DALI IKON 2 MK2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de DALI IKON 2 MK2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

roerbost 10-05-2009

Onlangs een 2e paar Dali Ikon 2 gekocht, dus nu staan er 2 paar boxen. (vervolg op mijn review 6 mei 2006). Zijn nu 100,-/st goedkoper dan destijds. Ben nog steeds zeer tevreden over de geluidskwaliteit. Ik kan nu het luisteren heel goed doseren. Twee of vier boxen al dan niet gecombineerd met subwoofer (Merk: Rel, type: Stampede)(Versterker: Rotel RA 06)(woonkamer 4 x 10 mtr). Met excuses dat ik destijds een vragensteller geen antwoord heb gegeven. Een hele mooie combinatie.

Miyata 02-07-2008

Ik ben in het bezit van een set Ikon 2 Hobo Hifi Special Edition. Hierin zijn ten opzichte van de normale Ikon 2 een aantal verbeteringen doorgevoerd in het wisselfilter. Wat mij opvalt is het open en heldere (niet scherpe) geluid, mooie plaatsing en stereobeeld. Het zijn geen baswonders maar door te expirimenteren met de opstelling van de speakers (bv dichter bij de achterwand) kun je nog goede resultaten behalen. Ik heb de Ikon's geplaats op met schelpenzand gevulde stands met ipv spikes Masterbase plaatjes (een soort honingraat constructie die helpt ongewenste trillingen te verstrooien) onder de stands. Hierdoor komt de speaker beter tot zijn recht. Ik ben erg tevreden en ze staan nog in te spelen dus ze gaat alleen nog maar beter klinken.

tavernier gie 02-03-2008

Door het gebruik van 2 tweeters klinkt de Dai Ikon 2 zeer gedatailleerd doch te scherp De bassen zijn te beperkt om hier van en homogene speaker te spreken.Daarom is de Ikon 6 die de bassen goed weergeeft de betere speaker.

hanskrab 03-09-2007

Verbijsterd over de helderheid van het geluid. Alles wat op CD staat hoor je. Bij een lage belasting een zeer prettige speaker om lekker rustig bij te zwijmelen. Bij een hoge belasting heb ik medelijden met de buren. Ik moet dan de bass wat dicht draaien anders trillen de ruiten uit hun sponningen. Met andere woorden dus, een alleskunner en een dijk van een speaker. Aangesloten op een Yamaha tuner RX-497 en bijbehorende CDX-497 Cd speler. Nog zo'n lekker stel!

Rob Koster2006 06-05-2006

Klinken zeer helder. Redelijke bas/lage tonen. Mooi stereobeeld. Hoor nu meer
details dan met mijn vorige boxen (mission 762). Een sensatie bij de eerste
tonen. Bij hard spelen moet bij sommige cd's de treble wat terug gedraaid
worden. Maar bij normaal luisterniveau zeer aangenaam. Opname kwaliteit van
cd's wordt pijnlijk duidelijk. Staan in de vensterbank. Omdat ik voorkeur heb
voor toch wat lage tonen maar geen ruimte voor vloerstaande boxen heb deze
Dali's gecombineerd met een subwoofer, een ideale combinatie.