De'Longhi BCO 420 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi BCO 420 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Lassy75 06-04-2014

We komen van een DeLonghi Caffe Treviso. Deze begon te lekken en bleef doorverwarmen, ook al stond hij uit. De smaak was ook wisselend en dus waren we toe aan een nieuwe machine.
Toen ik deze BCO 420 op Kieskeurig tegenkwam was ik in het begin nogal huiverig i.v.m. sommige matige reviews. Na meer research bij andere winkels te hebben gedaan hebben we toch maar de stap genomen en hem besteld.
Het grote voordeel van deze machine is de combi van espresso en een gewone koffiezetter. Ideaal voor z'n tweetjes, maar met visite kan je een goede pot koffie maken.
Opwarmen gaat snel. De smaak is elke keer goed. De espresso heeft een mooie schuimlaag. Opschuimen van de melk gaat ook perfect. De reservoirs zijn ruim voldoende. De machine werkt ook goed met fijn espressopoeder, de druk is dus voldoende. Ook de temperatuur van de espresso is goed.
We hebben nog geen lekkages gehad. De machine ziet er ook nog eens goed uit met de delen in geborsteld RVS look. Al met al een apparaat waar wij zeer tevreden over zijn.

G.D.Johanns 14-12-2013

Midden juli hebben we deze op zich fraaie koffiezetter aangeschaft. Voor echt gebruiksgemak was het best wel even wennen, maar na de gewenningsperiode waren we wel tevreden.

Echter midden november begon het apparaat te haperen.
Het gedeelte voor filterkoffie functioneerde niet goed. Het water liep traag en na enige tijd was er uitsluitend stoom ontwikkeling. Het probleem hield niet op na ontkalking conform gebruikshandleiding. Ook liep het water langs de filterhouder als er espresso gemaakt werd. Kennelijk overeenkomstige problemen als TenCaat ervaren heeft

Het apparaat is ter reparatie aangeboden aan de webwinkel [Koopjeskampioen] waar het gekocht is. Na enige weken hebben we een volledig nieuw apparaat ontvangen daar het niet gerepareerd kon worden.
Hopelijk was het een zgn. maandagochtend exemplaar en blijft het nieuw verstrekte apparaat het wel goed doen. Want overigens zijn we er tevreden over en heeft het een prachtige vormgeving.
Over de afhandeling van de klacht door de Koopjeskampioen zijn er geen klachten. Dat is correct gegaan. Het duurde misschien wat lang maar dat gevoel komt ook doordat je bij afwezigheid van het apparaat niet fatsoenlijk koffie kunt zetten.

Hallo,

Bent u nog steeds tevreden met het koffiezetapparaat?

G.D.Johanns 28-03-2014

We zijn nog steeds tevreden

tenCaat 02-06-2012

Naar aanleiding van, zoals in de eerdere review aangegeven, problemen heeft de Harense Smid mijn oude apparaat retour genomen en een nieuw exemplaar aangeboden. Bij dit apparaat werkt alles naar behoren, al heb ik wel het idee dat het espresso deel minder goed functioneert als bij het vorige apparaat. Het duurt langer voordat de koffie is doorgesijpeld. Vooral bij gebruik van de ESE-pads. De pompdruk lijkt dus iets zwakker, want het duurt vrij lang voordat het kopje gevuld is.
Uiteindelijk ben ik redelijk tevreden met zowel het apparaat als de service van de Harense Smid.

Jeroen-B 12-04-2012

Ongeveer 3 maanden geleden overgestapt van een Senseo-machine op dit apparaat, en wat een verschil. Het koffiegedeelte produceert (ik ben geen fijnproever) prima koffie, en het probleem van de review hieronder herken ik niet echt. Ik maal mijn bonen zelf en als de koffie te sterk is gebruik je gewoon minder poeder/schepjes of een grovere maling.
Verder gebruik ik eigenlijk alleen het espresso gedeelte omdat dit sneller is en makkelijker te doseren. Het kost ongeveer 2 minuten voor het apparaat om op te warmen en dan nog eens 30 seconden om een kopje espresso te vullen.
De espresso is erg lekker en tevens goed op temperatuur, al hangt het er wel erg van af welk merk espresso poeder je gebruikt (de E.S.E servings heb ik nog niet geprobeerd) en hoe hard je het poeder aanstampt in de houder (hiermee kun je wel makkelijk de sterkte bepalen). Het melkschuim gedeelte/stoompijpje werkt ook goed en produceert tevens heet water als je wil.
Het apparaat is verder goed schoon te maken aangezien bijna alles wat vies kan worden los te koppelen is.

Het enige nadeel is dat soms bij het zetten van espresso het apparaat begint te lekken. Dit gebeurt niet elke keer en ik ben er ook nog niet achter waar dit vandaan komt, vandaar dat ik hem gewoon altijd op een theedoek heb staan.

Vooral de prijs heeft mij overgehaald om dit apparaat te halen en de dubbele functie van espresso en koffie, en tot nu toe ben ik dan ook zeer tevreden.

Faizal 04-04-2014

Beste Jeroen

Ben je er achter gekomen waar deze machine nu lekt?
Ik zelf heb het vermoeden dat het soms langs het lekbakje sijpelt en daar onder dan via de bak waar de lekbak in zit het apparaat verlaat.
Wel erg jammer van dit apparaat want voor de rest doet alles het goed en smaakt de koffie/espresso prima.

Beste Jeroen,

Ben je nog steeds tevreden met het koffiezetapparaat?

tenCaat 13-02-2012

Sinds 2 maand in bezit, waarvan 3 maanden in reparatie! Het water voor het normale filterkoffie deel verdampt. Reservoir voor 4 kopjes gevuld, levert slecht 2 hele sterke kopjes op. Het overige water hangt in druppels aan de aanrechtkastjes doordat het stoom langs alle kieren van het apparaat naar buiten geperst wordt. 3 dagen geleden, na 3 weken reparatie terug ontvangen, zonder enige verbetering. Duurzaamheid laat zeer te wensen over! In die zin een miskoop dus, maar dat kan exemplarisch zijn.

Hallo,

Bent u nog steeds tevreden met het koffiezetapparaat?

Appieman 09-08-2017

Ik heb het zelfde heb hem te reparatie aangeboden bij de longhi groep servise maar die vonden geen gebreken, heb gebeld moet hem opnieuw opsturen, ben hier niet blij mee want dan ben ik hem weer 5 weken kwijt.