Fritel TURBO SF® 2375

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fritel TURBO SF® 2375 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

flipje30 23-11-2010

---------- update review 23-11-2010 ----------
In aanvulling op mijn vorige beoordeling. Ik heb een mail naar de fabrikant in Belgie; de importeur in Nederland en het hoofdkantoor van Leo van Schaijk gestuurd met daarin mijn klacht. Daar is voortreffelijk op gereageerd. De fabrikant mailde vriendelijk en meelevend en zou de klacht doorgeven aan de importeur. Daar ontving ik later een mail van dat ze kosteloos een nieuwe (!) frituurpan zouden opsturen. Tussendoor kreeg ik nog een telefoontje van Leo van Schaijk en ook die wilden me op alle mogelijke manieren het probleem oplossen. Uiteraard blijf ik het jammer vinden dat de pan zo snel is stuk gegaan maar de service bleek uiteindelijk prima.

---------- oude review 20-11-2010 ----------
Deze frituurpan op 18 december 2008 bij Leo van Schaik in Tiel gekocht. Deze werd mij door de verkoper aangeprezen als de "Rolls Royce" onder de friteuses. Deze pan heeft een beveiliging die er voor moet zorgen dat hij niet opwarmt als het verwarmingselement er niet goed in zit. En daar ging het al gauw mis bij mij. Het apparaat weigerde al gauw dienst. Mee terug geweest naar de winkel alwaar een verkoper het element met een klap terug duwde. En zie, hij deed het weer. Maar niet voor lang. Binnen de kortste keren deed hij het niet meer. Hoe hard ik het element ook terug duwde. Vervolgens is het apparaat opgestuurd voor reparatie. Hij deed het vervolgens weer een aantal keren. Omdat wij geen fanatieke frituurders zijn, werd het apparaat een tijdje niet gebruikt. Onlangs was het in verband met een kinderfeestje weer zover. Helaas, hij deed het weer niet. Terug geweest naar de winkel waar ze het apparaat alleen maar weer voor reparatie op wilden sturen; geen geld terug of een ander exemplaar. Voor mij nooit, maar dan ook NOOIT een Fritel meer!!

smelva 10-11-2010

Heb deze friteuse op 7-3-2008 gekocht en veel gebruikt
was zeer tevreden over deze pan, tot vandaag, Heb de pan opengemaakt en ondekte dat er een draad was doorgebrand en een schakelaar niet meer doorverbond.
Maarja met 10 jaar garantie geen probleem, ga hem morgen afgeven voor reparatie.
Ben benieuwd hoe dit afloopt (10 jaar garantie)
Ik hou u op de hoogte.

sammyloesabel 12-10-2010
Geschreven voor: Fritel TURBO SF® 2375

Echt een aanrader,in 17 minuten 3 paken van 25 stuks bitterballen klaar dit inclusief het opwarmen van de pan,doordat hij zo snel bakt licht de patat of frituurhap er maar kort in,dus ook nog eens een stuk gezonder, pan is makelijk scnoon te maken alles kan n.l. in de vaatwasser uitsluitend de verwarmings element niet nogmaals een echte aanrader en zels 10jaar garantie.
LET OP KOOPT U ER ÉÉN BIJ S&F DAAR BEWEREN ZE DAT JE MAAR 5 JAAR GARANTIE,HEB HIEROVER DE FABRIEKANT INGELICHT EN JE HEBT WEL 10 JAAR GARANTIE

mennob 16-07-2008
Geschreven voor: Fritel TURBO SF® 2375

In vergelijking met de Tefal FR7009 (ongeveer 6mnd in bezit) is dit echt een topper. Kwa vormgeving is het niet echt een top model, maar dat hoef ook niet je hoeft er alleen je friet en snaks in te bakken. Er zit geen timer op wat de tefal wel heeft.

Wat mij direct op viel is dat de friet beter smaakt, ik heb gewoon het zelfde frituurvet gebruit.
Ook bij het maken van een kroketje merkte ik verschil zo is de korst veel knapperiger en er druipt geen vet vanaf(direct droog gebakken), dit heeft mijn tefal wel ook na het verversen van het frituurvet.

Zeer stevig al ziet het er soms niet uit. Ook krijg je er 10 jaar garantie bij!

Zeker een aanrader!!!

jvw 15-01-2008
Geschreven voor: Fritel TURBO SF® 2375

Eeen Fritel Turbo SF 2375 gekocht,ondanks vele aanbiedingen van andere merken,wel wat meer betaald maar dan heb je ook een klasse frituurpan mooi r.vs. en verbluffend snelle mooie frites, 10 jaar garantie,welke fabriekant durft dat te geven?zeker een dikke 9 verdiend,een aanrader deze friteuse van Fritel.

Nathalie1970 28-07-2007
Geschreven voor: Fritel TURBO SF® 2375

Prima friteuse, frituurt heel snel, maar ik vind de hoeveelheid frites die er in gaat wat tegenvallen.
Het is een 4 liter pan en ik frituur met vloeibaar frituurvet, maar er gaat geen 4 liter frituurvet in.
Achteraf gezien had ik beter de 5 liter variant kunnen kiezen. Maar verder een perfect apparaat!

Pete1961 20-07-2007
Geschreven voor: Fritel TURBO SF® 2375

Ik heb deze frituurpan gekocht! En hij is echt super! Zo'n goede frituurpan heb ik nog nooit gehad. Ik gebruik rijst olie, het ruikt niet en de frietjes zijn heerlijk.

naam111123 21-10-2006
Geschreven voor: Fritel TURBO SF® 2375

zeer mooi frituurpan. degelijke kwaliteit en mooi afgewerkt. is snel op
temperatuur en in vijf min. patat op tafel genoeg voor 4 personen