Focal Chorus 807 V

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Focal Chorus 807 V op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

sandorb 31-12-2012
Geschreven voor: Focal Chorus 807 V

De 807 is een hele goede speaker al vind ik de 806 beter qua middentonen. De 806 klinkt strakker echter mist deze ietwat aan bass. Het opgegeven vermogen van 160W is piekvermogen, ik meen dat het continu vermogen 90W bedraagt zoals te lezen was op de oude site van Focal. Evenwel een zeer goede speaker voor een goede prijs. Ik heb een set 807's en 806's sinds 2 jaar in bezit plus de bijbehorende 800 center speaker, aangesloten op een Onkyo TX-NR5007 met een continu vermogen van 145W. Houd je van rock en/of heb je een grotere ruimte, ga voor de 807; luister je naar klassiek en/of heb je een wat kleinere ruimte, neem dan de 806. Maar het blijft persoonlijk natuurlijk ;-)

jan.Utrecht. 24-11-2011
Geschreven voor: Focal Chorus 807 V

Deze luidsprekers klinken bijna even mooi als de Focal Micro Utopia die ik heb staan, mooi gedetaillieerd geluid, strakke bas en goed middengebied.
En voor dat geld die Focal Chorus 807 V Klasse!!!!
High-end voor een mooi prijsje.
Jan

LangeDraak 04-09-2009
Geschreven voor: Focal Chorus 807 V

Ik heb de Focal 807v's momenteel aangesloten op een Advance Acoustic MCD 203II en de voor-eindversterker van Advance Acoustic (mpp206 & maa406) en dit geeft een formidabel geluid.
Er is NIETS beters in deze prijsklasse. Ik heb de Focalserie in veel hifizaken beluisterd en vergeleken en overdonderde speakers uit een duurdere prijsklasse met gemak!
Alleen Monitor Audio kwam op gelijke hoogte. Maar deze waren wel een STUK duurder. De Kef serie maar snel voorbij gegaan, want deze kwam verre niet in de buurt.

De ruimte is momenteel maar 30 m2, maar ze kunnen veel grotere ruimtes aan.
Bij een toekomstige grotere ruimte zullen ze wel worden vervangen door de grotere broers, de 826v, zodat de 807's verwerkt kunnen worden in een surroundopstelling. Ik heb ze ook op de bijpassende stands staan op aanraden van andere eigenaren en dit ziet er ook wel erg scherp uit.

Voor geluidskwaliteit heb ik een 10 gegeven. Er zijn uiteraard betere monitors, maar niet in deze prijsklasse! Daarom de top.
Design moet wel je ding zijn, maar voor mij hemels!
Ik heb ze nog maar een half jaar, dus de tijd moet laten zien hoe ze het volhouden, maar dat zit denk ik wel snor.

Diederik 06-02-2008
Geschreven voor: Focal Chorus 807 V

Geluid is nu al prachtig. Maar ze moeten nog warm draaien.
Of het door het transport komt of dat de afwerking niet is gecontroleerd: de poorten zaten gewoon los in de behuizing. Ik heb ze er weer ingeduwd, maar vast zitten ze niet. Dus of het duurzaam is: ik betwijfel het.
Het zijn juweeltjes om te zien.

Zwervertje 30-12-2007
Geschreven voor: Focal Chorus 807 V

Wat een prachtig geluid komt er uit deze speakers. Ik heb ze kunnen vergelijken met mijn oude speakers, zowel in de luisterruimte in de winkel als thuis op de oudeJVC surround receiver.
Heb de 807 ook met diverse andere kunnen vergelijken en
waaronder de dali ikon 6 en andere maar de Focals springer er wat mij betreft bovenuit. een vol geluid in zowel hoog, midden als in het laag.
We zijn na zo'n 10 jaar afgestapt van Surround en weer volledig Hifi gegaan en mis het surround (voor die paar films per jaar) geen moment
Ik heb ze thuis nu aangesloten op een NAD C720BEE receiver en de C525BEE CD speler.