Bosch Rotak 320

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Rotak 320 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

p*************@h********** 15-04-2024
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

De maaier zelf werkt prima maar het handvat is heel goedkoop en wiebelig. Daardoor kun je nauwelijks druk zetten en kost het maaien heel veel moeite.
Al met al spijt van deze aankoop want maaien is geen plezier met deze maaier maar vooral ergernis omdat het veel energie kost. Misschien ook niet de duurste maaier maar van een merk als Bosch verwacht je meer.
Hiervoor hadden we een eigen merk maaier van de bouwmarkt en die is jaren mee gegaan en was we stabiel dus teleurgesteld in dit model van Bosch.

Nico 21-08-2019

snel doorgebrand, vastgelopen

Geschreven voor: Bosch Rotak 320

Voldeed prima voor een klein grasveld, maar na 2 jaar liep die vast en functioneerde nog maar op halve kracht. Zoiets zou je niet van een Bosch verwachten.

Pluspunten

• licht
  • betaalbaar

Minpunten

• motor houdt niet lang genoeg vol

anoniem035 07-09-2011
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

prima handzaam maaiertje voor een klein gazon. genoeg power voor een goed resultaat.

Hubenbrigitte 02-10-2010
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

Inderdaad, al na anderhalf jaar motor doorgebrand!!!!!

L.Burki 14-08-2010
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

Prima maaier klein handig voor een kleine opp, echter na 2 jaar opeens mototr doorgebrand (en dit heb ik al bij meerdere reviews gelezen!)
Bosch doe er wat aan !
wat nu te doen?

R.H. Smit 27-07-2010
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

Op zich een behendig en lichte maaimachine. Gemakkelijk in gebruik en eenvoudig schoon te houden. Echter na twee jaar geeft hij op, terwijl is nog niet eens 50 m2 gras had te onderhouden. Vermoedelijk komt het ergens uit de motor. Koolborstels zijn nog goed. Maar er kwam, na een vreemd geluid, witte rook onder de kap vandaan.

koppert2010 13-04-2010
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

Heb maaier nu een jaar en naar aanleiding van de diverse mails eens gekeken naar het lager boven het mes. Wat blijkt, het lager liep niet lekker en was aangetast door vuil. Ik heb het voorlopig gesmeerd. Ik ga er een nieuw lager inzetten, een fluitje van een cent, het lager is een kogellager no 6002 2RS dus een gesloten lager. Ik moet er vanuit gaan dat dit elk jaar moet gebeuren omdat het vuil te gemakkelijk bij het lager kan komen.Er is geen goede afsluiting tussen mes lager en aanpassen is ook niet mogelijk. Conclusie; een fabrieksfout!!!!

Erwin Dekker 05-08-2009
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

Na 6 heeft heeft mijn Rotak 32 het begeven. Zoals velen al melden op deze site heeft het te maken met de lagering van de motor. In de periode dat ik de grasmaaier gebruikt heb heeft hij het goed gedaan. De verwachting is echter dat een grasmaaier langer mee zou moeten gaan. Minstens 10 jaar. Ik denk dat dit ligt aan een constructiefout. Je verwacht toch beter van een duitse firma. Aan de andere kant. Deze grasmaaier was indertijd wel een van de goedkoopste. (goedkoop, duurkoop?). Ik ga vandaag zoeken naar een andere grasmaaier. Het wordt i.i.g. geen goedkope en waarschijnlijk ook geen Bosch meer.

Bouallala 20-07-2009
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

hPrima apparaat heb hem nou precies een jaar, licht en snel de gras gemaaid. Alleen het schoonmaken gaat wat moeilijk.

jopie 69 29-04-2009
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

Heb deze voor 2,5 jaar geleden gekocht, voor een klein stukje gras. Ik dacht aan Bosch een goed merk te hebben. Niet dus! Helaas is nu de motor uitgevallen. Hij doet niets meer. Erg slecht voor zo'n gerenommeerd merk. Heb Bosch maar een mailtje gestuurd. Na een week nog steeds geen bericht. Voor mij dus nooit geen Bosch meer.

Jan Korte 28-04-2009
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

3 jaar geleden gekocht om ons kleine stukje gras te maaien. Het maairesultaat viel iets tegen, maar na het slijpen van het mes ging het beter. Gisteren de maaier voor het eerst gebruikt dit jaar, maar ook voor de laatste keer. Ik was bijna klaar toen de maaier langzamer ging lopen, dit duurde ongeveer 15 seconden en toen zat hij helemaal vast! Het lager boven het mes zat niet meer op zijn plaats maar was bijna een centimeter verschoven, het plastic er omheen was weggevreten. Beetje jammer voor een maaier van 3 jaar oud die maar een klein stukje gras hoeft te maaien. Contact met bosch gezocht en die stuurt mij door naar de winkel en was niet bekend met dit probleem. Valt allemaal wel tegen ik dacht een goed product te kopen. Kortom voor mij geen Bosch meer!

Alex Rovee 13-09-2008
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

Vanmorgen gekocht, nu gras mee gemaaid. In elkaar zetten gaat prima, binnen een kwartiertje. Lekker lichtgewicht, maait goed voor ons grasveldje van ca 50 m2. Niks mis mee. Wellicht niet de absolute top, maar ook niet duur. Prima koop voor een goede prijs. Enige nadeel blijft dat verlengsnoer dat je telkens over je schouder mee moet nemen met elektrische grasmaaiers.

frans zelf 12-06-2008
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

Maait op het eerste oog goed, maar splijt het gras meer dan dat het snijdt. Daardoor voor wel 7 mm bruine uiteinden aan het gras en gespleten punten...

Fons-47 24-09-2007
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

Gazonmaaier begon veel lawaai te maken, na onderzoek bleken het de lagers te zijn (echt een Bosch kwaal !!!), net buiten de garantieperiode, reparatie te duur, dus ik weet het zeker nooit geen Bosch weer.
Maaier is net 2 jaar oud en is gewoon normaal gebruikt voor een gazonnetje van ongeveer 70 m2.
Hiervoor had ik een Flandria (onbekend merk), deze heeft 12 jaar feillos gewerkt.

Advies: Koop nooit een Bosch!

Timmy 31-08-2007
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

Twee jaar geleden deze maaier aangeschaft. Geen problemen tot onlangs de maaier steeds langzamer ging lopen, en vervolgens stopte. Het mes bleek te zijn vastgelopen. Waarschijnlijk ook een probleem met de ophanging, zoals vermeld in een eerdere reactie van een andere gebruiker. De garantie van twee jaar was echter verlopen, en reparatie te duur. Voor mij zeker geen Bosch meer.

P33-III 18-07-2007
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

Vannochtend gekocht, zojuist voor het eerst gebruikt. Prima apparaat. Doet wat het moet doen en verder geen poespas. In elkaar zetten was erg eenvoudig. Hij maait erg goed. Het gras stond behoorlijk hoog (centimer of 7 denk ik), maar daar had-ie totaal geen moeite mee. De bak is groot genoeg voor zo'n 15 tot 20 m2, schat ik. Verder is het apparaat zo licht als een veertje: als de bak vol is, is die zwaarder dan de maaier. Schoonmaken ging vrij makkelijk, hij mag niet echt nat worden, dus helaas kon de slang er niet op, maar met een vegertje ging het ook. Ik ben er blij mee!

tommy. 14-07-2007
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

Heb deze maaier ongeveer twee jaar gelden gekocht. Tot op heden geen problemen, tot onlangs: maaier gaat steeds langzamer lopen en stopt er dan mee. Het gras was 4cm hoog, opvangbak nog niet vol. Wat blijkt: de motor was zo warm geworden (waarom?) dat de plastic ophaging was gaan smelten. Daardoor raakt het mes scheef en loopt de boel vas. Ik had beter verwacht van een merk als Bosch. Misschien in volgende types een temperatuur sensor toevoegen die de maaier uitschakelt als deze, waarom dan ook, te warm wordt..

Facebase 14-07-2007
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

Zojuist deze maaier gekocht. Zelf heb ik een handmaaier gehad, maar die werd wat slecht en ik wlde wat makkelijker maaien. Dat is nu met deze Bosch Rotak 320 echt gelukt. Met de handmaaierkwam ik er niet meer doorheen (ok, het gras was ook erg hoog geworden... ) Super gemakkelijk maaien en kort ook :-)

Robbert van Kampen 17-05-2007
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

Pas gekocht na ergenis met de handmaaier wegens het gras wat te hoog stond. Deze scheert echt als een met over het gazon zonder tegenstribbelen. met goed resultaat als gevolg Nadeel is de opvangbak die snel vol zit en na gebruik wat schoonmaakwerk behoefd.
Verder had ik hem veel eerder moeten hebben!!!

marieke1979 20-10-2006
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

een goede maaier die licht en wendbaar is. De bak is wel redelijk snel vol en
moet dus regelmatig geleegd worden.

Roubos 28-09-2006
Geschreven voor: Bosch Rotak 320

Prima maaimachine. Ligt, praktisch in gebruik en maait goed.