Canton Reference 5.2 DC vloerspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Canton Reference 5.2 DC vloerspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Dairybeat 14-08-2009

Dit is geen 'in diepte' review, daar ik denk dat deze speakers geen eerlijke kans hebben gekregen in mijn slecht gedempte woonkamer met beton, laminaat, eiken, leer, drie nep-gordijntjes en aangestuurd door een Denon AVR-4308 Receiver.
De Canton's zijn matig gevoelig met 88,5dB, dus hebben wel een krachtpastser voor versterking nodig.
Ik dacht dat te kunnen leveren met 4x140w RMS d.m.v. by-amping, maar de Denon levert een schoner signaal met 2x140w en is dus feitelijk niet geschikt voor by-amping, daar die toch alles met één voeding moet doen. De 'kraan' van de Denon moest ook steeds erg ver open.
Het laag overheerste het midden en hoog mede door de akoestiek van de kamer en de Denon had denk ik ook te weinig kontrole daarop.
De Denon is een vrij neutrale versterker en de Canton's zijn ook vrij 'netjes', dus ik denk dat die het een stuk beter zullen doen met een wat agressievere versterker.
Na een week van experimenteren gaf ik het op en zijn de Canton's retour naar de dealer gegaan.
Ik hoop wel dat ze bij iemand anders een echte kans krijgen!