De'Longhi EN 520.BL zwart, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi EN 520.BL zwart, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

loesstolz 23-02-2014

Ik had ook problemen met schuim en er kwam geen melk maar water uit het tuitje.Ik heb gebeld met de Nespresso club en ze hebben mij op afstand goed geholpen,eerst ontkalkt,daarna gereset en toen ook nog waterhardheid ingesteld.Ik ben zeer tevreden over de afhandeling telefonisch en de koffie is weer prima.

capriccio 10-05-2012

Sinds een paar dagen in bezit van deze koffiemachine.
De melkopschuimer is echt fantastisch, en bovendien makkelijk te bedienen. Van een macchiato tot espresso, alles kan met dit apparaat!s Een echte aanrader!

Sandra1969 30-12-2011

Ik ben ook erg tevreden over het apparaat, lekkere koffie en veel keuze.
Alleen heb ik hetzelfde probleem als hiervoor omschreven, namelijk bij de cappuccino koelt de koffie erg snel af. Ik hoop dat het een kwestie is van instellingen veranderen, anders ga ik toch even terug naar de winkel..
Heb m nog maar een paar dagen maar op dat ene minpuntje na: superkoffie!

Herb. 31-12-2011

Hallo Sandra, Ik heb deze machine ook net gekocht gisteren maar durf het nog niet te gebruiken vanwege de toch wat negatieve reacties betreffende de warmte van de koffie + melk. Ik hou van een goed warme cappuccino en vraag me af of dat wel mogelijk is met deze nespresso. Als ik 'm gebruik mag ik het niet meer ruilen en dat vind ik best een risico. Nu kan dat nog wel. Wat te doen ?

Douwe84 02-01-2012

Geen review maar een reactie, ik heb een oudere versie (de EN680M) en had ook problemen met de temperatuur.
De oorzaak is eenvoudig en onvermijdelijk. Wanneer je eerst melk van 65 tot 70 graden (ideale cappuccinotemperatuur) door een pijpje in een glas gooit en dan koffie er op, dan is je melk al afgekoeld naar een graad of 50 doordat het schuim razendsnel afkoelt in een lege beker. Je zult zien dat je hetzelfde probleem hebt met een duur Jura alles-in-één apparaat. De koffie die er vervolgens bij komt koelt razendsnel af. Wanneer je daarentegen cappuccino maakt door koude melk in een metalen kannetje te doen en deze met een stoompijpje te verwarmen, verwarmt het kannetje mee met je melk.

Sinds ik dat geaccepteerd heb en het recept heb aangepast gaat het prima. Voor een perfecte cappucino met dit apparaat: Kopjes vooraf omspoelen met warm water en de hoeveelheid koffie aanpassen naar 1,5 espresso.

Bit 03-01-2012

Dit is een antwoord van Nespresso:

Naar aanleiding van uw vraag omtrent de Nespresso machine, de Lattissima+, kunnen wij u bij dezen melden dat de temperatuur van de melkschuim 65°C is.

Het verschil met de Krups CitiZ&Milk is dat u de melk apart dient op te schuimen en het onderhoud van de toestellen. De Lattissima+ beschikt over een clean-toets welke u voor en na het bereiden van een cappuccino dient in te drukken. Ook de onderdelen van de melkkan dient u regelmatig proper te maken. De melkschuimer van de CitiZ&Milk dient u na elk gebruik uit te spoelen en te drogen met een zachte doek.

Herb. 10-01-2012

@ Hijglander: Nespresso gaf me de tip dat je het melkreservoir in de koelkast moet bewaren maar dan is de melk dus ijskoud !

Bit 30-12-2011

Hebben meer mensen hier last van dat de cappuccino snel afkoeld?
Ik wil deze namelijk aanschaffen, maar ik wil wel hete koffie.

Sandra1969 31-12-2011

Tsja ik vind de cappuccino toch echt niet zo heet. Ik ga er minder melk bij doen, da scheelt dan wel. En in een glas ipv een kopje.
Succes!

hijglander 09-01-2012

Gebruik langhoudbare melk... niet uit de koelkast.

De cappuccino koelt idd snel af als je koude melk gebruikt. En langhoudbare melk schuimt beter.

herootjes 28-11-2011

Sinds een paar weken in het bezit van deze machine als opvolger van de Delonghi 680 waar ik nooit tevreden over ben geweest omdat de melkopschuimer vaak niet goed functioneerde en de melk nooit warm genoeg was. Deze machine is echt 100 procent een vooruitgang, een stuk sneller gebruiksklaar, een stuk compacter en nu wel cappucino's die en heerlijk warm zijn en perfect qua schuim. Verder ziet de machine er helemaal prima uit en is het energieverslindende warmhoudplaatje ook verdwenen. Niet twijfelen dus maar kopen en het oude model links laten liggen.

Sporthaas 31-10-2011

Dit model aangeschaft omdat onze "Le Cube" defect was na drie jaar trouwe dienst.
Nu een aantal weken in bezit en ik kan niet anders zeggen dat we erg tevreden zijn over dit model.
Het maken van een cappuccino of latte macchiato is zeer snel en makkelijk gedaan.
De opwarmtijd is ook lekker snel en de koffie is heter dan de koffie uit de "le cube".
Mijn expresso is nu echt heet als deze is gezet.
Het geheel schoonmaken gaat ook zeer eenvoudig. De gehele melkan gaat de vaatwasser in.

Top product.