Toshiba 250 GB Externe USB Hard Drive

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Toshiba 250 GB Externe USB Hard Drive op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jaapioo 15-04-2007

Heb de 320GB uitvoering. Is verder identiek aan de 250GB. Op de cd rom staat een zeer uitgebreide en duidelijke Nederlandstalige handleiding. Het overbrengen van gegevens gaat heel snel. Het apparaat ziet er mooi uit. Ik had hem eerst naast mijn monitor en hoor idd een piep. Dit is het 7200RPM motortje. Ik heb hem daarom nu op mijn pckast, dan hoor je hem niet maar kun je er toch goed bij.

RHVorwald 09-03-2007

Prima HD in slim line behuizing die er bovendien mooi uitziet (chique uitstraling) en compleet wordt geleverd met USB kabel.
Het geheel maakt een degelijke en afgewerkte indruk.
Het led achter de backup-knop had wel wat minder gekund, want de verlichting is overdreven fel en 'priemt' de kamer in.
De bijgeleverde backup-software (op CD-Rom) voegt weinig toe aan al bestaande backup-programma's zoals b.v. binnen WinXP en Nero.
Het enige voordeel van de bijgeleverde software is dat met één druk op de knop van de het apparaat een back-up gemaakt kan worden of bijgewerkt.
Maar als je met bestaande software goed overweg kunt maakt dat misschien één of enkele handelingen uit.
Engelstalige software is voor mij geen probleem, maar dat kan voor andere gebruikers wel het geval zijn, dus Toshiba had er goed aan gedaan in het Nederlands-talig afzetgebied ook Nederlands-talige software bij te leveren...
De schijf is stil, maar als de standaard eraf wordt gehaald en de schijf liggend op een resonatiegevoelige ondergrond wordt geplaatst bromt het apparaat met een regelmatig crescendo/decrescendo geluid.
Een klein auto-antislip-matje eronder helpt wel iets, maar is voor mijn houten bureau nog niet geheel afdoende.
De snelheid is bij deze externe HD in orde, maar zoals bekend haalt een externe schijf het niet bij een interne.
Maar video en muziekbestanden kunnen vanaf deze Toshiba zonder problemen afgespeeld worden.
T.a.v. de kopieersnelheid moet je wat meer geduld hebben, maar om deze deze toch nog op te voeren hieronder de volgende tip:
Ga na de installatie en met ingeschakelde externe HD naar 'Deze/Mijn Computer' - Klik rechts op de schijf-toewijzing en kies 'Eigenschappen' - Ga
naar 'Hardware', selecteer de externe HD en kies 'Eigenschappen' - Kies 'Beleidsinstellingen' en controleer of de optie 'Schrijfcache op de schijf inschakelen' is aangevinkt en zoniet, vink deze aan.
Op deze manier gaat het heen en weer kopieëren van/met de externe HD zo'n 65 % procent sneller!
Let er wel op dat de externe schijf dan alleen nog uitgezet dient te worden nadat de computer is uitgeschakeld of via de optie 'Hardware veilig verwijderen' in de tray (naast de klok).
Achterop het apparaat bevindt zich een aan/uit-knop en dat is wel zo handig.
Je kunt de externe HD overigens wel met draaiend systeem inschakelen.

Robert Korsman 25-02-2007

Werkt erg snel en is zeer stil.
Nog geen nadelen kunnen ontdekken.
Uiterlijk ziet er erg goed uit. Natuurlijk iets langzamer dan een interne schijf alleen is niet storend.

Voorzien van een apparte aan/uit schakelaar (erg handig).

Martinus1 16-01-2007

Heb hier de 320 versie van, doet het prima en is erg stil. Deze versie heeft een backup functie ipv de silveren versie. Is stil en word niet warm, ook niet onbelangrijk als hij 24/7 draait. Haalt aardige snelheden, maar heet echt toch niet voor niets externe back-up, welk merk je ook neemt. Intern is echt veel sneller.