Sennheiser MX 55 VC Street In-Ear Headphones

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser MX 55 VC Street In-Ear Headphones op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Basc 05-05-2008

Ik heb de Sennheiser MX55 nu ongeveer een jaar in mijn bezit en ben er, afgezien van het geluid, nooit helemaal tevreden over geweest.

Draagcomfort:
Zeer matig, wat andere gebruikers ook al vermelden gaan de oordopjes pijn doen wanneer je deze langer in hebt. Bovendien is het snoer aan de lange kant, wat op de lange termijn steeds meer irriteert. De volumeregeling is na een jaar ook duidelijk al een stuk minder nauwkeurig en geeft ruis bij gebruik ervan.

Vormgeving:
Over het uiterlijk valt weinig te melden. De hoofdtelefoon ziet er in eerste instantie mooi uit. Leuk dat je de frontjes kan veranderen, maar dit vind ik bij oordopjes van totaal ondergeschikt belang. Uit eigen ervaring klik je vlak na je aankoop de mooiste er op en verander je deze nooit meer.

Geluidskwaliteit:
Het grootste pluspunt van deze hoofdtelefoontjes. Het geluid is geweldig scherp en hoge en lage tonen komen goed door. Ik kan hier werkelijk niet negatiefs over zeggen.

Duurzaamheid:
Hierover ben ik zeker niet tevreden. De uitstekende delen aan de bovenkant van de oortelefoontjes zijn erg gevoelig voor kleine ongelukjes en breken vlug af. Zeker omdat het snoer zo (onhandig) lang is gebeurt het wel eens dat je op een van de dopjes gaat staan (wat normaal weinig kwaad kan). Ook gaan de rubberen ringetjes die rond de speakertjes zitten (waarvan je ook weer kan kiezen wélke je er op zet) vlug los in de bijv. de binnenzak van je jas, met als gevolg dat je ze vlug kwijt bent. Zo ook bij mij het geval.
Nu ik de rubberen ringetjes kwijt ben laat ook al snel de lijm, waarmee de speakertjes in de houders zitten, los.
Ik ben iemand die zeker zuinig is op zijn apparatuur, maar bij deze koptelefoontjes moet je voor heel veel onderdeeltjes wel erg voorzichtig zijn, anders veranderd je aankoop al vlug in een bouwpakket.

Conclusie:
Al met al een hoofdtelefoon-set met een geweldige geluidskwaliteit, maar door alle extra foefjes als frontjes, uitsteeksels die in het bovenste gedeelte van je oorschelp nestelen en verwisselbare rubberen grip-ringetjes, erg fragiel. Zo mooi als 'ie er uit zag toen ik hem een jaar geleden kocht, zo afstandelijk is hij nu. Je verwacht van een dure Sennheiser net iets meer.
Ondanks flink wat op en aanmerkingen over dit toestel zal mijn volgende exemplaar hoofdtelefoon alleen al vanwege het geluid ook een Sennheiser zijn. Wel zoek ik een degelijker exemplaar.

PietPost33 22-11-2007

Ik kocht deze dopjes vooral in de hoop dat ze goed zouden blijven zitten en niet bij elke beweging meteen half uit je oren vallen.
Maar helaas, de oordopjes zelf pasten niet eens in m'n oren, ondanks alle extra pasvormpjes. Blijkbaar heb ik kleine oren ofzo, maar ik zal denk ik nooit meer iets van Sennheiser kopen, tenzij het ear buds of niet in-ear phones zijn.
Over kwaliteit en duurzaamheid kan ik niks zeggen, omdat ze dus niet in mijn oren pasten en ik ze na een paar minuten proberen niet meer gebruikt heb en gelukkig heb kunnen doorverkopen aan een vriend.
Verder ziet alles er wel goed en hip uit. Leuk ook dat je de kleur kan veranderen met opzetstukjes.

suuzz 22-08-2007

Ik heb deze oordoppen gekocht, omdat het snoertje wat langer is dan bij anderen... Het geluid is echt top... Maar het dragen is echt super irritant. Ik heb er gewoon zere oren van..dus ben ik weer overgestapt naar mijn oude sony's.
Het om de nek heen is al vervelend. En als je per ongeluk aan je draadje trekt, trek je je oordop eruit, wat niet altijd pijnloos is..

BenTh 26-10-2006

Geluid is op zich goed, ik merk een duidelijk verschil met m'n ipod doppies.
Lage tonen zijn matig. Maar goed ik hoef ook geen boombox in mijn oren.
Zitten lekker. Twist to fit snap ik niet, ik doe ze gewoon in en ga niet zitten
draaien, floepen toch altijd in dezelfde stand.
Volumeregelaar is zeker handig, zolang je er niet mee gaat lopen want voel je
met iedere stap het koord aan je doppen trekken. Was overigens na 1 dag stuk,
ik dacht dat er een clipje op zat om'm aan je kleren te doen maar dat clipje
was geen clipje en brak wel heel makkelijk af.

Mr. Rick 05-07-2006

Geweldig geluidskwaliteit, zitten heerlijk vast in je oren, zeer tevreden met
aankoop!

Gerlof Brandsma 01-07-2006

topgeluid en blijft heel goed in je oren zitten dmv slim twist-to-fit systeem.
zelf in te stellen op je eigen oorvorm. probeer verschillende de opzetstukjes
zodat je geen extra druk voelt want dat zou een beetje pijnlijk kunnen worden.
volumeregelaar werkt handig zoadt je niet steeds naar je speler hoeft te
grijpen.
snoer is soepel en plug ziet en voelt solide.