenten van 'ijzer') keuken. Het schoonmaken is eenvoudig genoeg, Van het koffiezetten op afstand krijgt mijn vriend soms geen genoeg. Hij zet dan 's avonds al een kopje eronder, dan kan hij in de ochtend direct koffie 'zetten' en staat het klaar zodra hij beneden is. Wel belangrijk dus om er eerst een kopje onder te plaatsen. De instellingen zijn simpel aan te passen. Helemaal als je dit via de app doet. De app functioneert goed en wij hebben hier geen klachten over. We zijn tevreden met de koffie. Ook de opschuimer is prima. Het slangetje schoonmaken is soms lastiger.

Review 02/09/2018:
“Veel mogelijkheden voor lekkere koffie.”
Het product was netjes verpakt en bij het uitpakken kwamen we al de nodige extra's tegen. Nadat we het apparaat van netstroom hadden voorzien hebben we het stappenplan volgens de gebruiksaanwijzing gevolgd. Het was even onduidelijk welke figuren (verwijzingen in de tekst) er werden bedoeld om de tekst te verduidelijken (deze stonden voorin het boekje).
De waterhardheid hebben we getest met een stripje. In de machine kon je vervolgens instellen hoe 'hard' je water is. Leuk dat dit erbij zat, helaas maar één stripje.

Machine was binnen 10 minuten 'up and running'. Bijbehorende app gedownload, koppeling via bluetooth ging vlekkeloos en snel. Het toestel ingesteld, aanpassingen gemaakt aan fabrieksinstellingen voor de koffie variaties. App houdt bij hoe vaak er koffie gezet is en wanneer het bijgeleverde kalkfilter moet worden vervangen. Helaas vind je veel opties van de app niet terug in de instellingen van de machine. Het lijkt er dus op dat je de app ook echt nodig hebt om alle functies van de machine te kunnen veranderen/gebruiken.

Wij vonden de koffie lekker en ook de andere koffie variaties.
Helaas word niet aangegeven dat het bonenbakje leeg is, ook bij het water is dit een probleem. Dit kan dus ineens een pop up in het schermpje veroorzaken terwijl je denkt dat je koffie al 'in de maak' is. Het maalgeluid is al geweest.

Makkelijke opties voor 'extra shot' (= meer koffie) en 'extra dark' (donkerder). Koffiedik prima te legen en niet rommelig. Machine lekt niet en is een goed formaat vind ik.

Vind de machine wel te duur voor de opties die je krijgt, had meer luxe verwacht. Uitstraling is wel mooi.

Pluspunten

• Lekkere koffie (zelf bonen kiezen)
  • Veel instellingen
  • Melkopschuimer voldoet
  • 'Afstandsbediening'

Minpunten

• Snel water leeg

Berend Deekens 17-01-2019

Sinds een half jaar hebben we deze volautomatische koffiemachine van krups , het apparaat heeft een fijne afmeting niet te groot en is mooi van design een echte aanwinst op je aanrecht . Je kan verschillende soorten koffie mee maken . latte machiatto , capucino maar ook een espresso maar ook gewone opgeschuimde melk . Bij het zetten van de koffie kun je zelf het aantal milie liters invullen dus je kan vetschillende grote kopjes gebruiken en met de optie dark is de koffie net even is sterker van smaak . Het apparaat is mooi van formaat en heeft tiptoetsen bediening en je kan via je mobiel een app downloaden waardoor je de machine op bed of op de bank aansturen om koffie te maken . Er gaan koffiebonen in deze machine wat natuurlijk persoonlijk is kwa smaak . ook is het schoonmaken ervan gemakkelijk en ontkalken je volgt gewoon de aanwezing op het digitale display . kortom een fijne machine die heerlijke koffie zet en precies op temperatuur niet te koud en niet te heet het apparaat is wat aan de dure kant maar dan heb je er ook wat voor . wij zijn igg enthousiast en de senseo staat hier op zolder ;)

• Niet te groot
  • Gemakkelijk te bedienen

Zoemmmm 13-10-2018
Apparaat neemt heel veel tijd om een kop te zetten. Sterkte van smaak is waterig en kan niet worden aangepast aangepast. Tijdens de eerste dag testen kwam er al water onder het apparaat vandaan!! Dat kan niet goed zijn. Niks voor mij!

Minpunten

• Te groot
  • Lekt water
  • Duurt te lang

Stefanie 20-09-2018

Heerlijke koffie, simpele bediening

De koffie uit de krups is heerlijk. De bediening is simpel en duidelijk. De instellingen kan je per bakje koffie veranderen en zo moet je er dus zelf achterkomen hoe je je koffie het lekkerst is. Er zijn genoeg keuze mogelijkheden en het menu is duidelijk en makkelijk te bedienen. Het schoonmaken doet het automaat automatisch na elk bakje koffie. Enigste puntje van kritiek is dat het best lang kan duren voordat je banke koffie klaar is.

Pluspunten

• Smaak
  • Bediening
  • Tempratuur

Minpunten

• Tijd van een bakje koffie zetten

ReviewEHR 13-09-2018

Makkelijk te bedienen, vullen en schoon te houden, goede app

Dit apparaat is snel uitgepakt en opgezet. Eenmalig wat doorspoelen en instellen en dan kan je aan de slag. Het formaat is toch verrassend compact. Het vullen van het waterreservoir en het bonencompartiment gaat makkelijk. Die zijn van bovenaf goed te bereiken en ook onder lage bovenkastjes bijv. nog goed te vullen.

Alleen de opvangbak voor de verbruikte koffie zou misschien anders kunnen. Deze zit aan de zijkant. Op zich heb je daar heel weinig ruimte voor nodig omdat deze best smal is, maar je hebt wel voldoende ruimte nodig voor je hand om deze er tussenuit te kunnen halen. De lekbak schuift heel makkelijk naar voren om te legen. Ook de onderdelen voor de melktoevoer zijn makkelijk uit te nemen en schoon te spoelen.

Het kiezen van de gewenste koffie gaat makkelijk met enkele voorkeuze toetsen op het front van de machine. De laatste instelling per keus wordt bewaard. De standaardinstellingen leveren een redelijk sterke koffie op. Voor mij prima, maar de meeste anderen willen het wat milder. Gelukkig is dat makkelijk aan te passen: na het kiezen van een koffie - tijdens de bereiding - kan je het volume water aanpassen en zo de sterkte beïnvloeden. Ook kan je makkelijk nog een extra shot toevoegen.

De keuzes met melk zijn ook makkelijk aan te passen. Melkbus vullen (of slang in een melkpak hangen) en het tuitje inprikken in het apparaat. Vervolgens cappuchino of macchiato kiezen. Dan kan je nog de duur van voorverwarmen aanpassen - en daarmee de hoeveelheid melk - en hoeveelheid water. Het is even uitproberen, maar na een paar koppen weet je welke instelling het lekkerste is.

Wat erg helpt is de app waarmee je voorkeuren onder een eigen naam kan opslaan. Zo kan je makkelijk alle wensen opslaan. 's Ochtends wil ik een sterkere kop dan 's middags en na het avondeten nog een kleine shot. Dat is zo makkelijk te kiezen. En voor een sterke Americano voor de één en een slappe bak voor de ander hoef je dan niet meer per kop aan te passen. Alleen bij het wisselen van bonen moet je wel weer even uitzoeken wat voor die bonen/merk het lekkerste is.

Het malen maakt aardig wat geluid, maar eigenlijk hoort dat er wel bij. Bij sommige programma's zitten er verschillende stappen in, dus je moet wel op het display kijken of de koffie echt klaar is.

Al met al een praktisch apparaat met kleine 'footprint', makkelijk te bedienen en veel mogelijkheden om de koffie op ieders smaak aan te passen (en op te slaan).

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk vullen
  • Makkelijk schoonmaken
  • Makkelijk te bedienen op het apparaat
  • Makkelijk te bedienen via app/bluetooth

Minpunten

• Beetje traag
  • Standaard instellingen geven vrij sterke bak
  • Spoelen vult de lekbak snel

Jen 07-09-2018

Makkelijk te bedienen

De voor geprogrammeerde drink opties zijn goed te drinken. Je kunt Krups app gebruiken om te wijzigen

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk

Minpunten

• Vaak schoon maken
  • Bluetooth verbinding

Thedaikatano 06-09-2018

Goede koffie. Met geduld

Een goed koffie apparaat met voldoende mogelijkheden.
De machine is voorzien van vele opties, en het is mogelijk je koffie op allerlei manieren te personaliseren.
Maakt dit hem perfect? Zeker niet.
De koffie is goed van temperatuur. De melk is goed van dikte en de smaak is dik in orde.
Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de bonen die je gebruikt.

Het bonenreservoir is groot genoeg dat je niet constand aan het bijvullen bent. Het water reservoir ook.
De machine komt met een schoonmaak pakket, en een water filter plus hardheidstester. Het is mogelijk het filter in te stelllen op de geteste hardheid.

De app is een leuke bijkomstigheid. Makkelijker instellen van de machine voor gebruik. Makkelijker kiezen hoe je je koffie wilt.
Ook is het mogelijk eerdere keuzes met 1 druk op de knop wederom te maken.

De opvangbakjes zijn wat klein. Deze moeten wel regelmatig geleegd worden.

Grootste klacht voor mij, het duurt soms erg lang voor een kopje koffie.

Tevens, bij het gebruik maken van warm water spettert dit uit de tuit, met als gevolg koffie en water (bij bijvoorbeeld Americano) overal. Dit kan echt wel verbeterd worden .
Het schoonmaken van de machine na het gebruik van melk is wat tijdrovend.
Wel is er zorg besteed aan de manier waarop dit kan. Dit gaat best makkelijk.

Verder erg tevreden. Mooie crema laag. Uitstekende koffie bij gebruik van goede bonen.

Pluspunten

• Water reservoir
  • smaak
  • temperatuur
  • mogelijkheden
  • app

Minpunten

• opvang bakjes
  • warm water afgifte

zwaantje1970 26-05-2018

Lekkere koffie

Ik heb het apparaat nu een paar weken in huis en ik ben wel tevreden.
De koffie is lekker, ligt natuurlijk wel aan welke bonen je gebruikt, maar als je zo'n apparaat aanschaft lijkt het me niet dat je op de bonen gaat besparen.
Het schuim is goed als je houdbare melk gebruikt, ik gebruik zelf de halfvolle variant i.v.m. de calorieen en dit schuimt super.
Een nadeel vind ik dat het apparaat na max 1,5 uur vanzelf uitgaat. Als je hem aanzet moet hij ff opwarmen, ik zou liever zien dat ik deze functie ook uit kan zetten. Ik vind het reinigen van het melksysteem omslachtig. Het apparaat vraagt soms na 1 kop cappucino al om het systeem te reinigen, je moet het slangetje losmaken en dit reinigen onder de kraan. Ook moeten de bakjes voor het water en koffieprut snel geleegd worden, de koffieprut is dan nog helemaal niet vol.
Het gebruiksgemak is super, je kan makkelijk op het apparaat kiezen welke koffie je wilt, keuzes genoeg en je kan ook 2 kopjes tegelijk zetten. Je kan je persoonlijke voorkeuren instellen in de app en via de app (bluetooth) koffie zetten. Zelfs de (klein) kinderen kunnen nu koffie zetten.
Je kan er ook thee mee zetten. Ik heb mijn thee graag op 100 graden, maar het apparaat geeft je de keuze uit kruiden en/of zwarte thee en past hier de temperatuur op aan.

Pluspunten

• Gebruik van de app
  • Koffie keuzes
  • Favoriete instellen

Minpunten

• Reiniging melksysteem
  • Afvalbakje water en prut snel vol
  • Automatisch uit na max 1,5 uur

Iekss 25-05-2018

Compleet en compact

We hebben de krups nu een maand en ik moet zeggen dat ik het een super fijn apperaat vind met heerlijke koffie . Alles wordt netjes weergeven via het scherm of via de app en ook de schoonmaak handelingen worden op die manier voorgekauwd . Enige minpuntje vind ik de opschuif functie deze voldeed na een week al niet meer en gaf maar heel weinig schuim ondanks de vele schoonmaak pogingen . De melkopschuimer moet ook echt na ieder gebruik grondig worden gereinigd en dat is best wel even een klusje.

Pluspunten

• Compact
  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • Mooi
  • Groot reservoir
  • Zuinig in gebruik

Minpunten

• Opschuimfunctie functioneerde zeer matig

Charde 25-05-2018

Gebruiksvriendelijk apparaat

Wij hebben dit product inmiddels een aantal weken in huis en wij zijn er lyrisch over! Eerst hadden wij een koffiemachine waar pads in moesten, dan is dit zeker een stap vooruit. Het apparaat ziet er qua design mooi uit met een touch bedieningspaneel aan de voorkant. Het gedeelte waar de koffie uit komt is verstelbaar in hoogte, wat handig is als je verschillende kopjes gebruikt en het daardoor niet spettert. Het waterreservoir is makkelijk bij te vullen net als de sectie waar de bonen in moeten.

Daarnaast kan je nog bepalen hoe fijn gemalen je de koffiebonen wilt wat weer afhangt van hoe sterk je de koffie het liefst drinkt.

De app is zeer makkelijk te gebruiken en het grootste voordeel eraan is dat de koffie aangepast kan worden. Je kan kiezen hoeveel milliliter koffie je wilt, een extra shot, dark of normale koffie en nog veel meer opties. Daarnaast kan je instellen welke koffie op welke manier je het lekkerst vond en deze kan je opslaan als je favoriet!

Een nadeel (kan ook als voordeel gezien worden) is dat wanneer je een koffie maakt met opgeschuimd melk, je steeds het melkreservoir dient schoon te maken net als het apparaat door te spoelen. Voordeel eraan is dat het apparaat wel onderhouden blijft.

Al met al is dit zeker een aanrader, de koffie smaakt zeer goed (afhankelijk van de bonen) en er zijn tal van mogelijkheden en is zeer makkelijk te bedienen.

Pluspunten

• Keuzes aan koffie
  • Touchscreen
  • Met een app te bedienen

Minpunten

• Reinigen na elke koffie met melk
  • Afvoerbak van restwater zit snel vol

Corinne 25-05-2018

Mooie machine maakt heerlijke koffie

Uitpakken, afspoelen, in elkaar zetten en meteen aan de slag. Zo simpel is het met deze machine. De dikke gebruiksaanwijzing goed doorgenomen maar eigenlijk wijst het zichzelf. Wij zijn een cups machine gewend en in vergelijking daarmee is de kwaliteit van de koffie een enorme verbetering. Het gebruik via de app of het display is erg gemakkelijk, er zijn veel verschillende dranken te bereiden en de sterkte kan worden aangepast. Vooral de cappuccino is bij ons favoriet met zijn heerlijk zachte melkschuim. De slang kan gewoon in een pak of een beker melk dus geen gedoe met een losse melkopschuimer. Vooral lekker spelen met deze machine door verschillende koffiebonen te proberen, verschillende melksoorten en met zelfs af en toe een siroopje erdoor voel ik me net een professionele barista. De warmwater functie voor thee in drie verschillende temperaturen werd in het begin amper door ons gebruikt maar ter compensatie van alle cafeïne wordt de machine nu ook weleens gebruikt voor een lekker theetje. Aangezien het oog ook wat wil is het strakke design een opvallend mooie verschijning in onze keuken. Een flinke allrounder waar we nog een hoop plezier van gaan hebben.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • prachtig design
  • veel mogelijkheden, niet alleen de standaardkoffie

Minpunten

• na elk melkrecept doorspoelen en schoonmaken
  • relatief vaak lekbakje moeten legen
  • behoorlijke financiële investering

Dennis1980 05-05-2018

Lekkere koffie maar apparaat kan beter

Bij binnenkomst van de Krups EA893C was het uitpakken en aansluiten simpel en goed uitgelegd! Het instellen was zo gedaan en ook het connecten met mijn telefoon middels Bluetooth was kinderspel. Alles even afgespoeld voordat ik het apparaat voor de eerste keer ging gebruiken en gaan. Dit was echter wel even spelen om te kijken welke en hoe de koffie het lekkerste was. De cappuccino en latte machiatto waren lekker alleen de long koffie niet zo. Die was slap en ik kon niet vinden hoe ik deze sterker kon stellen. Dit lukte ook niet met de hoeveelheid aan te passen wat erg simpel te doen was. Na wat zoekwerk uitgekomen om samen met de long koffie de functie dark aan te zetten. Dit moet echter wel bij iedere keer koffie zetten. Het is dus steeds een extra handeling door het knopje "dark" aanraken maar toch. Nu ik het apparaat wat langer in gebruik heb is de makkelijkheid en het gebruiksgemak van het begin wat minder geworden helaas. Zo moet er na elke keer een specialiteit met melk is gemaakt het apparaat spoelen, wat logisch is, maar neemt het slangetje naar het externe melkreservoir niet mee. Die moet dus afzonderlijk nog schoongemaakt worden. Ook is het slangetje naar het externe melkreservoir wat lastig aan te sluiten. Je moet deze op het pijpje van het melkreservoir aansluiten maar dat is elke keer even priegelen. Daarnaast valt op dat het opvangreservoir wel vaak geleegd moet worden en altijd samen met het opvangbakje van de koffie geleegd dient te worden. Daar zitten dan max 4 a 5 keer koffieresten in. Al met al is het dus best omslachtig en ben je steeds wel even bezig. Ook duurt het vrij lang als je cappuccino of machiatto zet. Dit duurt zeker langer dan een minuut. Oke is maar een minuut maar had ik sneller verwacht. Zeker van een vol automatisch apparaat van deze prijs. Voor dit geld is er zeker verbetering mogelijk.

Pluspunten

• Lekkere melkspecialiteiten
  • Americano is heerlijk
  • Eenvoudig aansluiten

Minpunten

• Erg vaak opvang en lekbak legen
  • Tijd van bereiding
  • Spoelen na melkspecialiteiten kan beter