Klipsch RF-5 vloerspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Klipsch RF-5 vloerspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Buiske 20-09-2008
Geschreven voor: Klipsch RF-5 vloerspeaker

Ik heb deze speakers nu ongeveer een half jaar, en heb
er een geheel gemodificeerde Kebschull 70/30 buizen-
versterker in klasse A geschakeld op aangesloten.
Vanwege het hoge rendement van deze speaker heb ik
voldoende vermogen om deze speakers aan te sturen.
Ik vind het geluid zeer ruimtelijk, en er zijn veel details
hoorbaar zowel in het laag/midden en hoog. Toch vind ik zo'n hoorn tweeter te fél klinken (ook met andere versterkers). (kwestie van smaak misschien?)
Ook bepaalde frekwentie in het hoog/midden komen SOMS schril/hard over naar mijn smaak. En ook de
metaalachtige conussen kunnen soms wat metaalach-
tig klinken. Met goede audiofiele opnamen kunnen de-
speakers toch heel mooi en live klinken, en zet dan een groots geluidsbeeld neer met een hele goede plaat-
sing. Maar slechtere opnamen vallen direkt door de mand! Toch tot nu toe niet een betere kunnen vinden
met zo'n hoog rendament wat zeer geschikt is voor buizenversters met een laag vermogen (triode en klasse A bv). En een gunstige prijs!

Marc ehv 07-09-2007
Geschreven voor: Klipsch RF-5 vloerspeaker

In de winkel een jaar geleden circa 25 speakers beluisterd. Ik was direct weg van de Klipsch RD-5. Ogen dicht en luisteren.
Vooral de zuiverheid van de klank valt me op. Ook op een afstand van 25 meter blijft het geluid onveranderd zuiver. Daar kwam ik thuis achter.
Ik heb deze speakers aangeschaft in combinatie met de Denon 1500 serie.

Hans359 10-06-2007
Geschreven voor: Klipsch RF-5 vloerspeaker

Naar het beluisteren van diverse luidsprekers o.a. Focal chorus 816V/826V, Kef Q-serie, JBL en Infinity etc.

De Kef IQ 9, viel al het snel af, wat een doffe tweater, vooral als je van detaillering houdt. Vrij snel de JBL en Infinity.

De Focal Chorus en vooral 826 was voor mij een goede tweede. Ik vond bij de Focal Chorus de 816 een beetje een overstemming in de kast en dat kon de 826 prima aan.

Als je de Focal Chorus 826 vergelijkt vond ik de zuiverheid van de tweeter beter van de Klipsch Rf-5 (bij Klipsch is de tweeter een hoorn).

Nu ik de Klipsch (woonkamer 27m2) heb staan moet ik zeggen wat een detaillering hoor je. Daarbij is de klank zeer ruimtelijk en was is het laag/midden/hoog excellent in balans en dit ook bij een zeer laag volume.

Ik heb diverse merken gehad waaronder JBL ti2k (high-end, Kef XQ serie en noem maar op.

Een betere speaker is er voor deze prijs niet te krijgen, kortom voor mij een speaker waarvan ik zeker weet, dat ik daar jaren plezier van zal hebben.

Ik heb op de Klipsch RF-5 gecombineerd met HK 3480 receiver en HK DV23.

Kortom een speaker die het geluid voorbrengt wat er op een CD of DVD staat.

nomono 29-12-2006
Geschreven voor: Klipsch RF-5 vloerspeaker

Na het beluisteren van heel veel speakers waren deze overtuigend de beste voor
muziek, maar ook voor films.
Deze speakers klinken perfect op alle gebieden (ruimtelijke weergave, geweldige
bas, mooie midden en hoge tonen).

Iskander 24-11-2006

Superrrr speakers!!! Ongelofelijk geluid. Vergeleken met B&W, Pioneer, JBL en
nog een paar.
Aanrader voor een ieder die van zuiver geluid houd. Zowel muziek als film...
Gecombineerd met een Onkyo Receiver de TX-DS494 al wat ouder maar komt zeker
tot zn recht nog!!