Sennheiser HD 202 Professional Closed-Back Headphones

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser HD 202 Professional Closed-Back Headphones op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Twan91 04-01-2013

Na 2 jaar in bezit blijkt dit een zeer goed product zeker gezien de lage prijs. Goed geluid, vooral goed in lage tonen. Als de koptelefoon langer als 2 uur op de oren zit begint deze te knellen.

Danny Sardo 20-06-2012

Heb deze koptelefoon anderhalf jaar geleden aangeschaft. De kinderen vinden hem zeer fijn in het dragen, mij persoonlijk wat minder.
De schelpen zijn wat aan de krappe kant.
Geluid is wel super.
Duurzaamheid is slecht.
Gister bleef mijn zoontje met zijn voet iets achter het snoer steken. (heb je al snel met een snoer van 3 meter. En nee, het was niet helemaal afgerold, maar helaas net iets te lang.)
Nu heeft het snoer helaas aan 1 kant losgelaten.
Iemand enig idee of dit nog te repareren is?

rutgerb0 09-03-2012

mooi geluid voor een koptelefoon van 30 euro! De bass is vooral heerlijk! goede koptelefoon voor jongere mensen. Hij sluit goed om je oren, dus zit lekker! na een paar uur begint het wel een beetje irritant te voelen. maar over het algemeen: zeer tevreden!

Dave Bode 15-01-2012

Ik heb deze koptelefoons circa een jaar geleden gekocht bij baxshop. Ik heb er toen der tijd 2 gekocht voor in de studio. Wij zijn van een radiostation en gebruiken deze dingen sinds toen. Ik heb er absoluut geen klachten op. Zeker in deze prijsklasse is het voor ons als internetradiomakers een ideale uitkomst om toch een mooi geluid door je koptelefoon te krijgen. Het geld is het zeker waard ! Het extreem lange snoer vindt ik juist ideaal. We kunnen op die manier de koptelefoons tot ver achter de draaitafel vandaan houden. Voor ons PERFECT !

Emiledj 15-01-2012

Al vele jaren in mijn bezit en is inmiddels aan vervanging toe. Qua duurzaamheid dus niets te klagen, want dit is één van de kwaliteiten van Sennheiser om echt kwaliteit af te leveren (los van welk prijskaartje eraan hangt).
Het comfort en ook de vormgeving vind ik te wensen overlaten. Ik heb 'm m.n. gedraagd bij treinreizen naar het werk en op den duur krijg je hete oren van de kussens. Tevens zit het niet echt lekker omdat de beugel een wat rare vorm heeft en niet natuurlijk zit.

De geluidskwaliteit (het belangrijkste) is prima. Ook een kwaliteit van Sennheiser, want vooral de midden en hoge tonen worden kristalhelder weergegeven. De bas vind ik minder en geregeld komt het té geforceerd uit de koptelefoon. Ik gebruik altijd 320Kbps kwaliteit (rip van cd's) en heb de equalizer van de iPod op neutraal staan en dan nog komt de bas geregeld overheersend over.

Een ander nadeel is het lange snoer (1) en het irritante oprolhoudertje (2) om het snoer in te korten. Je loopt dus niet alleen met je MP3-speler in je zak of aan de riem: de oprolhouder neemt ook nog behoorlijk wat ruimte in beslag (10,5 lang x 5 breed x 2,5 dik).

Al met al voor het geld (destijds voor een paar tientjes aangeschaft) is het een goede koptelefoon, maar wordt mijn volgende koptelefoon iets duurder en een AKG (K480 NC).

DylanV 11-01-2012

Ik heb deze koptelefoon ju een half jaar. heb hem voorveen prikkie gekocht bij bva-auctions. de koptelefoon zit lekker en irriteert niet. na een tijdje merk ke moet eens meer dst je er een op hebt. het geluid was er uit komt is top! Harde lage bas tonen. die springen er echt uit en dat vind ik leuk, daarom z'n hoog punt voor geluidskwaliteit

Timo Reijven 05-01-2012

Ik heb deze koptelefoon
vandaag Gekocht en ik heb er veel plezier van hij werkt prima het geluid is prima en zit zelf in ding bij waar je de lange kabel kont aan vast maken zeer handig ik heb hem bij dixons gekocht.

Van Timo Reijven

vettejus52 17-12-2011

In deze prijskklasse een prima ding. Laag is mooi hoog iets minder. Extreem lang snoer. Prettig als je jehelmaal wilt afsluiten, je hoort verder niets en niemand meer.

Mathijn 26-11-2011

Ik heb deze koptelefoon nu een paar dagen in bezit. Was opzoek naar een vervanger voor mijn Denon AH-D350 aangezien deze was afgebroken. Deze Sennheiser geeft (zeker voor het geld) een goed geluid. Er is genoeg bas aanwezig zonder te overheersen. Het midden en hoog mag wat mijn betreft wel wat meer 'open' en sprankelender zijn. Maar dat kan nog komen na het inspelen. De instrumenten en details in de muziek zijn goed te volgen. Over de duurzaamheid kan ik nog niet zoveel zeggen. Het mechanisme om de oorschelpen te verstellen voelt wat fragiel aan en de kabel is misschien wat aan de dunne kant. De Denon kon ik nooit langer dan 1,5 uur ophouden zonder de behoefte te hebben hem even af te doen. Daar heb ik bij deze Sennheiser geen last van.

holysmoke 29-06-2011

goede lichte koptelefoon ..ben zeer tevreden 30 euro bij mediamarkt.
het draagcomfort is goed maar toch merk je na een aantal uren luisteren het drukkende gevoel van de koptelefoon op je oor. Hij is nog nieuw dus misschien wordt de koptelefoon losser. Ik heb ook de hd 205 opgehad maar hier merk je meteen hoe strak de koptelefoon op je hoofd zit.
Qua geluid vind ik hem erg goed , met gamen hoor ik de surround effecten ( links en rechts ) goed.

Bart648563 20-05-2011

Ik heb de sennheiser hd 202 nu sinds vanmiddag en ik ben erg tevreden over de geluidskwaliteit en hoe veel geluid wordt buiten gesloten.
Hij zit lekker strak om het hoofd, maar niet vervelend strak.
Het snoer is wel lang maar die is gemakkelijk op te rollen met de clip die erbij wordt geleverd (bij mij wel teminste).
Hij heeft een krachtige bass weergave.
Als je echt van muziek houdt dan zou ik deze zeker aanbevelen, echt een topper!

evelinelafrance 01-05-2011

ik heb deze sennsheiser zelf al een aantal jaren, nooit iets mee gehad, terwijl ikzelf best nog wel eens een sloddervos kan zijn, zeg maar...

daarnaast heb ik onlangs van sony de mdr V300 gekocht voor 30 euro, deze bevalt mij ook zeer, vooral de vormgeving is misschien wat mooier, maar de omringende kussens, omringen mijn oren niet geheel...

daarnaast is deze heel fijn voor in het VLIEGTUIG!!!
ik word hierdoor minder snel misselijk en heb minder last van oordruk, etc.

de geluidskwaliteit is fenominaal, ik heb meerdere, echt wel veel, "nieuwere" koptelefoons geprobeerd...
echter kwamen deze hier niet bovenuit... zelfs een bose voor 180 euro is zo gigantisch veel minder waard, dan deze...

het snoer vind ik inderdaad wel wat aan de lange kant XD

en de dubbele bedrading is er niet voor niets; de totaalvolume kan het hardste van alle hoofdtelefoons die ik in mijn handen heb gehad!!!

KOPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AND ENJOY LISTENING TO GREATNESS!!!!

YAY
XDDXXD

liefs,
E

Gilbert Creemers 07-02-2011

Ik heb deze hoofdtelefoon nu sinds een paar dagen. Voorheen had ik een Sennheiser HD201. Vergeleken met de hd201 is de hd202 stukken beter als het gaat om geluidskwaliteit. Een mooie donkere bas en redelijk goede heldere tonen. Ook zit er een handig dingetje bij waar je heel simpel het snoer om kunt rollen als het in de weg zit vanwege de lengte. (snoer is 3m) Ook een goede kwaliteit-prijs verhouding. Zou hem zeker aanbevelen bij anderen

ricotolow 18-11-2010

Ik bezit de HD202 nu een paar dagen en hij bevalt erg goed.
Het geluid is goed de bas is strak goed voor house techno R&B hiphop.
voor klassiek misschien iets minder maar daar luister ik bijna nooit naar.

Een goede prijs kwaliteit verhouding

T66 13-11-2010

Had 'm een tijdje geleden gekocht, paar keer beluisterd maar nu pas echt in gebruik genomen. Jammer dat je er in de winkel niet naar kon luisteren, anders had ik een iets duurdere gekocht. Toch geen echte spijt van de aankoop- fijne bas, de rest van het geluid is redelijk tot goed. Hij sluit heerlijk af waardoor ik de ADHD-kinderen van de bovenburen en hun neurotische hond totaal niet meer hoor. De telefoon ook niet, maar je kunt niet alles hebben...

Toen ik 'm kocht was dit een prima prijs-kwaliteitverhouding. Als ik 'm heel vaak zou gebruiken, zou ik waarschijnlijk gaan voor een duurdere Sennheiser. Het lange snoer is wel prettig, maar ik gebruik 'm dan ook alleen binnen en niet aan een iPod.

hannes123 06-04-2010

Ik heb deze Senheiser nu ongeveer een maand in mijn bezit. En ik moet toch eerlijk toegeven ik ben er zeer tevreden over. De Prijs/Kwaliteit verhouden is gewoon top! Voor €30,- heb je gewoon een uitstekende hoofdtelefoon in je bezit.

Voordelen:
- Mooi en helder geluid.
- Goede bass je moet wel. eerst effe met je Equalizer rommelen op je MP3 of Ipod.
- Mooi design past perfect om mijn hoofd.
- De kussentjes gaan niet irriteren zoals als bij andere hoofdtelefoons.

Nadelen:
- Het snoer is veel te lang dat had van mij minimaal 1 meter korter gekunt.
- Sommige (hele) hoge tonen heeft die moeite mee maar verder valt het wel mee.

Ik hoop jullie voldoende te hebben geinformeerd.

Groetjes Hans.

UBERMAN5 25-12-2009

Een uitstekende koptelefoon!

Mensen die klagen over de bass enzo, check je equalizer.... Zelfs uit een €15 koptelefoon kun je redelijk geluid krijgen.
Iig, de sennheiser hd 202 is zn geld dik waard. Niet twijfelen, gewoon kopen...!

miro1 15-07-2009

Goed geluid met een mooie bas.
Kabels iets minder, een beetje goedkoop.
Zit lekker op je oren alleen na een uurtje gaat het een beetje knellen.
Maarja, voor deze prijs een erg goede koptelefoon.

sven 23-05-2009

22-5 2009. Vandaag de HD 202 aangeschaft. Gebruik voor bij de pc, maar wel muziekliefhebber. Draagcomfort is niet optimaal, hangt een beetje op de oorschelp en wijkt iets van onderen. Maar niet echt een probleem. Vormgeving heb ik geen boodschap aan; ik hoef er de straat niet mee op, en als dat wel zo was dan was dat van ondergeschikt belang. For the records: niks mis mee.
Geluid: Bas prominent aanwezig. Niet hinderlijk; als je daar niet van houdt dan kun je dat eruit filteren. Verder vrij transparant. De prijs in gedachte houdend klinkt deze koptelefoon lang niet slecht. Als je echt en formidabel geluid wilt, dan moet je gewoon €100 (of meer) uitgeven. Samenvattend: voor 30 euro heb je een hele fijne koptelefoon.
Duurzaamheid: Geen idee (vandaag gekocht). Ervaring: wees voorzichtig met het snoer....

iVincent 07-05-2009

Een aardige koptelefoon voor de jongere luiteraar: Meer geschikt voor dance en hiphop, want veel te veel nadruk op de lage frequenties. Ik luister voornamelijk klassiek en daar is deze koptelefoon ab-so-luut niet geschikt voor.
ik heb hem aan mijn broertje gegeven en die zegt dat hij 'vet' klinkt. Mijn broertje luistert overigens vooral naar Kempi en Lil' Wayne dus dan weet je het wel.

Bastiaan Hoogland 18-04-2009

Uitstekende koptelefoon voor die prijs, zeker voor de bassliefhebber. Sluit de omgeving perfect af

Alleen zitten er toch wat nadelen aan; ik heb 3 hd 202's versleten in 3 jaar.

Er zitten nauwelijks midden en hoge tonen in, dus de muziek klinkt daardoor vrij onnatuurlijk.

De duurzaamheid is niet geweldig. Sennheiser heeft voor deze koptelefoon vooral geld bespaard in de bedrading. Het is wel 3 meter lang, maar goedkoop, dun en bedroevend. Dat was ook het eerste wat stuk ging. Na een lange dag in de zon liggend, werd de hoofdtelefoonbeugel slap door de zon. Ik heb de hoofdtelefoon dan ook dagelijks gebruikt, maar ik verwacht dat een h.telefoon langer mee kan gaan. Daarom ben ik overgestapt naar de sennheiser hd 215. (vervangbaar draad, duurzamer, betere geluidskwaliteit)

Ik zou zeggen: spaar dit bedrag op tot het 3 dubbele en u heeft veel meer plezier.

kooiw00 21-11-2008

Leuke kop telefoon met een goed geluid.
Zit lekker en voor dit bedrag redelijke kwaliteit.

fdg 28-10-2008

Ik heb deze koptelefoon al heel lang, een jaar of 4 zeker. Ben eigenlijk wel verbaasd dat ie nog steeds te koop is.

Toen ik m kocht werd het aangeboden als koptelefoon voor club dj's. Dat is te horen in het geluid, veel nadruk op de lage tonen, hoog is minder.

De schelpen sluiten goed af maar zijn voor mij eigenlijk te klein. Ik ben 1.68 lang en heb niet bepaald grote oren :) Na een uur luisteren heb ik wel genoeg van deze koptelefoon, de lage tonen worden me dan teveel en de schelpen gaan irriteren.

Over de geluidskwaliteit ben ik op zich wel tevreden - heb in deze prijsklasse nog niet beter gehoord - maar van mij mag de verhouding tussen hoog en laag wel aangepast (meer hoog, minder laag). De schelpen zijn voor mij al te klein dus heb je grote oren dan moet je zeker ook andere modellen gaan proberen.

Na 4+ jaar werkt deze koptelefoon nog steeds prima. De kabels zijn nog perfect intact, geen gekraak te horen. Duurzaamheid is dus prima.

Oh en wat ik persoonlijk echt een pluspunt vind: de lengte van de kabel (3 meter)!

bert13 20-10-2008

redelijk goede hooftelefoon voor redelijke prijs een paar dagen in mijn bezit
ik gebruik hem achter de computer om mp3 te beluisteren
de hoge en midden tonen zijn mooi van klank alleen is de bas veel te veel niet in verhouding met de rest

Samvndp 14-10-2008

Super! Ik vind hem echt geweldig van klank, perfecte bassen, mooie sound. Na lang ophebben knelt hij een beetje maar dat hindert niet echt. Zeker voor die prijs is het een fantastische hoofdtelefoon!

Latere info over duurzaamheid volgt, ben namelijk nog maar een paar dagen in het bezit van deze fantastische Sennheiser