Teufel Cubycon 2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel Cubycon 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jeroen_de_Vries 02-10-2014

Ik ben nu bijna twee jaar in het bezit van mijn Teufel Cubycon 2 en geniet nog dagelijks van deze fantastisch klinkende set. Twee jaar geleden bestelde in via de Teufel site een Theater 500 5.1 set, deze bleek naar mijn smaak achteraf toch iets te groot voor onze huiskamer. Na deskundig telefonisch overleg met de heren bij Teufel Nederland werd mij geadviseerd voor de Cubycon 2 te gaan. Dit bleek achter een advies waar ik geen spijt van heb gekregen.

De geheel aluminium behuizing van de satelliet boxen voelen mooi en kwalitatief heel goed aan. De slanke subwoofer past nestjes naast/onder een dressoir of bank.

Het geluid uit deze set is absoluut verbluffend! De satelliet spiekers geven een spatzuiver en helder geluid. De subwoofer produceert met zijn (slechts) drie keer 13cm woofers een prachtige volle, warme en diep basgeluid. Die ook op laag volume de muziek vol laat klinken.

Persoonlijk vind ik dat deze set genoeg decibel produceert voor de gemiddelde Nederlandse huiskamer. Ben je op zoek naar een set waarvan niet alleen je naaste buren kunnen mee genieten maar ook de hele straat. Kun je misschien beter voor een nog krachtigere set kiezen.

Kort samengevat, ben je iemand die kwaliteit prefereert boven volume? Is deze set een absolute aanrader. Geluidskwaliteit van de hoogte plank in een klein pakketje.

Jeroen de Vries uit Almere

Mokumer45 19-08-2014

Ik heb deze set gekocht ter vervanging van een wat oudere Sony surround set. De levering was prima verzorgd en keurig op tijd (na een telefoontje hierover). De prijs was ook prima (een aanbieding), waar door ik binnen de oorspronkelijke prijs een paar vloerstandaards en wandbeugels erbij kon kopen. De plaatsing was een fluitje van een cent en na het afregelen van het geluid werd ik totaal verrast door het prima en zuivere geluid, wat deze set levert. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de sub parallel heb aangesloten met de "oude" sub van de Sony set. Ik ben zéér tevreden over deze aankoop.

Tonnelh 30-06-2013

Ik heb na veel wikken en wegen de Central® AV | Cubycon® 2 aangeschaft.
Na het geven van de opdracht had ik het systeem al met 3 dagen in huis, precies op de tijd dat ik afgesproken had.

Na het uitpakken viel het al gelijk op dat het een zeer degelijks systeem is, geen goedkoop plastic maar zwaar en degelijk in aluminium uitgevoerd.

Het installeren was een fluitje van een cent, de handleiding heb je eigenlijk niet nodig.

Na het aanzetten was ik zeer verbaasd van het geluid, wat een geluid komt er uit die kleine boxen, helder en zuiver.

Ik heb ook de Bose geluisterd maar dit systeem doet er niet voor onder maar is wel € 2.200,00 goedkoper.
Ik kan iedereen die niet voldoende ruimte voor grote boxen heeft dis systeem aanraden.

In middels hebben een vriend en goede kennis ook de teufel systeem aangeschaft.

Mocht je nog twijfelen dan heb je nog altijd 8 weken om het systeem retour te sturen en het gehele bedrag zonder administratiekosten gecrediteerd te krijgen.

teufelgebruiker 22-11-2012

Ben nou ongeveer 4,5 maand in het bezit van deze set.
Heb hem aangesloten op een pioneer versterker (SC-2022).
Heb hiervoor een logitech z5500 gehad en was toe aan wat anders.
Ik moet zeggen de overstap qua kwaliteit van het geluid is niet normaal maarja in dit geval is het appels met peren vergelijken.
Een vriend die al jaren met audio bezig is heeft het geluid voor mij een beetje afgesteld , hij is echt een audiofiel.
Hij kreeg nu al gewoon kippenvel bij het draaien van het nummer Musica E van Eros Ramazzotti op hoge volume zonder dat de set gefinetuned is, dus de set is zeker geschikt voor muziek en niet alleen voor films zoals de meeste sets in deze categorie.
Tuurlijk weet ik dat smaken qua geluid verschillen maar geloof me ik geniet elke dag weer van deze set!
Voor mij is het geluid helder, vol en kan erg laag spelen, de woofer draait bij mij op een kwart en dat is al ruim voldoende.
Ik kan iedereen die wil genieten van geluid maar geen grote boxen wil hebben deze set aanraden.