Miele KM 6317

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Miele KM 6317 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Coldfeet 14-10-2010
Geschreven voor: Miele KM 6317

Wij hadden hiervoor een inductiekookplaat van Zanussi (10 jaar oud) waar buiten getik (normaal bij inductie) niets te horen viel.

Deze werkte nog perfect, maar wegens te kleine kookpitten (4 x 18 cm), besloten we één met variabele kookvlakken te nemen.

Vermits we voor de beste kwaliteit wilden gaan kozen we voor Miele. Duurder maar wel een reputatie.

Tot onze verbazing was er buiten het klikken ook een verschrikkelijk irritant zoemend en knetterend geluid te horen.

Ik heb toen ook daar filmpjes van doorgestuurd

Vermits onze Zanussi niet meer aangesloten was, heb ik een filmpje gemaakt bij vrienden die een Bosch inductie hebben

Het gekke is dat dit lawaai zich voordoet in de lagere vermogens en vanaf stand 6 vermindert om te verdwijnen op stand 9

Vrijdag 01/10 ben ik op de hoofdzetel in Mollem langsgeweest waar een dame me vriendelijk de vaatwassers (die we ook nodig hebben) en de inductie liet zien.

Bleek dat de kookplaat in de opleidingsruimte (enkele plaat) inderdaad enkel het licht tikkend geluid had.

Ze raadde dan ook aan om iemand van hun service dienst te laten langskomen (jammer genoeg kon men door opleiding pas vandaag 14/10 iemand langssturen)

Blijkbaar is dat knetteren nu normaal, omdat bij de nieuwere inductievuren blijkbaar zaken veranderd heeft naar efficiëntie van energie overdracht.

Dus voeger had men ook normale stille kookvuren (net zoals andere merken nog altijd) en nu

Als je een dampkap opzet, gaat die inderdaad op de meeste standen meer lawaai maken, maar als je iets laat sudderen of zonder dampkap werkt in een open keuken dan is dit enorm onaangenaam en storend.

Als ik dit had geweten dan had ik een Whirlpool of ander merk gekocht.

Op zich doet het vuur het goed.

Enkel rechtsachter, dat warmde totaal niet op.
Dit bleek wel warm te worden, maar moest op Booster staan, omdat het blijkbaar zo groot is (20x30 cm) en heel het spoel moet werken, ook al wordt er maar een gedeelte gebruikt, duurt het anders heel lang om warm te worden.

Misschien wel handig om dit in de handleiding te vermelden, want met andere kookvlakken (ook de ronde van 23 cm) is dit geen probleem.