Hotpoint LFTA+ 3214 HX

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hotpoint LFTA+ 3214 HX op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Pimvanw 03-11-2014
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

De vaatwasser werkt over het algemeen goed. Af en toe wilde een programma nog wel eens niet drogen zodat je alle vaat nog volledig nat in de vaatwasser hebt staan. Er is (bij mijn weten) geen mogelijkheid dan alleen nog te laten drogen dus je kunt de vaat weer een keer laten draaien om alles te drogen.

Ik heb het apparaat nu bijna drie jaar. Nog net binnen de garantie hebben we een grote storing gehad waarbij de pomp bleef draaien. Dit is verholpen door een monteur van indesit. Een maand na de garantie vielen drie programma's uit en 9 maanden later blijft de pomp weer draaien. De vorige keer 9garantie) is de monteur meer dan een uur bezig geweest en heeft een onderdeel vervangen.Als je dit nu zelf moet betalen ben je € 70,- voor voorrijkosten van de monteur kwijt incl. 15 minuten arbeidsloon. daar komt dan nog 45 minuten arbeidsloon bij en een nieuw onderdeel. De rekening wordt dan minimaal € 150,- met een meer aannemelijke hoogte van ongeveer € 200,-. Dan kun je je afvragen of het apparaat het over 9 maanden niet weer begeeft.

Oftewel; de vaatwasser weggegooid en een andere gekocht (Bosch). Goedkoop is hier dus ok echt durkoop. Ik zou geen tweede keer een Hotpoint kopen.

vandidden 04-01-2014
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

Inmiddels voor 3e keer kapot waardeloze kwaliteit, zal nooit meer iets van ariston kopen. De levensduur is minimaal

rinzel 09-02-2013
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

De Hotpoint vaatwasser was voor ons een NIEUW MERK, dus vol verwachting de eerste wasbeurt gedraaid. NOU GEWELDIG. We weten
niet wat ons overkomt. De glazen, ONGELOOFLIJK, helemaal schoon, maar ook prachtig glanzend. Ook kristal zetten wij erin
en komt er fonkelend uit. De porseleinen borden, kopjes, vuile pannen, bestek, werkelijk alles heeeeeel schoon. In de vorige machine bleef het plastic altijd nat. Dat is met de Hotpoint verleden tijd. Helemaal droog.
Wij gebruiken geen 2 of 3-in 1 zeeptabletten, maar een schepje vaatwaspoeder, de zout- en glansreservoirtjes vullen we regelmatig bij, hetgeen ook werd geadviseerd om een nog beter resultaat te krijgen.
Nog een belangrijk punt: HIJ IS HEEEEEEL STIL.
Ook behoorlijk vuile vaat wordt glanzend schoon.
ZEER TEVREDEN!!!!!

louise1980 04-01-2013
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

Na 10 jaar trouwe dienst werd onze NEFF vaatwasser geveld door een ongewenste indringer die daarbij zelf ook het loodje moest leggen... Op kieskeurig kwam deze goed uit de bus + een aantrekkelijke aanschafprijs. Waarom > €800,- betalen als deze voor de helft hetzelfde bied? Inbouwen was zo gebeurd en nu na ong. 1 maand tot volle tevredenheid. Machine is zeer stil, wast goed, ruime indeling & snelle programma's. Tabletje past net in zeepbakje, rekjes lijken gammel maar zijn dit niet. Wel periodiek onderste rubber van de deur reinigen i.v.m. geurtjes, daar blijven weleens resten achter. Machine draait elke dag, aanrader!

bart68 29-11-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

Echt een prima vaatwasser. Hiervoor een dure AEG van 900 euro gehad. Deze was na 6 jaar kapot en na een reparatie van 250 euro nog 2 jaar gewerkt. Waarom zou ik weer een dure nemen als ze zo snel kapot gaan? Deze Hotpoint, of Ariston is zeer stil, gebruikt minder energie als de vorige en kost éénderde. Hij is makkelijk te plaatsen. Veel programma-mogelijkheden, waaronder een functie voor alles -in-1 tabletten en halve belading. Het enige minpuntje is dat er geen verlichting in zit. En het was en droogresultaat is net zo goed als de vorige.

erichlm 06-06-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

Ik moet zeggen dat deze vaatwasser tegenvalt, ondanks de reviews. Het materiaal is zwak en deze machine is lastig in te bouwen. Er zitten geen anti-vochtstrips bij.
Het hier beschreven jankend geluid van de pomp ervaar ik ook. Niet per se hinderlijk, maar stil is hij dus niet.
Verder heeft hij een irritante piep aan het begin en eind van het programma die niet is uit te zetten. Er zit een speciaal stil nachprogramma op (en die is ook echt stil), maar toch die keiharde piepjes waar je wakker van wordt 's nachts. Het is toch vreemd dat daar niet over is nagedacht.

radar22 16-05-2012

1 week oud nu zelf ingebouwd eitje,
na 14 jaar een AEG met diverse problemen gehad te hebben(deurveer kapot-klok haakt steeds)nu eens een vreemd? merk gekocht van internet na de reviews hier gelezen te hebben.
pracht machine voor 383euri thuisgebrachten en oude meegenomen.
ik ben wel een beetje klaar met die dure merken voor dikke prijzen.
2jaar garantie heb je overal dus we zien dan wel weer.
superstil en goed droog dus nog geen klachten

JP74 08-05-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

Wast erg schoon en is makkelijk te installeren. Geeft een irritant jankend geluid. Aangeschaft omdat hij stil zou zijn. Dat is bij ons zeker niet het geval. Halverwege het programma begint hij te 'janken'. Lijkt wel een klein hondje. Call-center wist geen goed antwoord te geven en stuurt bij de eerste vraag direct de monteur langs. Monteur is langsgeweest en heeft niets kunnen uitvoeren. Geeft aan dat dit een produkteigenschap is. Ik lees nergens anders over dit irritante geluid. Als ik dit had geweten had ik deze vaatwasser nooit gekocht!

JP74 26-08-2012

Ondertussen zijn we een paar maanden verder. De vaatwasser is vanzelf stil geworden en wast prima schoon.

Smith28 10-05-2012

Ik ben bang dat je heel erg veel pech hebt, want hoewel ik vaatwasser ook niet het allerstilst vind, herken ik het jankende geluid niet. Wel "zoeft" hij zo nu en dan maar als de tv of de radio aanstaat hoor ik de vaatwasser eigenlijk niet. Misschien toch nog eens klagen bij Hotpoint?

Gerlau 26-04-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

Stille vaatwasser met veel programma mogelijkheden en veel keuzes bij de indeling van de vaat. Na inbouw bleek de vaatwasser niet te warmen. Service van Hotpoint/Indesit gebeld, men kwam binnen 1 dag. Bleek dat de afvoer niet hoog genoeg (door ons) was gemonteerd, waardoor het water te snel wegliep en het programma niet uitgevoerd kon worden. Goede uitleg en advies gekregen en het bezoek werd niet in rekening gebracht. Nu juist gemonteerd en erg tevreden over was- en droogresultaat. Prima prijs bij Bemmel en Kroon, snelle levering ook.

hilfe 18-04-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

Deze machine nu een half jaar in gebruik. Af en toe een onheilspellend gebrom. Ik weet niet wat het is, maar het doet mij denken aan een zwak elektrisch onderdeel. Ik maak mij wat zorgen dus.
Het materiaal van de rekjes is toch wel erg slapjes. Ik heb het vermoeden dat ik geen 6 jaar met deze machine ga redden. Jammer, want het wasresultaat en de stilte zijn bovengemiddeld.

Capeman 28-03-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

Een leuke vaatwasse voor niet veel geld.
Hij is lekker rustig en de vaat komt er schoon uit.

Groot nadeel is dat onze borden (naar mijn mening niet groot) niet meer passen.
Onze borden zijn 25cm in de diameter en dit past dus helaas niet.

TheoB 30-03-2012

Je weet toch wel dat het bovenste rek twee standen heeft? Die staat standaard op de laagste stand en dat is wel een beetje weinig ruimte onderin. Maar de bovenste stand is prima voor ons.

Capeman 16-07-2012

Update :
Na wat onderzoek blijkt inderdaad dat de vaatwasser hoger gezet kan worden zodat ook grote borden passen.
De indeling is erg praktisch.
Wasresultaat is nog steeds goed te noemen.
Piepje aan het begin is best hard maar duurt slechts een seconde.
Kortom dik tevreden.

Wouterg13 26-03-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

Hiervoor een Ikea Vaatwasser (Wihrlpool) gehad en in een jaar of 4 overleden. De vaatwasser van Hotpoint is veel stiller, wast en droogt beter. En met erg veel programma mogelijkheden. Zeer tevreden! Zeker gezien de prijs. De rekjes lopen goed, en de indeling is handig op 1 ding na. Het bovenrekje is op twee standen te zetten. Omdat de sproeier enigzins laag hangt is de onderste stand te laag voor de grote borden die ik gebruik. Daardoor moet ik de bovenste stand gebruiken waardoor ik wat ruimte en mogelijkheden verlies in het bovenste rekje. Maar dat is dan ook het enige negatieve dat ik tot nu toe over dit apparaat kan verzinnen.

Smith28 15-03-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

Nadat onze dure bauknecht er na 4 jaar al mee ophield nu in het goedkopere segment gekeken. Na alle positieve reviews voor deze vaatwasser gekozen. Het wasresultaat is meer dan geweldig. Schoon, glimmend en gortdroog. Veel beter dan onze vorige vaatwasser. Ook prettig dat de vaatwasser en beduidend korter over doet (standaardprogramma ca. 60 minuten). Inbouwen was erg makkelijk en de gebruiksaanwijzing is simpel. In tegenstelling tot andere gebruikers vind ik de vaatwasser niet uitzonderlijk stil. Hij maakt meer lawaai dan de vorige maar het wasresultaat is zo goed dat ik het hogere geluidsniveau voor lief neem.

TheoB 25-02-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

Prima vaatwasser net een paar wasbeurten in gebruik.
Zaken die positief zijn:
1) Prijs :-)
2) Indeling (geen bovenste top sproeier, dus extra ruimte)
3) Geluid. Je hoort het water wat klotsen en de pomp af een toe een beetje brommen. Het lijkt wel afhankelijk van het gekozen programma.
4) Bestek mandje kan gesplitst worden en overal waar gewenst geplaatst worden (bakje ziet er wel wat iel uit...)

Opvallend zaken die ik minder vind (ten opzichte van de aeg die opgevolgd wordt):
1) Hij mist interieur verlichting
2) De deur gaat erg zwaar open en stop bij 85 graden. Het rek rolt soms iets terug bij uitschuiven.
3) Overdreven veel programma's (Baby, gast, kristal, eco, intensief, normaal...). En ook bij elk van de 11 programma's nog de keuze voor boven, beneden, stil, snel, tablet. In de praktijk wordt het dus nog zoeken om te zien wat we moeten gebruiken. Tot die tijd het instructie boekje er maar bij houden.

TheoB 25-02-2012

Nog een klein minpuntje. Er is geen indicatie zichtbaar dat het programma nog bezig is. Een lampje dat onderaan op de grond schijnt was bij ons vorige apparaat wel handig. Nu moet je het piepje maar net horen.

Martin1958 10-02-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

Gekocht, omdat de reviews goed waren. Nou daar is inderdaad niets mis mee, makkelijk in te bouwen en zonder de extra klep algemonteerd, is die al muisstil. ziet er goed en degelijk uit, nu maar afwachten of de duurzaamheid ook goed is. Nu een week in gebruik.

henk E. 06-02-2012

vaatwasser goed te installeren,
Wast superstil en ook goed schoon...is behoorlijk droog.
al met al een goede vaatwasser voor dit geld.
over de duurzaamheid valt nog niks te zeggen nog maar 2week in bezit.

Hops 75 05-02-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

Heel stille vaatwasser met vele indelingmogelijkheden. Bij levering zaten er veel extra te bevestigen rekjes en houders bij. Netjes...Veel programma's, bijna alles is in te stellen. Heel goed was en droogresultaat.

Ikkes1 08-01-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

De vaatwasser is muisstil, het enige wat je hoort is zo nu en dan het wegpompen van het water.De indeling is goed.Het was resultaat is het beste als je spoelglans middel toevoegt, en de vaatwasser niet direct uitruimt nadat deze klaar is i.v.m. condens.Van duurzaamheid kan ik nog niets zeggen,heb de machine pas een paar dagen.

A. Verwijs 04-01-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

Jarenlang een Pelgrim gehad. Nu deze Hotpoint sinds een half jaar. We zijn er zeer tevreden over. Is extreem stil (we twijfelen soms wel eens of hij wel aan staat), perfect schoon, goed droog.
Duurzaamheid is moeilijk te beoordelen. Sluiting bijvoorbeeld van plastic. Hoe lang gaat dat mee? Aan de andere kant: voor dit geld een meer dan prima machine.

707 03-01-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

Gekocht op basis van reviews op Kieskeurig.nl en niet teleurgesteld. Opvallend stil. En ook opvallend is het onbreken van de gebruikelijke derde sproeiarm in het plafond. Het resultaat leidt daar niet onder. Vaat is niet helemaal droog maar daar valt mee te leven. Veel waar voor je geld. Naar de duurzaamheid moet ik raden. De materialen die in zichtbaar zijn zien er redelijk uit. Het hengsel van het bestekbakje was direct al gebarsten, maar is nog wel bruikbaar.

pierre777 22-12-2011
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

Prima vaatwasser voor deze prijs. Hadden een Miele van 5 jaar oud, na onderzoek bleken de circulatiepomp en rubbers defect te zijn. Volgens de klantenservice en monteur van Miele moet je geen gebruik maken van vaatwastabletten hier kan een Miele namelijk niet tegen. Heel bijzonder...... Zij wilde mij, na overleg, ook geen euro tegemoetkomen richting een oplosssing. De reparatie bleek 344,03 euro te bedragen, een bedrag waarvoor ik bijna een nieuwe Hotpoint machine kon kopen. Dus de keuze was snel gemaakt.

madmad 18-12-2011
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

Eenvoudig in te bouwen, wees wel secuur met aftekenen van de schroeven voor de voorzet deur.

Maakt weinig geluid, is snel klaar.

Onsze oude Bosch deed het niet meer na 8 jaar, 1 mimuut probleem, warmte element deed het niet meer.

Na lezen van deze reviews gekozen voor deze vaatwasser. De prijs is goed, en ook de resultaten van het wassen.

kenneth 08-12-2011
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

We hebben na veel vergelijken uiteindelijk voor deze vaatwasser gekozen vanwege de gunstige prijs, het lage aantal dB en minimaal 12 couverts.
Het installeren in de bestaande keuken ging prima en probleemloos. Ondanks dat aangegeven staat dat de vereiste keukenkast diepte 57cm moet zijn staat hij in een keuken met diepte 56cm. En dat past prima.
Het monteren van het keukendeurtje ging probleemloos met het pasmodel en het bijgeleverde materiaal.
De handleiding is niet erg uitgebreid maar wel duidelijk.
Hij is heerlijk stil, we moeten goed luisteren om te horen of hij aanstaat. En dat is in een open keuken wel heel erg lekker. Gelukkig geeft hij met 1 piep aan dat hij gaat werken en met 3 piepen dat hij klaar is, anders had je het niet geweten.

phboersm 12-01-2012

Hallo,

is die 57cm de diepte tot de voorzijde van de kastjes of echt de maat van het kastje

Groet Perry

Barista 26-11-2011
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

Puur op basis van de reviews hier deze Hotpoint Ariston gekocht. Twee jaar geleden heb ik alles nieuw van Bosch gekocht in mijn vorige huis. De vaatwasser was super stil, mooie kwaliteit, maar het wasresultaat was teleurstellend. De inkt op het bedieningspaneel van die machine begon al na een jaar flink te vervagen. Geen topkwaliteit dus, ook als zou je dat wel verwachten.

Dus nu deze geprobeerd en erg blij met de keuze. Ik vind de kwaliteit van het materiaal e.d. prima. De draadmanden zijn wat aan de lichte kant inderdaad, maar ze zijn erg goed te manoeuvreren. (Met het onderste rek van de Bosch heb ik vaak hevige gevechten moeten leveren.) Het bestekbakje is deelbaar en heeft allemaal handige klepjes en dekseltjes waardoor je er allerlei soorten afwijkend bestek ook in kwijt kunt.

De bediening is prima, niet super intuïtief maar ik ben er na een paar weken aan gewend. En het belangrijkste: alles is ouderwets goed schoon. Blinkend en droog. Ik laat de machine vaak nog wel een tijdje dicht als hij klaar is. Als ik hem dan open, is alles kurkdroog.

ppoelwijk 22-10-2011
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ 3214 HX

Sinds vrijdag deze vaatwasser in het bezit.
Hiervoor een Bauknecht gehad, maar die kreeg nogal wat mankementen. Toen gekeken naar de reviews en de prijs en kwam bij deze uit.
Heeft nu 1 keer gedraaid en de vaat was schoon, programma 5. De machine heeft veel programma's, maar je kan niet bij alle programma's all-in 1 blokjes gebruiken. Voor flessen en spenen zitten er handige rekjes bij, allen voor de flessen van Avent, zijn de gaten in de rekjes te klein. Plaats je de flessen dan boven op de rekjes, dan worden de flessen niet goed schoon. Dit is wel jammer. Verder is het makkelijk dat het bestekbakje overal neer gezet kan worden.
Voor de rest zie ook de andere reviews.