Samsung RSJ1PUMH

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Samsung RSJ1PUMH op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

clix98765 31-07-2009
Geschreven voor: Samsung RSJ1PUMH

Sinds vier dagen in bezit. Tot nu toe bevalt ie goed.
Ik was even bang dat ik al vanaf de start een probleem had met de ijsdispenser (hij is niet vanzelf gestart met ijsblokjes maken), maar het is gelukkig opgelost. In de handleiding wordt er gezegd dat +- 1 liter water uit de waterdispenser getapt moet worden om lucht uit de leidingen uit te halen, maar er staat niet veel informatie over de ijsdispenser. je zou kunnen verwachten dat beide dispensers dezelfde leiding gebruiken en dus alleen maar die ene liter water uit de waterdispenser tappen om lucht uit de leidingen te halen. uiteindelijk bleek het ook een probleem van lucht in de leidingen te zijn (leiding van de ijsdispenser dan). Door een paar keer op de test toets van de ijsdispenser te drukken (knoop blijven drukken), stroomde eindelijk water in de ijsblokjes maker.Dit een paar keer herhalen en het probleem zou denk ik net als bij mij opgelost moeten worden. Wel rekening houden dat het bij mij zeker een paar uur duurde om de eerste ijsblokjes te maken (geduld is dus nodig voor dat de ijsklontjes in de ijsblok emmer vallen), maar het proces lijkt wel met de tijd sneller te gaan.
Verder vind ik de kleur heel mooi maar ook omdat het bijna dezelfde tint grijs is als mijn keukenblok. Zijkanten zijn ook mooi in dezelfde kleur, dus geen kleur verschil bij mij tussen voorkant en zijkanten. Wat betreft het geluid, ik moet zeggen dat je hem wel hoort koelen.Dat ligt met name aan het twin cooling systeem (twee fans) die meer lawaai maakt dan bij modellen zonder die optie en die maar 1 fan hebben, de RSA1ZTPE bijvoorbeeld. De RSA1ZTPE heeft maar 1 fan maar dan moeten jullie het doen met een kleinere ruimte dan bij de RSJ1PUMH. Men hoort hem dus functioneren, en mensen met een open keuken moeten zich afvragen of ze dat willen. Ik heb zelf een open keuken, maar persoonlijk vind ik het niet zo erg omdat er toch altijd achtergrondsgeluid is (TV aan,mensen praten,etc...), maar het blijft dus persoonlijk, maar een ding is zeker is dat hij niet helemaal stil is.
De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen door dat ik deze koelkast maar 4 dagen in bezit heb, maar er staat 2 jaar garantie op!
Gebruiksgemak is gewoon goed. Bedieningspanelen zijn makkelijk te gebruiken en de aansluiting aan een waterleiding is zo gebeurd, het had een 10 voor gebruiksgemak kunnen worden maar toch maar een 8 gegeven door dat ene probleem met de ijsdispenser en er staat nergens informatie daarover in de handleiding.
Als laatst wil ik zeggen dat de crushed ijs niet zo crushed is als ik dacht! Het ijs die eruit komt is van verschillende diktes maar gaat van heel klein tot circa halve blokjes, maar goed, ijs is ijs dus heb zelf voldoende aan de gewone ijs klontjes.
Al met al ben ik tevreden over mijn nieuwe koelkast en met name met de opbergruimte die hij biedt en de vormgeving. Ik vind hem gewoon mooi!