Liebherr CP3523-21

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Liebherr CP3523-21 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

pipootjes 30-06-2013
Geschreven voor: Liebherr CP3523-21

Na anderhalf jaar brak de deurhandgreep af. Deze is nu nog steeds aan elkaar gemaakt met linnen tape omdat de nederlandse servicedienst van liebherr problemen maakte met deze garantie aanspraak. Apparaat is nu ruim twee jaar oud.

Deze combinatie stinkt en deze geur is ondanks tip van de servicedienst van liebherr te verwijderen met een scheut bleekwater - aangelengd met een beetje lauw water - te doen in het gaatje dat zich binnen in de koeling bevind aan de achterzijde.
Ondanks deze tip is na gebruik van ruim bleekwater (totaal meerdere keren in een aantal dagen herhaald in hoeveelheid van een kwart liter de lucht niet weg te krijgen. Ik kan niet van Duitse degelijkheid spreken en zeker niet van een adequaat reagerende servicedienst. Ik begrijp niet waarom MIELE haar koel-/vriesinstallaties afneemt bij Liebherr.
Ik zet hem na 2 en half jaar wel bij het grof vuil, dan maar €.799,00 armer. Maar wel een ander merk. Zeg het voort

geertser 10-01-2013
Geschreven voor: Liebherr CP3523-21

Nog geen 4 jaar oud en na 2 jaar onverklaarbare storing in de vrieskast alles weg na weer een jaar weer onverklaarbare storing weer bijna alles weg geen reactie van Liebherr alleen voor dik 100 euro komt een monteur.
Ik neem mijn verlies en koop een beter merk voor de halve prijs

Jansen920 13-07-2012
Geschreven voor: Liebherr CP3523-21

Na eerder een Liebherr koel-vries combinatie gehad te hebben die na 5 jaar en drie keer repareren kreeg ik onder coulance een vergelijkbaar cnpesf 3913 combi, na bijbetaling van 560 euro.
Vanaf dag 1 vertoont de combi een irritante bromtoon hoorbaar tot op de bovenverdieping, op mijn eis deze defect geleverde combi om te ruilen ging Buram elektro(sevice afdeling Liebherr) niet in, ik moest weer een reparatieafspraak maken.
Ik ben het zat na drie reparatie bezoeken die op niets uitdraaiden en een smak geld, inmiddels €2000 heb ik het wel gehad met Liebherr.
Koop liever een goedkopere dan is verlies nemen makkelijker, er zijn merken zat die vergelijkbaar voor de helft van de Liebherr prijs bij je thuis staan.

coutier 27-02-2012
Geschreven voor: Liebherr CP3523-21

Een geweldige koelkast, een feestje na mijn 15 jaar oude Miele die brommend de geest had gegeven. Hij koelt en vriest perfect, alleen al de deur opendoen is door het soort handvaten een aangename ervaring.
Even een schrikje toen ik in het donker een vonk dacht te zien die uit de achterkant van de koelkast leek te komen. Bij nadere inspectie bleek het te gaan om een miniscuul groen lampje dat in een "technisch doosje" zit en keurig elke 15 seconden even flitst. Een teken van leven dus uit dit stille apparaat.
Ik ben blij met de milieu-zuinigheid, dat aspect heeft een grote rol gespeeld bij de aanschaf. Verder hoorde ik van alle kanten dat Liebherr een superieur merk is. Bij het aspect "duurzaamheid" kan ik natuurlijk niets invullen maar heb in alle optimisme toch maar een "10" gezet.

Theologos43 28-09-2011

-Update- eind september 2011
Na ruim 3,5 maand nog steeds buitengewoon tevreden over deze eerste klas koel-vrieskast van LIEBHERR.
Nog steeds extreem stil, je hoort werkelijk niets. Zelfs het aan/uit klikken van de thermostaat is onhoorbaar. Deze koelkast is wellicht niet de goedkoopste, maar je krijgt wel veel kwaliteit voor je geld. Helaas is er over de uiteindelijke duurzaamheid nog niets te melden, maar gezien de degelijke kwaliteit heb ik goede verwachtingen.

e.c.winkelman 19-09-2011
Geschreven voor: Liebherr CP3523-21

Deze kast is niet te groot en niet te klein.De diepvriesladen zijn voldoende groot. Jammer dat er geen extra tableau is voor de ijsblokjes en koelelementen. Die liggen nu tussen het brood/groenten. De diverse rekken en rekjes zijn makkelijk uit de kast/deur te halen en dat is prettig bij het schoonmaken.
Uiterlijk ziet de kast er goed uit.
Ik hoop dat zij net zo lang meegaat als de vorige.
Het geluidsniveau is super(stil).

DvGH 17-08-2011
Geschreven voor: Liebherr CP3523-21

na 16 jaar trouwe dienst was onze whirpool-koelkast op.na de recensies gelezen te hebben van deze liebherr,zijn wij overgegaan om deze aan te schaffen.tot nu toe absoluut geen spijt van gehad.functioneert zeer goed en is erg stil.over duurzaamheid valt nog weinig te zeggen.

Laurens V 10-07-2011

---------- update review, 10-07-2011 ----------
Even nog een aanvulling op mijn vorige review:
Tijdens het uitpakken van de koelkast ontdekte ik pas na een paar uur dat er onderin de deur van het vriesgedeelte een ondiepe deuk zat, had ik bij de eerste controle niet gezien (zag je alleen maar onder een bepaalde hoek, je kon hem wel voelen).
Via internet gekocht dus ik had wat twijfels over de het servicetraject(Electro Magazijn). Maar dit werd soepel opgelost en na een misverstand werd de deur een week of 6 later door de importeur gratis vervangen.

---------- 1e review, 22-03-2011 ----------
Prima koelkast. In een aantal reviews wordt aangegeven dat hij niet echt stil is, maar dat valt reuze mee. Wij hebben hem in een open keuken staan en je hoort eigenlijk alleen wat gepruttel van de koelvloeistof, maar dat zou horen tegenwoordig met de meer milieuvriendelijke oplossingen. Alleen als je hem net aanzet heb je eerst spijt van de koop, dan hoor je hem echt flink stampen maar dan draait hij op volle toeren. Is het apparaat op temperatuur (een uurtje of wat later) dan draait de compressor op hele lage toeren en hoor je de compressor helemaal niet. Over duurzaamheid valt natuurlijk na anderhalve maand niets te zeggen.

Theologos43 10-06-2011
Geschreven voor: Liebherr CP3523-21

Na 23 jaar trouwe dienst ging onze Zanussi koel-vriescombinatie kuren vertonen. De thermostaat bleek defect en dus moest er een nieuwe koelkast worden aangeschaft.
Natuurlijk keken we eerst naar wat Zanussi te bieden had, maar in Italië maken ze zich nog niet zo druk om het milieu en van zuinige koelkasten hebben ze daar kennelijk nog nooit gehoord, want ik trof op deze site niet één koelkast aan met A+ of A++, laat staan A+++.
Daardoor viel Zanussi tot onze spijt af en werd het uiteindelijk de Liebherr CP 3523-21.
Onze keus werd mede bepaald door de uistekende referenties van deze koel-vriescombinatie op deze site.
Na aanschaf en installatie dachten we eerst dat ons exemplaar kapot was. We hoorden helemaal niets, terwijl de controlelampjes aangaven dat de koelkast en het vriesgedeelte werkten.
Kortom ik wist niet dat koelkasten zo enorm stil kunnen zijn. Je hoort werkelijk niets. Je moet je oor tegen de koelkast aanleggen en dan hoor je pas een heel licht gebrom. Deze zeer stille werking is groot voordeel van deze Liebherr. Is er dan helemaal geen kritiek? Jawel, een klein beetje. Ik vind het buitengewoon onhandig dat de thermostaatinstellingen met bijbehorende controlelampjes verscholen zitten achter de deur van de koelkast. Als de koelkast dicht is zie je niets. Wil je weten of alles goed staat ingesteld en/of alles goed werkt, dan moet je eerst de koelkastdeur open doen. Wie verzint er zoiets?
Daarnaast zou het koelgedeelte 15 liter groter zijn dan onze oude koelkast en het vriesgedeelte 12 liter. Dat klopt totaal niet. Deze Liebherr is helaas qua inhioud eerder iets kleiner dan groter in vergelijking met onze oude Zanussi. Erg jammer!
Bovendien klopt het op deze site opgegeven stroomverbruik niet. Hier staat 208 kWh per jaar en de koelkast zelf geeft aan 230 kWh per jaar. Niet iets om je erg druk over te maken, maar de informatie op deze site dient wel 100% betrouwbaar te zijn en dat blijkt dus niet zo te zijn. Bovendien moeten ze bij Liebherr het koelkastlampje snel vervangen door een paar LED-jes. Het huidige lampje wordt gloeiend heet. Niet echt handig in een koelkast. Over de duurzaamheid valt natuurlijk nog niets te zeggen.

coutier 27-02-2012

Gelukkig is het koelkastlampje uit als de deur gesloten is, maar helemaal zeker weet je dat natuurlijk niet theologos...... ;-)

mrmax74 23-01-2011
Geschreven voor: Liebherr CP3523-21

Uitermate fijne en goede koel/vries combinatie.
Zoals bekend is Lieberr van zichzelf natuurlijk al een heel goed merk.
Naar mijn idee een hele redelijke prijs en daar naast ook nog superzuinig A++. erg stil, wat uiteraard ook prettig is in een open keuken. Goed afgewerkte handgrepen waarmee je via een hefboom de deur opent Ds nooit last van enige zuigwerking. Heldere verlichting in de koelkast. Weliswaar een gloeilamp, zou mogelijk beter een LED kunnen zijn. Spaarlamp is geen optie omdat deze er te lang over doet om op volle lichtsterkte te komen.
veel opbergruimte en daarnaast erg handig met flessenrek.
Glasplaten zijn allemaal te verleggen om koelkast naar eigen inzicht in te delen.
Zo ook meerdere vakken in de deur, welke ook nog aan te passen zijn.
Naar mijn idee echt een superapparaat.

Zou hem zeker weten aanraden.

Jan B 02-01-2011
Geschreven voor: Liebherr CP3523-21

Mooie degelijke koelkast. Maakt vrijwel geen geluid. Praktische indeling met handig flessenrek.

J. Jansen 08-06-2010
Geschreven voor: Liebherr CP3523-21

Ik heb deze koelvriescombinatie nu een tijdje in mijn bezit nadat de vorige (Zanussi) na 12 jaar defect ging. Criteria waren een vriezer met een inhoud van ongeveer 90 liter en dat de temperatuur in graden ingesteld kan worden. (Bij de vorige kon alleen een stand van 1-6 ingesteld worden.) De Liebherr CP3523 is een mooie grote en uitstekend afgewerkte koelvriescombinatie. De handgrepen voelen degelijk aan en de 'plankjes' zijn van glas met een metalen randje. Heel netjes. Kritiekpunt is dat er weinig legruimte is tussen de verschillende plankjes. De temperatuur van koelkast en vriezer kunnen in graden worden ingesteld. Wonderlijk is de keuze voor een 'gewoon' gloeilampje. Die wordt in no-time warmer dan logisch lijkt in een koelkast. Verder kan de handleiding wel wat worden verbeterd. Maar al met al heb ik zeker geen spijt van mijn keuze.

Garp 07-05-2010
Geschreven voor: Liebherr CP3523-21

Na veel vijven en zessen deze koelkast gekocht. Omdat hij in de (enkelsteens en onverwarmde) garage moest komen te staan was een gescheiden temperatuurregeling voor het koel en het vriesgedeelte een absolute voorwaarde. Voor Liebherr gekozen omdat daarvan gezegd wordt dat ze wat beter tegen een lage(re) omgevingstemperatuur kunnen dan andere merken.

We hebben 'm nu 2 weken en hij bevalt prima. Koelt netjes tot de ingestelde temperatuur, is stil (al maakt me dat niet zoveel uit) en de handgrepen zijn super. Wijnrek is handig.

Hoe het apparaat zich in de winter houdt moeten we nog gaan zien.

Robbertdewit 14-01-2012

Geachte heer/mevrouw,

kunt u aangeven of de vrieskast ook in de winter door blijft gaan in de garage? Wij zijn nl zelf ook op zoek naar een koelvriescombinatie die in een enkelsteens garage ook bij vrieskou door blijft gaan.

Alvast bedankt, Robbert

Liebherr1 15-02-2010
Geschreven voor: Liebherr CP3523-21

Na een paar dagen kun je natuurlijk nog geen oordeel geven over de duurzaamheid van een produkt. Maar de eerste indruk is positief: het lijkt een degelijke koelkast met kwalitatief hoogwaardige onderdelen, voldoende binnenruimte en eenvoudige bediening. Het omzetten van de deuren ging dankzij de handleiding (die op een aantal punten nog wel verbeterd kan worden)relatief snel. In eerste instantie werkten de veren in de deurgrepen niet goed. Later bleek dat er losse kunststof rinmgetjes waren bijgevoegd met een omschrijving waarvoor deze dienden te worden toegepast. Na de montage van deze ringetjes veerden de handgrepen keurig terug in de ruststand. Ook het geluidsniveau valt reuze mee. Wij hebben een open keuken maar het enige dat je hoort is een lichte brom van de compressor en het zachtjes borrelen en sissen van het koelmiddel. Deze geluiden zijn echter helemaal niet storend.

Marc______________________ 10-02-2010
Geschreven voor: Liebherr CP3523-21

A++: Verbruik 208 kWh/jr, factor 2 lager dan de 15 jr oude Miele die ik hiervoor had. Niet super stil, in gesloten keuken prima. Koel gedeelte kan uitgeschakeld worden onafhankelijk van vriesgedeelte, andersom niet. Indeling is handig: flessenrek, verstelbare schuiven zodat flessen niet omvallen en front vriesladen is doorzichtig. Ding oogt wat degelijker dan de vergelijkbare modellen van AEG en Bosch.
Verbruik kan nog lager: verlichting is nog met gloeilamp, niet met LED. Wanden koelgedeelte aan de dunne kant.
Incl. verzending, milieu, etc €641.-

Marc______________________ 07-06-2013

Helaas is hij na ruim 3 jr gesneuveld door een lek in het koelsysteem.

Importeur heeft het keurig opgelost en een nieuwe geleverd.
Had dezelfde kunnen krijgen, maar heb gekozen voor de CP3413-21 zelfde buitenafmetingen, maar dikkere wanden en led verlichting (misschien leest iemand van Liebherr ook deze berichten op Kieskeurig, want dat had ik als minpunten opgegeven van de 3523-21).

Zie mijn review van de CP3413-21 elders op deze site.

Marc______________________ 18-05-2013

Aanvulling:

Verbruik volgens specs is 0.57kWh/24 uur.

Bij een ruimte temperatuur van ca 13 graden komt hij op 0.27 kWh/24uur.

De oude Miele 1.017 kWh/24uur bij 17 graden.

Keurig dus.

Er is inmiddels een A+++ variant, 25% zuiniger, iets minder inhoud: CP3413-20

rayjaah 26-01-2010
Geschreven voor: Liebherr CP3523-21

Praktische kast. Precies genoeg ruimte voor ons gezin van vier.

Let op: de deur van de vriezer valt niet vanzelf dicht, lijkt een vertraging te hebben bij het sluiten. Bewust dicht doen dus.