Zanussi ZRT 623W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zanussi ZRT 623W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Leunissen 22-12-2009
Geschreven voor: Zanussi ZRT 623W

Een goede koelvriescombinatie voor een relatief lage prijs.
Inderdaad is het vak voor de frisdrankflessen e.d. erg laag geplaatst, zodat je je behoorlijk moet bukken om een fles/pak drinken te pakken... Verder zijn er 3 glazen plateau's van security glass die in hoogte verstelbaar zijn en een groente-/fruitlade die m.i. groot genoeg is. Het vriesvak heeft een rekje dat op 2 hoogtes te plaatsen is, waardoor het vriesgedeelte in 2 gedeeltes in te delen is. Af en toe hoor je dat de koelkast een geluid produceert, maar dit is allesbehalve storend. Dit komt volgens de verkoper door milieuvriendelijkere stoffen die erin gebruikt worden. Dit in tegenstelling tot de oudere koelkasten...

Betty en Cor 07-07-2009
Geschreven voor: Zanussi ZRT 623W

Pluspunten :

- fluisterstil
- er gaat heel wat in ondanks de vrij geringe afmetingen
- buitenkant : mooi strak, geen poespas, geen handgrepen (die gaan vaak stuk)
- binnenkant : fraai afgewerkt
- invriezen gaat snel : binnen een mum van tijd hadden we ijsblokjes

Minpunten :

- de groentela is aan de kleine kant
- het flessenrek zit erg laag. Het is nogal bukken om er een pak melk e.d. uit op te diepen
- de gebruiksaanwijzing is matig :

hij is niet altijd even begrijpelijk, en het betreft een vorige versie van de koel/vrieskast
(maar goed, de helpdesk van Zanussi (gewoon telefoonnummer) helpt je er dan wel prima uit)

ook hoort de informatie over de duur van de 'rustpauze' van het apparaat na het transport
bovenaan op de eerste pagina te staan, en niet ergens verderop
bovendien lijkt 2 uur ons aan de krappe kant :
volgens de bezorger (en ons) moet dat 8 uur zijn

Wat ook jammer is :

- onze vorige Zanussi had in de vriesruimte een dooiwaterafvoer
bij dit model wordt het toch een beetje klungelen met theedoeken bij wijze van dammetje

- we missen het vaste, overdekte plekje voor de ijsblokjes
bij dit model zal het weer zoeken worden naar het bakje
en zullen de ijsblokjes weer onder de kruimels e.d. komen te zitten

Gebruiksgemak :

vanwege de minpunten kunnen we niet meer dan een voldoende geven

Duurzaamheid :

het door ons gegeven cijfer betreft de door ons, op basis van eerdere Zanussi-ervaringen,
verwachte duurzaamheid

Tot slot :

de prijs-kwaliteitsverhouding is prima
wij kochten de koel/vrieskast bij de (toen) goedkoopste webwinkel,
die tevens een duidelijke website en duidelijke voorwaarden had,
plus een vlekkeloze bestel- en bezorgingsprocedure