AKG K 490 NC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AKG K 490 NC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

fredst 26-01-2016
Geschreven voor: AKG K 490 NC

De geluidskwaliteit vind ik mooi/goed. Er zit een mooi vol geluid samen met een goede dynamiek.
De noise cancellation (getest in het vliegtuige) vind ik:
- erg goed werken als er ook muziek op de hoofdtelefoon wordt afgespeeld
- redelijk werken als er geen muziek op de hoofdtelefoon wordt afgespeeld.
Na een uur of drie in het vliegtuig vond ik mijn rechter oor wel erg gevoelig worden. Dat kan aan mij liggen. Maar dat risico heb je eerder bij deze hoofdtelefoon die op het oor zit in plaats van er overheen.
Er zitten twee aparte losse snoeren bij:
- een voor opladen van de interne oplaadbare batterij via USB
- een voor de geluidsaansluiting
Die laatste bevat twee maten jackpluggen waarvan het verschil erg subtiel is. Ik zou zeggen mini-jack en "micro-jack". Die zagen er beiden na eerste retourtje Verenigde Staten een licht verbogen uit.
Al met al goede waar voor zijn geld. Ik heb hem op Schiphol voor 99 Euro gekocht. Daarbij heb ik hem met een Bose QuietComfort 25 vam 269 Euro vergeleken. Het leek daar qua noise cancellation en geluidskwaliteit elkaar niet veel te ontlopen, ware het niet dat ik me een beetje verkeken heb op het effect van op het oor i.p.v. over het oor. Dat laatste zal toch comfortabeler zitten (en ook nog beter voor de omgeving afsluiten).

BDN65 19-10-2014
Geschreven voor: AKG K 490 NC

In eerste instantie was ik er erg blij mee - goed geluid en goed draagcomfort. Inmiddels zijn echter beide oorschelpen afgebroken, die zitten met een plastic beugeltje aan de hoofdband en dit blijkt erg kwetsbaar. Reparatie lukt nauwelijks - voor een product van deze prijsklasse is dit niet acceptabel.

BDN65 06-02-2015

Heb overigens nog wat rond gekeken en ik blijk niet de enige te zijn. Dit is overduidelijk een ontwerp fout - slechte zaak voor zo'n merk