Samsung RL40UGVG goud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung RL40UGVG goud op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

karinm71 29-05-2015
Geschreven voor: Samsung RL40UGVG goud

Ik heb deze koel- vriescombinatie in 2009 gekocht....en aanvankelijk erg blij mee. Maar na een jaar bleek dat deze NO FROST toch ontdooit moet worden. Het is nu 2015 en met enige regelmaat koelt het koel gedeelte niet meer omdat de boel weer vreselijk bevroren is. Had ik dit eerder geweten had ik hem ondanks de mooie vormgeving NIET gekocht. Bovendien ging het display op de koelkast in no time kapot! Jammer deze aankoop!!

Ben de Hoog 03-06-2015

Die van mij is nu bijna 5 jaar oud, en nog steeds als nieuw. Geen enkel probleem en ontdooien heb ik nog nooit hoeven doen. Het lijkt alsof er slechte exemplaren tussen zaten....tussen alle goede.

castell 10-03-2015
Geschreven voor: Samsung RL40UGVG goud

Ik heb ook deze koelkast zo-n 4 jaar geleden gekocht, met precies deze naam (RL40UGVG) maar het is/was zilver, niet goud.
Ik heb gelukkig deze display problemen niet zoals anderen hier beschrijven, bij mij werkt alles nog wel. En heel goed zelfs.
Ik heb hieronder een reactie geplaatst op een review want dat gebeurde per ongeluk bij mij ook, namelijk toen door Eneco de stroom werd 's nachts onderbroken en dan weer aangezet, volgende dag zag ik vbreemde temperaturen (ingesteld) op het display, net als de users hieronder. Ik dacht dat die kapot was, ik heb opnieuw de temperaturen via het paneel ingesteld, ik heb even gewacht, en alles kwam in orde.
Trouwens, omdat ik heb nu een andere gekocht (ter aanvulling), namelijk een Samsung RB29FERNDSA (zal deze dagen daar ook een review plaatsen), heb ik ze vergeleken, en de inhoud gemeten, en zag dat deze hier heeft een koel ruimte van 96cm lang/hoog (incl. de koelvak onderaan met de inklapdeksel, want deze heeft 3 koelvakken, de onderste is de "0 graden zone"0), en 50cm breed.
Hij doet het nog steeds en zeer goed ook. (je kunt het hier ook precies de temperatuur instellen die je wilt! Dit in tegenstelling tot die andere (boven genoemd, gekocht ter aanvulling) die maar een paar standard fabriek opties heeft van te kiezen. Maar ja, die is (op meerdere punten) de zeer goedkopere versie van deze Samsung RL40UGVG hier.

jeffjoke 13-12-2014
Geschreven voor: Samsung RL40UGVG goud

Ter vervanging van onze oude koelkast aangeschaft in 2012.
Mooie koelkast om te zien, daarom een 9
werkt ook prima, en je hoort hem haast niet. daarom een 8

en toen...

Hebben de koelkast nu 2 jaar en 5 maand en de ledjes van de display werken bijna niet meer.
Heb contact opgenomen met Samsung Nederland, zij vertelden mij dat Samsung dit probleem niet kent en weigeren om enigszins mee te werken aan kosteloze reparatie, de garantie is verlopen krijg je te horen en het probleem kennen zij echt niet. Dit is raar want op diverse forums vind je veel meer mensen met exact dezelfde problemen. daarom een 1

Omdat het display dus kapot gaat kun je naar verloop van tijd de koelkast niet meer bedienen. daarom ook hier een 1

Asroo 01-02-2014
Geschreven voor: Samsung RL40UGVG goud

Na precies 2 jaar is het koelgedeelte er mee opgehouden. Het display geeft aan dat het 25 graden is in de koelkast. De vriezer werkt nog wel. Ik de deur is het niet mogelijk flessen te zetten van 1,5 liter omdat deze slecht passen en eruit vallen. Helaas voor de gekozen 2 jaar geleden om het mooie uiterlijk.

castell 03-02-2014

Is het niet toevallig een grapje van je kind?
Whet display geeft ten eerste aan de temperatuur die jij hebt (via hetzelfde display) ingesteld.
Probeer maar de temp. in te stellen op 6 graden. Zie wat dan gebeurt.

Fee_T 08-04-2014

Wij hebben na iets meer dan 2 jaar exact hetzelfde probleem.. De temperatuur in het koelgedeelte is inmiddels opgelopen naar 17 graden (ingesteld op 3 graden), terwijl het vriesgedeelte op -25 (ingesteld op -19) staat. Is er nog iets aan te doen of wordt het een enkeltje schroothoop?

Carla Drenth 01-02-2011
Geschreven voor: Samsung RL40UGVG goud

Een prachtige koel/vriescombi, praktisch van binnen, fijn zacht licht, vrieslades zijn iets kleiner dan we gewend waren, mooie kleur, heel stil en voor een hele leuke prijs, bevalt uitstekend. Prachtige koelkast voor een mooie prijs. Geleverd door Bobshop, op de afgesproken tijd (je krijgt een sms) en het klopt allemaa. Super.

Plasma-Check 19-09-2010
Geschreven voor: Samsung RL40UGVG goud

Deze in China gemaakte koel-vries combinatie, die door meerdere winkels (gevonded via kieskeurig.nl) wordt verkocht krijgt in al die winkels talloze kleuren togekend in de beschrijving, van puur titanium tot puur gold.
Modern.nl is echter de ENIGE site de ECHTE kleur vermeldt en dat is "vienna zilver met brons glans".
Dat de tint "bronz glans" is heel erg licht en mat-brushed(je ziet de verticale strepjes in de)metallic-finish, dus geen glans, en dat de zijkanten zijn dezelfde kleur maar niet metallic, dood-gewoon "modder-grijs-licht brons" waardoor de zijkanten een lichtere tint lijken te hebben dan de deuren, is een informatie die de klanten ook goed kunnen gebruiken om te zien als deze koel-vries combinatie ook als kleur past in hun keuken(of elders).
Verder, behalve de TOP Design, terwijl de inhoud van de vriezer normale/voldoende ruimte biedt (geen Mega-"MAX Space"-Lade zoals bij Whirpool maar ook geen kleine ladjes zoals bij duitse merken), de inhoud van de koel gedeelte lijkt (en is) niet echt groot. Gellukig de extra onder-lade (de 2-de groenten lade, hij heeft 2, boven elkaar) compenseert de visueel kleine koel ruimte.
De gebruiksaanwijzing(boekje) is niet 100% juist. O.a. dat als je de koelgedeelte instelt (gewenste temp.), dan die instelling zal 5 maal kniperen om de setting te bevestigen en dan (dus ook bij de eerste ingebruikname moment) zal hij die ingestelde temperatuur gaan bereiken.
Er is GEEN één knipper gebeuren, laat staan 5.
Daarnaast, na het instellen(via de mooie paneel op de deur) van de temp. in de vrieskast en koel gedeelte, de koelkast gaat alleen maar de vries-gedeelte invriezen. NIET ook de koel gedeelte die bleef bij mij steeds 23 graden plus, ook na 1 uur, terwijl de vriesgedeelte al 10 graden minus heeft toen al bereikt (van 22 graden plus hoe het was bij bezorging).
Maar aangezien de koel gedeelte knipperde geen 5 maal (dus zoals in het boekje staat) bij het instellen, denkt de klant (vooral nadat hij ziet geen spoor van verandering in de temperatuur zelfs na 1 uur koelen) dat de koelkast kapot is, wat in het boek staat.., dus dat in dit geval moet je de producent bellen.
NIET DOEN dus! Want dan de installateur komt voor niets en dan betaal je de voorrijkosten.
In het (door de chinezen) vertaalde boek staat helemaal NIET dat bij in gebruikname, deze koelkast gaat EERST snel de vriesgedeelte invriezen zonder enige aandacht te geven aan de koelgedeelte, en pas als de vrieskast temperatuur zo'n 13graden onder nul bereikt, pas dan begint deze combinatie..langzaam ook de koelkast af te koelen tot de door jou ingestelde temperatuur.
DUS wat NIET MOEST (want niet waar is, dus over die 5 maal kniperren die niet klopt) schrijven ze WEL in het boek, en wat WEL MOEST en zeer belangrijk is (zodat de klant niet in de paniek raakt dat hij een kapot product heeft gekregen en gaat mensen bellen volgens de gebruiksaanwijzing! en gaan mensen heen en weer voor niets, met alle gevolgen vandien..), dus over het feit dat de koelgedeelte NIET afkoelt, lange tijd totdat de vriesgedeelte eerst op 12 of 13 graden minus bereikt, schrijven ze niet.
Daarbij, de schroeven bovenop de koelkast (2 stuks, in het boek aangewezen als "schroef B") ontbreken totaal.
Het recht zetten (met waterpas) van de koelkast gaat ook niet makelijk aangezien de bovenkant van de koelkast die op het oog recht lijkt, het is helemaal niet recht maar bol.
De ingestelde temperatuur in de vreizer klopt altijd met de door jou ingestelde temperatuur op de deur-paneel.
Maar de ingestelde temp. voor de koelgedeelte klopt NIET.
Te merken is dat terwijl een product als deze, door de ingestelde temperatuur, zodra die temperatuur hoger/warmer wordt (met 1 graad maar!), door de ingebouwede sensor, zou moeten gelijk in werking treden (dus tussen de lange pauzes tussen afkoelen zodra de ingestelde temp. bereikt wordt), de koelgedeelte van dit model, die 4graden plus heeft in de koel gedeelte ingesteld (ik deed dat dus als voorbeeld/onderzoek), begint af te koelen pas als PLUS12graden wordt in de koelkast gemeten(!?).
Te merken is ook dat tijdesn de lange pauzes tussen afkoelen, de natuur-weten tellen binnen de koelkast, namelijk dat de onderplank is altijd kouder dan de bovenste plank, in de zin van 4 graden onder (zoals ik geset heb), maar 8 tot 9 graden boven(!?).
En dat geldt ongeacht of de boven-plank vol of leeg is.
Daarbij, merk ik dat ook met voedsel op die bovenste plank, bij regelmatig gebruik van de koelkast (in de zin van..1 keer per 2uur de deur 1 seconde openen), ondanks de 4graden temp. op de paneel geset, de temp. op de bovenste plank blijft 4 tot 6 graden hoger (dus 8 tot 10 graden plus).
Op de onderste plank behoudt hij de op de paneel gesette temperatuur.
Ook bij ocasionele gebruik van de koelkast (in de zin van 1 keer per dag de deur 1 seconde openen), de temperatuur op e bovenste plank blijft 3 graden hoger dan de op de deur-paneel ingestelde temperatuur.
De juiste/ingestelde temperatuur wordt echter bereikt op de bovenste plank uitsluitend tijdens de korte afkoeling(met ventilatie) perioden van de koelkast.NIET tijdens de lange pauzes tussen deze korte afkoeling/ventilatie perioden.
Aangezien de lange pauze perioden duren langer.., je voedsel op de bovenste plank zal altijd warmer zijn dan het moet en dan wat je als temp. ingesteld hebt.
Dit vind ik dus een min punt.
De koelkast op 2 ofzo graden instellen is een optie, maar dan je voedsel en sappen onderaan worden te koud + eventueel gedeltelijk bevroren.
OOK de bijgeleverde (van wit plastic) "OK-doos" bevestigt dit.
Deze OK-doos is een meet-aparaat die een witte OK heeft in/op een blauwe vierkant die we rechts of links (dus NIET op de brede afkoel-element in het midden-achter op de wand!) in de koelkast moeten plakken.
Als de OK goed te zien tussen een intense blauw, dan is het goed.
Is de blauw (rond de witte OK) heel erg licht of helemaal wit(net als de "OK"), dan het is VEEL TE WARM voor je voedsel en het boek adviseert om dan via de deur-paneel een lagere temperatuur in te stellen.
Plus punten is de design, de finish van de deuren (NIET die van de zijkanten en de soortgelijke strippen aan de onder-rand van de koelkast-deur en bijde randen van de vrieskast-deur!), de mooie blu-ray achtige paneel, de uitmuntente zorg waarmee deze koelkast van buiten maar vooral van binnen verpakt en beschermd werd voor het transport (op de achterkant staat nog een folie erop op de hele achterkant gedeelte), de brede/hoge (makelijk met de hand te draaien, in tegenstelling tot lagere/dunne wielen van andere merken..) onder schroef-potjes die we moeten afstellen bij het plaatsten, de wielen achter voor makelijk transport (ook als de wielen daar is wijd gebruikt bij veel modellen), de NO FROST systeem, de 10 eiren schaal (Whirpool levert altijd een "5-eiren schaal"!?? Alsof er zijn in Nederland sets/schalen met 5 eiren in de winkels?? Of ga je een set van 6 kopen, 5 erin en 1...houdt je elders? Hetzelfde met 10 gekochte eiren..).
De te korte stroom kabel vind ik een redelijk groot nadeel.
Ik heb dit product gekocht als aanvulling op mijn bestande Whirpool ARC 5554, die een veel grotere lawaai maakt dan deze Samsung hier.
Deze Samsung maakt ook een haardroger-achtige lawaai(van de ventilatie) tijdens werken, maar toch zacht + een vrij zachte krekel geluid zoals elke koelkast, tewijl mijn Whirpool maakt een sterke storende krekel lawaai.
Tussen deze lawaai perioden, maken natuurlijk bijde koelkasten geen enkel geluid.
Minpunt van Deze Samsung is dat in de deur, de flessen ruimte is niet hoog genoeg voor 1,5liter flessen. Daarvoor moet je een of beide boven liggende vakken weghalen. De mogelijkheid om hoger of lager (naar wens) verplaatsen van elke/alle vakken in de deur bestaat niet. Daar houden dus of helemaal weghalen. Geen andere optie.
Het licht in de koelkast, bezorgt door 4 kleine led puntjes in het plafon van de interrieur, is ook een beetje weinig, en ook blauwachtig, maar misschien dat spaart stroom..
De "Made in PRC" sticker links in de koelkast bevestigt de oorspronk van deze koelkast, ook als dat te begrijpen is van de veelvoudige krassen op de afkoel element in de koelkast en elders, ontbrekende schroeven boven(vermeld) en andere dingen.
De producent zetten ook (visueel heel lelijk op deze blikvanger-koelkast) op de buiten-linker-zijkant een sticker waarop het model naam/nummer van deze koelkast vermeld staat, fabricatie datum, serienummer een daarbij "Colour: GOLD", waarvan GOLD staat met dikke/bold letters geschreven.
WAAR zag de producent deze "gold" kleur aan deze koelkast, kan ik me niet voorstellen. Het heeft niet eens een echte bronz kleur, laat staan "GOLD".
Het is dus een grijs/zilver-titanium met een HELE LICHTE (overdag niet eens merkbare)bronze tint.
Maar OK. Ik ben tevreden ermee en ik heb ontdekt dat Modern.nl een beter dan professioneel service levert bij het bestellen en bezorgen van dit product tot in de keuken, wat bij andere winkels heel moeilijk ging (zelf misleidende info op hun site over "in voorraad" laat staan de rest..) tot onmogelijk, want de meest winkels, nadat je op hun site besteld en betaald hebt, brengen ze de koelkast nooit bij jou thuis, maar bij je buren die op de begane grond wonnen, die hier niets mee te maken hebben, bewerend (al die winkels) dat ze gaan nooit een trap op, en dat volgens de wet, de max. te tilen gewicht per man is in Nederland 23kg, dus is het probleem van de klant zijn koelkast de trap op de slepen.. Vreeemd maar waar. Zie bij winkels de "drempel service" optie die ook als je die betaalt, ze bezorgen tot op de parterre, na de eerste drempel.
Als je op een andere verdieping woont, kun je dus nooit aparatuur bestellen. Dit ook..vreemd maar waar. Maar niet vreemder dan het feit dat als je bij dezelfde winkels (die over die "max.wettelijk teogestaan" 23kg sjouw-gewicht) dubbel (of meer, meestal meer) verzendkosten betaalt, dan die "max.wettelijk teogestaan" 23kg" wet verdwijnt als de sneeuw voor de zon en ze brengen dan je koelkast wel thuis.
Kortom: Ik heb bij Modern.nl besteld en alles ging gesmeerd, Ultra professionele service. Uitmuntend. Dat voor dit product ook de beste prijs hadden, maakt het verhaal compleet.
Ben heel blij met deze aankoop. ("NO-Frost" was de voornaamste reden voor aankoop van dit product)

Ben de Hoog 08-08-2010
Geschreven voor: Samsung RL40UGVG goud

De Siemens KG36VV03 voldeed prima maar is vergeven. Tijd voor een vervanger. Een aanbieding bij de MediaMarkt deed mijn interesse tonen in deze kast. Ondanks de aanbieding konden ze niet leveren. Daarbovenop ook nog eens €50,- bezorgkosten, dus weg was het voordeel. Op deze kieskeurig vond ik het apparaat met dezelfde totaalprijs en met een paar dagen levertijd. Dus besteld. Ik wilde No-Frost, en ik wilde A++. Maar dat gaat dus niet samen. Bovendien slaat een A++ uit als de buitentemparatuur onder de 16 graden komt, dan gaat hij dus ontdooien. In de winter is die temperatuur niet uitgesloten in mijn huis. Dus geen A++. Het No-Frost sprak met wel aan. Met de huidige Siemens moest ik toch 2-3 keer per jaar alles ontijzen. Dus de klonten uit de vriezer halen. Met No-Frost zou er geheel geen ijsvorming zijn dmv ventileren. Geen plakkende broodsneetjes en geen ijskristallen op de verpakkingen. Het blijkt te kloppen, alles in de vriezer ligt erbij alsof het niet bevroren is. De afmetingen zijn nagenoeg gelijk als de Siemens en toch is de inhoud kleiner omdat de isolatie dikker is. Dikkere deuren en zo. Met het overhevelen van de vriezer-inhoud wordt dat snel duidelijk. Drie broden in de bovenste lade past dan niet meer. Wat ook belangrijk is, in een geval van een open keuken, hij is niet “doodstil”. Het principe van No-Frost werkt dmv ventilatie, dus een ventilator. En die hoor je, als van de koeling van een computer. Niet continue, maar wel regelmatig. Ik heb geen open keuken, juist vanwege allerlei geluiden daaruit. Dus voor mij geen bezwaar. Op internet ook gelezen dat deze koelkast heel snel kan koelen en kan vriezen. En dat klopt. Trek in een biertje, maar geen een koud staan? Na tien minuten kon ik een koud pijpje pakken uit de vrieslade, warm gepakt uit de schuur. Echt goed!! Het display op de deur is erg aangenaam. Je kunt koel en vriesdeel apart instellen. Er zit ook een “nul-zone” in de koelkast. Het is een lade onder de gebruikelijke groentelade waar de temparatuur net iets boven nul is. Moet hem nog even testen, maar ik geloof dat het klopt. Verder een grote lamp in de kast en goed in te delen. Ik ben er blij mee!