Saeco Class zwart, chroom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Class zwart, chroom op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

Waltazar 19-12-2011
Geschreven voor: Saeco Class zwart, chroom

Ik had een krups van een paar jaar oud, en wilde die vervangen. Iets met melkstoompijp om lekkere cappucinos te maken. Vergeet het maar. De koffie houder is heel gevoelig, en onmogelijk juist te doceren. Ook na een paar weken dagelijks gebruik weet ik niet of ik te veel of te weinig koffie er in heb. Gevolg: lekken, of de koffie druppelt helemaal niet. Het is me nog niet gelukt om 2 kopjes even sterke koffie te maken. Schuim is te dik en ongelijk. De houder is ook heel laag, dus alleen brede koppen koffie of espresso. De melkopschuimer werkt heel slecht, wat ik ook probeer. Het is denk ik toch te veel verwacht voor dit geld. Mijn krups staat weer op z'n plek. Voor 1 kop /espresso / doppio gaat het nog.

Waltazar 12-04-2012

Ok we zijn nu ervaren gebruiker :-) De koffie is lekker, de papperige schuimkraag (lijkt wel cappucino zonder melk), is helaas een blijvend fenomeen. Ook heb ik een paar brede lage koppen gekocht die beter passen. Ik gebruik het stoompijpje niet meer, maar heb een losse melkschuimer erbij met zo'n trilspiraaltje. Ik ben zeer tevreden met het resultaat. Het eerdergenoemde lekker is ook opgelost, je blijkt het zelfde filter te gebruiken voor 1 als voor 2 koppen. Dus alleen voor 'servings' dient het houdertje te worden gewisseld. Dit apparaat is nu makkelijker in gebruik dan m'n oude krups was.

upatamby 17-11-2012

Dat 'papperige schuim' wordt veroorzaakt doordat het portafilter eem mechaniekje bevat dat kunstmatig tegendruk geeft. Daardoor krijg je weliswaar altijd schuim, maar dat schuim heeft helemaal niets te maken met het echte crema-laagje dat je bij een goede espresso krijgt. Het is mogelijk om dat mechaniekje te verwijderen, maar dan wordt het heel lastig om goede koffie te maken met dit apparaat omdat dan ineens zaken als kwaliteit van de bonen, juiste maling, hoeveelheid koffie, aandrukken en watertemperatuur heel belangrijk worden.

PjotrNL 06-10-2011
Geschreven voor: Saeco Class zwart, chroom

Kortsluiting na een paar maanden, ruim 3 week weg voor reparatie (op zich keurig opgehaald en teruggebracht door koerier en gratis). Bij terukomst lekt het apparaat aan alle kanten en is de draaiknop aan de zijkant lam. Nu weer terug voor reparatie.
Koffie is prima van smaak, bediening omslachtig en onduidelijk. Kopjes passen maar net onder de tap. Opschuimen werkt goed als je weet hoe het werkt.

liefhebber61 29-09-2011
Geschreven voor: Saeco Class zwart, chroom

Gebruik sinds enkele weken de HD8325. Over het uiterlijk ben ik erg tevreden; mooi strak en handzaam. Over het gebruik ben ik nog niet zo enthousiast. Zo gaat het wisselen van de filters voor gemalen koffie en servings erg lastig. Een hoop gewrik met een lepeltje ofzo (weet niet hoe lang dat goed gaat). Bij het gebruik van de servings loopt het water soms helemaal niet door en de andere keer weer wel. Het gaat beter wanneer ik voor ieder kopje koffie de houder eerst laat doorspoelen. Maar of dit nou de bedoeling is??