Philips Aluminium Collection HD 5410/00 aluminium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 78 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Aluminium Collection HD 5410/00 aluminium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

dirk lemstra 13-11-2023

Geeft heerlijke koffie.

Zoals bij vele gebruikers, ging ook bij ons apparaat na ongeveer twee jaar de thermische zekering kapot.
Deze zou pas bij 180 graden de geest moeten geven, daarom vervangen door een met een waarde van 190 graden ( kost nog geen 2 euro). Vervolgens doet het apparaat het alweer 15 jaar naar volle tevredenheid. Dit euvel zouden ze bij Philips toch allang moeten kennen? Het enige wat Philips aanraadt, is het complete verwarmingselement te vervangen (kost 80 euro).

Pluspunten

• lekkere koffie

Minpunten

• thermische zekering is het enige minpunt

Hans 27-12-2017

10 jaar ingebruik

Koffiezetter nu 10 jaar in gebruik super apparaat.
1x in de week met schoonmaak azijn spoelen verlengt de levensduur.

Vandaag 27-12-2017 bij Haku Schaijk hadden ze nog enkele nieuwe te koop staan, gelijk een gekocht voor reserve zodat wij geen zorgen hebben als de oude het begeeft

Pluspunten

• mooi
  • heerlijke vooral hete koffie

Minpunten

• je moet hem echt goed bijhouden

Marja 04-12-2015

Sinds een jaar hebben wij dit koffiezetapparaat, wat een verrukkelijk bakkie zet. Als er een volle pot gezet wordt met 12 schepjes koffie loopt het filter over, dit wordt een ontzettend vieze boel. Ook bij 11 kopjes kleeft de koffie na het zetten aan het deel boven het filter, dit geeft een enorme troep. Het droogt en valt eraf. Ik kan dus max 10 kopjes zetten, anders kan ik meteen de hele boel schoon maken. Van alles geprobeerd, andere filterzakjes, koffie in het filter gelijk schudden, maar niets helpt. Heeft iemand een oplossing? Apparaat moet inderdaad vaak ontkalkt worden.

Arno2007 07-08-2015

Ik heb dit aparaat nu 3 jaar in min bezit, het is heerlijk warme koffie, ik zou dit aparraat dan zo weer kopen. Er is in dit review al eens gesproken over een sensor die in het aparaat zit, als je die schoon krijgt of kunt vervangen is er niks aan de hand. Tip! neem koffie aparaat mee naar handy man ofsow en zij helpen je vast verder

nitsanim 21-07-2015

Met dit apparaat geniet je van heerlijk bakjes koffie. Jammer dat het warmte element steeds kapotgaat. Na 3 apparaten maar op een ander apparaat overgestapt. Jammer want de koffie van dit apparaat smaakte fantastisch.
Philips wil inderdaad niets aan de klachten. Dit apparaat is in de winkels haast niet meer te verkrijgen.
Ik ben hem wel een keer in de winkel tegengekomen en hij kostte daar 145,00€.
Toch niet goedkoop als je er maar 2 a 3 jaar mee doet.

bobbie1973 08-01-2015

iets meer dan 2 jaar oud en verwarmingselement kapot. op internet zeer veel voorkomende klacht. dus net buitengarantie kapot voor best duur apparaat.

was lekkere koffie maar doordat het apparaat snel kapot is nare nasmaak.

tjakkocramer 06-08-2015

Voor de tweede keer de mist in gegaan wij vonden ook dat je nergens zulke lekkere warme koffie krijgt en toch maar voor voor weer een Philips HD5410 gekozen en deze ook weer na iets meer dan 2 jaar stuk is weer hetzelfde DE VERWARMINGS ELEMENT PHILIPS doe hier iets aan want zoals ik lees raak je zo al je klanten kwijt zo'n prachtig roestvrijstalen apparaat beland wederom weer op de zolder.
M.Cr.

vannielen 06-12-2014

Op 30-11-2014 het 3e toestel kapot. Ook deze keer het verwarmingselement wat niet meer werkt.
Levensduur 1e keer 2 jaar en 6 maanden.
Levensduur 2e keer 2 jaar en 5 maanden
Levensduur nu 2 jaar en 3 maanden.....
@Philips over duurzaamheid zeer negatief. Kwaliteit koffie en design is perfect.
Uit coulance komt er van Customer Care een kortingsbon van 20% voor een nieuwe.
De klacht is bij die afdeling niet bekend.....
Jammer als er zoveel klachten zijn over het zelfde onderdeel dat Philips daar niets mee doet!

Katelijne Buntinx 25-11-2014

Recent zeer zwaar ontgoocheld in dit mooie toestel: na 3.5jaar kookt het water niet meer. Het verwarmingselement blijkt stuk. Na contactnme met Philips blijkt dat men dit niet kan herstellen onder garantie ondanks het feit dat de vele klachten aantonen dat het een constructiefout is maar dat wil Philips niet toegegeven. Waarom niet? Iedereen maakt fouten. Dit toegeven zou de beeldvorming in positieve zin beïnvloeden. Opvallend ook dat dit type toestel niet meer te verkrijgen is ! Er zit dus niks anders op dan dit mooi toestel met pijn in het hart op de vuilnisbelt te gooien, spijtig! Maar, Philips, voor het geval het je zou interesseren: bij deze ben je weer een trouwe klant kwijt!

otterkoppie 06-06-2014

hallo
ik heb deze philips al meer dan 6 jaar in mijn bezit en hij doet het nog prima alleen dat deze week de filterbakje liet vallen nu is de druppelstop kapot maar hij doet het nog zou hem niet graag willen missen lekkere bak koffie zet hij

Marthaitjema 22-05-2014

Lekkere koffie uit een mooi apparaat. Zeker.... Helaas na ruim 2 jaar ging het verwarmingselement kapot. Een bevriend technicus meldde ons dat de beveiliging tegen oververhitting (onderdeel van het verwarmingselement) defect was (sefuse sf169e).
Storend dat dit o.i. dure apparaat zo'n korte levensduur heeft. Meer kopers hebben blijkbaar hetzelfde ondervonden. Kwaliteit en Philips: o.i. al langer een zwakke combinatie.

alfonsine 26-05-2014

Ik heb de glazen koffiekan gebroken . wie kan mij een ander bezorgen Type HD 5410

Kosjka01 07-03-2014

Zoals bij vele anderen ging ook bij ons na 2 jaar en 4 maanden het verwarmingselement kapot. Ook moesten we dit koffiezetapparaat elke week ontkalken. De koffie smaakt lekker en ook het design is erg mooi. Toch vinden wij dit een slecht product, zeker gezien de hoge aanschafprijs en de slechte service van Phillips. De enige tegemoetkoming die Phillips wil doen is 20% korting op een nieuw apparaat. Op mijn vraag of het probleem van de kapotte verwarmingselementen inmiddels verholpen is kreeg ik een ontkennend antwoord. Wij hebben daarom besloten om niet nogmaals een zelfde apparaat aan te schaffen. We hebben ter vervanging een Melita gekocht.

Loes Valent 14-07-2013

Dit is al ons derde apparaat, maar tevens onze laatste. Alle apparaten net buiten de garantieperiode stuk. Het laatste apparaat al een keer binnen de garantietermijn laten maken en nu weer stuk. Het water wordt wederom niet meer warm. Een erg duur apparaat dus voor de tijd dat het apparaat werkt.De koffie is erg lekker, maar voor ons nu iets anders.

Inukshuk25 09-04-2013

Kennelijk ben ik niet de enige bij wie het apparaat na zo'n korte tijd het af laat weten. Ik had het apparaat in september 2010 gekocht en nu na 2,5 jaar voor de 2e keer wordt het waterreservoir niet meer warm. Dus geen garantie meer.
Van een koffiezetapparaat mag je toch verwachten dat het minstens 5 a 6 jaar meegaat, deze van Philips niet dus. Vervolgens gechat met Philips. Ja wat jammer nu, volgens hen is het toestel niet meer waard om gerepareerd te worden. Maar na lang overleg kreeg kwamen ze met een genereus gebaar. echt waar!. Een voucher van 20% korting! Ik heb ze gezegd dat ze die kunnen houden want die korting krijg je bij een aktie van de eerste de beste electrozaak ook. Voor mij dus geen Philips meer!!

AAP 27-02-2013

We hebben dit koffiezetapparaat gekocht in 2010. Vandaag, 27-2-2013 is het apparaat voor de 2e keer defect geraakt. Het water kookt niet meer. Helaas dus net buiten de garantie termijn van 2 jaar. Duurzaam kan je dit apparaat dus niet noemen. Volgens Philips customer care kost het in ieder geval 32 euro om het apparaat te onderzoeken. Niet de moeite waard dus... Voor mij niet snel weer een Philips koffieproduct als deze iedere 1.5 jaar kapot gaat.

Hoe dan ook, als hij het wel doet, prima koffie! Lekker heet doordat het water eerst wordt gekookt. Bij ons zeker 1x per maand moeten ontkalken. Dan is vrij standaard bij ieder apparaat zo begreep ik.

Ik heb de zilveren editie, ziet er gewoon erg goed uit!

rienvl 31-12-2012

apparaat blijft wat koffie zetten een geweldig ding. smaak en temperatuur zijn dik in orde. echter eerste apparaat na net 2 jaar kapot. nu 2e na anderhalf jaar de geest gegeven. baal hier enorm van. dan hoef je bij philips niet meer aan te kloppen. eerste apparaat zekering laten vervangen, maar dit was ook niet de oplossing. hield het nog een paar maanden uit toen weer kapot. wat koffie betreft is er geen beter apparaat, maar waarom kan philips niets aan dit probleem doen.
wie weet er een ander alternatief ???

JanDLM 11-12-2012

Prima apparaat. Voordat ik het apparaat kocht eerst op kieskeurig.nl gekeken. Hoge scores voor smaak etc. Duurzaamheid is inderdaad niet erg goed. Na precies 1 jaar ook mijn apparaat kapot. Loopt niet meer door. Gezien de vele klachten over duurzaamheid dus echt wel een productiefout c.q. ontwerpfout.
Misschien kan Philips ook eens gaan denken aan een terugroepactie...?!

Ans1956 20-02-2013

Wij hadden dit apparaat voor 7 jaar. Inderdaad houdt het doorlopen na enige tijd op, maar na ontkalking gaat het weer vlotjes. Komt omdat het water gekookt wordt en er dus sneller kalkafzetting is. Na zeven jaar was de bodem van het reservoir zodanig versleten (door de azijn?)dat het de smaak aan ging tasten. Erg jammer. Kregen van onze zoon een ander model, dus geen gourmet meer.

Ans1956 20-02-2013

Officiele reactie van Philips Nederland 08-01-2013

Beste JanDLM,

Uit uw review begrijp ik dat u een probleem ervaart met uw koffiezetapparaat. Ik vind het vervelend om te vernemen.

Het zou niet mogen zijn dat uw koffiezetappraat na een jaar niet meer functioneert. U heeft 2 jaar fabrieksgarantie (vanaf aankoopdatum) op het apparaat. Ik wil u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen, we dienen het apparaat ter reparatie aan te bieden. Mijn collega zal met u de procedure bespreken die we dienen te volgen.

Uiteraard kunt u ook kosteloos contact opnemen via de chat of email! De gegevens hiervoor vindt u door de volgende link te klikken:

Philips Webcare

otterkoppie 09-12-2012

ik wou een goede koffie apperaat en heb voor deze gekozen omdat ik de vorm mooi vond past goed bij ons en philips leek een goede koop.
nou ik heb hem nu 4.5 jaar in bezit en werkt nog prima perfect bakkie koffie met douwe egberts grove maling ik zal hem zo weer kopen

Lougne 14-10-2012

De koffie smaakt prima, warm genoeg. Alleen gaat het apparaat erg snel kapot. Onze tweede is net kapot gegaan na 2 jaar. De eerste ook na 2 jaar. Verder moet je hem erg vaak ontkalken. Wij kopen deze zeker niet meer.

h nijk 13-09-2012

Eerst apparaat na 1 jaar stuk tweede apparaat na net nog geen 3 jaar valt erg tegen.
Eén keer in de 20 dagen ontkalken is vaak!
Koffie smaakt goed is ook wel warm.

peetee 15-09-2012

Hoi,
Ik heb 'm al 6 jaar en hoef maar 1 keer per jaar te ontkalken maar dat komt ook omdat ik het water eerst door een Brita-filter laat lopen.

port 17-09-2012

Helaas is ook mijn apparaat na 3 jaar stuk.
Heel jammer . zet heerlijke koffie .
Maar ik durf nu geen nieuwe meer aan te schaffen.

koop55 24-06-2012

---------- update review 24-06-2012 ----------
Het apparaat heeft de geest gegeven. Van deze prijsklasse verwacht je echt meer van de duurzaamheid. Voor mij geen Philips meer.

---------- oude review 01-01-2008 ----------
Apparaat ziet er mooi uit, maar om goede koffie te zetten is meer koffie nodig dan bij onze vorige koffiezetter. Tevens zeer snel last van kalk, dit terwijl wij zeer zacht water hebben, beneden de 7 graden d.h.!
Het apparaat is te duur aan de azijn. Als wij dit geweten hadden, hadden wij hem niet aangeschaft.

JAM de Groot 01-06-2012

wj hebben onze koffiezetter sinds 2007 = 5 jaar gehad.
Regelmatig ontkalken met beetje azijn en warmhoudplaatje droog houden bevordert de levensduur.
Omdat dat bij ons niet altijd lukte is het apparaat wel eens uit elkaar geweest voor een nieuwe warmtevoeler (PlentyParts. Bij de laatste reparatie wilde de rubberrand niet meer op de glazen waterhouder.
Daarom hebben we nu weer een nieuwe Philips Cafe Gourmet en.........voor dezelfde prijs als in 2007!

Hein van der Zee 01-05-2012

Koffie gezet met dit apparaat heeft een volle smaak en is lekker heet. Door de vormgeving zie je hoe het water gekookt wordt alvorens het door het filter gaat;Altijd weer een mooi gezicht. Minder leuk is dat het verwarmingselement, het plaatje bovenin de koffiezetter in het waterreservoir snel aangetast/verkleurd wordt door kalk in het water.
Vaak ontkalken dus wat niet erg lastig is om te doen maar wel iets wat dient te gebeuren. Qua duurzaamheid kan ik niet veel schrijven, ik heb de koffiezetter nu twee weken en tot nu toe is mijn ervaring goed maar een erg lange tijd is dit bepaald niet.
Qua kwaliteit van de koffie en vormgeving ervan vind ik deze koffiezetter een aanrader.

romac 10-04-2012

Dit is de lekkerste filter koffie ooit die ik geproefd heb. Goed heet en en een krachtig aroma. alleen mijn Nespresso Magimix maakt betere koffie maar daar hangt een ander prijskaartje aan. Over de duurzaamheid kan ik uiteraard nog niets zeggen maar regelmatig ontkalken schijnt cruciaal te zijn.

Wim Halverhout 25-03-2012

Ongeveer een half jaar geleden deze koffiezetter bij Coolblue gekocht. Na een half jaar verwarmde het apparaat niet meer en ter reparatie aan Coolblue aangeboden. De klacht werd tot volle tevredenheid afgehandeld. Een paar dagen na reparatie liep het water echter zonder te verwarmen door het filter in de koffiepot. Na aanzetten van het apparaat hadden we plotseling stroomuitval. Aardlekschakelaar eruit.
Op zich zorgt het apparaat voor goede koffie, maar als je een koffiezetter wilt waar je van op aan kunt zou ik absoluut niet voor deze kiezen.

Officiele reactie van Philips Nederland 27-03-2012

Beste Wim Halverhout,

Heeft u nog steeds problemen met uw HD5410?

Wij raden u dan ok aan om contact op te nemen met de Philips klantenservice op het volgend telefoonnummer: 0900 202 11 77 (€0.10 c p/m). De openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

Philips Webcare

janrinses 25-02-2012

We zijn nu reeds bijna 2 jaar in bezit van dit apparaat. Het is echter al de derde . De eerste 2 gingen net geen 2 jaar mee.Heb indruk dat deze wel langer meegaat.
Ik vind wel dat dit apparaat geweldige koffie zet.