Teufel LT 3 Power Edition Set L surround set

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel LT 3 Power Edition Set L surround set op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Carl1963 12-08-2013

Tot noch toe de beste home cinema set die ik heb gekocht, en ik heb al aardig wat versleten. Zeker gezien de prijs. Ik heb een Yamaha receiver de rx-v675 er op aan gesloten, en bingo deze jonge hoeft niet meer naar de bioscoop. Ook je muziek geeft een warme sound en duidelijke stemmen. Ik zal in de toekomst alleen noch maar bij Teufel kopen. Duitse kwaliteit, kijk maar naar de auto's.

gilbertop 11-07-2013

Staan prachtig en klinken nog beter.
Had alleen 'n brom in de subwoofer het bleek 'n aarding probleem te zijn , aangesloten op stopcontact zonder r.
aarde en prachtig zonder brom.
GA vanavond surround versterker met microfoon, kan alleen maar nog beter worden.

Th.J. Evers 11-06-2013

De slanke ranke zuilen en de center-speaker nemen in de huiskamer een redelijk bescheiden plaatsje in en wekken absoluut niet de indruk van geweldenaars. Echter, schijn bedriegt en ik prijs me alleszins gelukkig, helemaal vrijstaand te wonen! Aangesloten op een Yamaha DSP-A2 verbluft de enorme power van de LT3 en de zuiverheid van het geluid. De sub produceert desgewenst bijzonder krachtige bastonen. Uiteraard kan het qua volume ook allemaal wat minder heftig zonder dat dit ten koste gaat van het luistergenot.
Deze set is een typisch voorbeeld van "deutsche Gründlichkeit": Hij oogt niet alleen robuust, maar is dat ook. De speakers zijn vervaardigd van oerdegelijk materiaal en ze zijn netjes afgewerkt. Hier ga ik vast vele jaren plezier van beleven en de lange garantietermijn is een extra geruststelling.
Over de verzending niets dan lof. De materialen waren zeer goed verpakt en werden reeds twee dagen na bestelling bezorgd.
Teufel LT3, wat een schitterende waarde voor niet al te veel geld. Een tip: Houd de aanbiedingen in de gaten! €100,- of meer is snel verdiend...

Alfons Houben 03-04-2013

Na lang wikken en wegen daar het toch een groter bedrag is deze set bij Teufel besteld.
Na enkele dagen werd de set geleverd . Helaas was de voorkant van enkele speakers tijdens het transport ingedeukt. Na dit gemeld te hebben bij de zeer vriendelijke klantencervice kreeg ik zonder problemen nieuwe speakers geleverd.
Mbv Audigy mijn Onkyo TX-607 ingeregeld mbv een test blu-ray alle mogelijkheden van de boxen uit geprobeerd. Het reslutaat is een zeer mooi en helder geluid . De blu-ray van LOTR opgezet en je waant je in middle earth zo verassend realistisch is het geluid.

Al met al een zeer goede aankoop en zeer aan te raden.

PvB2 25-02-2013

Ik heb de LT 3 Power Edition set 'L' met (een afwijkende) subwoofer US 4110/1 SW omdat de eigenlijke subwoofer veel te kolossaal is voor mijn woonkamer. Het design van de zuilen en center is oogverblindend mooi. Levering was supersnel en de spullen waren zeer degelijk verpakt. Bij het uitpakken en monteren kon ik al merken dat de gebruikte materialen en de afwerking van hoog niveau waren. De subwoofer ziet er strak uit, is erg goed instelbaar met regelingen voor volume, frequentie en inputgevoeligheid voor automatische activering en produceert een mooi vol, rond (niet bonkend!) en niet te nadrukkelijk aanwezig basfundament. De zuilen geven een helder geluid met, bij laag geluidsniveau, hier en daar wat scherpte. De subwoofer is dan ook een nuttig en waardevol onderdeel voor het klankbeeld maar daar is het dan ook een 5.1 set voor. Als de volumeknop opengaat kan de set het lang volhouden zonder te vervormen.
Duurzaamheid een 10? Ja, bij 12 jaar garantie is dat niet overdreven. Ik heb de geluidskwaliteit gewaardeerd met een 7 omdat ik mijn nieuwe Denon AVR-3313
receiver helaas nog steeds niet binnen heb en dus nog niet goed heb kunnen testen. Kan dus nog wijzigen.

gwejo 29-01-2013

Sinds kort ben ik in het bezit van deze geweldige set,ik heb lang gezocht en rond gekeken op internet veel heeel veel reviews gelezen en regelmatig wezen luisteren in diverse winkels.Het blijft natuurlijk altijd een gok om via internet luidsprekers te kopen die je niet hebt kunnen luisteren echter de 8 weken omruilgarantie hebben mij ook over de streep getrokken.Het grote voordeel van teufel is je kunt de set met je eigen apparatuur beluisteren in je eigen woonsituatie iets wat in een winkel nooit mogelijk is en ben je niet tevreden dan stuur je spullen retour en krijg je je geld terug, haast te mooi om waar te zijn.
Ik heb de set aangesloten op een denon avr 1911 en de set klinkt boven verwachting ,vervolgens mijn denon omgeruild voor een marantz sr 6006 en het klinkt nog veel beter mooi vol warm en ruimtelijk geluid het was even prutsen met de instellingen van de subwoofer op de reciever maar dat is nu ook naar volle tevredenheid gelukt.Zowel bij zacht volume in stereo als hard volume klinkt deze set in een woord fantastisch, de subwoofer doet wat hij moet doen en is erg goed naar jouw individuele smaak af te stellen films klinken ook fantastisch, ik hoor nu geluiden die met mijn oude jamo speakers nooit heb gehoord.Kortom een zeer tevreden gebruiker en ik heb dan ook geen moment spijt van deze aankoop.
Ik heb een 9 voor de duurzaamheid gegeven omdat ik daar nog weinig over kan zeggen( 2 weken in bezit) maar gezien de garantie van 12 jaar zal dat wel goed zitten

RM1985 27-01-2013

Deze set is werkelijk fantastisch. Normaliter wil ik een speaker(set) eerst horen en beslis daarna pas al dan niet op de aankoop over te gaan. Naar aardig wat research toch besloten deze set een kans te geven.

Ik gebruik de set in combinatie met een pioneer vsx 1122 en kan niet anders concluderen dan dat de set veel waar voor het geld oplevert.

Geluid blijft (deels) een smaak kwestie, hieronder mijn plus- en minpunten tot op heden.

+ de snelle levering
+ mooi helder geluid
+ subwoofer is enorm en zeer krachtig
+ design
+ prijs/kwaliteit-verhouding
+ garantieperiode 12 jaar + 8 weken testen

- afwerking behuizing op sommige plekken niet 100%
(alleen zichtbaar als je echt gaat zoeken)

Ed van de Smitten 15-01-2012

Na lang rondkijken en snuffelen op het internet moest ik concluderen dat dit set de meeste waar gaf voor mijn geld.

Heb het geheel op een Marantz 7000 serie aangesloten en ben over het geluid meer dan tevreden.
Werkelijk waar....Super design met Supergeluid.
Min puntje is dat het zilver een beetje gevlekt is gespoten.

Ben nu een keuze aan het maken voor een set van Teuvel voor mijn PC.

Frank_angela 12-01-2012

Ik heb deze set sinds eind december in huis. Het bestellen ging gemakkelijk en binnen drie dagen de set in huis.
Wat een super geluid. De subwoofer is gigantisch.
Heb voordat ik de aanschaf deed uitgebreid onderzoek gedaan en weet dat ik voor dit geld de meeste waarde heb. De speaker staan aangesloten op een Onkyo TX-NR509. Ik heb nog geen moment spijt.
Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen. Het voelt in ieder geval erg solide aan.

Richard van Velde 28-12-2011

De set na lang nadenken en op internet rond kijken aangeschaft.

De set was in de kerstmis sale, via Paypal kreeg je nog eens 10% korting en ik had een actiecode zodat ik nog eens 20% korting kreeg. Dit moest ik dus doen.
Na de bestelling gaat de levering heel snel.
twee dagen later waren ze al in huis > afgeleverd door UPS (trackingcode)rechtsreeks vanuit Duitsland.
Het uitpakken verliep goed. Alles zit heel goed verpakt in stevige dozen.

Het enige de steun voor de center speaker ontbrak.
Na contact met Teufel te hebben gezocht werd deze ook weer snel nageleverd. De set is nu dus helemaal compleet.

Het aansluiten verloopt soepel en de speakers voelen degelijk aan. Ze zijn van aluminium met glazen voeten.
De sub is zwaar van MDF en mooi vorm gegeven.

Ik heb de set eerst 2 dagen rustig laten indraaien met rustige muziek.
Daarna knallen.
De set geeft een vol, zuiver, helder geluid.
Zeker niet schel, wat je bij een zuilenset wel zou verwachten. De Bas via de Subwoofer geeft een strakke bass en zwaar geluid.

Wel heb je er een redelijk zware versteker voor nodig om de set mooi aan te sturen.
Ik draai op een Pioneer VSX AV 9.1 receiver met een vermogen van 130 watt per kanaal.

Ook op de TV en DVD klinkt de set mooi. Surround klinkt perfect en de bass gaat echt zwaar en diep.

Wat ik wel jammer vind, is dat na contact te hebben gehad met Teufel om nog een paar kleine surround speakers extra te bestellen, was dit niet mogelijk.
Ik zou het natuurlijk het leukste vinden om een 7.1 set of 9.1 set samen te stellen met allemaal dezelfde speakers. Vooralsnog gaat dit dus niet. Dit vind ik een minpuntje. Het zou nml toch mogelijk moeten zijn.

De duurzaamheid heb ik een 7 gegeven omdat ik ze nog niet lang heb. Toch een 7 omdat Teufel 12 jaar garantie belooft. Ik hoop het in de praktijk natuurlijk niet nodig te hebben, maar gezien de lange garantie termijn staan ze wel voor hun product en geef ik hier toch een hoge waardering.

Vooralsnog ben ik heel tevreden gezien de prijs/kwaliteit verhouding