Bosch SMV68PX01N

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 91 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMV68PX01N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Frans 02-12-2019

Matig

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Wij hadden een oude AEG waarvan we dachten dit mag wel iets stille, omdat onze keuken en kamer 1 is. Afgelopen zaterdag is de nieuwe Bosch geleverd. Helaas is de handleiding niet echt duidelijk, maar het is toch gelukt om hem zelf te installeren. Na hem aangezet te hebben voor de eerste beurt, dacht mijn partner dat er een vliegtuig overvloog!! In ECO stand (duurd 3 uur) maak die af en toe behoorlijk veel lawaai. Hoezo super stil onze oude AEG van 15 jaar oud was nog stukken stiller.
Het bedieningspaneel (kunststof) is ook niet van super kwaliteit, soms moet je een paar keer drukken voor die het doet. Was resultaat op ECO was wel goed, maar het plastic blijft nat.
Indeling en de mogelijkheid vind ik wel een plus punt t.o.v. onze oude AEG.
Wat ook niet echt logisch is dat je de machine eerst weer moet aanzetten voor de binnen verlichting.
Al met al een tegenvaller voor een zogenaamde super stille vaatwasser.

ps. nog een tip van mij. ik ben wel voor een A+++ gegaan omdat deze in de aanbieding was, maar het verschil tussen een A++ en A+++ is niet zo heel groot m.b.t. enegieverbruik en water.
Als je het uitrekend kom je er helaas achter, dat je de extra uitgave voor de A+++ er meestal niet uithaalt, dan moet die de 15 jaar halen en de huidige generaties zijn hier niet opgebouwd!

Pluspunten

• vaatwas resultaat
  • korf indeling

Minpunten

• geluid
  • bedieningspaneel
  • onduidelijk handleiding
  • machine aanzetten voor lampje

Daan 17-01-2019

Topapparaat; stil en zuinig.

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Mooi apparaat. Zeer stil en zuinig bij gebruik. De rekken zijn op alle mogelijke manieren te verstellen voor een zo efficiënt mogelijke inrichting.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Rekken verstelbaar

BS 15-01-2019

Stille vaatwasser en droogt fantastisch

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

We hebben nu bijna een maand deze vaatwasser in gebruik. Onze oude vaatwasser van ruim 10 jaar had het begeven. Na wat her en der gekeken te hebben kwamen wij uit bij deze vaatwasser.
En wat een verademing. Een super stille vaatwasser die veel programma keuzes heeft. Voor ieder wat wils!!
Daarnaast droogt de vaatwasser ook fantastisch. Plastic nadrogen is verleden tijd!! Een topper!!

Pluspunten

• Stil
  • Droogt snel
  • Verlichting
  • Makkelijk te installeren

Charlotte Speck 13-01-2019

Erg fijne , stille en ruime vaatwasser met een extraatje.

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Mooie uitstraling van het binnenwerk.
Erg veel berg ruimte en prettige indeling.
Fije stille machine en als kers op de taart , onderin de machine zit een schermpje dat de duur van de tijd en de voortgang van het programma weergeeft.
Handig.

Pluspunten

• stil
  • veel ber4gruimte
  • schermweergave van voortgang van het programma.

Minpunten

• nog geen
  • zeer tevreden

gebruiker 12-01-2019

top apparaat, doet wat er van verwacht wordt

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Top apparaat met geweldige prijs-kwaliteit verhouding.
werkt geruisloos, perfect schoon en kurkdroog.

aan te raden!

Pluspunten

• prijs-kwaliteit
  • brandschone vaat
  • geruisloze werking
  • makkelijke bediening
  • handig en mooie projectie op de vloer

Minpunten

• ...

algina 11-01-2019

Praktische Vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Deze vaatwasser is een geruisloze machine die je vaat uiterst schoon maakt. Energie zuinig en qua design een topmodel. Aanbeveling is ook de besteklade, uiterst praktisch!

Pluspunten

• Extra droging door Zeolith
  • Uiterst praktische bestek lade

Famar 08-01-2019

BOSCH SMV68PX01N niet echt stil.

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Bosch SMV68PX01N aangeschaft o.b.v. uitstekende resultaten in de test van de Consumentenbond 03-2018. Online besteld zonder hem in het echt te hebben gezien. Binnen 18 uur afgeleverd.Het was de vrijdag voor de jaarwisseling toen de huidige het begaf, met veel visite in het weekend, dus….
De test gaf aan dat hij fluisterstil zou zijn, nou dat is na 1,5 week helaas niet onze ervaring. Onze AEG had zelfs op intensief 37 dB, deze zit op 42 dB, 5 dB lijkt weinig verschil, maar qua geluid scheelt het echt heel veel! Ik draai hem niet meer 's nachts. Dat deed ik met de vorige altijd. Op de Bosch zit een STIL programma, maar die wast op 50 C° niet goed schoon. Ik draai namelijk de vaatwasser één maal per dag, met pannen, borden, kopjes bestek en de glazen.
Over borden gesproken, ik heb dinerborden van 27 cm. Als je die gebruikt dan kan je de korf bovenin alleen gebruiken op de hoogste stand, bij de middelste stand kan het, maar dan moet je de borden zoveel mogelijk tegen de zijkant zetten. De onderste stand is geen optie, de arm kan dan niet draaien. Iets waar je echt rekening mee moet houden!
Ook na het gebruik van het programma stil zaten er opgedroogde watervlekken op het bestek. Bij het programma Intensief heb ik hier geen last van, maar deze geeft dus veel meer geluid en waarschijnlijk ook een hoger energieverbruik. Wat ik ook niet handig vind is het gebruik van het bedieningspaneel met TouchControl. Het lijkt op een plexiglazen plaat, het reageert wel, maar vaak moet je er een paar keer op drukken.
Een ander verhaal: het zelf inbouwen. Best een klus als je dit niet regelmatig doet. De bijgeleverde handleiding is niet echt duidelijk. Mijn voorstel zou zijn, maak van elk inbouwapparaat een filmpje voor op YouTube. Er zijn handige Harry’s genoeg. Wij zaten bijvoorbeeld met een zwarte rubberen flap en een dikke mat waar we eerst geen plek voor wisten. Op de tekening staat het niet duidelijk. Het is uiteindelijk wel gelukt.
Wat ik wel een pluspunt vind is dat alle instellingen makkelijk in te voeren zijn.

Pluspunten

• Energieverbruik
  • Waterverbruik
  • Fabrieksinstellingen wijzigen gaat eenvoudig

Minpunten

• Geluid
  • onduidelijke inbouwhandleiding

Joopkat 27-03-2019

Ik ben benieuwd waar de rubber flap en de dikke mat bevestigd moeten worden, heb de machine vandaag gekocht maar dat is mij volstrekt onduidelijk. Zou je dat als aanvulling op je review willen schrijven. Heb uren op internet gezocht maar het nog niet kunnen vinden.

Ton Kerkhof 08-01-2019

Bosch maakt waar wat ie belooft

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Wat een heerlijk apparaat! Voldoende ruimte, handige indeling en vooral: maakt heel goed schoon! Bestek en glazen glanzen weer en er is geen theedoek meer nodig als de vaat uit de machine komt.
Wij zouden een 10 willen geven, maar we gaan ervan uit dat de technici bij Bosch toch altijd weer een verbetering toevoegen.

Tevreden klant 06-01-2019

Prima aankoop

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Apparaat was eenvoudig te installeren, al waren de inbouwinstructies niet altijd even makkelijk te volgen. Het gebruik is super. De machine wast en droogt perfect.

Pluspunten

• Goede was- en droog kwaliteit
  • Accessoires degelijk

Minpunten

• Onduidelijke plaatsingsinstructies
  • Pootjes voorkant lastig te verstellen

Van Beelen 02-01-2019

Schone vaat, super tijdsindicatie geprojecteerd op de grond

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Vaat komt er super schoon uit. Handig is dat je de meeste rekjes kunt inklappen, zodat je meer ruimte hebt om grote dingen kwijt te kunnen. Handig is ook de tijdsindicatie geprojecteerd op de grond, zodat je weet hoever een programma is en of een programma afgelopen is. Handig als het geluid aan het einde van een programma mist. Verder is het een stille machine en het geld waard. Het enige wat tegenviel was dat ik verwachte dat de vaat er droger uit zou komen met de zeoliet, maar dat is niet het geval. Er blijft toch wel wat water staan op bijvoorbeeld bekers. Maar je ziet geen opgedroogde druppels of strepen.

Pluspunten

• Tijdsindicatie geprojecteerd op de vloer
  • Inklapbare rekjes
  • Stil

Minpunten

• Niet alles komt er droog uit
  • De tiptoetsen moeten best hard ingedrukt worden

Glaveash 02-01-2019

Mooie apparaat , grote capaciteit en Stil

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Ik was opzoek naar een vaatwasser die stil is, energie bespaart, goed droogt, niet zo duur is maar wel hoge kwaliteit heeft

Familie de Graaf 02-01-2019

Heel stil, perfect schoon en droog!

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Erg fijne vaatwasser in gebruik en qua resultaat.
Zeer tevreden.
Wel jammer van de bijgeleverde wijnglazen houder, deze is voor ons overbodig.

Pluspunten

• Goed schoon
  • Goed droog

Minpunten

• Onnodige wijnglazen houder.

Dokter Tubbergen 30-12-2018

Bosch vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Fantastische vaatwasser. Snel droog , eenvoudig in gebruik. Zeer stil. Een echt aanrader voor mensen die op zoek zijn naar een kwalitatief goede vaatwasser tegen een reëele prijs.

Pluspunten

• Stil
  • Schoon
  • Gemakkelijk n gebruik

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Ronald 29-12-2018

Prima Vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

De vaatwasser doet wat het beloofd, de vaat is extra droog zodat je geen last hebt van opgedroogde druppels aan glazen ed. Hij is vrij stil en geeft een duidelijke tijdsindicatie geprojecteerd op de grond. Ook is de indeling slim, de wat grotere borden kunnen rechtop in het rek staan. Bij onze vorige vaatwasser moest ik die schuin zetten anders paste het niet. prima kwaliteit-prijs verhouding. (vergelijkbare Miele is duurder)

Pluspunten

• maakt weinig geluid
  • handige indeling

Jan van der Leij 29-12-2018

Een stille, goed wassende ruime vaatwasser.

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Deze vaatwasser is stil en wast erg goed. Prettige bediening.Veel ruimte. Het los bijgeleverde glazenrek is aan ons niet besteed. Omdat Bosch zijn maatvoering door de jaren steeds heeft gehandhaafd was het vervangen van de oude Bosch inbouwvaatwasser een fluitje van een cent. Ook het deurtje paste nog perfect.

Pluspunten

• wast goed
  • stil

Adrie 29-12-2018

Super droog en heel schoon!

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Er zijn eigenlijk drie dingen belangrijk voor een vaatwasser: kast-droge en super-schone vaat en weinig geluid. Deze machine doet alle drie perfect. Bij de eerste wasbeurt twijfelden we even of hij wel werkte, zo stil was hij vergeleken met onze oude machine.

Pluspunten

• droog
  • schoon
  • heel stil

Minpunten

• geen

Mariska Simone 28-12-2018

Enorme verbeteringen. Goede aankoop.

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Had al een Bosch maar deze is stiller, ruimer van binnen. Zeer veel verschillende nuttige programma's. Bv bij aangekoekte pannen is een intensief zone extra in te stellen.
Heel goed droog, ook plastic
Ideaal dat je op de vloer kunt zien waar hij in het programma is en hoeveel minuten hij nog bezig is.
Gewoon met bestekkorf, veel fijner en makkelijker dan een liggende besteklade bovenin. En hierdoor is er extra veel hoogte voor glazen en bakjes, er lijkt sowieso meer ruimte in deze vaatwasser, een grote verbetering in vergelijking met oudere types ook. Dingen die vroeger net niet pasten passen nu wel.

Installateur adviseerde om meestal op het 70 graden programma af te wassen voor het langere onderhoud van je machine en leidingen.

Pluspunten

• Heel fijne luxe vaatwasser
  • Veel ruimte in de hoogte
  • Stil
  • Duurzaam: laatste spoelwater wordt 1x hergebruikt.

Stefan 27-12-2018

Uitstekende vaatwasser!

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Uitstekende vaatwasser van Bosch. Makkelijk in te richten, wast zeer goed schoon en is zeer stil. Er zit bovendien nog een leuke extra feature op: de resterende tijd wordt op de keukenvloer geprojecteerd en dat is echt heel goed zichtbaar!

Pluspunten

• Droogt zeer goed
  • Makkelijk in te ruimen
  • Projecteert resterende tijd op de vloer

sleurink 27-12-2018

fantastiche stille perfecte vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Perfect en echt stil, erg geschikt voor keuken annex woonkamer, als vervanger van een oude machine 14 jaar oud,
Bijna een gehele andere maar prettige ervaring

Pluspunten

• schone vaat
  • stil
  • zuinig
  • modern

Jantje 27-12-2018

Stil en werkt zoals beloofd

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Dit apparaat aangeschaft vanwege de vele programma’s en de uitstekende droog-prestaties. Wij hebben jonge kinderen en daarom ook veel plastic borden en bekers in de vaatwasser. Deze vaatwasser droogt het plastic uitstekend!

Pluspunten

• Stil
  • Droogt uitstekend
  • Verlichting en vario wasrekken

Jolanda van laarhoven 23-12-2018

Bosch vaatwasser smv68px01n

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Helemaal gelukkig met mn nieuwe bosch vaatwasser ! Super degelijk , mooi verlicht van binnen en alles super schoon en droog ! Aanrader!

Fred van den Hoven 22-12-2018

Eens een BOSCH, altijd een BOSCH

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Goed was resultaat, zeer stil, fijne deursluiting, ideaal met tijdsaanduiding op de vloer welk programma en de tijdsduur.
Degelijk apparaat, zeker als je hem vergelijk met andere merken!

Pluspunten

• Weergave programma op vloer
  • Goede deursluiting
  • Duurzaam, weinig water en stroom
  • Makkelijke bediening met touch toetsen
  • Degelijk tov vergelijkbare merken

Rene 22-12-2018

Schone Vaat

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Gekocht bij de Mediamarkt tijdens de Black Friday acties.
Er is nog een 50 euro cashback op dit product.
Als 1 van de beste getest door de Consumentenbond.
Doet zijn werk prima is snel en geruisloos.
Meerdere programma's beschikbaar.
De resterende tijd zie op de grond voor her apparaat geprojecteerd.
Zondermeer aan te bevelen als je een goede vaatwasser zoekt.

Pluspunten

• Zeer stil

Eliza 17-12-2018

Goede vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Wij zijn heel tevreden over deze vaatwasser .
Geruisloos, energiezuinig en maakt goed schoon .
Veel keuze in programma’s.

Pluspunten

• Stil
  • Verlichting binnen
  • Tijdsindicatie geprojecteerd op de vloer

john 17-12-2018

Bosch inbouwvaatwasser SMV68PX01N

Geschreven voor: Bosch SMV68PX01N

Product is door mij gekozen omdat de prijs en kwaliteit mij erg gunstig lijken: product heeft Zeolith eigenschap, waardoor het betere droog resultaat wordt bereikt. De afwerking is zoals bij BSH gewend, mooie materialen, waardoor levensduur (zonder extra kosten bijna 15 jaar) naar verwachting minimaal de zelfde is als mijn vorige BSH afwasser. De vormgeving is strak en duidelijk. De gebruiksaanwijzing c.q. het gebruik is eenvoudig. De functionaliteit is duidelijk nog meer dan 15 jaar terug. De prijs is in verhouding tot het geboden product sterk.

Pluspunten

• Zeolith
  • Levensduur
  • Vormgeving
  • Eenvoud van gebruik
  • Ruimere hoeveelheid functies

Minpunten

• Waterontharding op lossen: magneet bij wateringang
  • geluid 46 db, mag wat mij betreft nog stiller