Boston Acoustics A 2310HTS surround set / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Boston Acoustics A 2310HTS surround set / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

capercaillie 09-07-2014

Ik ben helemaal niet zo te spreken over deze surroundset op 1 ding na dan. Het design is voortreffelijk.
De geluidskwaliteit is niet om over naar huis te schrijven. Zeker bij spraak is het wat aan de doffe kant. Verder heeft de subwoofer een trafo die in de standby stand een irritante lage bromtoon heeft ontwikkeld. Best irritant eigenlijk.
Wat verder opvalt is de prijs. Een half jaar geleden heb ik deze zelfde set gekocht voor € 379.

martinsmits 04-03-2015

Helemaal mee eens het gebrom in de standby stand van de subwoofer is uitermate irritant. Als ik dit geweten had had ik de set niet gekocht.
Eerst dacht ik dat het aan mijn versterker lag maar nu heb ik een nieuwe versterker gekocht en het gebrom is nog steeds niet weg. Ook een speciale subwoofer tulp kabel gekocht. Maar ook dit mocht niet helpen.

Incactus 25-03-2013

Het geluid van deze boxen is heel erg goed, zowel op de lage/midden/hoge tonen en dat is grotendeels te wijten aan de houten klankkast. Het geluid is door de houten klankkast warm en mooi vol. Heb best een aantal verschillende boxen vergeleken (Klipsch HD Theater 300, Wharfedale DX 1 HCP, meerdere Harman Kardon sets o.a. HK SUB TS-11, Boston Acoustics soundware xs 5.1, Monitor Audio Mass, Bose 321) maar deze kwam er als beste uit. Moet ik wel toegeven dat de Monitor Audio Mass nog iets beter klinkt en verfijnder is, maar die is ook een stuk duurder. Enige die in de buurt komt qua prijs/kwaliteit is Wharfedale. De andere boxen zijn prima voor surround geluid maar minder geschikt voor muziek luisteren, daar zijn ze te schel voor. Het geluid van de Boston Acoustics A2310HTS is warm en realistisch, geeft een echt bioscoop gevoel. Bij de scene van the Grey (vlak nadat vliegtuig is neergestort en men in de sneeuwstorm zit) heb je het gevoel dat je ook in de sneeuwstorm zit, zo realistisch is het windgeruis.
Voor het luisteren van muziek gebruik ik alleen de stereo instelling omdat dit de beste beleving geeft. Het geluid is kraakhelder en als je de ogen dicht doet dan heb je het idee dat je naar een prive optreden luistert.
De frontjes van de boxen zitten trouwens met magneten vast, dus die kan je makkelijk verwijderen, waardoor het geluid nog beter te horen is. Het verschil is klein, maar wel te horen.
Als een van de weinige speakersets komt deze met bedrading, maar dat raad ik alleen aan voor de front speakers. Voor de achterspeakers kan je beter dikkere draden nemen om geluidsverlies te voorkomen en neem ook meteen een goede subwoofer kabel. Heb deze boxen aangesloten op de Denon AVR 2113 en daarmee komt het geheel mooi tot zijn recht.

Gerard 49 13-03-2013

Op zoek naar kleinere speakers kwam ik uit bij Boston .
Dit is werkelijk onvoorstelbaar het geluid de helderheid in alle details perfect .
Aangesloten op een onkyo TX-SR604E
Absoluut geen spijt van deze aankoop

martijn3210 15-08-2012

prachtig vol geluid , goede weergave van de bass . geen vervorming bij hogere volumes

design is natuurlijk een kwestie van smaak maar ik vind ze erg mooi . ik wilde kleine speakers maar toch voldoende vermogen dit komt mooi samen bij deze set

de behuizing van de speakers is van hout hierdoor zien ze er niet goedkoop uit (zijn ze ook niet trouwens)

ik geef voor duurzaamheid een 9 maar heb ze pas een maand dus te kort om te beoordelen