Haier CSM-737

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Haier CSM-737 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

rovereem 20-01-2014
Geschreven voor: Haier CSM-737

In juni 2013 heb ik deze koelkast aangeschaft ter vervanging van een 15 jaar oude Bosch. Vooral de grote vriesruimte en de lage prijs trokken mij over de streep.

Tot mijn blijde verrassing is de koelkast bijzonder stil en echt heel veel stiller dan de oude Bosch. Om een indicatie te geven, de Haier staat in een open keuken, met overal harde materialen (plavuizen vloer, geen gordijnen enz. en raakt de muur net niet met de radiator, als afstandhouder heb ik een stukje piepschuim van de verpakking gebruikt.
Ik hoor de koelkast alleen als het heel stil is in de ruimte, of als ik mijn hoofd bij de achterkant houd. Qua geluid ben ik dus echt super tevreden.

Qua energie verbruik stelt de Haier mij ook niet teleur, ik meet het gebruik vanaf de eerste dag (met Plugwise) en kom uit op ca 200kWh p/jr, 2,5x zuiniger dan de oude Bosch!
Slechts 1 noemenswaardig minpuntje; de constructie van het vriesvak. De koelleidingen zitten er vrij los in waardoor je moet oppassen dat als je een te volle lade open trekt er niets blijft haken aan de leidingen. Bij de oude Bosch zat alles goed vast en beschermt in metalen platen.

Verder zijn we zeer tevreden, voor relatief heel weinig geld krijg je een super ruime, zeer stille en zuinige koelkast.