Philips Senseo HD7860 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Senseo HD7860 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Dicksnor 24-07-2022
Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

Prima apparaat heeft 1 nadeel: de kopjes willen gaan trillen. Eenvoudig op te kossen door een elastiekje over de haakjes van het opvangbakje te spannen, nooit meer last dat de kopjes onder de straal vandaan "wandelen".

Jochem 01-05-2017

zeerslechte duurzaamheid

Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

Tweejaar geleden een philips quadrante senseo koffie machine gekocht door een verbouwing een tijd in de opslag gestaan nieuw in de doos halfjaar geleden in gebruik genomen nu al defect.

Pluspunten

• gebruiksgemak

Minpunten

• smaak
  • sneldefect

jafrako 19-11-2015
Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

Ik ben al jaren een Senseo gebruiker, vooral wegens het gemak om één bakkie te zetten. De veel gehoorde kritiek dat de koffie niet lekker is komt denk ik omdat we gezien het uiterlijk meer verwachten dan wat het apparaat bedoelt te leveren, nl een gewoon bakkie. De mogelijkheden geef ik een één omdat er maar één mogelijkheid is. Variaties worden niet geboden. Het gemak is een tien want makkelijker dan dit kan ik me niet voorstellen. Ik vind deze vierkante variant een beauty maar da's mijn smaak.
Waarom er toch dikwijls slechte koffie uitkomt. Een goed gevulde pad wordt in de daarvoor bestemde ruimte vast aangedrukt zodat het hete water er slechts langzaam door heen kan lopen en zodoende de tijd om de koffie goed af te trekken. Dat vereist echter een heel precieze vulling van de pad waar in de praktijk natuurlijk niets van terecht komt. Daarvoor is koffie als natuurproduct en de maling daarvan veel te variabel. Typisch Philips om daar niet over te hebben nagedacht. Ooit hade Aldi pads waar volgens mijn meting net dat beetje meer koffie in zat en de klep van het toestel ging dan ook met moeite dicht. Heerlijke koffie. Aldi veranderde van leverancier. Slap aanvoelende pads, iets minder gevuld of misschien fijnere malingen, en het water gutste er in sneltreinvaart vrijwel blank doorheen. Ik ben dus voortdurend op zoek naar goed gevukde dikke pads en ik vind ze niet. Dom apparaat dus waar je alleen met enig technisch inzicht en trucs lekkere koffie uit krijgt. Ik zet hem u even aan en dan direct weer uit zodat de pad nat is maar nog iet doorgelopen. Na even wachten alsnog door laten lopen. Resultaat matig. Of een gevouwen stukje filterpapier onder de pad zodat die goed aangedrukt wordt. Maar dit alles zou niet nodig moeten zijn. Philips moet het vlak dat aan de bovenkant de pad aandrukt voorzien van een stevig verend systeem. Om met van Gaal te spreken; ben ik nou zo geniaal om dat na een paar keer gebruik te kunnen bedenken of hebben ze bij Philips geen ontwerpers met HTS of hoger in dienst?

Anoniem 20-11-2015

Erg belangrijk is ook dat de koffie goed verdeeld is in de pad (glad strijken en aankloppen) en dat de cup (s) goed in de houder zijn ingelegd. Het meeste water zoekt bij deze druk van 15 bar, altijd de weg van de minste weerstand dus als de pad niet goed voorbereid/ingelegd is, krijg je slappe koffie !

francisca-zwolle 23-02-2013
Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

mijn nieuwe senseo quadrante beviel mij erg goed tot nu...

hij gaatr sinds eergister alleen steeds uit als ik koffie probeer te zetten wat dus heel vervelend is!!!

op ongeveer een kwart kopje stopt het apparaat ermee, gaat gewoon uit maar maakt verder geen kortsluiting waardoor bijvoorbeeld de stoppen doorslaan. ik begrijp echt niet wat het probleem is...

ik ben erg zuinig op mijn senseo en onderhoud deze zeer goed, ziet er dan ook uit alsof deze vorige week gekocht is.

natuurlijk geen bon bewaard, dus terug naar de winkel is geen optie.

baal hier heel erg van!!!

Spanheim 26-12-2012
Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

Sinds 1 1/2 jaar een Senceo Quadrante waar wij zeer ontevreden over zijn. Na 6 maanden gaf hij te weinig koffie,al was het ontkalkt. Is naar de fabriek geweest om te repareren, twee weken zonder koffie. Daarvoor had ik al een klacht ingediend dat de kopjes eraf trillen tijden het filteren en er veel lawaai is. Nu 2e kerstdag is het gedeelte wat naar beneden geduwd moet worden afgebroken, het ging al een tijd stroef en moeiljk dicht. Voor mij nooit meer een Senceo.

Officiele reactie van Philips Nederland 21-01-2013

Beste Spanheim,

Uit uw review begrijp ik dat u niet tevreden bent over de Senseo Quadrante. Ik betreur het om te vernemen.

Ik kan uit uw review niet afleiden of de klacht over de trillingen nog actueel is. Voor de zekerheid zal ik dit alsnog toelichten. We willen u vragen om te controleren of de vele trillingen blijven voorkomen zodra u het rooster eraf haalt, het is namelijk mogelijk dat het rooster krom is en daardoor veel trilt. Als de vele trillingen blijven voorkomen dient u contact met ons op te nemen.

Wat betreft het onderdeel, dat is afgebroken, wil ik u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen. U kunt dan het probleem toelichten, aan de hand van deze informatie kunnen we u vervolgens op een correcte wijze informeren over de mogelijkheden.

Uiteraard kunt u ook kosteloos contact opnemen via de chat of email! De gegevens hiervoor vindt u door de volgende link te klikken:

spelregel 20-10-2012
Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

Dit is de slechtste Senseo , die ik heb gehad.
Na zeer korte tijd dezelfde klachten als de andere apparaten.
Kleine beetjes koffie en voortdurend na 2 sec volledig uitslaan.Schoonspoelen hielp niet en tot mijn schrik kon ik ook de aankoop bon niet meer vinden.
Dit is dus een dure senseo grap geworden.

g.elderman 19-11-2012

Helemaal mee eens.
Mijn zus had deze Senseo 1 maand eerder gekocht dan mij. Die van haar is naar 1.5 jaar met hetzelde probleem als die van jouw kapot gegaan en nu 1 maand later, echt waar, heb ik hetzelfde probleem.
Dit zijn zeker dure Senseo grappen in deze dure tijd.

Fran65 20-11-2012

Heb al eerder een review geplaatst, na 2x opsturen en 1x een nieuwe padhouder, weer het zelfde euvel. Garantie verlopen, dus ga ik hem niet meer opsturen. Volgens mij gaan senseo's niet langer dan 2 jaar mee, heb er nu een die ook cappuccino zet gekocht, volgens de reviews ook geen best apparaat, ben benieuwd!

Jaylynn 05-01-2013

Heb via Onderdelensenseo het reparatiesetje besteld voor ongeveer 9 euro. Dit kun je proberen bij het probleem met de halve bakjes en het uitvallen. Handleiding voor demontage staat ook op de site. Als je een goeie soldeerbout hebt en een beetje handig bent komt het vast goed, want ik heb hem 2 weken geleden gerepareerd en doet het nu nogsteeds goed! Gaat je de koffie in eens veel lekkerder van smaken, als je zelf iets repareerd. Desondanks gaan we afwachten hoelang hij het nu uithoud en is dit het laatste Philips product wat hier in huis komt. (Philips...let make things worser!)

Officiele reactie van Philips Nederland 21-11-2012

Geachte Spelregel,

Uit uw review kan ik opmaken dat u niet tevreden bent over uw Senseo Quadrante. Ik vind het vervelend om dit te vernemen.

Het zou niet mogen zijn dat uw apparaat dergelijke problemen vertoond. U geeft aan niet meer in het bezit te zijn van een aankoopbewijs, aan de hand van het serienummer van het apparaat kunnen we alsnog bepalen of het binnen de garantie termijn van 2 jaar valt. Dit nummer staat vermeld op de onderkant van het apparaat (onder het icoontje ‘prullenbak met daardoorheen een kruis’). Als blijkt dat het apparaat nog binnen de garantie valt word het probleem kosteloos verholpen door ons service centrum.

Duife1959 25-11-2012

Je hebt helemaal gelijk spelregel. Ik heb het apparaat nog geen half jaar en is al 2x teruggeweest naar Philips. Nu weer hetzelfde. Kleine beetjes en aan het eind gooit hij lichtbruin water terug in de watertank

Buijssie 04-01-2013

Echt slechtste keuze!! Had ik maar eerst de reviews gelezen. Nu voor de 2e keer hetzelfde euvel (halve kopjes ed) maar garantie verlopen (25 maanden...). Nog een keer laten maken lijkt mij geen optie: € 25,- + transportkosten + dan nog hoeveel reparatiekosten? Ik ga op zoek naar een nieuwe van het 'ouderwetse' model...

Laurent v.D. 12-09-2012
Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

Inmiddels geniet ik weer van mijn senseo.
Het ophalen / reparatie en terugbezorging, is zeer goed verlopen! Bedankt Philips.

@Ann- in jouw review citeer je de woorden van mijn eerdere review "omdat dit een bekend probleem is" Dit zijn mijn woorden(mede door het lezen van meerdere reviews) en niet van Philips.
Ik had "waarschijnlijk" ervoor moeten zetten, dan was het duidelijker geweest dat dit mijnerzijds was.

Laurent v.D. 11-08-2012
Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

Deze senseo heb ik van jauari 2011(ruim 1,5 jaar)in gebruik. Een paar dagen geleden begon hij ook opeens nog geen halve kopjes koffie te geven en hierna meteen afsloeg.Ook ik heb de bon niet meer en dacht zelf dat de senseo ouder was en buiten de garantie zou vallen.Ik op zaterdag via de chat contact opgenomen met een medewerkster van Philips, waar ze aan de hand van het serienummer de aankoopdatum kunnen nazien.
Zij deelde mij keurig en correct mede dat dit apparaat onder garantie kosteloos opgehaald en gerepareerd wordt(of vervangen).
Maandag wordt mijn senseo opgehaald.
Wordt vervolgd...

Ann Verbecque 31-08-2012

Philips/Senseo schudt alle verantwoordelijkheid van zich af. Blijkbaar gebruiken ze op de printplaat ongeschikte onderdeeltjes. Lees volgende reacties op electronica-formum: http://www.circuitsonline.net/forum/view/101530/1

Rina2401 02-09-2012

Bedankt voor de TIP! ik heb hetzelfde probleem na 1,5 jaar. Ik ga morgen gelijk bellen, ben benieuwd!
Volgens mij gaan de oudste types nog het langst mee.
Op mijn werk hebben wij 1 staan die al 7 jaar oud is en dagelijks wordt gebruikt, nooit iets mee aan de hand!

Officiele reactie van Philips Nederland 10-09-2012

Beste Laurent v.D. , fijn te lezen dat er samen met Philips een goede oplossing is gevonden.

Op deze manier kunt u zo spoedig mogelijk weer van een lekker kopje Senseo genieten!

Ann Verbecque 23-08-2012

Dat vind ik straf! Ik heb hetzelfde probleem maar mijn toestel is niet meer in garantie en volgens Philips moet ik dan zelf voor de herstelkosten opdraaien. Ze ontkennen langs alle kanten dat het een bekend probleem is... Zal er van afhangen wie je dossier behandelt, zeker?

RRRobert 28-08-2012

Al resultaat geboekt met deze actie? Wij hebben hetzelfde probleem (net als velen hier). Koffiezetter is anderhalf jaar oud en dan begint de ellende...

Officiele reactie van Philips Nederland 10-09-2012

@Ann - Philips adviseert consumenten reparaties uitsluitend door erkende electronica winkels te laten uitvoeren. Bij het zelf uitvoeren van reparaties vervalt ieder recht op garantie én vervalt iedere aansprakelijkheid voor Philips.

Ann Verbecque 11-09-2012

@ Philips: mijn toestel is buiten garantie (2j4m)dus doe ik er mee wat ik wil. Bovendien vind ik het zeer vreemd dat jullie aan Laurent v.D. laten weten dat het een "bekend" probleem is terwijl ik altijd te horen krijg dat dat zéker niet het geval is.
Hij schrijft ook "Was het buiten de garantie geweest, dan hoefde ik , omdat dit een bekend probleem is, alleen de verzendkosten te betalen! Super toch...."
Aan mij wordt gemeld dat ik zelf voor de herstelkosten moet opdraaien... Mag ik dit op z'n minst vreemd vinden?

alexa12 01-08-2012
Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

Mooi apparaat, werkTE tot voor kort goed.
Enkele weken geleden waterreservoir moeten vervangen.
Nu valt apparaat telkens na 1/3 tot 1/2 kopje uit.

Erg jammer, waren altijd tevreden met deze Quadrante.

Marga55 02-08-2012

Ik heb hetzelfde gehad, tot hij ineens niets meer deed.
Na contact met de klantenservice bellen ze je terug en krijg je een mailtje met een antwoordnummer waar je het apperaat gratis naar toe kunt sturen voor reparatie.
Ik had de mijne na ruim een week terug en hij werkt weer prima.

Succes, Marga

1955Ger 30-07-2012
Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

Ik kreeg ongeveer een jaar geleden een Senseo van mijn kinderen.
Na een maand deede hij niks meer. Hij sprong steeds uit.
Ik had geen bonnetje van Blokker meer dus geen service.
Met de Kerst nog maar eens uit de kast gehaald.
Tot mijn verbazing werkte hij weer. Na drie dagen weer helemaal niets meer.
Heb hem in de kast gezet. Ik hoop dat Philips ook op mijn review reageert.

Ger.

Officiele reactie van Philips Nederland 01-08-2012

Beste 1955Ger, vervelend dat uw Senseo niet meer goed werkt! Dit zou niet mogen uiteraard!

U geeft aan dat u geen bon meer heeft van Blokker. Wist u dat u - ook zonder bon op basis van het serienummer - 2 volledige jaren Philips garantie heeft?

Kunt u contact opnemen met de Philips klantenservice, dan kunnen we samen tot een goede oplossing komen!

Hatido 28-07-2012
Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

Gisteren gekocht vanmorgen alleen maar een half bakkie.
onze vorige was 8 maanden oud en sloeg steeds uit maar de bon is zoek dus maar een nieuwe gekocht.

Die gaat maandag terug naar blokker voor mij nooit meer een philips senseo

Officiele reactie van Philips Nederland 31-07-2012

Beste Hatido, vervelend dat uw Senseo halve kopjes geeft, dit zou niet mogen uiteraard!

U geeft aan dat u terug gaat naar de detailhandel, wist u dat u - ook als u de bon niet meer heeft - 2 jaar volledige Philips garantie heeft, op basis van het serienummer? Zo kunt u wellicht uw vorige Senseo laten repareren!

Als u dat wenst, kunt u dan contact opnemen met de Philips klantenservice?

Louis2012 13-07-2012
Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

Inmiddels toe aan mijn derde Senseo. Maar ook deze functioneert niet goed. Vertrouwen in dit type Senseo ben ik kwijt en daarnaast is de klachtenafhandeling van Philips onder de maat.

Loes Huizing 28-08-2012

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn tweede senseo quadrante die binnen een jaar hetzelfde defect heeft. De vorige keer werd mijn klacht zeer goed opgelost: ik kreeg een nieuwe en de oude werd opgehaald. Deze keer laat Philips het afweten en komen met de optie om het apparaat te voorzien van een nieuwe printplaat (want dat is het mankemant) maar ik ben hem dan wel minimaal twee weken kwijt. Slechte zaak, de klant wordt hier dus de dupe van het feit dat Philips apparaten verkoopt die niet voldoen aan de eisen.

Loedi52 16-07-2012

Hallo Louis2012. Ik begrijp niet waarom je het vertrouwen heb verloren, ik zelf had ook 1 keer een probleem, ik ben toen gelijk naar de Philipssite gegaan, ik ben toen gaan chatten, ik kreeg 3 mogelijkheden van de medewerkster, ik koos voor thuis ophalen en na 4 dagen had ik hem weer terug,en hij doet het nog steeds fantastisch, maar zoals ik in de meeste reviews lees gaan ze terug naar de winkel waar ze hem hebben gekocht, maar de medewerkster van Philips vertelde met de chat dat het toch allemaal via hun gaat, dit is maar een tip, en vriendelijk blijven is natuurlijk ook een optie, veel succes ermee.

rsdee 01-05-2012

Miskoop

Had een eerdere phillips senseo machine, voldeed heel goed en na jaren van trouwe dienst helaas kapot gegaan. Dacht een goed product van philips te kopen met deze quadrante uitvoering. Niets bleek echter minder waar. Reeds na 1 maand gebruik is de boiler al kapot. Wanneer ik diverse reviews op internet lees ben ik zeer zeker niet de enige bij wie de machine hetzelfde probleem heeft. Na contact met de servicedient krijg ik te horen dat de machine gerepareerd moet worden. Dit kan zeker 2 a 3 weken duren. Mijn vertrouwen in dit product is na het lezen van de diverse reviews zeer laag. Begrijp ook niet dat philips na het lezen van de diverse kritieken geen actie onderneemt en dergelijke kwalitatief slechte producten blijft leveren.

Deze review werd overigens geweigerd door de philips customer care site zelf. Blijkbaar geen interesse in een consumentervaring betreffende hun product.

Tunde 30-01-2012
Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

Wij hebben dit apparaat ongeveer half jaar geleden aangeschaft. In het begin waren wij erg tevreden tot een week geleden. Tijdens het koffie zetten begon het erg te pruttelen en bij het volgende kopje helemaal begeven. Kan niet eens meer aangezet worden. Helaas hebben we de bon niet bewaard, je verwacht niet dat het na enkele maanden al nodig zou zijn. Onze vorige Senseo hebben we ongeveer 6 jaar lang zonder problemen gebruikt. We zijn erg teleurgesteld en vragen we ons af of we nogmaals een Philips moeten aanschaffen.

Wiebo04 31-01-2012

Wij hebben hetzelfde probleem. Bij ons heeft het te maken met het waterreservoir. Als we maar lang genoeg heen en weer bewegen met het reservoir doet hij het soms een aantal maanden goed, soms een aantal dagen. Het is een steeds terugkerend probleem.

rodito 29-01-2012
Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

Vorig jaar dit apparaat aangeschaft en waren er erg blij mee tot een paar weken terug. Hij gaf steeds minder koffie en schakelde dan automatisch uit. Nu doet hij het helemaal niet meer. Tot onze verbazing zien wij (zoekende naar een nieuw apparaat) dat er meer mensen dit probleem hebben!! Bon is zoek en Blokker doet moeilijk dus ondanks alle reviews schieten we daar weinig mee op helaas.
Nu dus de vraag; geen Philips meer of geen Blokker meer??

Jans6 16-02-2012

Had ook geen aankoopbewijs meer en heb de philips klantenservice gebeld op 0800-0230076. Zijn ze heel vriendelijk en dan kun je apparaat opsturen voor reparatie. Zit 2 jaar garantie op.

Janet1966 29-12-2011
Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

Net als alle vorige reacties gaf ook de mijne na een half jaar de geest. Na het indrukken van de knop voor een lekker bakkie koffie, houdt hij er na een paar druppels mee op en schakelt uit. Naar Blokker terug en als zij hem zouden opsturen zou ik hem een week of 8 kwijt kunnen zijn. Op hun aanwijzingen zelf opgestuurd naar e-care omdat het dan maar 10 dagen zou duren. Wacht nu 9 dagen, we zullen het zien..... Ik vond het verder een prima apparaat, geen lawaai, geen trillende plaat en prima koffie.

Nick115 17-09-2010
Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

Het apparaat trilt als een gek, heb er al een stuk schuimrubber onder gemaakt, maar de kopjes trillen alle kanten op. Gaat wat ons betreft zo de prullenbak in. wat een waardeloos produkt.

SB1974 26-08-2010

-----------Update review, 26-8-2010----------
Na contact te hebben gehad met de servicelijn van Philips/Senseo (BCC kon ons niet verder helpen met dit probleem nl.) kregen we een instructie om zelf de kopjes in te stellen en dus de inhoud te verhogen in ons geval. Dit is gelukt en we zijn uiteindelijk blij met het apparaat. Volgens Philips/Senseo was er wat mis met deze serie (fabricagefout) dus teruggaan was geen optie, dan had het 3e apparaat het ook gehad (zelfde fabricage-serie).
Gelukkig probleem verholpen en goed bakje Senseo!

----------1e review, 26-8-2010-----------
Afgelopen zaterdag ivm lekkage van onze oude Senseo een Quadrante aangeschaft (type 7860/60) en zwaar ontevreden. 1e Quardrante gaf maar ong.2/3 kopje koffie, 4x!! doorgespoeld volgens instructie.Terug geweest naar BCC en weer een nieuwe gekregen. Ook deze gespoeld volgens instructie en weer 2/3 kopje koffie eruit. Opgemeten en 120cc wat er maar uit komt. Oude Senseo 150cc en 1e type (bij mijn ouders ook 150cc). Klopt dus echt niet en smaakt ook niet, lijkt wel bijna esspresso, bah. Morgen maar weer terug voor 2e keer en nu komt er ook geen 1 weer.

L.Waage 03-06-2010

Fijne compacte senseo.
Heel eenvoudige bediening.
Het waterresservoir is zeer makkelijk afneembaar en te herplaatsen vanaf de rechter zijkant, dat is veel prettiger dan de afneembare reservoirs aan de achterzijde. Je kunt deze vierkante senseo nu fraai tegen een achterwand plaatsen. Hij neemt zodoende minder ruimte in dan de oude "ronde" senseo's.
Smaak is prima, koffie is goed warm. Hoop hier jaren mee vooruit te kunnen.

Chizzy 03-02-2010
Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

Ja hoor, dat van die trillende kopjes klopt wel. Ook wij hebben er 1. Maar wij hebben er een probleem bij wat ik hier nog niet heb gelezen. Onze nieuwe witte vierkante Senseo trekt willekeurig het hele waterreservoir leeg. Dus soms gaat het goed maar soms ook niet. We hebben hier nog geen contact over gehad met Philips omdat ik mijn geliefde koffie zet apparaat geen dag kan / wil missen. Tot nu toe is daar goed mee te leven. En die wandelende kopjes? ach we moeten er toch bij blijven staan om de uitknop tijdig in te drukken, dan hou ik meteen de kopjes in de gaten. Natuurlijk is het fijner als het opgelost zou zijn, maar altijd nog beter dan geen koffie : )
Wij zijn toch heel blij met Senseo.

hejira 24-11-2009
Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

De HD7860 wit een week in huis. Ik heb geen last van trillende plaatjes of kopjes. Het geluid is ook niet storend of luid. Vind het een heel fijn apparaat met heerlijke koffie. De vormgeving vind ik ook mooi! (Heb nooit eerder een Senseo app. gekocht omdat ik ze oerlelijk vind). Beetje experimenteren met de verschillende smaken die verkrijgbaar zijn! Heb ook de hot Chocolate geprobeerd. Lekker, doe er zelf wel nog wat warme opgeklopte melk bij! Ik vind het een aanrader!

knerf023 07-11-2009
Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

Om te zien mooi app.echter vindt hem niet solide, erg licht, kopjes trillen van de plaat.
Ga van de week app. omruilen om te kijken of ander app. ook dit probleem geeft.

a.v.d.deijl 02-10-2009
Geschreven voor: Philips Senseo HD7860 wit

Sinds twee dagen ben ik in het bezit van de Senseo Quadrante. Maar ook ik heb het probleem van het trillen. Je moet er echt bij blijven anders loopt de helft van de koffie naast het kopje. Ik heb Philips gebeld en, zeker na het lezen dat ook andere mensen contact hebben gezocht met Philips met dezelfde klacht, ben ik eigenlijk wel boos over de reactie van de medewerker die ik aan de telefoon kreeg:Deze klacht is voor mij helemaal nieuw. Ik heb dit nog niet eerder gehoord. Gelukkig kan ik het apparaat nog terugbrengen, maar wanneer ook het volgende exemplaar dezelfde problemen heeft is het voor mij einde verhaal. Jammer, want qua uiterlijk vind ik hem erg mooi.Mijn advies: laat iedereen zijn/haar klachten aan Philips doorgeven dan gaat men daar hopelijk aan een oplossing werken.

RP11 18-09-2009

---------- update review 18-09-2009 ----------
Ik heb net een mailtje van Philips gehad, en ze wilden mij een nieuw lekbakje met rooster leveren.
Maar dat is al te laat, ik heb al een ander type gekocht en de 7860/60 ingeleverd.
Ik hoop dat het incidenteel is, want het is best een leuk ding.
Voor diegene die wel een goede hebben, veel succes.

---------- oude review 15-09-2009 ----------
Ik heb Philips klantenservice al gemaild, als het goed is krijg ik binnen 5 werkdagen bericht van hen.
Zodra ik de reactie heb plaats ik deze, het zou goed zijn als er meer mensen contact met de klantenservice zouden zoeken, helpt denk ik wel.
Wat de ondergrond betreft, heb hem al op een rubber matje geplaatst maar dat helpt ook niets.

RP11 15-09-2009