Miele KFN 9753 id

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele KFN 9753 id op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ritwin 21-08-2015
Geschreven voor: Miele KFN 9753 id

Miele, er is toch een betere. Deze koel/vries combinatie heeft het net 6 jaar uitgehouden en sluit me geheel aan bij de andere opmerkingen uit de review's. Compressor is stuk en blijft maar 24 uur per dag 7 dagen per week draaien zonder productief te zijn. Vries gedeelte krijgt met vriezen voorrang en koelgedeelte is kamer temperatuur. Na 5 dagen als de vriezer eindelijk koud is is de koeling aan de beurt. Maar ja doe het vries gedeelte niet open of vul het met producten die nog ingevroren moeten worden want dan is het koelgedeelte alweer uitgevallen.... .

Dit is mijn zoveelste nare ervaring met Miele, zo ook met droger. Nieuwe droger gekocht, en bij de 10e keer binnen één jaar heb ik Miele verzocht het apparaat op te komen halen met de monteur erbij! de goede man was best duur in de kost en inwoning, deed zijn best en was aardig/vriendelijk gelukkig. Inmiddels ander merk gekozen zoals u zult begrijpen.

Koel/vries combinatie word volgende week (eind augustus 2015) omgewisseld met een nieuw type KFN 37432 ID, ben benieuwd hoe lang ik dit keer een monteur van Miele buiten de deur kan houden. Ondanks de coulanse regeling moet ik toch nog een fors bedrag bij betalen (E850,00). Voor de koelkast heb ik niet veel keuze in dit geval.

Mijn keuze zal voortaan niet meer Miele zijn maar van een ander merk. Jammer want ik moet wel zeggen dat de producten best goed aanvoelen en goed bestendig tegen dagelijks gebruik.

Mierlo_D 06-08-2013
Geschreven voor: Miele KFN 9753 id

Bij ons hetzelfde probleem als bij andere gebruikers. November 2009 in gebruik genomen en nu na 3,5 jaar staat achterkant bol wat vlgs de monteur betekent dat er een lek zit in het systeem. In elk geval koelt hij niet meer zoals het hoort. We zijn dan ook zeer teleurgesteld in de duurzaamheid van het apparaat. Dat was nl. de reden dat we voor een Miele kozen. Overigens wordt het wel opgelost: Gebeld, en na 5 dagen monteur aan huis gehad. Krijgen een vervangend apparaat via de transporteur, maar die heeft nog niet gebeld voor een afspraak :( Kost ons wel een kleine EUR 600 (fabrieksgarantie 2 jaar en we hadden geen uitgebreide garantie). Tip is dus om aanvullende garantie te regelen voor 10 jaar. Kost iets meer dan EUR 100.

P.Wijnand 14-02-2013
Geschreven voor: Miele KFN 9753 id

In het programmaoverzicht van Miele staat dat de combinatie tenminste 15 jaar meegaat. Die van ons is in gebruik genomen op 1 juli 2009, de dag van onze verhuizing. Nu, ruim 3,5 jaar later, maakt de compressor zoveel lawaai dat de tijden van weleer ,studententijd 30 jaar geleden met stampende Whirpools in je kamer, herleven. Monteur Miele er bij (100 euro). Monteur vindt geluid ook irritant. Uitleesapparaat 48 uur in de koelkast en opgestuurd. Zelfde monteur belt terug: "niets aan de hand". Op mijn opmerking dat hij ook sprak van een irritant geluid werd nu geantwoord: "sommige mensen hebben meer last van geluid dan anderen". Volstrekt onacceptabel antwoord uiteraard. Wordt vervolgd. Mijn advies?, niet kopen!

Officiele reactie van Miele 15-02-2013

Graag willen wij in contact met u komen. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens in een e-mail te sturen naar webcare@miele.nl, dan komen wij erop terug.

Miele Nederland Webcare

bosman126 01-10-2012
Geschreven voor: Miele KFN 9753 id

Wij hebben al vier jaar de Miele KFN9753id. Indeling is goed, gebruiksgemak is ook prima. Het is een mooi toestel. IJsvorming koeling boven en beneden is uitgesloten. Wat wel jammer is dat deze apparatuur ( volgens miele monteur goed onderhouden en goed belucht) na 4 jaar de compressor vast slaat of achterwand gaat bol staan. Dit kunt u ook elders op internet lezen, van andere gebruikers. Deze was destijds € 2294,- nu rond de € 1700,- Miele weet ervan maar zwijgt helaas in alle talen. Top apparatuur, maar helaas een levensduur van 4 jaar.

Camguy 29-05-2012
Geschreven voor: Miele KFN 9753 id

Sinds juli 2008 in gebruik, maar binnen 4 jaar is de compressor vastgelopen en koelt de kast niet meer. Volgens Miele door een inbouwfout van de installateur waardoor er te weinig luchtcirculatie plaatsvind en de motor erg warm wordt. Krijg nu een nieuwe kast aangeboden tegen bijbetaling van 650 euro i.v.m. de afschrijving van de oude. Wat duurzaamheid betreft valt deze combinatie dus tegen, maar het is verder een fijne koelkast met een prettige indeling en nuttige extra's zoals de no-frost en luchtcirculatie. Er zijn betere Miele's...

Linric 15-01-2011
Geschreven voor: Miele KFN 9753 id

Deze koelvries combinatie sinds juni 2010 in gebruik.
De koelkast is een open keuken geplaatst, het gebruiksgemak en indeling zijn dik in orde.
Der combinatie maakt echter af en toe een dusdanig lawaai door het in resonantie komen van de compressor dat het eerder op de hogedrukreiniger van de buurman lijkt dan een koelvries combinatie.
Mielesvervice heeft het geluid bij een servicebezoek echter niet kunnen constateren het doet zich jammer genoeg niet altijd voor en kunnen het daardoor niet verhelpen.
Geen aanrader dus.