Saeco HD8946/01 rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Saeco HD8946/01 rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Een ontevreden philips klant 19-06-2012
Geschreven voor: Saeco HD8946/01 rvs

Een mooi apparaat dat lekkere koffie maakt maar......
De temperatuur van de varianten met melk is echt te laag. Dat is verder ook niet in te stellen. Je kunt de koffie wel heter zetten, maar naar mate de hoeveelheid melkschuim toeneemt daalt de temperatuur. Ik heb de helpdesk van philips daar al een vraag over gestld. Daar kreeg ik ls antwoord dat de melk wellicht te koud was, zo uit de koelkast. Een belachelijke opmerking! Enerzijds omdat melk uit de koelkast per definitie koel is (bij ons ongeveer 6 graden) en anderzijds omdat men juist aangeeft dat de melkkam in de koelkast bewaard kan worden. Philips moet hier echt wat aan veranderen. Nu sta ik voor joker als ik voor iemand een cafe-latte wil maken en ik die daarna even moet bijverwarmen in de magnetron. Dat verzin je toch niet bij het duurste model uit de serie?
Dan de constructie. Op het eerste gezicht goed, maar als je verder kijtt toch wel wat minder goed overdacht. Als je de melkkan er bijvoorbeeld op klikt gaat bij mijn toestel de frontdeur een stukje open. Dat komt door ruimte op de scharniertjes in combinatie met het feit dat het lekbakje waarop de melkkan rust aan de deur vast zit en verder niet ondersteund wordt. Waarschijnlijk heeft met dit bij het ontwerpen al ontdekt, want een klein magneetje bovenan de deur moet dit "opvangen". Wederom werkt dat niet goed bij mijn apparaat.
Positief is het bonenreservoir. Lekker groot. Daartegenover helaas een te klein waterreservoir en te kleine waterlekbakjes. Je blijft echt aan de gang met het schoonmaken. Soms al na twee of drie kopjes.
Ik weet niet of ik een maandagmorgen exemplaar te pakken heb maar tevreden ben ik niet. Zo werkt de vingerafdrukscanner ook niet goed bij mij en zit de rvs-bekleding hier en daar ook niet goed vast. Het is dus ook geen apparaat van rvs zo blijkt maar van kunststof, bekleed met rvs.
Ik weet niet of ik een maandagochtendexemplaar te pakken heb, maar als de kwaliteit van mijn apparaat representatief is, zou ik zeggen: Denk er nog eens goed over na als deze zou willen aanschaffen, vooral omdat de helpdesk bij vragen domme antwoorden geeft. Ik ga hierover zeker nog contact met philips opnemen, maar omdat er nog geen enkele review van dit toestel te vinden was wilde ik mijn ervaring wat uitgebreider beschrijven. Wanneer ik wat meer kan melden over de duurzaamheid zal ik dat in een aanvullende review doen. Voor nu echt ontevreden over de prijs-kwaliteitverhouding.