Siemens TK76201RW zwart, rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Siemens TK76201RW zwart, rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

SoEzi 25-01-2011
Geschreven voor: Siemens TK76201RW zwart, rvs

Smaak: heerlijke koffie. De bonen zijn ook belangrijk, natuurlijk. Ik ben nog aan het experimenteren met allerlei merken en soorten. Tips zijn welkom.

Mogelijkheden: Meer dan wij gebruiken. Meestal zetten we gewoon zwarte koffie of espresso. Dat geeft het minste gedoe met schoonmaken van melk-attributen. Maar hij kan veel meer.

Gebruiksgemak: rechttoe-rechtaan. Het enige wat ik kan aanmerken is dat er maar 3 standen zijn voor sterkte van de koffie en 3 voor de hoeveelheid water.

Vormgeving: voor mij minder belangrijk omdat het apparaat in de bijkeuken staat. Daardoor is het toch wel hoge geluidsniveau ook minder belangrijk.

Duurzaamheid: het apparaat is 2 keer opgehaald en gerepareerd door Siemens (2 keer ruilapparaat gekregen). Eerste keer omdat de lade voor gemalen koffie niet meer wilde sluiten. Het apparaat is daarvoor teruggeweest naar Duitsland. De 2e keer is de maalunit vervangen omdat er een klepje afgebroken was.

Op dit moment werk het apparaat goed. Ik heb ongeveer 2000 kopjes gezet. Het apparaat maakt wel een vreemd geluid bij het zetten van de koffie (waarschijnlijk door de hoge waterdruk) van bonen. Bij het zetten met gemalen koffie via de lade heeft hij dit geluid niet.

Samenvattend: Koffie is heerlijk en niks op aan te merken. Ik ben wel een beetje bang voor de storingsgevoeligheid.