Braun KF 550 - AromaPassion

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun KF 550 - AromaPassion op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

kris_nl 07-04-2009
Geschreven voor: Braun KF 550 - AromaPassion

Twee weken in bezit. We gebruiken het waterfilter voorlopig niet. Bij een hoeveelheid van vijf of meer kopjes heb je binnen de kortste tijd hele lekkere en zeer warme koffie. Betere koffie dan die van onze oude Braun van 15 jaar oud.
Twee minpuntjes:
1)bij 2 of 3 kopjes smaakt de koffie naar mijn oordeel een stuk minder dan bij een grotere hoeveelheid.
2)Als de machine met het laatste water bezig is maakt hij een hels lawaai en lijkt wel te ontploffen. Vergeleken met veel andere koffiezetapparaten voelt het apparaat verder wel heel degelijk aan. Vamwege het eigenaardige geluid aan het eind kan ik de degelijkheid helaas niet hoger dan met een 7 beoordelen

HendrikM 22-02-2009
Geschreven voor: Braun KF 550 - AromaPassion

Toen de Braun KF 47 na 8 jaar de geest gaf onmiddellijk weer naar dit merk gekeken. Nu een kleine week in gebruik. Zeer tevreden over keuze. Warmere en pittigere koffie dan met de oude. Zelfs minder koffie nodig. Wateriveauindicatie niet echt duidelijk. Maar wij gebruiken toch altijd al een maatbeker. Net als bij vorige apparaat ervaring dat waterfilter wat van de smaakintensiteit wegneemt. Met dood water geen lekkere koffie. Eruit gehaald dus. Wat meer ontkalken.

Jeannette49 16-02-2009

Heel fijn apparaat.
De koffie is goed warm, snel klaar en wat het vullen met water betreft vind ik dat wel zichtbaar in het reservoir maar dan pas bij 3 of meer kopjes koffie!
Voor 1 of 2 kopjes zie je het niveau niet omdat er te weinig water is om het boven het kijkglas uit te laten komen.
Ik gebruik daarvoor een maatbekertje en dat gaat uitstekend.
Ook gebruik ik voor 1,2 of 3 kopjes het koffiefilter 1x2, deze had ik nog van m'n oude koffiezetapparaat. Gaat goed.
's Avonds na de koffie zet ik het deksel van het reservoir en de koffiefilterhouder open om te laten drogen tot de andere morgen. Misschien overbodig maar dat is nu eenmaal mijn gewoonte.

Anoniem 08-10-2008
Geschreven voor: Braun KF 550 - AromaPassion

Goed apparaat, jammer is dat er geen indicatie voor de hoeveelheid water aanwezig is (gekleurd balletje of zo) Het kijkglas condenseert nogal en dan is het moeilijk te zien waar het waterniveau staat. Ook bij het uitklappen van de filterhouder druppelt het filter nogal. Verder lekkere koffie.

Petra ZR 16-06-2008
Geschreven voor: Braun KF 550 - AromaPassion

We zijn erg tevreden over dit koffiezetapparaat, hij werkt prima, is makkelijk in gebruik en zet snel een lekkere kop koffie. Door het filter is de koffie zachter van smaak, alleen wel een nadeel dat je dan dus wel om de 2 maanden een nieuw filter (van 5,95 euro) moet aanschaffen. Wij gebruiken de filter iets langer door, ongeveer 3 maanden.

Ome Jo 05-04-2008
Geschreven voor: Braun KF 550 - AromaPassion

We zijn erg tevreden met dit aparaat.
Je krijgt een lekker warm bakkie dit in tegenstelling met ons vorig koffiezet apparaat.
Daarom weer gekozen voor een glazen kan.

CMO 12-03-2008
Geschreven voor: Braun KF 550 - AromaPassion

Ook zeer tevreden hier, weinig toe te voegen aan onderstaande. Nu ongeveer 2,5 jaar in bezit en zeer fijn apparaat, heerlijke koffie.
Tot op heden filter nog niet vervangen, hoogste tijd dus. Ben even op zoek geweest waar de filters te verkrijgen zijn, kon dit niet zo gauw ergens vinden, maar uiteindelijk toch achter gekomen.

Eric1961 08-03-2008
Geschreven voor: Braun KF 550 - AromaPassion

Ben zeer tevreden over de koffie automaten van Braun ,voorheen een KF510 gehad . Van de KF550 kan ik alleen maar het zelfde zeggen , prima apparaat lekkere en vooral hete koffie ook al bereid je maar 1 of 2 tassen . Gebruiksgemak is goed en het design is ook ok

H. Ebert 02-02-2008
Geschreven voor: Braun KF 550 - AromaPassion

Het 1e apparaat, dat 1 of 2 kopjes kan zetten en die toch warm genoeg zijn. Bij vorige apparaten deden we de kopjes na het zetten nog zo'n 20 seconden in de magnetron voor een goede temperatuur.

madelief1 03-01-2008
Geschreven voor: Braun KF 550 - AromaPassion

Na een aantal mindere ervaringen met koffiezetters eindelijk een goede gevonden!
1Zet lekkere en hete koffie ( of het waterfilter hier aan meewerkt weet ik niet, maar je kan het apparaat ook zonder gebruiken)2 Zet SNEL koffie. 3 Pot schenkt zonder lekken. 4 Waterreservoir vult makkelijk. 5. Druppelstop lekt niet (he,he, eindelijk een gevonden)6 zwenkfilter werkt prima en filter is er ook gemakkelijk af te halen.7 Grote aan/uitknop met licht ( lijkt bijna een auto-onderdeel) en als je m toch vergeet slaat het apparaat na 2 uur zelf uit. 8 Ziet er mooi en degelijk uit.
Kortom eindelijk een apparaat gevonden wat doet wat ie moet doen, met prima gebruikersgemak en een leuke prijs!

Blinkies 19-09-2007
Geschreven voor: Braun KF 550 - AromaPassion

Enkele weken nu in bezit en zet in korte tijd een heerlijk kopje koffie. Hiervoor ook een Braun koffiezetapparaat gehad, maar de smaak van dit apparaat is uitstekend. Lekker hete koffie met een heerlijke en eerlijke koffiesmaak, komt zeker door het waterfilter.
Goed koffiezetapparaat voor een normale prijs.

Suzanne_Versluis 24-07-2007
Geschreven voor: Braun KF 550 - AromaPassion

Drie weken geleden dit koffiezetapparaat aangeschaft en tot op heden nog geen spijt.
Heerlijke zachte koffie en door het filter heb je ook minder koffie nodig.
Enkel minpuntje vind ik dat de koffiepot wat lekt als je hem te vlug bijvult, je moet dan de klep omhoog houden.
Koffie is heet en blijft ook heet.
Ik hoop nog lang plezier te houden van dit apparaat.
( heb voor de zekerheid wel 5 jaar extra garantie bijgekocht)

Roy1971 06-07-2007
Geschreven voor: Braun KF 550 - AromaPassion

We hebben dit koffiezetapparaat nu een aantal weken in bezit en hij bevalt prima. De koffie smaakt prima en geeft geen vieze nasmaak. De koffie is redelijk heet. en blijft dat ook. Ik kan geen nadelen voor dit apparaat

Danny73 05-07-2007
Geschreven voor: Braun KF 550 - AromaPassion

Prima apparaat voor niet zo veel geld.
De smaak van de koffie is lekker zacht.
Apparaat is eenvoudig te bedienen.
Koffie blijft lang warm en langer lekker.
Ook is ie redelijk snel klaar.
Enige nadeel is de wat grote aanzetknop die je makkelijk kan aanstoten en per ongeluk het apparaat weer aan of uit zet kan zetten.

LangeSan 13-04-2007
Geschreven voor: Braun KF 550 - AromaPassion

Echt een aanrader! Hij loopt vrij snel door en de koffie is echt opvallend lekker. Zou dit komen door het waterfilter? Waarschijnlijk is het de combinatie met de koffie die je gebruikt. Hij ziet er mooi uit, is niet te groot en de pot drupt niet na. Handig extraatje: hij schakelt zichzelf uit na twee uur, mocht je dat vergeten zijn. Wat gebruiksgemak betreft: het blijft toch gewoon water in het reservoir doen, koffie in de filter, pot eronder en aanzetten. Je zou erover kunnen discussiëren, maar ik denk dat het vooral gaat om de koffie... en die is lekker!

JeanPK 13-01-2007

Na het strandden van een 7 jaar oude Krups een nieuw apparaat gezocht. Niet
veel wijzer na het combineren van de Consumentenbond test en Kieskeurig reviews
togen we naar de winkel, waar we besloten tenslotte voor deze klassieker van
Braun.

Fijne, bescheiden afmetingen (neemt niet teveel plaats in op het aanrecht). Een
niet te missen design aan/uit knop. Mooie vormgeving, warme koffie (blijft ook
lang warm), pot schenkt heel prettig zonder te morsen. Waterfilter heeft een
merkbaar positieve invloed op de smaak. Bovendien een prima
prijs/kwaliteitsverhouding!

De buuv 22-07-2006

Wij hebben 2 maanden geleden de Braun KF 550 gekocht. Eindelijk hebben we weer
eens een goed bakkie koffie!!! Voorheen hadden we een Senseo, maar deze werd
steeds minder lekker en vonden deze niet heet genoeg. Daarna zijn we
overgestapt op een Krups espressomachine. Deze was veel te groot en niet heet.
We hebben nog een Siemens espresso apparaat geprobeerd, maar ook dit was geen
succes. We hebben weer een gewoon koffiezetaparaat en zijn supertevreden. De
koffie is goed heet en zacht (waterhardheid is in te stellen), het
bedieningsgemak is zoals het zou moeten, zonder al te veel poespas. Kortom een
goede aanschaf voor een leuke, acceptabele prijs

h. schaddelee 24-04-2005
Geschreven voor: Braun KF 550 - AromaPassion

dit is een fijn koffiezetapparaat voor dagelijks gebruik de koffie wordt super
snel gezet en smaakt heerlijk .
Hiervoor hadden wij ook een braun en beviel ons zeer goed vandaar dat wij hier
weer voor gekozen hebben .
alleen de grote oranje aan-uit schakelaar vindt ik een beetje te groot
uitgevallen,