EDEN ED-7002

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Test panel 8.3 dec 2021
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Jmschra 23-01-2022

Super handige grill

Geschreven voor: EDEN ED-7002

Ik heb de grill enige tijd mogen testen.
Ik vond het een vrij groot design op het eerste oog, maar tijdens gebruik toch best praktisch.
Hij is zeer makkelijk in zijn gebruik.
Het bak oppervlak is zelfs 29 bij 24 cm!!
Hij is eenvoudig schoon te maken en je krijgt er een handige krabber bij.
Ook heeft hij een goede antiaanbaklaag en een roestvrijstalen deksel.
Doordat hij vrij groot is, kun je met gemak 2 tosti’s tegelijk klaar maken, super handig voor een groot gezin!
Ook is de grill te gebruiken als een gourmetplaat.
Ideaal dus, dit hebben wij met kerst uiteraard ook meteen uitvoerig kunnen testen.
Ik vind het wel een nadeel dat het snoer aan de korte kant is.
Verder vind ik de prijs kwaliteits verhouding goed!
Ik raad deze grill zeker aan, hij is multifunctioneel voor verschillende gerechten en snel warm.

Pluspunten

• Snel
  • Groot

Minpunten

• Kort snoer

Eugenée 04-01-2022

Zeker een aanrader!!

Geschreven voor: EDEN ED-7002

De Eden grill past perfect in m’n keuken. Het ziet er modern uit en sleek. Je kan het gemakkelijk reinigen. Het fijnste aspect is dat het op de hoogste stand binnen 30 seconden opwarmt en klaar is voor gebruik. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Warmt snel op; Compact en modern

Minpunten

• Rook raar tijdens het opwarmen, maar gaat weg

ellen0410 23-12-2021

okay, maar niet geweldig.

Geschreven voor: EDEN ED-7002

Design is simpel en doeltreffen. redelijk van gewicht. ziet er mooi uit.
bakoppervlakte is een mooie grote voor stellen of een klein gezin.
Reinigen is makkelijk.
Ik vond het moeilijk om de juiste hitte te kiezen.
Ook gerobeerd met bakpapier te gebruiken, maar dat is met deze niet te doen. Wel voor een tosti, en dit zorgt er ook voor om snel en makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• grote
  • makkelijk schoonmaken

Minpunten

• niet makkelijk te gebruiken met bakpapier
  • temperatuur instellen

b**********@g******** 22-12-2021

Bevalt goed, heerlijk voor tosti's

Geschreven voor: EDEN ED-7002

Geweldig apparaat hebben we een paar weken mogen testen, mijn puberkinderen zijn heel gelukkig omdat er 4 tosti's tegelijk in kunnen. Het apparaat is makkelijk schoon te maken. Er zit een handige krabber bij. Het oogt ook goed, het apparaat ziet er goed uit. Ik denk dat bij veelvuldig gebruik het apparaat wel aan de bovenkant gaat indeuken, dat lijkt wat los te zitten? Het apparaat is best zwaar. Er zit een handige klip aan vast, waardoor de ijzers op elkaar blijven. Dat is handig, want hierdoor kun je de grill op zijn kant opbergen en neemt hij minder ruimte in. Wij hebben tot dusver alleen tosti's gemaakt, dat is zeer goed bevallen!

Pluspunten

• veel ruimte op het grilvlak
  • handig op te bergen door klip
  • snel warm

Minpunten

• zwaar
  • bovenkant is deukgevoelig

Milana 21-12-2021

Fijne multifunctionele contactgrill

Geschreven voor: EDEN ED-7002

Als ik de contactgrill mag omschrijven in een aantal woorden dan zou ik kiezen voor: veelzijdige, handig en fijn.

Wat kan je ermee?
-je kan onder andere tosti’s, panini’s, quesadilla’s maken
-vis, vlees en groenten grillen
-gebruiken bij het gourmetten

In conclusie, ZO-VEEL mogelijkheden! Het is 100% mogelijk om een hele maaltijd eruit te halen. Je kan de contactgrill helemaal openklappen (180 graden) waardoor je 2x meer plek hebt om te grillen. Olie en boter is niet nodig door de antiaanbaklaag, mijn eten is geen één keer aangebrand.

Hij ziet er modern uit, en ís modern. Ook is hij niet té groot en niet té klein. Anti-slip voetjes zijn zeer gewaardeerd en er zit een fijn opvangbakje aan de onderkant om alle restjes en korrels op te vangen. Je krijgt er ook nog eens een krabber bij voor de hardnekkige restjes.

De Eden ED-7002 Contactgrill is dus een tostiapparaat, gourmetset en een koekenpan in 1. Ik ben tot nu toe geen negatieve punten tegengekomen.

Pluspunten

• Multifunctioneel
  • Niet te groot, niet te klein

Bart Meuffels 20-12-2021

Maakt enthousiast tot opdoen van nieuwe grill ervaringen!

Geschreven voor: EDEN ED-7002

Een mooi, stevig en netjes uitziend apparaat dat ons uitgedaagd heeft weer eens wat andere zaken uit te testen ten aanzien van grillen dan de standaard tosti's en panini's ;-) En dus werd er bijvoorbeeld ook eens een kipfiletje of een hamburgertje gegrilld. Zeker aan te bevelen!

Qua gebruiksgemak is dit een apparaat "voor dummies". Insteken, (de kabel is niet lang maar lang genoeg, zoals wel vaker bemerkt bij dit merk). temperatuur regelen (beetje op gevoel, want het ontbreekt in de handleiding aan "inhoudelijke" instructies, waar nodig olie toevoegen en grillen maar!

Achteraf hebben we even staan kijken, hoe de grill schoon te maken. Je verwacht de platen los te kunnen halen (lukte niet), maar uiteindelijk konden die toch vrij eenvoudig maar toch goed schoon worden gemaakt met een nat doekje. Ik lees in reviews op deze pagina iets over een krabber... die gaan we nog even zoeken......

Pluspunten

• Ziet er goed uit, robuust
  • Veelzijdig te benutten
  • Nodigt uit tot nieuwe grill ervaringen
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Kabel netaan lang genoeg
  • Platen niet los te halen voor reinigen

Jolanda 18-12-2021

Goede voordelige grill!

Geschreven voor: EDEN ED-7002

Wij hebben deze grill mogen testen. De eerste indruk is dat het apparaat wat popperig is omdat het vrij licht is van gewicht. Maar niets is minder waar. Het is een robuust apparaat.
Wat erg handig is is het uitneembare opvangbakje voor het vet wat uit de gerechten komt.
Ook de krabber is erg handig om de grootste resten te verwijderen. Verder zijn de platen eenvoudig met een doekje te reinigen als is het erg jammer dat de platen er niet uit kunnen zodat deze in de vaatwasser te reinigen zijn.
Door het hoge handvat is het moeilijk opbergen, maar wel is het erg handig dat je de gerechten ermee aan kunt drukken.
De krabber wordt niet in de gebruiksaanwijzing genoemd, maar gelukkig waren we zelf zo slim om te achterhalen wat de functie hiervan is.
Het deksel past zich goed aan aan de dikte van het gerecht. Ik heb een andere grill die dat niet doet en daarbij verschuift de bovenste boterham van een tosti altijd zodat je een "scheve" tosti hebt. Dat is bij deze grill niet zo. Echt een pluspunt!
De grill is snel op temperatuur, de temperatuur is ook goed te regelen.
Wat ik wel jammer vind, is dat er geen aan/uit-knop op zit.
Maar in het kort gezegd: Voor deze prijs zeker een aanrader wat mij betreft!

Pluspunten

• deksel wat in hoogte meegaat met gerecht
  • verwijderbaar opvangbakje voor vet
  • snel op temperatuur
  • groot handvat om grill goed dicht te drukken
  • haakje om te vergrendelen

Minpunten

• grillplaten niet verwijderbaar
  • geen aan/uit-knop
  • handvat maakt opbergen lastiger

bor.danielle 18-12-2021

Erg fijn in gebruik!

Geschreven voor: EDEN ED-7002

Ik heb de Eden grillijzer een aantal weken mogen testen.
Het design van het grillijzer is simpel en tijdloos. Het apparaat is licht en makkelijk bedienbaar. Er zit een knop op om hem te bedienen en een knop om hem als grote grillplaat te gebruiken. Geen overbodige knoppen en dergelijke dus. De handleiding die erbij zit is wat beknopt. Ik heb even lopen prutsen met de knop om er een dubbele bakplaat van te maken, maar daar vond ik snel genoeg handigheid in.

Het apparaat is met een paar minuten opgewarmd en op de juiste temperatuur.
Ik heb tijdens het testen verschillende maaltijden bereid, van panini’s tot broodjes vega burger en groenten. Ik woon in m’n eentje dus ik kan niet zeggen of het apparaat groot genoeg is voor een gezin, maar zeker erg handig voor 2 personen. De grillplaat is groot genoeg voor meerdere panini’s of tosti’s. Voor het grillen van groente, burgers en dergelijke kan je ook de deksel uitklappen waardoor je een dubbele grillplaat hebt.

Het apparaat is makkelijk schoon te maken met een vochtig doekje. Je kan de grillplaten niet van het ijzer afhalen, dus echt grondig schoonmaken in de vaatwasser kan niet.
Het enige nadeel is het wat korte snoer en het uitstekende handvat van het apparaat, waardoor het net iets teveel ruimte inneemt. Al met al vind ik het een prettig apparaat. en voor de prijs een uitstekende aankoop wat mij betreft.

Pluspunten

• snel opgewarmd
  • simpel in gebruik
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• kort snoer
  • groot apparaat

Wendy 18-12-2021

Grote grillplaten, fijn in gebruik

Geschreven voor: EDEN ED-7002

Wij mochten de eden contact-grill testen, hij heeft een simpel mooi strak design. Jammer genoeg was het enige plastic uitsteeksel waardoor je de 2 contact platen aan elkaar bevestigt om makkelijk op te ruimen al afgebroken. Hij is zeer makkelijk in gebruik, stekker erin, temperatuur op de juiste hoogte zetten en klaar. Door het grote oppervlak kun je er met gemak meerdere tosti’s op leggen. Het apparaat wordt goed heet dus de tosti’s zijn snel lekker knapperig.
Daarnaast is de contact grill met 1 handeling open te maken zodat beide grillplaten horizontaal liggen en je hierop bv een hamburger kunt bakken. Ideaal is dat er een lekbak onder zit zodat je het te veel aan vet en kruimelresten makkelijk hierin kan laten vallen met behulp van de krabber. De krabber zorgt er ook voor dat je de platen makkelijk schoonmaakt zonder dat je ze beschadigt.
Al met al een fijne contact grill die vaak gebruikt wordt mede door de meerdere gebruiksmogelijkheden.

Pluspunten

• grote platen
  • goed, snel warm
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• plastic afgebroken
  • groot om op te bergen

Lieve Thomas 17-12-2021

Krokante tosti-apparaat

Geschreven voor: EDEN ED-7002

Deze eden contact grill mocht ik testen. De handleiding is beknopt, maar goed begrijpbaar.
Het design is eenvoudig. Jammer dat het handvat niet neerklapbaar is, zodat het minder ruimte inneemt in de kast. Het bakoppervlak is ruim voldoende om tosti 's te maken of als bakplaat te gebruiken. De anti aanbaklaag is makkelijk te reinigen met een vochtige doek. De reiniging zou nog beter gaan, moesten de platen uitneembaar zijn. Het roestvrij stalen deksel en handvat blijven koel tijdens het bakken. Het bijgeleverde opvangbakje voor jus, is onderaan de grill te bevestigen.

Pluspunten

• Ruim bakoppervlak
  • Temp regelaar

Minpunten

• Geen uitneembare platen
  • Niet neerklapbaar handvat

Kristie 16-12-2021

Goede prijs/kwaliteit verhouding. Zeker aan te raden!

Geschreven voor: EDEN ED-7002

Op het eerste oog ziet de grill er vrij zwaar en groots uit. Echter wanneer je de grill oppakt blijkt deze helemaal niet zwaar te zijn, wat het apparaat heel gebruiksvriendelijk maakt doordat je deze ook makkelijk opbergt.

Het bakoppervlak is een erg prettige maat om mee te grillen/bakken. Zelf vind ik het prettig als er minimaal twee boterhammen op passen om een tosti te maken zodat je in gezelschap niet om de beurt hoeft te eten. Gelukkig paste dit ruimschoots!

De grill is niet alleen te gebruiken voor tosti’s, maar voor veel meer gerechten. Een stukje vlees bak je er ook gemakkelijk op, of je deze nou aan een kant goed wil braden, of aan twee. In het begin is het wel even testen met de hittestanden, maar dit vind zich snel een weg.

Wat erg prettig is, is het roestvrijstalen handvat dat niet warm wordt. Daarentegen wordt de rest van het apparaat wel wat warmer, maar dat is niet storend. Wanneer deze is afgekoeld zijn de platen ook makkelijk schoon te maken met ofwel de krabber, of met een nat doekje. Het enige lastige daarbij, is dat het snoer relatief kort is waardoor ik bang ben dat deze nat wordt wanneer je de grill grondig met wat water poetst.

Al met al ben ik heel erg tevreden over de grill! Een hele fijne prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Erg gebruiksvriendelijk
  • Groot bakoppervlak
  • Temperatuur regelaar

Minpunten

• Kort snoer

Erwin Land 16-12-2021

Een aanrader voor iedere keuken/ kantine

Geschreven voor: EDEN ED-7002

Na het verkrijgen van de qua uiterlijk mooi vormgegeven bakplaat eerst even de duidelijke gebruiksaanwijzing gelezen.
Enige tips omtrent welke warmte instelling voor welk soort voedsel ontbreekt hier helaas in, maar dat is na een paar minuten stoeien van koud naar warm proefondervindelijk op te lossen.
De plaat is groter dan het gemiddelde tosti ijzer waardoor het maken van twee tosti's tegelijk ook resulteert in twee goed en volledig gebakken tosti's.

Als de plaat open op tafel gelegd wordt om vlees te bakken komt er weliswaar een beetje warmte vrij naar beneden, maar dit is niet veel. Het net wat aan de korte kant zijn van het snoer geeft voor dit gebruik wel een kleine beperking.

Hamburgers en ook een biefstuk waren wel uitstekend gegaard met een goede korst.

De meegeleverde krabber maakt schoonmaken van het grilloppervlak een makkelijke taak, waarbij je niet mag vergeten om het vet opvangbakje te legen.

al met al een goede toevoeging voor iedere keuken of kantine, en zeker een aanrader om aan te schaffen.

Pluspunten

• groot grilloppervlak
  • instelbare warmte

Minpunten

• kort snoer voor tafelgebruik

Erwin1968 05-04-2022

Na een aantal maanden het product te hebben gebruikt ben ik nog altijd tevreden. Wél wil aangeven dat de kiertjes tussen de grillplaat en de body vervelend zijn m.b.t kruimels die nu onbereikbaar in de grill zijn gevallen.

s**********@m***** 15-12-2021

Veelzijdig en hoogwaardig

Geschreven voor: EDEN ED-7002

Ik heb het voorrecht gehad om dit apparaat te mogen testen. Ik ben positief verrast door het veelzijdige en kwalitatief hoogwaardig apparaat.Het apparaat is geschikt om bijv een tosti, panini of hamburger te grillen en door het ruime oppervlak kan je er meerdere tegelijk bereiden. Maar is ook zelfs te gebruiken als gourmet omdat je het deksel helemaal kan openklappen. Het staat erg stabiel zowel open als dicht. Wat mij het meest heeft verrast is het handvat deze blijft koel is van hoogwaardige kwaliteit en breekt dus niet makkelijk af wat ik helaas van veel andere apparaten niet kan zeggen. De platen zijn niet afneembaar maar toch redelijk goed schoon te maken met een doek en er zit een kunststof krabber bij zodat je de anti aanbaklaag niet kan beschadigen.
Erg handig apparaat en zeker met de feestdagen.

Pluspunten

• Ruim oppervlak
  • Kwaliteit
  • Mogelijkheden
  • Temperatuur regelaar

Minpunten

• Platen niet afneembaar

m***********@h********** 13-12-2021

Fijne multifunctionele bakplaat

Geschreven voor: EDEN ED-7002

Een multifunctionele bakplaat van Eden. Dat is wel een fijn apparaat. Qua design is het geen pareltje, maar hij werkt wel fijn.

Je kan er zo tosti’s op klaarmaken maar ook grillen van vlees hebben we eens gedaan.

In een handomdraai is de plaat weer schoon dankzij de krabber.

Het is een fijn apparaat.

Pluspunten

• Fijne bakplaat
  • Multifunctioneel
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Design is niet mooi