FAQ voor partners
Inhoudsopgave
Aanmelden
Hoe kan ik me aanmelden?
Jouw webshop aanmelden om je aan te sluiten bij de Kieskeurig.nl Winkelvergelijker, kan door het invullen van het formulier op www.kieskeurig.nl/aanmeldenkieskeurig.
Wij nemen na ontvangst van het formulier alle gegevens door en controleren of jouw productaanbod overeenkomt met de producten die op Kieskeurig.nl staan en of je aan onze overige voorwaarden voldoet. Bij akkoord wordt er een contract opgesteld, en nadat de hele procedure is afgerond, zijn ook jouw prijzen zichtbaar op Kieskeurig.nl en kan ons bezoek uitklikken naar jouw webshop om een aankoop te doen.
Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om aan te kunnen sluiten bij Kieskeurig.nl?
Om je winkel aan te kunnen sluiten bij Kieskeurig.nl zijn drie zaken essentieel:
1.Je webshop voldoet aan de basisvoorwaarden die Kieskeurig.nl stelt. Je onderneming moet minimaal een jaar staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, onder dezelfde eigenaar, en de webshop moet minimaal zes maanden live staan.
2.Je gaat akkoord met onze algemene voorwaarden.
3.De webshop voldoet aan alle wettelijke eisen en je bent in staat een correcte pricefeed aan te leveren, inclusief EAN-codes. Zie www.kieskeurig.nl/pricefeed voor meer informatie.
Wat zijn de kosten?
De aansluitkosten bedragen eenmalig 350 euro. Na aansluiting betaal je alleen voor het doorgestuurde bezoek. De facturatie vindt maandelijks plaats, tenzij het te factureren bedrag onder de 75 euro uitkomt. In dat geval wordt er pas gefactureerd wanneer dit bedrag bereikt is, of eens per jaar ongeacht het bedrag.
De CPC-tarieven zijn te vinden op www.kieskeurig.nl/tariefkaarten_winkelvergelijker.
Shopinformatie
Hoe pas ik shopinformatie aan op de winkelinfopagina?
Hiervoor kun je mailen naar shopsupport@kieskeurig.nl. Als je in de mail aangeeft wat er precies moet worden aangepast, dan verwerken wij dit op je winkelinfopagina.
Waar kan ik de kliks en kosten inzien?
De kliks en kosten zijn in te zien in de Kieskeurig Client Portal. Heb je hier nog geen inlog voor, neem dan contact met ons op via shopsupport@kieskeurig.nl, vervolgens maken wij een account voor je aan.
Ik ben officiële dealer. Hoe kan dit ook bij mijn shop getoond worden?
Is jouw webwinkel officieel dealer van een bepaald merk, dan kan de fabrikant op Kieskeurig.nl aan jouw winkel het officiële dealerlogo toekennen. Dit logo komt dan bij jouw webshop te staan in de pricelisting en is zo voor de bezoeker direct zichtbaar.
Het verzoek om een webshop het officiële dealerlogo toe te kennen, ontvangen we graag vanuit de fabrikant. Fabrikanten kunnen hiervoor contact opnemen via sales@reshift.nl.
Hoe kom ik in aanmerking voor het Kieskeurig Keurmerk?
Daarbij tellen verschillende elementen mee, zoals onder andere officieel dealerschap, retourtermijn, mogelijkheid tot achteraf betalen en bereikbaarheid van de webshop. Voldoet jouw webshop aan een bepaald aantal van die punten, dan krijgt jouw webshop het Kieskeurig Keurmerk uitgereikt.
Op www.kieskeurig.nl/voorwaardenkeurmerk zie je aan welke voorwaarden jouw webshop precies moet voldoen om voor het Kieskeurig Keurmerk in aanmerking te komen.
Voldoet je webshop aan de voorwaarden, maar zie je het Kieskeurig Keurmerk niet bij jouw shop staan? Neem dan contact met ons op via shopsupport@kieskeurig.nl, dan kijken we het na.
Op welke manier zetten jullie shops op volgorde op de prijzenpagina?
De webwinkel met de laagste bezorgprijs inclusief portokosten staat bovenaan de prijzenpagina. Op het moment dat meerdere webshops voor hetzelfde product dezelfde prijs hanteren, wordt de ranking gebaseerd op een weging. Bij deze weging spelen de levertijd, het gewogen reviewcijfer en het aantal reviews van elke shop een rol. Meer informatie over hoe deze weging precies werkt, is te vinden op:www.kieskeurig.nl/rangschikkingprijzenpagina.
Reviews
Waar vind ik de reviews over mijn shop?
Alle reviews over jouw shop zijn terug te vinden op de tab Reviews op de winkelinfopagina. De winkelinfopagina vind je door via www.kieskeurig.nl/winkels naar jouw winkel te gaan.
Hoe kan ik op reviews reageren?
Via de tab Reviews op de winkelinfopagina vind je de reviews over jouw shop en kun je ook op reviews reageren. Zo laat je aan consumenten zien dat je betrokken bent en bij eventuele problemen het probleem ook echt wilt oplossen. Ook als fabrikant kun je met een reactie-account reageren op reviews die bij jouw producten worden geplaatst.
Heb je nog geen reactie-account om een reactie op reviews te kunnen plaatsen, dan kun je dit aanvragen door contact op te nemen met ShopSupport via shopsupport@kieskeurig.nl.
Hoe kan ik in contact komen met een reviewer?
Laat een reviewer over jouw shop een review achter, dan kan deze daarbij aangeven of de shop hierover contact met hem/haar mag opnemen. Geeft een reviewer hier toestemming voor, dan sturen wij van deze reviews een melding door naar de betreffende shop. In deze mail staat het e-mailadres van de reviewer, waarna jullie contact met hem/haar kunnen opnemen.
Heb je nog geen e-mailadres opgegeven waarop je deze meldingen wilt ontvangen? Dan kan dat alsnog via shopsupport@kieskeurig.nl.
Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met een review?
Stuur een mail naar shopsupport@kieskeurig.nl met daarin een toelichting om welke reden je het niet eens bent met een review, dan kijken we hiernaar.
Vragen omtrent de feed
Wij gaan over op een nieuwe feed, waar moeten we op letten voor een vlekkeloze overgang?
Mail ons op datamanagement@kieskeurig.nl de url van de nieuwe feed, dan doen wij een validatie en delen we eventuele verbeterpunten. Zorg dat de huidige feed beschikbaar blijft totdat we zijn overgestapt op de nieuwe feed.
Wij zien een bepaald product niet op Kieskeurig.nl, terwijl het wel in onze feed staat, hoe kan dat?
Dit kan verschillende oorzaken hebben; meestal ontbreekt er een verplicht veld zoals EAN-code of verzendkosten. Als je ons de gegevens van het product mailt via datamanagement@kieskeurig.nl, dan kijken we graag met je mee.
Wij willen onze feed tijdelijk pauzeren, hoe kunnen we dat regelen?
Stuur ons een mail op datamanagement@kieskeurig.nl, dan kunnen wij dit aan onze kant regelen. De feed zelf leeghalen werkt niet, er treedt dan een automatische back-up in werking, zodat de data uit de laatst opgehaalde feed getoond blijft worden.
Contact
Hoe kan ik contact opnemen met Kieskeurig.nl?
Heb je vragen? We zijn te bereiken via shopsupport@kieskeurig.nl of telefonisch via +31 (0) 23 543 00 00.