Baumatic B68.1TCSS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Baumatic B68.1TCSS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Fritsjof 04-11-2010
Geschreven voor: Baumatic B68.1TCSS

De reden dat ik deze kookplaat heb gekozen is het feit dat pannen over het gehele oppervlak van de pannendragers te plaatsen zijn, je kunt dus een pan 'van het vuur halen' en deze even opzij schuiven, zonder dat de pan van de houders af valt.
Bij veel kookplaten zijn de hoeken niet te gebruiken, zet je een pan wat scheef dan valt deze eraf, met alle gevolgen van dien.

De plaat is ook compact (standaard 60cm inbouw) en de pannendragers zijn van gietijzer: zeer robuust en in 3 losse delen en daardoor niet zo onhandig met schoonmaken als 1 deel zou zijn.

De gas-stop bij uitgaan va de vlam werkt prima: kookt er iets over en gaat de vlam uit, dan stopt het gas na enkele seconden.

Nadelen:
Gietijzer is en blijft zwaar
Grote pannen niet makkelijk naast elkaar te plaatsen door het compacte ontwerp.
Installatie met de klemmen is naar mijn mening niet echt handig en wat knullig gedaan
Aanpassen brandhoogte van de branders is eenvoudig mits je een kleine schroevendraaier hebt die lang genoeg is om bij de schroefjes te komen (zie handleiding: http://files.baumatic.com/usermanuals-uk/b68_1tcss%20270110.pdf)
Het inbouwen en daarbij de plakstrip gebruiken werkt ook niet echt goed: deze moet geplakt worden op een rand, deze rand is dun en niet echt geschikt om een plakstrip op aan te brengen. Ik heb zelf een bredere plakstrip gekocht en deze naderhand bijgesneden op het aanrecht. Ook heb ik, tegen de gebruiksaanwijzing in, silicone gebruikt om de plaat waterdicht te plaatsen: nu kan er geen water onder de plaat komen. (dit wordt afgeraden omdat de plaat dan lastig los te maken zou zijn als hij defect raakt).

De plaat heeft geen flashy modern chique design en heeft daardoor alle voordelen van een semi-professionele kookplaat maar misschien wat minder looks.
De plaat is vooral heel functioneel, en niet per sé een eye-catcher, dit maakt de prijs laag en daarom denk ik dat dit een zeer geschikte plaat is voor mensen die vooral een functionele plaat zoeken en niet een apparaat dat er vooral leuk uitziet.